ELOKUUN ELOHIIRET

Pyyntö laitettu! MC


Mä uskon, että toi inkiväärijuttu on semmonen, että jos sitä ei oo ennen raskautta mutustellu yhtään, niin ehkei kannata sitten ihan juuritolkulla mutustella. Mä syön inkivääriä muutenkin lähes päivittäin niin en usko siitä mitään haittaa olevan. Ja eiköhän ne kiinalaiset ja intialaiset äireet inkivääriä popsi myös raskausaikana... :D

Tosta piikkimatosta en ite tiedä, että miten sitä raskauden aikana suositellaan tai ollaan suosittelematta. Ite käytin sitä ekassa raskaudessa, mutta lähinna yläselkään ja niskaan... Shiatsuhieroja kielsi ensimmäisen kolmanneksen aikana välttämään ylenmääräistä maton käyttöö... että kait se siinäkin on sillai, että kohtuus kaikessa ja jos on muutenkin käyttöö niin sitten lienee ok käyttää raskaana ollessakin...? Musta vähän tuntuu, että nykypäivän suositukset on jotenkin niin YLIsuojelevia. Ettei mitään sais syyä, tehdä tai ajatella. Hengittääkin tarvis sillai hyvällä rytmillä ja ajatella vaan zen-ajatuksia. Ja sitten se jeesustelu jos joku tekee eri tavalla kun on suositukset annettu. Kaverilta meinattiin viime keväänä melkeen repii pää irti kun oli raskausaikana käyny värjääs tukkansa ja oli meikattuna yleisellä paikalla. Mun mielestä se ei oo kenenkään ulkopuolisen velvollisuus tulla kouhkaamaan... Enkä tässä nyt ota kantaa siihen, että onko nää suositukset kaikki oikein tai väärin. Vain lähinnä sitä että kukin taplaa tyylillään ja kantanee sitten omista päätöksistään vastuun...

No joo---jos sitten vain hengittelis rauhaksiin eikä ite enää kouhkais :D :D :D
 
Soitin kätilöille ultrasta, ja aivan ihanaa palvelua sain! Soittivat sinne ultran tehneeseen paikkaan ja saivat tulokset heti joista sitten kätilö soitti mulle takaisin n.30min sisään yhteydenotostani.
Ultrassa oli näkynyt ruskuaispussi ja alkio oli mitoiltaan vajaa 5viikkoisen kokoinen(selosti kyllä koko raportin mutta siinä tärkeimmät mitä muistan). Eli on vielä hyvin mahdollista että raskaus on vain paljon varhaisemmassa vaiheessa kuin luulimme. Määräsi mut labroihin raskaushormooni arvon seurantaan joka 2-3 päivä ja 2 viikon päästä on uusinta ultra. No ainakaan ei tarvi epätietoisuudessa elää että mitä tuleman pitää. Nyt vaan toivotaan parasta.
Jännä juttu, muistan että edellisessä raskaudessa kun kävin alkuraskauden ultrassa niin LA siirtyi n.2viikkoa eteenpäin jota ihmettelin silloin kovasti. Oiskohan nytkin vain siitä siis kyse,
raskausoireet on ainakin edelleen vahvat.

Mun nimikirjaimet on AB tuonne facebook ryhmään. Kiva kun perustit Jennivee!
 
Voi Supernova, olipa mukavaa palvelua! Toivottavasti siellä nyt olisi kaikki hyvin ja olisi vaan pari viikkoa nuorempi kuin ajateltiin.

Linssilude: Millainen teidän tilanne? Onko kaikki edennyt hyvin?

Maamukka: Joo ajattele vaan kaikkea kaunista ja hyvää ;D Ja siis miten niin ei muka saisi tukkaa värjätä! Järkyttävää. Eihän tätä kestä kukaan jos ei tukkaa sais muka värjätä 9kk!!

Me käytiin tänään varhaisraskauden ultrassa ja voi mikä helpotus nähdä se sydämen syke! Napero vastasi viikkoja ja LA on siis edelleen 27.8. Mieskin oli mukana ja jännitettiin molemmat hirveästi. Kuva ehti olla ruudulla varmaan 2 sekuntia kun lekuri sanoi miehelle että "Noh, tuleppas sinä nyt tänne mun selän taakse katsomaan" ja siinä vaiheessa tiesin että JES! Syke löytyi. Saatiin kuvakin mukaan ja sitä nyt sitten varmaan tuijottelen seuraavat 4-5 viikkoa, että tulee taas seuraava ultra! emoticon
 
Heippa kaikille elohiirille!

Täällä ilmoittautuu uusi hiirulainen. Oltiin joulukuusta saakka siinä uskossa, että meidän laskettu aika on heinäkuun lopussa, mutta tänäänpä ekassa ultrassa tarkentui että meitin pieni onkin vielä niin pieni, että laskettu aika siirtyi elokuun kymmenenneksi.

Ensimmäinen hän on ja hyvin odotettu sellainen. Yli vuoden antoi itseään odottaakin... :)

Mutta nyt, iloista ihanaa odotusta! Pahoinvointia ei ole juurikaan ollut, muutaman kerran kahvit nousseet melkein ylös mutta se on siinä.

Kiva jakaa näitä (uusia) kokemuksia teidän kanssa!
 
Tervetuloa Ansku79! :)

Mä en viitti vielä tulla sinne facebook ryhmään, kun haluan eka käydä siellä np-ultrassa varmistaan kaiken olevan hyvin... Tiedän, että kamuista jotkut hoksaa mikä meno jos liityn ryhmään "elokuu"..  Hyvin vähäinen oireilu jatkuu... Jos kaikki vaan on hyvin niin taitaapi olla toinen villiviikari tulossa! :D Jouduin eilen hakemaan penisiliinikuurin, kun ien on tulehtunut siitä kohtaa mistä viisuri poistettiin viime viikolla... Toivottavasti nyt alkais parantuun! Pitäis alkaa leipomaankin pikkuhiljaa esikoisen synttäreille... Oisko jotain vinkkiä pieneen suolaiseen naposteluun lapsosille?
 
Heissan pitkästä aikaa elokuulaiset! Oottepa ollu ihanan aktiivisia, nyt oli niin monta sivua luettavaa ettei millään kerkiä kaikkia lukemaan, huomasin että jokunen keskemeno siellä oli, sydämmen täydeltä sympatiaa sen kokeneille! Täällä rauhallista menoa, ei oireita pahemmin vieläkään mitä nyt tää armoton väsymys. Kävi tuossa pieni ikävä äksidenttikin joten pääsin kurkkaamaan pikkuista jo ultraan, hyvin oli kaikki onneksi :) Ihanaa odotusaikaa kaikille <3
 
Minäkin liityn siihen fb-ryhmään sitten vähän myöhemmin, kun ei enää haittaa jos joku arvaa ryhmän nimestä jotain. 

Eilen oli ensimmäinen neuvolakäynti, vaikka olikin vain juttelua, niin tuli jotenkin asteen todemmaksi tämä odotus. Tosin kyllähän tämä jokapäiväinen etova olo ja satunnainen oksentelu muistuttaa myös siitä että raskaana ollaan, mutta aika vähän sitä on uskaltanut ajatella vielä pidemmälle raskauteen tai synnytykseen asti. 


Töissäkertominen: Töissä loputkin työkaverit omassa tiimissä nyt tietävät kun arvasivat että olen raskaana, kun olen lopettanut kahvin juonnin. Helpotti suunnattomasti kun ei tarvinnut yrittää peitellä enää olotilaansa ja sitä että on koko ajan ihan tosi väsynyt ja nyt voi napostella välipalojaan avoimemmin. Kiva myös kuulla työkavereiden kokemuksia raskaudesta, erityisesti tästä ekasta kolmanneksesta, sanoin, että synnytystarinoita en vielä halua kuulla. 
Aika moni siis tietää jo siitä, että olen raskaana, mutta toisaalta kaikki ovat sellaisia, jotka ymmärtävät kyllä realiteetit ja että vielä voi käydä mitä vain. Se myös tietysti helpotti kertomista, että pari viikkoa sitten oli nähnyt pienen sydämen sykkeen ultrassa. 

Sokerirasituksesta: Terveydenhoitaja sanoi laittavansa minut sokerirasitustestiin, kunhan pahoinvoinnit helpottavat. Syynä on se, että molemmilla vanhemmillani on diabetes, tosin heille se iski 60-70-vuotiaana, mutta kai se sitten aiheuttaa mullekin isomman riskin. Ikävältä se kuulostaa se sokerirasitustesti, mutta ei kai siinäkään ole vaihtoehtoja kuin suoriutua siitä.

Ruokahalusta ja mieliteoista: Mitään ihmeellisiä mielitekoja ei ole ollut, tosin toisinaan tekee mieli perussipsejä, niitä sileitä joissa on vain suola mausteena. En ole kuitenkaan ostanut, jonkun lapsen jämäpussin töissä tuhosin kerran. Epäilyttää että jos semmosen pussin ostaa, niin sit tulee syötyâ liikaa ja saa ihan liikaa suolaakin ja se ei varmasti pahaanoloon auta.
Ruokahaluja ei ihmeemmin ole ollut, lähinnä elän hedelmillä, kasviksilla ja jogurtilla sekä hapankorpuilla ja näkkileivällä. Lämmintä ruokaa lähinnä närpin vähän, paljon ei voi syödä kerrallaan.  Paino onkin pari kiloa tippunut. Jännää on se, että vaikka ei ole ruokahalua niin nälkä vaivaa tosi usein, ihan sellainen kalvava nälän tunne, ja se johtaa tosi nopeasti pahaan oloon. Eli koko ajan saa puputtaa jotain pientä, maistui tai ei. 

Miten muuten te joilla on kissoja, stressaatteko toksoplasmoosista? Itse en jaksa, tosin pesen käsiä paljon enemmän nyt kun kissat ovat paljon sylissä ja rapsuteltavana, itse myös edelleen putsaan kissojen vessan, kun mies on siihen niin laiska. 

Toivotan hyvinsujuvaa odotusaikaa kaikille, on ollut tosi surullista lukea kuinka moni on jo poistunut porukasta.  Toivotaan että enempää kurjia uutisia ei tulisi.


Ja tsemppiä muille pahoinvoinnin kanssa kärsiville! 



 
Kiitoksia toivotuksista!

Minäkään en vielä uskalla liittyä fb-ryhmään, mutta liityn VARMASTI sitten kun on aika...
Siellä on sen päiväsiä salapoliiseja ja tässä vaiheessa tietää vain molempien vanhemmat ja ah, te rakkaat hiirulaiset. :)

On kuitenkin hiiiirmu tärkeetä että saa avautua fiiliksistä jossain. Millon itkettää ja millon naurattaa.. Nykyään hyvin useasti. :D

Tänäänpä tuli ne kyyneleet ihan oikeasta syystä silmiin. Näin pikkuisen ensimmäistä kertaa. Olin hirmu skeptinen tähän päivään saakka, vaikka 2 raskaustestiä teinkin. Nyt sai sitä konkreettista todistusaineistoa. Omat silmät näkivät ja saatiinhan tuo valokuvakin. Nyt vaan odottaa että tää eka kolmannes kuluisi ja suurimmat riskit poistuisivat.
 
Hei Kaikille !!!

Täällä myös eräs elokuun mamma jolla laskettu aika 25.8  
Pyyntö fb ryhmään lähetetty  
 
Elmerinna: Meillä on kaks kissaa ja oon kyllä joutunut laatikot siivoileen vaikka mies muka aikoi ne ruveta siivoamaan päivittäin... aika heikosti on homma edennyt! :D En oo jaksanut stressata asiasta, kun laatikot on siivottava. Pesee vaan kädet sitten tosi hyvin siivouksen jälkeen niin jospa ei tulis sitä toksoplasmoosia vaikka todella moni sitä kantaakin.

Oon ehkä hieman tollo, mut miten ton lilypien raskausmittarin saa tohon allekirjotuksen kohalle..? Koitin tänään säätää ja sain vaan linkin siihen... :D
 
Mulle ei tullut fb sivulle mitään merkintää, että olisin liittynyt johonkin ryhmään. Eikä missään tietosivuilla tai missään ole mitään merkintää siitä. En tiedän olenko sitten asettanut niin tiukat asetukset vai mikä siinä on. Etsin kyllä läpi kaikki sivut, juuri siitä syystä että käyn nappaamassa sen pois ettei kukaan arvaa :D Mutta siis, ei ainakaan meikäläisen profiilissa näkynyt julkisesti :)
 
Lunahi,, ku oot laittanu tiedot tickeriin niin ota se osote minkä saa siitä ku painaa sitä forum signature ja siitä html nii saat sen oikeen osotteen ja sen vaan lisäät sinne omiin tietoihin allekirjotukseen vai mitä sielä lukeekaan :)

Nii joo, tosta toksoplasmoosista mä oon tosi tarkka kissojen kans nyt.. Mun anopilla on kaks kissaa ja viime raskaudeski hädin tuskin viittiin vessas sielä käydä ku kissojen astiat oli sielä.. :D Mut tääki kaikki johtuu ihan siitä että mä oon ollu kehitysvammasten hoitolaitokses töis jossa oli toksoplasmoosin saaneen äidin tytär joka ei tienny mikä maa mikä valuutta... Aika rankkaa katottavaa... :/
 
jennivee: hokasin kans laittaa pyynnön, nimikirjaimet on MK ja kuvassa minä esikoisen kanssa :) ihana että teit tälläisen ryhmän!

mä ite käyn useammin naamakirjan puolella, joten sinne varmaankin rupean enemmän rustailemaan :D ihana kun meitä on näin monta ja ollaan näin aktiivisia!

täällä niin etova olo ettei toista, samaa valitusta siis kuin aina. Syöny pakastettuja kotimaisia marjoja, juonu vichyvettä, mitään lämmintä perunaruokaa en voisi kuvitellakaan laittavani suuhun! mutta kumma homma että jos pitäisi vaikka hampparille lähteä,oon heti mukana :D mieliteot... :P
 
Nuska, painaisin "tykkää tästä", jos pystyisin. :)
Mä voisin yön pimeinä tunteina koittaa liittyä ryhmään ja varmistella selustaa.

..tai sitten odotan kiltisti  muutaman viikon ja liityn sitten.

Mun vatsalaukku tuntuu nyttemmin vetävän ruokaa PALJON. Olen aina ollut tosi pieniruokainen, mutta nyt viimeisen viikon aikana on uponnut ison ruuan jälkeen jälkkäritkin. Enkä ole edes pyörinyt pois ravintolasta. ...vaikkakin kyllä, pienen liittolaiseni kalorimäärän tarvehan on tyyliin se "leipä ja omena", mutta jostain nyt tuulee. Ennen raskautta painoin reilut 58 kiloa, ja nyt raskauden edetessä paino tippui pari kiloa. Outoa. No, ehkä tää tila on nyt vaan outo ja ah, niin ihmeellinen. Näin ensimmäistä odotellessa...

 
Tänään vihdoin ja viimein se ensimmäinen neuvola ja sydänäänet. Ja saatiin vahvat sykkeet kuulumaan. Helpotti! Ja sain jo uuden sokerimittarinkin ja kotiseurantalomakkeen. Neuvolan täti laittoi lähetteen jo sisätaudeille sinne diabeteslääkärille ja ilmeisesti tarkastaa, josko voisin mennä sinne suoraan ettei tarvis tehdä sitä rasitusta. Oisin kyllä niin helpottunu. Vaikka luulen, että ne haluaa vielä ihan virallista mustaa valkoisella... :/ Ensi maanantaina saa sitten soitaa ajan sairaalaan ultraan. Pikkuhiljaa alkaa taas konkretisoitumaan tämän odotus :D
 
Meillä on 5 omaa kissaa, sekä yks hoitokissa. Kyllä ukko noiden omien kakit ottaa pois ja siivoaa muutenkin ne, mutta tuon hoitokisun oman minä siistin. Josko pian omat hyväksyis hoidokin, niin sais olla koko ajan näiden kans, ja sais ottaa yhden astian pois käytöstä :) Ja käsien pesu on jatkuvaa muutenkin.

Ruoan ällötys vaivaa aina vain. Muuta ei sitten ookkaan oikeastaan.. Saa olla varmaan kiitollinen :D

 Meillä ei töissä ole mahdollista popsia sapuskaa silloin kun haluaa. On se 15 min ruokatauko, ja se siinä. ei muuta. Pidän kyllä raskauden salassa sieltä niin kauan kuin vain mahdollista. oon siis alottanu sielä hommat vähän yli 2kk:tta sitten, ja heti pamahdin paksuksi :D
 
Iso kiitos lilams! :) Nyt onnistu laittaa toi laskuri! Se piti laittaa siihen tickerin kohdalle, ei allekirjoituksen... :)

Täällä kans ruokahalu lisääntynyt huomattavasti ja maha alkaa näkyä myös aamuisin! :D Alkuun oli enemmän turvotusta illalla, mut tänään mahaa kattellessa on se selkeästi muuttanut "läskimahasta" muotoaan vauvamahaksi! :) Aika aikaisessa vaiheessa! Saas nähä kuinka kauhee pallo on sitten kesän alussa jo! :D Toppatakkikin saattaa sanoa sopimuksensa irti jos kasvu menee tätä vauhtia... Nyt on taas enemmän semmoinen olo, että ehkäpä siellä masussa tosiaan joku on! :)

Onkos muilla alkanut tunteet menemään ylös ja alas? Mä olen aina ollut aika äkkipikainen, mut nyt varsinkin mies saattaa saada mut kiihtymään tosi nopeesti ja yhtäkkiä älähdän sit tosi voimakkaasti... vaikkei asia ihan niin isoa älähdystä välttämättä vaatisikaan... :D Nyt on alkanut myös tunteet olemaan pinnassa.... näköjään.. Pitää olla tarkkana kenen seurassa katselee mitäkin telkkarista! Torstaina alkoi Duudsonit tuli taloon ja tottatosiaan sai tipan linssiin, kun perheen äippää niin hemmoteltiin! :D Hihii... On tää hassua aikaa ja niin ihanaa... ainakin välillä! :)

Jee kohta alennusmyynneille ja ostaan esikoiselle synttärilahjaa! :)
 
Hei

Mielialat menevät ihan ylä-alamäkee. eilen oltiin elokuvissa, niin pari trailerii sai samantien silmät valumaan. Ihan pienet jututkin saavat mielen muuttumaan äärilaidasta toiseen. Huomaan että olen alkanut koko ajan enenmmän antamaan hellyyttä koiralle. Sitä pitää koko ajan rapsuttaa ja jutella niin kuin vauvalle ym. 

Ruoka maistuu kotona, mutta muualla kuin ollaan niin ei meinaa mennä mitenkään alas. Pitää todella varovasti ottaa ettei jää ja maha vetäisi. Välipaloja saa syödä parin kolmen tunnin välein. onneksi hedelmät ja jugurtti auttaa siihen. Jännä homma että mitkään karkit, sipsit ja limsat ei tee alkuunkaan mieli. 

Alkaa pikku hiljaa jännittämään np-ultraa se on 25.1 puolentoista viikon päästä. Pääsee ensimmäistä kertaa kurkkaamaan pienokaista. Toivottavasti mies vaan ehtii töiltään mukaan. Menee kyl tiukille että ehtii. 

 
Mul on taas toisinpäin.. hedelmät ja vihannekset ei oikeen uppoo, muutakun mehun muodossa! Jospa alkais kohta maistumaan ettei joudu alkaa syömään vitamiineja! Esikoisen aikaan muistan syöneeni ihan superterveellisesti, mutta alkuraskaus meni silloinkin enemmän leivän ja mehun kanssa. :)
 
Takaisin
Top