ELOKUUN ELOHIIRET

Heipä hei!

Jospa mäkin nyt uskaltautuisin ihan kunnolla liittyä joukkoonne.
Eli, olen maaliskuussa 27v. täyttävä kotiäiti Hämeestä. Neljättä odotan. Ennestään mulla maaliskuussa-07 syntyneet kaksostytöt ja marraskuussa-10 syntynyt poika. Tätä meidän tulokasta aloin odottamaan, vaikka söin koko ajan säännöllisesti minipillereitä ja imetinkin vielä kuopusta. Raskaudesta sain tietää vasta joulukuun lopussa, kun viikkoja oli kasassa jo 8+5.
Erittäin suuri keskenmenon riski on nyt päällä, koska varhaisultrassa kohdusta löytyi kaksi hematoomaa, jotka alkoivat vuotamaan viime viikon lauantaina oikein tulvimalla verta. Varmana keskenmenona pitivät lääkäritkin, mutta ultrassa kohdusta löytyi kuin löytyikin pieni taistelija hyvissä voimissa.

Pahoinvointi mulla on melkoista ja nukkuakin vois vaikka koko ajan.
 


Ansku79 kirjoitti:
Nuska, painaisin "tykkää tästä", jos pystyisin. :)
Mä voisin yön pimeinä tunteina koittaa liittyä ryhmään ja varmistella selustaa.

..tai sitten odotan kiltisti  muutaman viikon ja liityn sitten.

Mun vatsalaukku tuntuu nyttemmin vetävän ruokaa PALJON. Olen aina ollut tosi pieniruokainen, mutta nyt viimeisen viikon aikana on uponnut ison ruuan jälkeen jälkkäritkin. Enkä ole edes pyörinyt pois ravintolasta. ...vaikkakin kyllä, pienen liittolaiseni kalorimäärän tarvehan on tyyliin se "leipä ja omena", mutta jostain nyt tuulee. Ennen raskautta painoin reilut 58 kiloa, ja nyt raskauden edetessä paino tippui pari kiloa. Outoa. No, ehkä tää tila on nyt vaan outo ja ah, niin ihmeellinen. Näin ensimmäistä odotellessa...



Pystyyhän siitä tykkäämään ;)
 
Must toi meidän facebook ryhmä ei kyllä näy mitenkään vaikka liittyy??, ei ainakaa mulla jättäny mitään "jälkiä" :)
 
Pääsenpäs vihdoin kirjoittelemaan jotakin, kun edellinen kone sippasi ja sain ostettua nyt uuden. :)

Ensiksi pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille ja paljon jaksamista!

Oireita löytyy sen verran, että etominen on melkoista varsinkin aamuisin ja iltaisin etenkin hampaiden pesun yhteydessä. Mielitekoja on hirmuisesti ihan laidasta laitaan, välillä pyörii vaan hampurilaiset mielessä ja välillä tekee mieli vaan hedelmiä. Rinnat on turvonnut melkoisesti ja pitäisikin varmaan lähteä rintsikka-ostoksille.

Itse ajattelin lykätä töissä kertomista mahdollisimman pitkälle. Se ettei ole vielä uskaltanut kertoa kavereille raskaudesta painaa vähän mieltä ja tuntuu, että sitä jopa vähän eristää itseään etenkin näin viikonloppuisin. Onneksi tällä viikolla tuli kutsu jo np-ultraan ja siihen on aikaa kolmisen viikkoa, joten enköhän sinne asti malta pysyä hiljaa. :)
 
Ansku ja Jenni: Tosiaan, täällä näköjään pystyykin tykkäämään toisten kirjoituksista :D Yllättävää!

Onko muilla ollut pää kipeänä? Mulla on eilen ja tänään ollut kurja päänsärky joka ei tuumaa mennä ohi sitten millään. Panadolia olen ottanut 1000mg molempina päivinä ja ottanut hullun pitkiä suihkuja yms. Buranalla tää kaikki olis menny ohi jo päivä sitten... Juuri taisin jollekin sanoa, että ihme kun ei ole päätä särkenyt moneen viikkoon... En tiedä oliko taudin aiheuttajana se, että käytiin ystävän kanssa Emotionissa tuoksuttelemassa hajuvesiä. Ehkä mun migreeni ei tykännyt liiallisista tuoksuista :( Noh, pitää varmaan lämmittää kauratyyny hartioille ja lähteä nukkumaan... toivoa, että huominen olisi parempi.

Ja toisiaan kuten muutama leidi tuossa jo mainitsi, liittykäähän vain siihen facebook ryhmään, se kun on suljettu ryhmä, niin ei näytä millään tavalla näkyvän omassa profiilissa vaikka siellä kommentoi kirjoituksia yms.
 
Ilmoittaudun uutena tähän ryhmään.
Kolmatta odotellaan ja nyt olis viikko 8 ja jotain, ensi viikolla ensimmäinen neuvolakäynti.
Pelottaa ihan sikana, kun 2 ensimmäistä raskautta mennyt hyvin että voisko tämäkin mennä hyvin? Ja lasten ikäero ei ole kovin suuri edes 2½v. ja 1v ja nyt sitten tosiaan viikolla 8.
Ultraa odotan jo kovasti.
Täällä on ollut vähän etovaa oloa (en ole joutunut oksentamaan) väsymys on ollut jotain aivan kamalaa (niin kuin edellisissäkin).

Mukavaa odotusta teille muille! 
 
Minulla oli viimme viikolla ihan hirveä päänsärky, mutta se johtuikin nestehukasta. Kun aloin väkisin muistamaan juoda niin päänsärky meni 3ssa päivässä ohi. Nyt on ollut välillä pientä pääkipua muttei yhtä pahaa kuin viimme viikolla.
 
Moikka!

Aivan ihana pakkaspäivä oli tänään. Vaikka oli yli 10 astetta pakkasta, mutta  kun ei tuullut oli ihan ulkoilla.
 Olin taas viikonloppuna ratsastamassa ja mentiin suurin osa tunnista erilaisia laukkaharjoituksia. Hevonen jolla menin omistaa aivan ihanan keinuheppamaisen laukan. Tunnilla ei tuntunut mitään, mutta heti tunnin jälkeen kivisti mahaa muutaman tunnin. Vähän ihmetytti. Oliko vain kasvukipuja? Koska laukka oli todellakin tasaista ja niin ihanaa!! Mua niin harmittaa kun jotuu taas jättämään ratsastuksen tauolle. Sanoin nyt opelle, että kuukauden päästä jään äitiyslomalle hepoista.  Siinä on kuitenkin aina se putoamisen vaara, joka hiukan huolettaa. Vaikkakin voinhan mä kaatua kotipihassakin pahasti.

Voi maikkuli. Mä oon niin kateelliinen, sulla on jo np-ultra ja mulla on vasta 23.pv eka neuvola, ja katoin, että meillä on viis päivää eroa lasketuissa. Haluisin kans jo siihen ultraan. Tosin pakkohan se on olla sit kuukauden sisällä olla,kun nyt on 9+1.

Mites muuten seinäjoelle ultraan menijät. Onko teillä tuttuja käynyt sielä lähiaikoina? Kun, jo silloin kun ite kävin esikoisesta 2009-2010 ultrissa niin sielä oli käytössä 4d- ultra. Eli onko siihen joku tuttunne päässyt nyt lähiaikoina? Silloin kuulin vaan huhuja, että se on säkästä kiinni pääseekö siihen vai ei.Ja taitaa koskea lähinnä rakenneultraa.

Ja tosta facebookista. Ite en omista kyseisiä sivuja, joen en voi liittyäkään.

Ja taas on tullut uusia!! Hienoa!
 
Kirmiina, mä oon vuosi sitte ollu tuola polilla viimeksi ton tytön raskausaikana ja joo.. Sielä on mahdollisuus ottaa sitä kuvaa, mutta meillä oli tosi huono tuuri sen kätilön kanssa ekas ultras että se oli tosi tympee ja ei juuri mitää puhunu tutkimuksen aikana ja antoi vain yhden kuvan missä vauva oli ku toukka tai papu. Mitään ei siis erottanu siitä. Laitteella kyllä katteli 3D:nä kuvaa ja nähtiin sitä kans, mutta kuvaa ei ite saatu ollenkaa siitä. Enkä tajunnu pyytääkään koska en tienny että voi saada enemmän. Nooh, muutama kaveri on nyt täs kans poksahdellu ja on tullu puheeksi noi ultrat. Niille on kasapäin kuvia, on niitä 2D ja sit on näitä selkeitä 3D kuvia. (4D on liikkuva kuva).. Ja kuvat on np-ultrasta ja rakenneultrasta saatuja. RU:sta saatiin 3 samanlaista kuvaa vain. Kaikis näkyi kuinka tytöllä on käsi naamansa edessä.. 

Nyt ajattelin pyytää ja sanoa että on vähä kohtelu kummallista, jos osa porukasta saa kuvia enemmän ja osa saa sen yhen rupusen kuvan.. 
 
No, minäkin nyt sitten laitoin pyynnön liittyä siihen fb-ryhmään, jos se ei kerran näy omilla sivuilla. Nimikirjaimet EM. 

Jokseenkin luuseri olo, en kyennyt tänään lähtemään aamulla töihin, kamalin oksentelu tähän mennessä enkä saanut syötyä mitään, huimasi. Töihin on puolen tunnin ajomatka motaria pitkin ja työvuoro alkaa klo 7, päädyin ottamaan saikkupäivän. Eilen olin iltavuorossa ja olin kotona hieman klo 22 jälkeen. Normivoinnillakin ilta-aamut on rankkoja, nyt kroppa sit pisti stopin. Ja töissä ei pysty kyllä lepäämään välillä, on tsempattava koko ajan. Onneksi on naisvaltainen työpaikka, niin ymmärrystä löytyy. Huomiseksi sain järkättyä itselleni iltavuoron aamun sijaan, jos huominen menisi paremmin. Nyt on parempi olo, mutta väsymys on jotain aivan käsittämätöntä, voisin vain nukkua koko ajan ja yöunetkaan ei kärsi pitkistä päikkäreistä. 

Miten muuten onko muita vuorotyöläisiä? Onko teillä voinnissa eroja aamulla tai illalla, pystyttekö sumplimaan vuoroja? Entä teettekö raskaana ollessa yövuoroja?

Mielialan vaihteluista: Minulla ei ole suuria vaihteluita, olen vaan paljon enemmän alavireisempi. Olen selvästi kärttyisempi kuin yleensä, mutta se menee kyllä pahoinvoinninkin piikkiin suureksi osaksi. Itkuja on aiheuttanut vaan tämä oma voimattomuus ja turhautuminen siihen. Vaikka eihän tälle mitään voi, odotellaan helpompaa aikaa...
 
Tervetuloa uudet! :)

Tulin nopeasti kertomaan hyviä uutisia varhaisultrasta, pikku katkis siellä uiskenteli oikeassa paikassa ja viikkoja lääkäri mittasi 7, mutta uskon olevan 8. Noin pientä kun on niin hankala mitata. NP-ultraan sain ajan tasan kuukauden päähän ja ylihuomenna olisi eka neuvola :)
 
Kai munkin täytyy sinne facebook-ryhmään liittyä... ;) Nimikirjaimet on HK.

Täällä mennään turvonneena ja väsyneenä eteenpäin. Viikkoja nyt 9+5, enkä jaksaisi millään odottaa, että maha alkaisi näkymään. Olisi helpompaa, kun voisi olla ihan "virallisesti" raskaana.

Päätä särkee ajoittain. Välillä oikein kunnolla, ja välillä sitten vain pienesti hetken aikaan. Lauantaina huomasin saunassa, että pää tuli heti kipeäksi, kun lauteille kiipesin. Olisiko tuo johtunut hapen puutteesta..?

Ruokaa menee aika vaihtelevasti... Parhaiten maistuu omenat ja muut hedelmät. Normaalit lämpöiset kotiruuat lähinnä kuvottavat. Niimpä tässä on tullutkin eleltyä hedelmillä, näkkärillä, karjalanpiirakoilla jne. Eilen tuli maistettua mehujäätä ja kebab-salaattia... Nams!

Jotenkin olisin kuvitellut, että mielialani vaihtelisivat oikein kunnolla ja saisin raivonpuuskia jne. Mutta olo tuntuukin kokoajan niin väsyneeltä, että yllättävän rauhallisena vain elelen päivästä toiseen lukuunottamatta hetkiä joilloin täytyy itkeä jonkin typerän tv-ohjelman takia.

Viikonloppuna oli jälleen ratsastustunti, jonka aikana tuli hikoiltua ihan riittävästi. Täytyy kyllä kiinnittää liikkumiseen huomiota näin viikollakin, kun kunto näyttäisi nyt jo rapistuneen. Eihän tästä tule mitään, jos odotuksen tässä vaiheessa jo on näin huonossa kunnossa! ;p

Tsemppiä meille kaikille kesän odotukseen! Ja kovasti onnea hyviä uutisia saaneille! :)
 
mullakaan ei oo facebookia niin en voi liittyä sinne ryhmään, toivottavasti täälläkin jutustelut jatkuu:) mulle on vihdoin tullut pahoinvointi lievänä, toivottavasti kaikki on hyvin ja nähdään syke ens to:) huomenna eka neuvolatätin käynti. luultavati nyt siis vasta viikko 7+1... työssäolo tuntunut vähän rankalta, voipi olla et kans saikkuilen jossain vaiheessa jos olotila pahenee kovasti.
 
Minkä mittainen se oli sulla siellä varhaisultrassa ? =) Minä kävin viikolla 7 ja katkarapunen oli sillon 0,92cm <3 
 
Älkäähän nyt tosiaan kaikki sinne facebookin kadotko! Itse en siellä ole enkä ole kyllä aikeissa liittyäkään. Olisi kiva, jos täälläkin keskustelu jatkuisi. Tammikuisista 2011 jo kaikki ovat sinne kadonneet, harmin paikka :(

Jännitysnäytelmää tosiaan tuo vessassa käyminen. Itselläni alkoi ihme taipumus verenvuotoon viime raskaudessa viikolla 20. Silloin se peläytti tosissaan, kun yhtäkkiä vessassa käydessä paperi olikin ihan kunnolla kirkkaan veren peitossa. Tapahtui vielä toistamiseen tuo verenvuoto muutaman viikon päästä, mutta onneksi kaikki meni hyvin. Nyt ole jo kolme kertaa vuotanut verta ja vaikka tavallaan olen jp vähän tottuneempi siihen, niin kauhea se on silti ja joka kerta vessaan meno jännittää. Gynekologi vilkaisi ultralla ihan pikaisesti ja totesi onneksi, että siellä jotain on ja sydän sykkii. Enempää ei suotunut näyttämään tai kertomaan, kun vasta tämän viikon perjantaina on varsinainen ultra. Mutta ihana tietää, että kaikki on kaikesta huolimatta kunnossa.
 
Tikaro: Osasiko lääkäri sanoa mistä vuoto johtuu vai onko vain niin herkät limakalvot raskauden myötä? Joulunaikaan mullakin tuli jonkunverran rusehtavaa vuotoa sekstailun jälkeen... sen jälkeen ei oo uskaltanut puuhailla.. Onneks tiistaina on lääkärineuvola niin jospa sitä sitten taas uskaltais sen jälkeen.. :) Ensi viikon perjantaina ultra!! Jännittää!
 
Talvista päivää kaikille! :)

Kirjoittelin ihan tuossa alussa tänne mutta sitten unohtui koko homma kun on ollut  niin kiirusta.. Nyt kuitenkin palailen takaisin, eilen oli np ultra, LA siirtyi viikolla eli on nyt 4.8 :) Kaikki oli pikkuisella hyvin ja kovin oli vilkas :D Kuinka siihen facebook ryhmään pääsen liittymään?

Jensku & Liisukka 11+3 <3
 
Takaisin
Top