Elokuun eloisat keskustelut! :)

Hemppa

Kommentoinnin ninja
Helmimammat 2017
Kuu vaihtuu niin jatketaan täällä yleistä höpötystä ja kuulumisien vaihtoa! :)
 
No höpötelläänpä sitten (vaikka onkin vielä heinäkuu ;) ) !

Mulla olisikin yksi kysymys: Onko teillä kaikilla hoitopöytä? Jos on, niin millainen? Onko tarpeellinen?
Mä en haluaisi sellaista avohyllyllistä versiota; mun mielestä se on kauhean epäkäytännöllinen!
Eli haluaisin sellaisen lipastotyyppisen, jonka laatikoihin voisi sitten laittaa vauvelin vaatteita. Fiksunnäköisiä en vain ole vielä löytänyt (ja kelpuuttamani yksilöt maksavat vähintään 300 euroa).


Mä menen tiistaina neuvolalääkärille. Meinasivat ottaa papakokeen samalla, koska edellisestä onkin jo pari vuotta aikaa.

Ja keskiviikkona sitten hammaslääkäriin paikattavaksi. Sinne meneekin varmaan kivasti rahaa. Käyn siis yksityisellä, koska palvelu ja kaikki laitteet on ihan huippuluokkaa julkiseen verrattuna.

DumDum & Salamatkustaja 14+0
 
Tosiaan, kuu ei ole vielä ihan vaihtunut mutta tuskin tämä rikos on jos aloitetaan jo höpinät tässä keskustelussa. ;)

DumDum, tuosta hoitopöydästä. Meillä oli esikoisen aikaan kovapohjainen hoitoalusta pinnasängyn päälle joka oli todella käytännöllinen pienessä asunnossa. Lipasto meillä oli pinnasängyn vieressä joka toimi meillä tv-tasona samalla koska emme osaa rueta nukkumaan ellei tv ole päällä. :D Lipasto oli Ikeasta (taisi maksaa 120€), samaa sarjaa kuin pinnasänky. On kokopuuta, ei mitään sekoitetta, tosi kestävä siis. Siinä on kaksi isoa vetolaatikkoa ja näiden vetolaatikoiden yläpuolella kaksi vierekkäin olevaa avonaista hyllyä (aika pieniä)  joihin oli hyvä laittaa vaipat ja rasvat yms... Kaikki siis käden ulottuvilla.
Ja nyt vaikka asutaan omakotitalossa jossa on tilaa, en aio ostaa erillistä hoitopöytää vaan käytän tätä pinnasängyn päälle tulevaa hoitotasoa joka  on tosi kätevä. Voin laittaa kuvaa näistä myöhemmin  jos haluat. :) Mut meillä  pelittää.

Mullakin on hammaslääkärille meno elokuun lopussa, paikkaavat yhden hampaan, ihan julkisella käyn kylläkin. Ihmeen hyvässä kunnossa oli hampaat viime  viikon tarkistuksessa.


 
Hemppa, mä kävin just perjantaina Ikeassa katselemassa hoitopöytää ja pinnasänkyä. Oisin saattanut jopa ostaakin, mutta se hoitotaso (siihen lipaston päälle asennettava) oli loppu :/ Hinta oli kyllä ihanan edullinen (just öbaut 120 euroa, jos oikein muistan). Se olis kyllä ihan käytännöllinen, koska sitten aikanaan sen hoitotason vois ottaa kokonaan pois ja jäis silti se hyödyllinen lipasto. Se oli just sellanen, jossa laatiloita ja pari avolokeroa. Ettei olis sitä sun sarjaa ? :) Mulle muuten sanoi tuo hammaslääkäri viimeksi (kesäkuussa eli ihan alkuraskaudessa), että hampaiden paikkaukset tulisi suorittaa toisella raskauskolmanneksella. Tästä mainitsin neuvolassa ja he sanoivat, että olipa ihan höpöpuhetta. Mielenkiintoista. DumDum P.S. Pahoittelen kappalejakojen puuttumista! Tää puhelin ei tottele mua.
 
Elokuu eli työt alkoivat *plaah* oisi voinut vielä jatkaa lomailua (tää eka aamu pahin). Ylihuomenna neuvolaan kyselemään. Loppukuusta kattelemaan ultraan taas pienokaista, jos kuulisi kumpi on tulossa.

Puolessa välissä raskautta mennään (rv.18) ja masun kasvua odotellaan (esikoista odottelen), miten muiden masut kasvanut?

Kaikenlaisia tavaroita pitäisi alkaa pikkuhiljaa hankkimaan ja laittaa huonetta pienokaiselle valmiiksi. Vähän vaatteita on jo osteltu, kun on niin suloisia
 
DumDum, meidän sarja on nimeltään leskvik tai joku tommonen. :) Ja varmaan myyvät sitä vielä, luulen että se on vielä niiden mallistossa. Ja juuri tähänkin lipastoon olisi saanut sen hoitotason siihen päälle kiinnitettyä ja otettua sit pois mut me ei ostettu sitä ollenkaan. :)

Heidi-81, mäkin haluun töihin. Tai siis en vakituisesti vaan oon kyselly entisestä työpaikasta viikonloppuvuoroja mut ei oo vielä ainakaan kuulunu mitään. Sais vähän rahaa kun ei tää hoitoraha iso oo. :/ Vaikka nautin kyllä kotonakin olosta.

Täälläkin odotellaan rakenneultraa, 24.päivä tätä kuuta.

Nyt esikoinen kutsuu. Palataan.
 
Hoitopöytä: Ei ole, eikä tule! Meille kaikkein käytännöllisin on ollut hoitoalusta pesukoneen päällä pesuhuoneessa. Siellä on vesipiste vieressä ja vaipat saa suoraan kannelliseen vaipparoskikseen (erityisen kätevää kun lapsi on vähän isompi ja vaipat haisee kamalalle). Halpa ja toimiva ratkaisu, ainakin meille.

Töistä: Mulla on elokuu vielä hoitovapaata ja sitten töihin 3 kuukaudeksi. Odotan innolla! Anoppi tulee esikoista siksi aikaa kotiin hoitamaan. Sekin on niin ihanan helppoa. Mahtavaa päästä työelämään, aikuisten ihmisten pariin puhumaan aikuisten asioita. JA SYÖMÄÄN rauhassa .

Olin neuvolassa tänään ja sain lähetteen rakenneultraan joka on rv20+2 eli 29.8. Neuvolatäti oli kovasti sitä mieltä että poika olisi taas tulossa. Noh, kohtahan sen näkee (toivottavasti). Pikkuisen liikket tuntuvat jo voimakkaammin, mutta ei ne vielä ulospäin näy.

Mulla vatsa täyttyy kummallisen nopeasti. Onko muilla samaa? Tosi pieniä annoksia pystyy syömään kerralla ja itse asiassa nälkä ei ole juuri ollenkaan. Tosin, tää on varmasti ohi menevä vaihe. Kohta syön taas kuin hevonen! Nälka on aina ja koko ajan.

Entäpä pesänrakennus? Joko on alkanut? Mulla on jo ihan hirveä tössötys menossa! Lastenhuone remontoitiin ja nyt käyn kaappeja läpi, järjestelen ja järjestelen uudelleen. Ompelen ja suunnittelen. Ihan pimeetä tää on... Odotas vaan kun rakenneultra on ollut niin pääsee shoppaamaan!

Nyt kuitenkin syön ja hetken lepään! Esikoinen nukkuu päikkäreitään ja tää mamma saa hetken omaa rauhaa.
 
Meillä on se ikean hyllymallinen hoitopöyt', josta jää sitte kirjahylly kun hoitopöytää ei enää tarvi. Kovasti oisin vessaan hallunnut mut meill molemmat vessat niin pieniä ettei mahollisuutta siihe. :/

Ja mä luin hei kans jostakin että hammaslääkärissä parasta on käydä just toisen kolmanneksen aikana. Ku mulla on neula ollu tuolla juurikanavassa jo vuoden verran ku ei ne jaksanu enää koittaa kaivaa siitä ja nyt oisin sit ehkä kuitenki tahton sen pois, niin ei kuulemma raskauden aikana tehdä koska ei voi röntgenkuvata ym. :/ Joten neulan kanssa mennään.

Mulla ois viel 5vko ennen ku ois viikon loma, huh huh. Alkaa kyl tuntumaa et on hulluna painannu. Mut ilonnen yllätys oli se että ku ite laskin että äippäloma alkais siin joulukuun 10pv about  ni neuvola tätä yllätti ja sano et alkaa toinen päivä joulukuuta jo ku ne pyhytä tekee siitä pidemmän. :))
 
Moi vaan.. vissiin vasta nyt selviydyn tänne vastailemaan yleiselle höpötyspalstalle kun on eka purkanu mieltä kaikille muille aihealueille.

Dumdum: Luin jostain jonkun mielipiteen et turhin ostos on kuulemma just toi hoitopöytä et kun vaipat sun muut pystyy helposti vaihtamaan vaikka millä tasolla. Omasta mielestäni ois ihan kiva kuitenkin kun lapselle ois just oma hoitopöytä jossa lapsen omat henk.koht. varusteet. Just aloin kelaamaan, et periaatteessa mulla ois jo hieno puulipasto, johon mahtuis hyvin kaikki vauvan tarpeet ja minkä päälle vaan ostas sellasen vaipan/vaatteidenvaihtoalustan. Ainut ongelma, mikä kannattaa muistaa tsekata ennen kun ostaa lipastoa/hoitopöytää, on et sen korkeus on sopiva. Se mun lipasto on aika korkee, et se pitää vielä harkita käyttäskö sitä siihen hommaan. Kait se pienen lapsen hoidossa sit menee. Onhan noi puiset lipastot tosiaan kalliita.. kaitpa niitä voi kuitenkin löytää edullisemmin jostain..

Mullakin on yksityinen hammaslääkäri yleensä, mut saan myös kysistä oikomishoitoa ja siis kun on jo urakalla rumpannu pari vuotta hammaslääkärissä ei ole nyt tarvetta ylimääräselle ilmaiskäynnille.

Hemppa: kiitti vinkistä pieniin tiloihin soveltuvan hoitopöydän suhteen.. asutaan vielä kerrostalo kaksiossa ja on todellinen tilanpuute omakotitalon löytöön/ostoon saakka. Lisää kiitos tollasia vinkkejä miten mahduttaa mukavasti kaikki pieniin tiloihin, pliis :)

Vielä yli kuukaus koulun jatkumiseen.. vaikka kesä on ihanaa ja lämpösää aikaa, niin mä pidän tosi paljon jokaisesta vuodenajasta ja ihanaa kun syksykin tulee ja pimeät illat kynttilöineen ja hehkuva ruska. Syksyssä on myös sellanen erilainen raikas kylmä tuoksu ja kun on tarpeeks helteitä ollu, niin ai että on ihana kääriytyä lämpimiin vaatteisiin ja eikun pihalle.

Mulla perjantaina toinen neuvola edessä - kerron sit lisää siel neuvola/ultra osastolla. Loppukuusta varhaisrakenneultra ja syyskuun puolella rakenneultra, johon viho viimein luultavasti mun miesystävä pääsee mukaan myös ja sillon päätettiin jo nyt et kysytään sit yhdessä se lapsen sukupuoli.. oikeesti jänniä aikoja nyt edessä :).

Heidi-81: otan kuvan sinne mahojen kasvusivustolle, kunhan täs kerkiin sotkuiltani.. mut siis nyt rv 14+1 ja viime viikolla alko näkymään sellanen "ampiaisvatsa", eli pöhöttynyt turvonnut makkara navan yläpuolelle saakka, jonka alapuolella kovempi raskausvatsan alku jo esillä. :) Sit navan yläpuolelta erottaa vielä ylävatsat et heh, onpa sekamelskanen näky. Huvittavinta ois se et toi mun nuoresta omistanu pikkumakkara navan alla - nyt turvonnu jo triplakokoseksi - jäis siihen lopullisen raskausvatsan päälle sellaseks "pelastusrenkaaks" :D

Olispa jo 6 viikkoo menny niin pääsis jo ostelee kaikkia varusteita lapselle! :) Monta syytä odottaa syksyä.

Mun kysymys odottaville kavereille kuuluu: Halvempi kestovaipparumba vai kalliimpi vaippojen ostorumba? Ja jos ja kun on tiensä valinnut, kumpi on oikeasti sinun mielestäsi se parempi vaihtoehto? Tiedän et tämä jos mikä jakaa mielipiteet kahtia. Olen paraikaa kallistunu yhä enemmän kestovaippojen puoleen, koska mun tilanne on (lukuunottamatta mieheni hyvää rahatilannetta) rahan suhteen opiskelijana aika heikko, sit tää ympäristöystävällisyys selitys, ja kolmannekseen ois sitten tosissaan synnytyksen jälkeen kotona puuhaa riittämiin asti et ei tekemiset loppus kesken kun pesee *vaippoja päivästä toiseen. :D Mut hm.. noh kait sitä on noita komromisseja et vaik vuoroviikoin käyttää niit kestovaippoja sit joka toisel viikol taas ostas vaipat.. noh.. kattoo nyt :)

Just_Pam: Rv:lle 13 saakka oli lähes poikkeuksetta - jopa ähkynkin aikana - kurniva nälkä.. sit se loppu kun seinään ja rv 13-14 nyt on mennyt just tollain et ei pahemmin tarvia syödä ja on jo täys. Mä kyl uskon et se vielä palaa se kauhee nälätys.

Pesänrakennus alkuvaiheessaan kun oottaa sitä rakenneultraa ja sukupuolta. Mut hmm.. hyvä idea toi et tekee ompelukoneella ja käsitöillä jo jotain junnulle valmiiksi.. :) Näkee taas, et mullakin tää pesänrakennusvietti ois huima.. pitänee nyt alkaa täs elokuisen loman aikana toteuttamaan unelmia lapsen suhteen vaik käden töinä!

Semmosta jupinaa täältä päin. :) Kuulumisiin taas :)
 
vaipoista:: Mä olen ajatellut yrittää josko voisin kestovaippoja käyttää. Säästäis rahaa ja luontoa..

hoitopöydästä: katselin ikean sivuilta ja lipastoon yhdistettynä hoitotaso tuntuis hyvältä ratkaisulta. Leksvik hoitotaso lipaston kans näytti hyvältä. En vaan onnistunut löytämään itse lipaston hintaa.

Pinnasängyn olen ajatellut myös hankkia ikeasta.

Mulla maha näkyy jo :) Tosin ei sitä vieraat ihmiset varmaan huomaa.

Minulla ei ole ollut yhtää lääkäri aikaa vielä raskauteen liittyen. Helsingissä on vasta joskus paljon myöhemmin. Ja enää ei kuulu raskaana oleville ilmaista hammaslääkäriäkää.

Mä en voi vielä pesän rakennusta aloittaa pitkään aikaan :/. on tässä nykyisen asunnon myynti ja uuden etsiminen ennen sitä. Kovasti kyllä odotan että pääsis kotia laittamaan..
 
Meillä on esikoiselta jäänyt ikean hoitopöytä. Sellanen missä on avoimet hyllyt. On kyllä ollut ihan kätevä olla hoitopöytä, vaikka eka meinasin, että oisi ihan turha. Mutta mä tykkäsin yöllä kun oli vaipanvaihtopaikka aina valmiina ja vaipat kätevästi siinä alla olevalla tasolla. Ainoa turha ostos mikä tuli hankittua, on ollu pinnasänky :D Vie vaan tilaa täällä pienessä asunnossa.. Oli vaan paljo helpompaa kun vauva nukku siinä vieressä.

Meillä on kestovaipat esikoisella ja ne periytyy nyt sitten vauvalle =) Eli tässä vaiheessa se ainakin viimeistään säästää kun toiselle ei tarvi ostaa ainuttakaan vaippaa. Ainoastaan jos mennään jonnekkin vähän pidemmälle reissulle, niin sitten kertikset.
 
Todella kiva kun on tullut paljon uutta keskustelua yhden päivän aikana. :)

Semmosen vinkin annan jos ei halua ostaa kallista vaipparoskista, joka siis peittää hajun kokonaan. Kaupoissa kun on näitä vihannes- ja hedelmäpussirullia, niitä myyvät ilmeisesti asiakkaillekin kunhan vaan kysyy joltain myyjältä. Siinä yhessä rullassa on 400pussia ja se maksaa jotain 3-5€. Eli meillä ois kans nyt vaipparoskiksen osto edessä kun esikon vaipat haisee ihan järkyttävälle. Me siis laitetaan jokainen likainen vaippa tämmöseen hedelmäpussiin ja tiukka solmu perään niin ei haise ja tavan roskikseen voi tän laittaa! Tää on halpa ainakin verrattuna noihin vaipparoskiksiin ja kasetteihin.
Mut saattaa olla että ostetaan kuitenkin ihan oikee vaipparoskis tässä kunhan keretään. :) Mut tossa yks vinkki. Mulle siis anoppi toi kaupasta tollasen rullan kun on siellä töissä.

Vatsan täyttymisestä, aamulla ei voi syödä kun yhden pienen leivän, muuta ei. Heti tulee jotenkin huono olo. Mut sit taas päivällä voin kyl syödä ihan jättiannoksia.
Parempi ois kyllä että maha täyttys nopeemmin niin ei tulis ahmittua. :)

Pesänrakennusvietti, aivan kauhee. Mulla on jo pienokaiselle kaappi tyhjennetty johon saan sit vaatteet laitettua. :) Ajattelin heti rakenneultran jälkeen levittää kaikki esikoisen vanhat vaatteet sängylle ja rueta siitä sit kattomaan mitkä käy toiselle. Mulla on 99% varmuus  siitä että tää toinen on tyttö joten läheskään kaikki esikoisen vaatteet eivät pienelle käy värin puolesta. Kaappeja on myös jo järkätty ja suunniteltu makuuhuoneen järjestys et mihin tulee pinnasänky jne.. Ikeaan on tarkoitus tehdä reissu syksyllä, täytyy ostaa esikoiselle uusi sänky ja ehkä jotain muutakin tarpeellista. :)

Hoitopöydästä vielä, en sanois ihan et se turhakaan on. Siis lipasto on kätevä olla pinnasängyn luona missä on harsoja, vaippoja ja vaatteita jos yöllä sattuu likaantumaan niin siitä on kätevä ja helppo ottaa puhtaat. Meillä tosiaan se pinnasängyn päälle laitettava taso ja sekin on niin helppo yöllä nostaa paikalleen ja vauva siihen että. Ja korkeuskin on ainakin  mulle ihan sopiva, oon kyllä lyhyt mutta luulen että vaikka olis pidempikin niin korkeus on hyvä.

Vaipoista, ostettiin esikoiselle hirvee läjä kestoja kun oli tarkotus jossain vaiheessa rueta niihin opettelemaan mut sekin sit jäi. Eli täysin käyttämättömät vaipat ovat kaapissa odottamassa. Jäi sitten käyttämättä juuri tuon tilanpuutteen takia. Vessaan olis kuitenkin tarvinnu hommata kunnon halutiiviit sankot niille vaipoille jos ei joka päivä ois halunnu rueta pesemään ja mä oon semmonen ihminen että haluun tehä muutakin omalla vapaa-ajalla kun pestä kakkapyykkiä. :D Joten meillä käytettiin kertiksiä ekan kanssa. En oo vielä päättäny rupeenko kestovaipparumbaan tän toisen kanssa, voi jäädä pois just ton pesurumban takia. Mut sen näkee ajan kanssa.

Dialia, oot ehkä kertonut jossain mut miksi sinulla on tuo varhaisrakenneultra? Ja onko se millä viikolla?

Nella81, meillä on juuri tuo leskvik-sarjan lipasto mistä et ollut  hintaa löytänyt. Se oli noin 120€ eli ei mun mielestä paha. Ja tuo on kyllä kestänyt vaikka ollut ahkerassa käytössä.
Täällä meidän alueella myös tuo lääkäriaika on vasta joskus viikolla 25. Vielä ei ole yhtään ollut. Esikoisesta olin käynyt eka kerran lääkärineuvolassa rv 25.
 
Eilen oltiin anopin kanssa puusavotassa. :D Tai ihan tässä omassa pihassa, roudattiin talven puut meidän varastoon, nyt on hyvä mieli kun ne on siellä suojassa. Tänään vielä jatketaan pihan siivousta anopin ja oman äidin kanssa. Mies saa olla  pojan kanssa.

Jospa tässä jo romaania tälle kertaa. :) Hyvää päivän jatkoa.
 
Hemppa : Toukokuuun puolivälissä tein kotona raskaustestin, jonka mukaan en ollut raskaana ja seuraavana päivänä se varmistettiin vielä verikokeella. Luultavasti hedelmöityminen tapahtui suurin piirtein toukokuun puolivälissä, sillä toukokuun lopussa totesin, ettei menkkoja ollut tullut vieläkään, tein raskaustestin ja olin raskaana. Lisäksi tämä varmistettiin seuraavana päivänä verikokeella ja olin raskaana. Kuitenkin ensimmäisen raskaustestin mukaan en ollut raskaana, joten lääkärini määräsi minut syömään edelleen jo pitkään käyttämääni lääkettä omaan loppuelämän kestävään sairauteen. Söin siis noin 10 päivää toukokuussa hedelmöityksestä raskaustestiin saakka sellaista lääkettä, joka vaurioittaa todella pahasti sikiötä (99 % vaurioittaa). Heti kun sain tietää plussasta, lopetin lääkkeiden syönnin tietenkin ja olin viikon syömättä mitään lääkkeitä kunnes sitten aloitin väliaikaisen lääkityksen sairauteeni - joka ei ole paljoa sikiötä vaurioittava (0,40 % vaurioittaa max). Mun on siis pakko syödä lääkettä kuitenkin, kun on sellanen sairaus, että jos en söisi lääkettä, sekä minä että lapsi tultaisiin kärsimään sellasesta tilanteesta vakavasti.

Näin ollen mut määrättiin ja kävin ultrassa 12+3 sikiön varhaiskehitystarkastelussa. Sain onnekseni parhaat uutiset mitä mahdollinen tuleva äiti voi saada - lapsen kehitys vaikutti olleen tähän mennessä täysin normaalia. Kuitenkin lääkäri totesi, että varataan vielä varhaisrakenneultra varmuuden vuoksi, että varmistetaan sillä sitten lapsen kehitys - ettei varmana olisi mitään vikaa. Varhaisrakenneultra on sit viikolla 17 tai 18 en nyt muista kumpi se oli, mut elokuun loppupuolella. Tämän lisäksi pääsen vielä normaaliin rakenneultraan sitten viikolla 20. On hienoa, että sikiön kehitystä tarkkaillaan ja halutaan varmistaa että kaikki sujuu mahdollisimman hyvin. Olen myös pyrkinyt asennoitumaan mahdollisimman positiivisesti elämään raskauden aikana, että se vaikuttaisi lapseen myös positiivisesti. Kunhan kaikki menis nyt vaan hyvin! Et tällasta tänne.
 
Hei vaan! Tää nyt vähän purkautuu tänne...
Miehen kanssa ei olla taas hetkeen nähty ja se ressaa ja oonkin todennut et on parempi, että pidetään vähän jonkinnäköistä taukoa tässä seuraavaksi, argh! Täs on nyt molempien elämäs niin paljon ressin aiheita et menee kaikki yhdessäolokin vain valittamiseen...
Mun pitäis saada uus pienempi kämppä, jotta riittäis sit rahat paremmin, ainut vaan et täällä ei ole YHTÄKÄÄN kämppää tarjolla ja kunnan mielestä voisin ihan hyvin asua  5.kerroksessa (ei hissiä) ja kolmiossa (nyt ku erosin entisestä poikaystävästä, on tuon vuokra liian korkea yksin maksettavaksi ja kämppäkin turhan iso)... Autokin pamahti paskaksi!
Itku tuli, tai oon itkeny koko päivän, ku on jotenkin niin voimaton olo ja kaikki menee päin persettä... Neuvolaankin yritin soittaa koko päivän, eikä kukaan vastaa.. kaikki vastustaa!
Mahakaan ei kasva, ei sitten millään. Alkaa jo ahdistamaan sekin! Mistä sitä löytäis taas jotakin piristystä elämään? Kaverien kans piti viettää tänään elokuva-ilta, no kaskummaa, peruuntuihan sekin sitten. TOIVOTONTA TÄÄ ON!
UGH, olen puhunut ja seuraavaksi suuntaan töihin. Huoh - sillekkin!
 
Aibhlin: Jaksamista sinne! Itsekin olen yksinodottaja ja tiedän kuinka vaikeita jotkut päivät voivat olla! Kaikki vastoinkäymiset kasaantuu ja tuntuu ettei jaksa. Tänää on ollu mieli maassa kun tasan vuosi sitten sanottiin lapsen isän kanssa tahdon maistraatissa. Toinen kohtalon päivä koittaa sunnuntaina kun sanoimme vuosi sitten kirkossa tahdon.. :( Ehkä se tästä helpottaa..

 
Tsemppi halit Aibhlin ja Amali@! Joskus se tosiaan tuntuu että kaikki kaatuu päälle yhtä aikaa. Ehkä ne asiat kuitenkin aina järjestyy..

Etköhän Aibhlin vielä sopivan kämpän löydä. Itselläkään ei ole hajuakaan missä sitä tulee asumaan lapsen kanssa.. Ensin on nykyinen  asunto saatava myytyä ennen kun voi paljon eteenpäin suunnitella.. Nykyisessä ei onnistu mitenkään. Ja yksin kaikki!!

Amalia@: voin vain kuvitella miltä tuntuu. Uskon kuitenki että kaikella on tarkoituksensa ja vaikkei varmasti nyt siltä tunnu, niin varmasti jossain kohti huomaat minkä takia asioiden piti mennä juuri niin kuin ne meni.  
 
Voi Aibhlin, voimahali! Onko taustalla jotain muutakin kuin tuo "näkemättömyys"? Anteeksi suora kysymys, mutta ajattelin tuota tekstiäsi lukiessani, että varmasti jokin muukin on hiertänyt teidän välejä :-/ Asiat järjestyy kyllä, jos vain jaksat ajatella positiivisesti! Halauksin, DumDum
 
Aibhlin: Voimia ja jaksamista!!

Sitten noihin muihin asioihin joita täällä on mietitty.

Hoitopöytä: Meillä ihan ykkönen. En luopuisi siitä mistään hinnasta. Meillä on sellainen systeemi jossa alla 2 laatikkoinen suht matala lipasto (huutonetistä jotain 5euroo) ja sen päällä miehen tekemä korkeahko taso-osa (jossa 1 avohylly - eli tason ja lipaston väliin jaa 1 avohylly ja sen päällä töinen avohylly.) Tämä on ollut meillä todella toimiva kun kestikset saa säilytettyä niissä avohyllyissä ja siitä on helppo aina ottaa uutta... (ja siis hoitopäytä on KHHn korkean hanan vieressä - jolloin pyllynpesu on helppoa - ja pesukonekin on siinä sitten heti käden ulottuvissa...)

mistä siirrymme vaippoihin:

Kestikset on meillä ollut käytössä esikoisesta lähtien ja olen tykännyt kovasti. Tosin esikoinen ja kakkonen oli hyvin eri mallisia vauvoja eli niille sopi vähän eri vaipat mutta kun löytää sen oikean systeemin omalle vauvalle niin kestoilu on helppoa ja mukavaa.
Meillä olen kuivasäilyttänyt kaikki vaipat. Vinkkinä niille jotka asuu omakotitalossa/rivarissa tai joilla on partsi lähellä että kannattaa varsinkin talvisin siirtää yksi standardi kannellinen ja sellainen reiällinen (esim Ortex tai vastaava) pyykkikori ulos, ja laittaa ne vaipat kakkojen huuhtomisen jälkeen sinne. Märät siihen reunalle (pysyys hyvin kun laittaa kannen kiinni) ja kuivemmat voi tiputella suoraan koriin. Sit kun kori on täynnä niin kaikki kerralla pesukoneeseen. Ei haise sisällä yhtään! ja on tosi helppoa.
Meillä tämä on ollut tosi toimiva ratkaisu aina kun vauva on yli sen jotain 3 kk ja pissa alkaa haistakin joltain..

Neuvon jatkossa mielelläni kestopähkäilyissä, jos joku sitä kaipaa- varsinkin laihan lapsen kanssa kestoilussa on omat niksinsä:-)

Tosiaan meillä on ollut nyt kolmella käytössä kestot, mutta purjehtiessa olen käyttänyt kertiksiä, koska siellä ei kestojen käyttö vain ole mahdollista. En tiennyt että eniten ongelmia voi olla sopivien kertisten löytämisessä - mutta tästäkin sitten myöhemmin lisää.

Nyt takas töitten pariin. Kahvitauko pidetty;-)
Hyviä vointeja kaikille - mulla on huomenna neuvola niin näkee tota painonnousua vähän. Luulisin et jotain 5kg tullut aloituspainosta mut saa nähdä... ei se niin tarkkaa ole kuitekaan kun olen ihan normipainoinen.
 
No eilinen oli kyllä totallinen pohjanoteeraus, itkua tuli uneen asti ja töissäkin sai vain purra hammasta, tänään on pakko mennä vähän paremmin!

DumDum, on tässä suhteessa kyllä muitakin asioita. Mä oon jossain jo vähän meistä kirjoitellut; tapasimme vasta maaliskuun alussa ja jo toukokuun alussa plussasin. Tarkoitus ei ollut tulla raskaaksi, mutta aborttikaan ei tullut kysymykseen. Mies on ollut lapsesta onnessaan ihan alusta asti, jopa enemmän kuin minä! Ja olen ihan varma että hän hoitaa oman osuutensa ja rakastaa lasta sydämensä pohjasta.
Tää raskaus on ollut mulle TODELLA haastava (ja näköjään jatkuukin sellaisena...) joten vähemmästäkin tuntuu että kaikki kaatuu päälle. Miehellä on vielä kaiken lisäksi peltoa 98ha ja mettät päälle, iso omakotitalo rempan keskellä (ja ainiin! toissa lauantaina täällä oli kauhea myrsky ja tuon talon päälle kaatui jumalaton koivu, rikkoen katon ja välikaton kokonaan... eli sielä on ny vielä sit kattoremppakin edes, HUOH!!), 2 omaa firmaa ja lukuisia kavereita (joita täytyy nähdä päivittäin, viikottain, koko ajan)... Kaikki tämä ja raskaus ja meidän tuore suhde on aika vaikea yhtälö... Kitkaa syntyy siis ihan pienistäkin asioista. Emme edes asu kauhean kaukana toisistamme (alla tunnin matkan päässä) mutta yksinkertaisesti yhteistä aikaa ei vain löydy. :( Tässä koetaan päivittäin taas tätä jälkiviisautta ;))
Kuitenkin, kaikesta huolimatta, mulla on sellainen tunne, että kyllä mä ja me selvitään, vaikka mitä tulis. Aina se tunne vaan välillä unohtuu, mutta onneks löytää tiensä joka kerta takas......... Tää on vaan jotenkin niin yksinäistä puuhaa kun ei kukaan muu mun ympärillä koe mitään samanlaista tällä hetkellä.

Mä mielenkiinnolla lueskelen teidän kokeneempien kokemuksia hoitopöydistä, vaipoista yms... Ite oon niin pessimisti et oon ajatellu lampsia ikeaan vasta joulun "suulla" :DDD

Hyvää keskiviikkoa kaikille!! Mä lähden tänään omien oppilaiden kanssa päivän kisareissulle, ihanaa päästä kannustamaan ja valmentamaan muita, siinä ainakin piristyy :P
 
Mie ajattelin pärjätä ilman hoitopöytää jo ihan silläkin ettei tänne asuntoon semmosta ees mahu.
Toki ikea-shoppailin pari lipastoo tohon tulevaan lasten huoneeseen ja ajattelin että niis voi säilyttää sit vauvan tavaroita eli siellä vaihtuis ehkä ne vaipatki.
Saa nähdä miten käytännössä sitten menee mut kylpyhuoneeseen meil ei mahu pöytää eikä itsessään pöytätilaa ole sille hoitoalustallekaan, saati että olisi lavuaarissa tilaa vauvalle pesuun.
Toisinsanoen pari vuotta sitten tehty remppa ni ei ajateltu näitä asioita yhtään ja huusholli ei ole kauheen vauvahelppo mut eiköhän sitä selviä :)
 
Takaisin
Top