ELOKUUN ELOHIIRET

Moikka kaikille!

Täällähän on mukavan aktiivista porukkaa kun tekstiä on tullu tosi paljon joulun jälkeen!
Munkin puolesta tervetuloa uusille plussanneille ja pahoittelut km:n kohdanneille. 

Mulla on kanssa ollu kovaa pahoinvointia viime viikot. Oireet muutenkin toistaseks ollu ihan samanlaiset kun esikoista odottaessa joten saas nähdä tuleeko meille toinen tyttö... ;)
Viime raskaudessa pahoinvointi loppu vkon 10 jälkeen, toivottavasti niin käy nytkin ettei tartteis kovin kauaa enää kärsiä tällasesta olosta. Eli sympatiat vaan kaikille jotka huonosta olosta kärsii, ei oo mukavaa. Mutta onneks on huippuhyvä syy pahoinvoinnille. :)

Me ollaan raskaudesta kerrottu molempien perheille ja parhaimmille ystäville ja pyydetty pitämään salaisuutena siihen asti kunnes on eka ultra ja riskialtteimmat viikot takana. On sitten muutama tukipilari jos käy huonosti ja jos ja kun kaikki menee hyvin niin voi sit pikkuhiljaa kertoa muillekin ekan kolmanneksen jälkeen.
 
Edellisessä raskaudessa mulla oli just toi talvitakkiongelma joten ihana kun saa nyt olla vähän kevyemmissä vaatteissa ison masun kanssa. Yhet raskausfarkut mulla on ennestään, niitä ei tosin tullu paljoo pidettyä vaan enimmäkseen pidin leggareita ja sit pitkiä tunikoita. Suosittelen! Niitä tulee varmaan tälläkin kertaa käytettyä eniten.

Mukavaa vuoden viimeistä viikkoa kaikille elokuisille odottajille! :) Ja niin...itkuherkkyyttä on täälläkin ilmassa... 


 
Minäkin syön nuita multi-tabs raskaus ja imetys ja multi-tabs omega-3 =)
Ja liikunnasta vielä, että sitähän saa tehdä niin kauan ja niin paljon ku itestä tuntuu hyvältä, ite ainakin kulen salilla niin pitkään ku vaan pystyn, tietenki vähän keveimmillä painoilla mitä normaalisti xD Mutta kannattaa liikkua ainaki jonku verran =) Itellä tuli viime raskaudessa 20kg ja nyt oon päättäny että niitä kiloja ei enää yli kymmentä tuu xD
 
Pahoittelut kiraffelle, eihän tuohon asiaan juurikaan mitään järkevää sanomista ole. Jaksamista ja hali.

Oli tullut tosi paljon tekstiä, joten kommentoin, mutta en muista kuka oli kertoillut ja mitä.

Äitiysvaatteista joku oli jutellut. Mä aloitin muistaakseni hiukan ennen puoltaväliä niitä käyttämään. Toki sitäkin ennen piti jotain virityksiä käyttää. Mutta, mulle tuli selvä vauvamaha joskus puolessä välissä selvästi esiin ja olen ihan normaalipainoinen.

Katoin, että tuonne synnytys sairaala listaa oli tullut pari odottajaa, joilla oli sama sairaala kuin mulla. Tosi kiva. Ja taisi olla molemmilla vielä toinen vauva kyseessä. Pitää jossain vaiheessa vaihdella ekan synnytyksen kokemuksia.

Joku myös mietti kuinka salaa raskautensa uuden vuoden pippaloissa. Vinkkinä, jos on kavereita joilla mahdollisesti on jo lapsia tai ovat hoitoalalla. Antibioottikuuri ei ole uskottava selitys. Yritin käyttää sitä hätäpäissäni esikoisessa. Ei toimi. Useimmat antibiootit ovat puskuroituja, joten niissä ei ehdotonta alkoholi kieltoa ole. Toki ei sitä koskaan suositellakaan.
Mutta sen sijaan jonkun mainitseman valejuominen on toiminut yhdellä kaverillani todella hyvin.

Ja vielä talvivaate ongelmasta. On todella hyvä, ettei meidän tarvitse ahtautua talvitakkeihin isoilla mahoilla. Vaan saadaan nauttia kuumasta kesästä ja turvotuksista kesämekoissa.Niin kuin joku mainitsikin.

Itelleni ei mitään uutta. Paha olo jatkuu... Neuvolaankin muistin tänään yrittää soittaa, Ei vastattu, vaikka oli soittoaika. Eipä tullut hyvä kuva tämän paikan neuvolasta.
 
Täällä kans tuskaillaan uuden vuoden juhlinnan kanssa, mutta toisaalta kun tuo esikoinen on nyt päälle kahden vuoden, ja omakotitalomme vielä hieman keskeneräinen, niin voimme vedota siihen, ja ettemme nyt kerkeä juhlimaan :D

Täälläpäin oli aika kurja tuo neuvola aika, varasin sinne ajan, ja antoivat sen vasta 18.1. päivälle, oon silloin jo 9+4.. miten sitä sinne asti jaksaa odotella? Itellä jo kauhukuvat mielessä että siellä todetaan sikiön kuolleen, kun niin kävi edelliselläkin kerralla,muutamaa päivää ennen meidän häitämme.En kyllä todellakaan jaksaisi odotella, viimeksi pääsin varhaisultraan, mutta nyt eivät laittaneet, pitäisiköhän sinne vielä soittaa ja pyytää aikaisempaa aikaa? Onko täällä muuten ketään kohtalotoveria,jolla olisi PCOS?

Täällä myös huono olo vaivaa!! koko ajan etoo ja velloo, ja syödä pitäisi koko ajan, vaikkei mitään tee mieli.

vitamiineista; ite syön myös tuota raskausmonivitamiinia, suositteli puhelimisessa neuvolasta kun soitin aikaa... :)

 
Äiti1988, mulle epäiltiin tuota samaa sairautta kun kuukautiskierrot venyi ja venyi ja ultrassa näkyi rakkulaiset munasarjat. mutta nyt pitkään mulla on ollu ihan säännöllinen kierto enkä sen koomin ole edes käynyt ultrauttamassa itteeni... Kait se oli joku hetkellinen semmonen vai voiko se olla ???
 
mietin kans et ihanaa kun ei tarvi uutta talvitakkia yms raskauden takia. ja eikös sitä sanota että lämpimän talven jälkeen tulee kylmä kesä, eli ei välttämättä olis niin tukalan kuuma:)

koska teillä alkoi tulemaan raskausoireita enemmälti? en itse muista esikon raskaudesta kuin että pahoinvointi alkoi 6viikon lopulla. nyt 5+1 vasta mut toivon et alkais oireilu hieman, että sitten tietäisi että jotain tapahtuu:) toisaalta tieddän et töissä voi olla ihan hirveetä kun uuden työ just alkanut ja stressiä ja jos siihen pahat oireilut vielä päälle niin huoh. nyt kun ollaan jouduttu viikko jostain syystä esikon kanssa valvomaan öitäkin...

mulla eka ultra 8+4, eli vasta tammikuun 19pv. sitä odotellessa<3
 
Jennivee: Mun mielestä PCOS ei ole ohimenevä, mulla ainakin totesivat heti ennen esikoistakin että lapsen saanti mun osalta tulee olemaan mahdotonta luomuna, ja esikoisen alkuun saaminen olikin työlästä ja tarvikkiin lääkkeitä, toinen raskaus lähti ihan luomuna ja yllätyksenä, ja tuli kesken, nyt kun on kolmas raskaus, jännitän että kuinkahan käy tämän luomuraskauden kanssa, kun omat munasolut eivät todistetusti kovin helposti edes kypsy kunnolla. Mulla rakkuloina ollut niin että polttamista jo harkittu, tertussa ollu parhaimmillaan yli 20 munaa :D aikamoisen hautomon musta siis sais jos vaan noista jotenki hyötyä olisi :P Kun on vielä erittäin hoikassa kunnossa, ovulaatio, jos sellainen tulee, on erittäin kivulias, saatika sitten menkat!! Lääkärit eivät ainakaan tienneet muuta hoitokeinoa, koska yleensä hieman pyöreämmillä on tälläinen sairaus, ja siihen auttaa laihtuminen. :) Oliko sulla Jennivee helppo tulla raskaaksi?


vitsukka830: itellä alkoi oireet tuossa 6 viikoilla ekassa raskaudessa ja jatkui aina tuonne 13 viikkoon asti. mutta loppuivat sitten kuin seinään! nyt taas tässä raskaudessa on huono olo ollut samoilta viikoilta, ja jos tää tällasena jatkuu, olen ku taikina viikolla 13, kun koko ajan pitäisi jotain napostella ettei mene heikoksi olo! Ja taivas tätä väsymystä!! :D
 
Onpas kivaa että täällä on keskustelu näin aktiivista! Tuolla raskaaksi 2011-ketjussa tuntui olevan niin hiljaista aina... nyt me ollaan saatu oikein tuommoinen liekin kuva tähän ketjuun! emoticon

Tänään oksetti taas useammin ja rajummin, tuntuu siis lisääntyvän tuo pahoinvointi koko ajan. Taitaa olla siis vaan ajan kysymys milloin ollaan taas pää pöntössä... emoticon

Käväisin alessakin tänään ja huomasin ajattelevani jo tyyliin "en osta tuommoista kun en mahdu siihen sitten myöhemmin". Onneksi löysin iki-ihanan ChillNorwayn tunikan napeilla johon saan ahdettua itseni sitten keväämmälläkin!

Äiti1988 tuossa Jenniveeltä kyseli, että oliko helppoa tulla raskaaksi, joten ajattelin kyseistä teiltä, että kuinka monta yk:ta meni että tärppäsi? Meiltä meni siihen ensimmäiseen kesken menneeseen yk7 ja nyt tämä yk1 :)
 
Täälä oireina jatkuva pissalla ravaaminen, jatkuva väsymys, ruoan etominen (paitsi nyt kyllä maistuu sipsit ja aakkoset, mutta jouluna ei mikään oikein mennyt alas) rinnat on tosi arat ja tuo itkuherkkyys. Jatkuvasti märäjämässä. Onneksi ukko on jo tottunut näihin, kun takana tosiaan 4 alkuraskautta. Loppuraskauksien oireet ovatkin sitten vain kuvitelmissa. 

Tuntui hieman pahalta, että sain kuulla että ukon veljen eukko myös odottaa. Heillä oli siis täysin vahinko, vaikkei ehkäisyä ole koskaan ollutkaan. Hänellä on LA kesäkuussa. Joulupöydässä kun ukon äitipuoli sanoi "olispa ihanaa jos meillä olisi ens kesänä 2 uutta pientä perheessä." Hän siis tietää kaikista keskenmenoistani, niin olisi mun mielestä voinut tuon jättää sanomatta. Olen kuitenkin niin alussa, ja kun riskit on keskenmenoille niin suuret... Tuo lause nyt sitten kummitelee mielessäni usein... Turha puhua tulevasta kun näin alussa ja pahin riskiaika on päällä.
 
vitsit kun ei oo mitään oireita vielä, sellanen olo et onhan kaikki hyvin?!! toki tosi alussa on vielä, kumpa muistaisi tarkkaan millaiset oireet oli esikoisesta. se pahoinvointi alkoi vasta 6viikon lopussa, mutta kaikki muu, mulla ei oo turvotusta, rintojen arkuutta, väsymystä(paitsi ihan yövalvomisesta esikon kanssa johtuvaa)...en malta odottaa ekaan ultraan:/ me muuten tilattiin netistä(saksasta) asellanen testi et voi virtsasta testata vauvan sukupuolen:D ihan hupimielellä se tilattiin, ei siis TODELLAKAAN ole väliä kumpi tulee mut kaikki tieto(tai arvuuttelukin) on kivaa :)

tänään kerroin töissä tulevasta vauvasta, enkä oikein tiedä mitä mieltä pomo asiasta oli:// mut ei sitä koskaan oo sellasta hetkeä etteikö olis töissä tai olis muuta mikä "keskeytyy" kun vauva tulee, eli mun mielestä ei pomo/työnantaja voi olla pahana siitä että jään niin pian taas mammalomalle...vai mitä mieltä ootte? vähän luulen että taisi ajatella tämän olevan vahinkokin....samapa tuo. joku kyseli että kuinka monennella kerralla onnistui. meillä tärppäsi tokasta kierrosta tämä pikkuinen, esikko ensimmäisestä. hyvää tuuria ollut, koska ovuloin vähän miten sattuu testien mukaan....
 
Heippa kaikille!
Nyt on neuvola varattu ja 23.1 asti pitäis jaksaa odotella.. huoh! Innoissani olen kaikenmaailman opuksia lukenut ja saanut innokkaalta tulevalta tädiltä pajon hyviä neuvoja (hänellä siis nuorin lapsi 5kk). :)
Kaikki on menny tähän asti hyvin, mutta tänään nousi pieni kuume ja olo on mitä kamalin, enkä muista millon viimeksi olisin edes ollut kuumeessa (tämä on tosi harvinaista).. Toivottavasti tää on vaan yhden päivän juttu ettei tartte saikkua lähteä hakemaan..
 
Voi, että kun tämä meidän ketju on niin aktiivinen. On mukava lueskella muiden kokemuksia täältä. Mullakin on eka neuvola vasta 16.1, että sinne asti kanssa  tarvis jaksaa odotella. Oon niin malttamaton ja innoissani, että on välillä niin vaikea olla kertomatta kaikille kuinka onnessani olen. Mutta sitten jos sattuisikin menemään kesken kun se on niin yleistä olisi kurja kertoa se sitten kaikille.
Viime huhtikuussa jätin pillerit pois ja sovittiin miehen kanssa, että ei mitenkään yritetä vaan saa tulla kun on tullakseen. Miehellä on sellainen työ, että on paljon pois kotoa niin monet kerrat on mennyt ovulaatiot ohi, mutta nyt sitten vihdoin oli meidän vuoro.
Mitään oireita ei oikein kyllä ole, paitsi turvottaa, mutta eiköhän nekin sieltä sielä ehdi tulla.

Vitsukka830 lle, että kyllä onkin harmi jos työnantaja tuollaisen kuvan jätti. Minun mielestäni työnantajan ei kuulu näyttää mieltään, vaikka harmittaisikin. Pyh ja höh! Luulisi, että olisi tyytyväinen kun kerroit näin ajoissa niin on hyvää aikaa järjestellä ja miettiä sijaista.
 
Pahoittelen jo etukäteen, tästä tulee valitusvirsi. Olo on ihanan maissa, kun oon koko joulun oottanut et miehen loma alkaa, ja nyt saatiin tietää et ei mitään lomaa tule, koska töissä useampi saikulla. Uuden vuoden juhlintakin menee siis pojan kanssa kahdestaan (tai pahimmassa tapauksessa sukulaisteni kanssa). Meiltä puuttuu sähkötkin edelleen, ja puhelimen varassa netissä ollaan... Siksi tää tekstikin on tämmösessä pötkössä kun tällä ei saa ollenkaan mitään jaottelua tehtyä. Eilen kerroin raskaudestani parhaalle ystävälleni ja hänen reaktionsa oli hieman erilainen mitä odotin. Hän sai esikoisensa heinäkuussa, ja nyt tyrmistyi meidän pikkukakkosemme tulosta ja totesi "ai, pitääkö sun nyt sitte tehdä toka pentu ennen mua, ettet vaan jää missään kakkoseksi? Mäkin muuten saatan olla jo raskaana, et hyvä on sullakin yritys" Ja voi että mua sapettaa! Olisi niin ihanaa saada vauvat taas samoihin aikoihin, mut toi asenne ottaa päähän, ja ihmettelen suuresti hänen suhtautumistaan. Minkäs se minä sille voin että tulin jo raskaaksi enkä näin ollen sopinut hänen suunnitelmiinsa? Voiko aikuinen ihminen edes olla noin lapsellinen? Ymmärtäisin jos hän oisi saanut keskenmenon tms mutta kun tilanne tämä, niin olen ymmälläni. Olisi pitänyt jättää kokonaan kertomatta. Ihanat elokuun mammailijat, onneksi olette kaikki olemassa, ja saan täältä lukea kuulumisia ja näin piristystä päivääni! Anteeksi moinen valitusvirsi. Olette ainuita jotka (toivottavasti) jaksavat kuunnella :)
 
Mulla on oireina pissalla ramppaaminen, kamala väsymys, tämä kauhia turvotus mahassa (mun eno huomas tänään ku kävin siellä kylässä että oon raskaana) että semmonen turvotus... ois ollu kiva pitää ensimmäiseen ultraan asti omana tietona vielä mutta ei) Alamaha jomotukset, selkäkipu, itkuherkkyys, ja nyt illalla alkoi vähän huono olo.. Siinäpä niitä ois :D

Äiti1988, Aika hassua ettei mulle oo mitään sen enempää sanottu siitä eikä mitään isompia tutkimuksia tehty :o Esikoisessa meni reilu vuosi että tulin raskaaksi ja tässä meni n. 9kk... eli ei mikään helppo juttu oo kyllä ollu... hmm... Lääkäri vaan sanoi että voi sen takia olla vaikeampi tulla raskaaksi että on vähän rakkulaiset munasarjat ???? Siinä se. 

Viltsukka830, miltä sivulta semmosia löytää?? Ois jännä kokeilla pitääkö paikkaansa ollenkaan semmoset testit :D
 
No voi sua wingelsangel, no kyllä muakin harmittais jos oma ystävä noin sanois..
Taitaa olla hormoonit pinnassa hänellä. emoticon
Toivottasti tajuaa mokansa ja pyytää anteeksi.
Kurjaa nuo myrskyt kun ihmiset joutuu olemaan sähköttä kuinka pitkän aikaa ja ruuat menee piloille. Ihan kamalaa, nyt on joulukuu eikä mikään syksy. Tuntuu kuin pahempikin syysmyrsky olisi, huhhuh! Kauheita tuhoja ihmisille tullut. emoticon

Toivottasti miehesi saa pitää kuitenkin pian lomaa ja saatte olla yhdessä vaikka eipä taida auttaa mutta paistaa se aurinko risukasaankin sanotaan.. Tsemppiä loppu vuoteen ja toivotaan, että ensi vuosi olisi parempi meille kaikille! emoticon emoticon emoticon
 
Kiitos Pikkutonttu :) kyllä se tästä, liikaa vaan yhdelle päivälle ;) ja taitaa mullakin hormoonit laukata, kun kaikki tuntuu kurjalta :D tuli itkettyäkin kun katsoin semmoisen elokuvan kuin The Notebook, suosittelen lämpimästi! Sinne menikin läppäistä loppu virta, mutta oli sen arvoista ;) Puhdistaa kyllä kyynelkanavat! :D Nyt pikku naperon kanssa maate, kynttilät sammuksiin ja untenmaille. Toivottavasti yöllä ei tarvitse lämmittää maitoa... Meillä on siihen aika omaperäinen systeemi nyt kun sähköt puuttuu... Eli; auto käyniin ja pullonlämmitin tupakansytyttimeen kiinni ja siinä se maito hissukseen lämpiää :D tulee aika erakkofiilis :D onneksi poika on nyt öisinkin huolinut huoneenlämpöistä maitoa, niin ei ole ulos tarvinnut lähteä. Mutta tuo persoona on vähän tuulella käyvä ja temperamenttinen ;) Ah, tulisi jo tammikuu. 24.1 ois np-ultra :) jos nuo viikot nyt pitävät paikkaansa ja LA ois 6.8 :) jännittää :) Tänään löysin pahoinvointiinkin helpotuksen! Vihreät omenat! Viime raskaudessakin toimivat, ja ah, niin nytkin :) suosittelen kokeilemaan :) ihanaa uuden vuoden (ja elokuun) odotusta kaikille supermammoille! :)
 
winglessangel, kylläpä sun kaveri rumasti sanoi. Miten noin voi edes ajatella. Aivan niin kuin olis joku kilpailu.

Nuska kyseli kuinka nopeesti tärppäsi. Tämä vauveli tuli tokasta kierrosta ja  eka kans nopeesti ja vähän puoli vahingossa. Täytyy sanoa, että ollaan onnekkaita kun ollaan saatu lapset alulle nopeesti. Lähipiirissä on näiden asioiden kanssa ongelmia, niin osaa arvostaa, että ollaan hedelmällisiä

Itellä paha olo vaan jatkuu.... Ällöä.
Sain tänään neuvolan tätinkin kiinni. Koko soittoajan, tunnin soitin ja vähän ennen loppua se vihdoin vastas. Oli joku sijainen. Sain ajan vasta 23.1. ja viikkoja olis jo 10+2. Ehdotti myös aikaa viikon päähän tuosta. Silloin menis kyllä jo liian pitkälle. Pitäähän sitä keretä seulontaverikokeissa käymään ja ne oli muistaakseni 10-11 viikoilla.
Toisaalta harmitti, että sain vasta noin myöhään ajan, mutta eihän se asia siinä parin viikon aikana miksikään muutu. Joten loppujen lopuksi ihan ok.
 
wingelsangel: kylläpä kuulostaa kateelliselta ja lapselliselta kaverilta. ihmeellistä kuinka joidenkin reaktiot on niin voimakkaat toisen raskaudesta ja että ne pitää kohdistaa päin naamaa. erään kaverini reaktio esikkoni raskauteen oli alkuun hyvä ja oli onnellinen puolestani, mutta huomasi että kun lähemmäs synnytys tuli niin katkeroitui ja esim suuttui minulle mitä ihmeellisimmistä asioista. syytti olemattomista ja loukkasi todella. esim haukkui nimeä jonka valitsimme lapsellemme. nooh, tämä kaverini on kuitenkin lapsemme kummi ja kai sitä tavallaan ollaan sovittu tuo tapaus. tai siis mielessäni olen antanut anteeksi. tiedän että heillä oli tuolloin lapsettomuusongelmia...

se osoite sen testin tilaamiseksi: intelligenders.com :) hauskaa, mutta siis ihan vain sen takia tilasimme kun tuntuu et kaipaa mahdollisimman paljon tietoa vauvasta ja jotenkin ainakin esikon raskausaikana kaikki ultrat, neuvolakäynnit yms oli ihan kohokohtia kun saatiin uutta tietoa vauvasta....<3 en osaisi ikinä toivoa tiettyä sukupuolta.
 
Winglessangel: Siis WHAT? Asetta törkeempi kommentti kyllä! Toivottavasti ymmärtäisi pyytää anteeksi! Mä olisin varmaan jäänyt suu auki möllöttämään tuommoisen kommentin kuullessani. Ei tämä mitään ihme kilpailua ole. Siinäpä se oliski jos ihmiset hommais lapsia tuommoisista syistä emoticon Kun elokuussa kerroin vauvauutisia kaverille, niin hän ei edes onnitellut. Totesi vaan että "aha, kyllä meki varmaan aletaan kohta yrittämään."

Vitsukka: Vois olla ihan hauska tehdä tuommoinen testi ja katsoa pitääkö paikkansa! Mä kävin jo katselemassa tuota kiinalaista kalenteria jonka pitäis muka ennustaa vauvan sukupuoli! Sen perusteella meille olisi tulossa prinsessa ja kyllä mulla itelle semmoinen olo onkin! Kesken menneessä mulla oli ihan semmoinen poika olo.

Tässä on taas sarjassamme hassuja kommentteja. Kun kerroin raskaudestani kaverille hän kysyi ensimmäisenä "Noh, kumpaa sukupuolta te toivotte? Äläkä sano että se on ihan sama kunhan se vaan on terve!" Allright.... öö, no se on oikeesti kyllä aivan sama kunhan se vaan on terve!! Varsinkin näin keskenmenon kokeneena sanon sen kyllä ihan sydämestä! En kyllä kiellä ettenkö olisi miettinyt asiaa. Poika tuntuisi kivalta siinä mielessä, että mulla on itsellä 10v nuorempi pikkuveli ja muistaa niin hyvin kaikki ne pikkupoikajutut ja leikit. Mutta hei, kyllä naisena on vaan niiiiiiin mahtava olla, että mielelläni sen tyttärelleni soisin emoticon Mä en vois kuvitellakaan olevani kaksilahkeinen, koska tää naisena oleminen kaikkine iloineen ja suruineen vaan on niin parasta!

Pikkutonttu: Meillä on sama neuvolaaika 16.1. Mulla on se varhaisraskauden ultra 12.1 jolloin on viikkoja olen 8-9 viikolla ja sitten jos kaikki hyvin niin menen "kirjoittautumaan sisään" neuvolaan 16pvä.

Onneksi me ollaan säästytty sähkökatkoilta! Vaikka täälläkin on kyllä paikoitellen ollut talot pimeenä, mutta meillä ei onneksi muutamaa pikku katkosta kummempaa. Kaikki irtilähtevä kama piti kyllä pihalta kerätä sisätiloihin, kun tuuli oli täällä merialueellakin aikamoinen. Kunnon kiven murkoita oli aallot nostaneet pyörätielle!

Pahoinvoinnista vielä, mä olen jostain lukenut, että näkkäri helpottaisi? Sitä söin aamupalaksi aikaisemmassa raskaudessa ja ihan hyvin piti pahoinvoinnin loitolla sinne klo 10.00 aamukahviin saakka. Sitten piti taas syödä jotain.
 
Hyvää huomenta ihanat elokuiset! :)

Nuska: Kyllä mulle kieltämättä jäi suu ammottamaan auki hetkellisesti ja sain ihan oikeasti miettiä että mitä olin juuri kuullut :D onneksi olen tottunut noihin tökeröihin kommentteihin ekan raskauden jäljiltä. Mummoni nimittäin jankutti jo raskauden aikana "siinä on teille sitten perillistä" ja "teille riittääkin sitten tämä yksi lapsi", joten en tiedä hetkauttaako mua todella enää oikein mikään :D Jälkeenpäinhän nuo vaan naurattavat :D Sun kaverilta oli kyllä kanssa aika tökeröä sanoa "aha, kyllä meki varmaan aletaan kohta yrittämään." Tulee semmonen olo, et hän pitää lastensaantia jotenkin itsestäänselvyytenä ja et se tosta vaan "yrittämällä" onnistuu. Monellahan onnistuukin "tosta vaan", mut en itse ole koskaan pitänyt lasten saamista itsestäänselvyytenä.


Sukupuolifiiliksiä: Tästä raskaudesta ei oo ollu vielä minkäänlaisia tuntoja, kun viime raskaudessa heti oli semmonen tyttöfiilis; vaan poikahan sieltä tuli! Rakenneultrassakin povattiin tyttöä, ja ihan sattumalta sain tietää että siellä on poika, kun kävin ultrassa vielä rv 35 :D Jotenkin yllätys oli iloinen, vaikka sainkin pakata pinon vaaleanpunaista pois ;) sukupuolella ei oikeasti ole mitään väliä meille, kunhan on todella terve ja tää pieni pysyis matkassa loppuun asti! :)


Töihin ilmoittamisesta: Jännittää ilmoittaa töihin, etten palaakaan sinne toukokuussa äitiysloman loputtua, vaan jään periaatteessa suoraan taas äitiyslomalle. Työnantaja ei pitänyt tästä ekastakaan äitiyslomasta, koska oli kuulemma olettanut nuoren ikäni perusteella että lastenhankinta olisi tuolla jossain tulevaisuudessa. Saa siis nähdä että miten repii pöksynsä tällä kertaa ;) noh, eipä mulla ole niin väliä, kun en ole ollenkaan varma aionko palata samaan työpaikkaan enää ollenkaan. Siksi jätin "nostamatta" palkkaa äitiysloman aikana ;) Peliliike, vaikka jäi vähän rahaa saamatta. Mut parempi sekin, kuin palata työpaikkaan joka ei miellytä :)


Tulihan taas tekstiä. Nyt sain hiukan jaoteltuakin, kun sain ladattua läppärin vanhempieni luona aamulla siellä käydessäni :)
 
Takaisin
Top