ELOKUUN ELOHIIRET

Np-ultrassa käyty. Yks hemmo siellä vilkutteli, ja Rv. 10+4. Turvotusta 0,6. Pituutta oli 35.5mm Sydän sykki ja kaikki näytti normaalilta. Nyt jännitetään sitten seuraavaa neuvolaa kun sillon on lääkärinvastaanotto... myöskin.
 
Merzi86 (ja miksei muutkin): facebook-ryhmään pääsis niin, että joku ryhmäläisistä pyytää sut kaveriksi ja sit lisää sut ryhmään. Jos haluat, niin voin laittaa sulle yksityisviestinä linkin mun profiiliin, ja voit pyytää mut kaveriksi, niin pääsen sitten lisäämään sut ryhmään. Ilmoittele täällä jos haluat!
 
Taitaa olla kaikki liittyneet sinne facebookkiin, kun ei kukaan enää kirjoittele. Pidän itsekkin pienen tauon, josko sillä välin keskustelut vilkastuisivat.

Itelle tuli kutsu kans np-ultraan, joka on 13.2. Sitä odotellessa.
 
Hei!!

Nyt on ihana tunne kun kävin tänään np-ultrassa ja sain nähdä pienokaisen. Voi sitä ihanuuden tunnetta. Aluksi se meinannu mihinkään liikkua, taisi nukkua, sit piti hieman vatsaa painella että saatiin kunnolla mitat ja turvousta laskettua. Ihan kaikki oli hyvin ja La ei mihinkään muuttunut. Mieskin oli ihan innoissaan. Ensimmäinen lapsi molemmille, niin kaikki on niin vaan ihmeellistä ja suurta. 

Nyt vaan sais itsensä parannettua. Nyt on jo kolmatta viikkoa poskiontelo ja oikea otsalohko tulehduksissa. Kun antibiootit eivät meinaa tehota. kohta kaksi eri kuuria syöty eli viikon kuurit molempia. Vois vaikka välillä mennä töihinkin. Tää kotona oleminen ja särystä kärsiminen ei ole mitään mukavaa puuhaa. Onneksi olin melkein koko viime viikon vanhempien luona maalla, missä koiran voi ihan huoletta laittaa ulos. eikä tarvi itse mennä sinne. Vaikka olisi ollut todella ihanat ilmat olla ulkona, kun aurinko paistaa ja on valkoinen maa. 

Ostin tänään ensimmäisen bodyn ja potkupuvun. Ihan ruskean väriset, että sopii ihan kummalle vaan. Oli vaan pakko ostaa kun näki pienokaisen. Että kyllä siellä vatsassa joku oleskelee. Samalla käytiin miehen kanssa hieman tapetti ostoksilla. Laitetaan meidän "ylimääräinen" huone uusiksi. Oikeastaan mies saa sen laittaa kun viettää hiihtolomaa helmikuun lopulla ja mä painan töissä. Muumi aiheiset tapetit löytyivät , pikku Myy ja Haisuli siinä seikkailevat. Nyt vaan odottamaan että ne saadaan vielä seinään. 

Pari viikkoa sitten hankittiin pinnasänky ja nyt sitten ostettiin siihen sopiva väri. Että sitten tässä keväällä pääsee hiomaan ja maalaamaan uutta sänkyä.

Kaikki vaan tuntuu nyt niin todelliselta. 

Tulipa romaani kirjoitettua ja hehkutettua tätä ihanuutta. 
 
Mä kävin eilen kans kaupas ja kattelin noita pikkuruisia vaatteita mutta en kyllä vielä uskaltanu ostaa mitää. Meillä on kyllä paljon noita tytön vanhoja vaatteita tuola talles mutta pitää sitä uudelleki ostaa uusia ettei raukka joudu siskon vanhois kulkea pelkästään :D Ehkä joskus keväällä innostuu sit oikee kattelee paremmin noita.. Sit ku sais tietää kumpi sielä on, joutuuko suosioista laittamaan kaikki vaaleenpunaset vaatteet pois ja kerätä sinistä vai kuinka. Mulla on kyllä vahva tunne että tyttö seki on.. Mun suvus äidin puolelta on pelkästään tyttöjä :) Tai mun mummolla on kaks tyttöä, äiti ja sen sisko, äitillä on mut ja sen siskolla on kaks tyttöä jonka toisella tytöllä on kaks tyttöä =) Mutta eipä sitä tiedä jos mä olisin poikkeus.  Olishan se hienoa et olis kumpiki, koska meijän lapset jää toistaseks tähän. 

Mulla oireet kadonnu ihan täysin nyt. Pitkään aikaan ei oo ollu mitään. Ei edes niitä kohdun venymiskipujakaan! Välillä tuntuu et oonko mä oikeesti edes raskaana et jos mun kroppa vaan pelleilee, mutta todistetusti sielä on se yks ainaki kasvamas kahden ultran perusteella :)

Viikko vielä np-ultraan aikaa.. Tosi pitkä viikko tiedos jos täs kerkee sitä ajattelemaankaa ku tän neidin kans menee tää aika niin nopeesti ku yritän saada sitä liikkeelle omin neuvoin ku se ei ryömi eikä konttaa mutta nousee tukea vasten ja tulee ens viikolla 9kk :D Taitaa vaan viihtyä istualtaan lattialla kattelemas leluja :)
 
Heippa taas!

Kirmiina: Ei siellä facebookinkaan puolella yhtään vilkkaampi keskustelu ole, joten no worries, et jää mistään paitsi!

Itellä on ainakin ollu ihan vetämätön olo. Ei vaan ole jaksanut iltaisin tehdä yhtään mitään. Suurin ponnistus on käytää koirat lenkillä ja sitten kattoa mitä telkkarista tulee... kaippa tää nyt on sitä väsymystä. Tuntuu että jokin flunssakin yrittää tulla kiusaamaan. Eilen sain vielä hullun päänsäryn ja jouduin lähteä kesken töistä pois. Tulikin sitten nukuttua 13 tunnin unoset viime yönä! 0_o

Eipä tänne muuta. Ei mitään uutta auringon alla. Np-ultraa odotellessa. 1.2 on neuvolalääkäri, kiva päästä sinne juttelemaan tuosta migreenistä, jos saisi jotain korvaavaa tuon 800 buranan tilalle. Silloin viikkoja vasta 10+2 mutta voihan sitä tietty toivoa, että sydänäänet kuuluisi jo...

Mukavaa viikonjatkoa teille kaikille :)
 
Np-ultran ja veriseulan tulokset tuli kirjeitse tänään kotiin. Negatiivinen tulos! Jippii, tosin en pahemmin ollut edes kerennyt jännittämään tuloksia, ennen kuin ne jo tuli. 

Jaksamisia kaikille, kyllä se siitä hepottaa. Ainakin itselläni helpotti (paitsi huonosti nukutut yöt). Pahoinvointi on jo menneen talven lumia (toivottavasti pysyvästi tällä kertaa). Tosin lievää päänsärkyä on tullut, mutta voi olla työperäistä.

Mutta mikä parasta, opiskelujen ja töiden stressi on lähestulkoon kadonnu! Aikasemmin panikoin millon mistäkin pienimmästä asiasta, nyt odottaminen tuntuu paljon tärkeämmältä ja isommalta kuin ne asiat mitä aikasemmin stressasin. Ehkä hormoneilla on hyvätkin puolensa =)
 
Tänään enimmäistä kertaa kans ajatttelin jo vauvan vaatteiden ostoa. Ihanaa se ois, mutta ehkä sitten vähä lähempänä kesää. Rv tällä hetkellä 12+2.
 
No hiljaaselta tuolla naamakirjassakin on tosiaan, että käyn itekki täällä välillä kattelees mitä tänne kuuluu :) Kun ei varmaan sen suurempaa valittamista kellään ole, paitsi peruskuvotusta ja sitä samaa väsymystä,tai ainakin sitä täällä on,joten jutut on vähä hakusessa :D

Meillä on np-ultra 9.2, miten sitä jaksais vielä kaks viikkoa ootella. pöh.
viikkojaki on jo sitte tasan 13 :D jännä miten se aika vaan menee äkkiä!!! Kohta ollaan jo puolessa välissä ja ihmetellään vaan että kuis täs näin kävi. Itellä ainakin tuntuu tän pikkukakkosen kans aika menevän liiankin nopeaa, onko muilla samoja kokemuksia?

Meillä esikoinen jatkuvassa flunssakierteessä, taas alko kauhea rykiminen viime yönä ja räkää tulee ku saavista. eikö tää ikinä lopu? :D itellä kans lenssunen olo, saas nähä..

Kuinka moni joutuu mennä sokerirasitukseen? Itelle tuli käsky sinne, vaikkei koskaan sokerien kans oo ollu ongelmaa ,ihme homma. Sain kyllä päättää oikein että meenkö 1vai 2 kertaa :D ei varmaan vaikea arvata kumman valittin :D ekassa raskaudessa jouduin sen 2 kertaa käymään. hyi hitto.

En oo ite ostellu viel vaatteita, esikoisella niin ihania vauvanvaatteita tuli ostettua että jos meille toinen poika on tulossa, niin vähemmällä ostelulla mennään.. mutta jos sitten käviskin toisin.. hullaannun varmaan heti rakenneultran jälkeen shoppaileen pinkkiä laatikot täyteen.... :D
 
Meillä oli np-ultra eilen. En olisi millään halunnut mennä sinne, kun mies ei päässyt töistä mukaan ja jotenkin pelotti, että jos kaikki ei olekaan hyvin. 

Vilkas pikkuinen siellä kuitenkin oli, jalat ja kädet heiluivat kovasti ja välillä aina kiskaisi napanuoraa. :) Itku siinä tuli, kun näin pikkuisen ihmeemme.Loppupäivän olin ihan sekaisin onnesta, en millään meinaa uskoa, että tämä on totta, musta on tulossa äiti toisen kerran. Laskettuaika on ultran mukaan 11.8. :)
 
Täällä ootellaan np-ultraa, se on ens viikon tiistaina. Väsymys on ollu ihan ylivoimasen kovaa pari viikkoa, aamusta iltaan.. onneksi nyt alkaa helpottaa. Esikoista kun odottelin niin ehti aina levähdellä, mutta nyt juuri seisomaan oppinut esikoinen pitä huolen siitä ettei sohvatyynyt kulu liikaa :) Kauhea nälkä koko ajan, tai ei niin nälkäkään muttta himo syödä :D
 
Moikka! :) Np-ultra oli tänään ja facebookkiin laitoinkin ultrakuvan.. :) Kaikki oli hyvin ja tyyppi viuhtoi menemään minkä kerkes! Oli aamujumppa menossa! ;D Lääkärillä kävin viime tiistaina ja silloin kuulin myös sydänäänet. La siirtyi takaisin 10.8... :) Hieman meinaa ruveta jänskättämään, kun esikoinen tuli sektiolla ja lääkäri & ultraaja molemmat juttelivat, että nyt sitten toivotaan, että tulee alakautta jne. Ensisynnyttäjähän tässä periaatteessa itsekin on vaikka toinen onkin tulossa!
 
Mä juuri vertailin odotusjuttuja esikoisestä tähän raskauteen. Niin tuo järjetön himo syödä on kyllä todella huomattavissa. Esikosta mulle oli tullut painoa tähän mennessä hädin tuskin kiloa kun nyt mulle on tullut 5,5 kg!! Aivan järkyttävää! luulen, että energian tarve on muka suurempi, kun ei pääse lepäämään milloinkaan. Kun eka raskaudessa vaan nukuin. Mä sanon vaan et loppuraskaudesta oon sit varmaan joku + 40kg =)) joo ei kauheasti kyllä innosta. Se työ minkä sai tehdä viime raskaudenkin jälkeen et pääsi suht hyvään kuosiin oli kova...
 
Pevi. Ihanaa kuulla että en ole ainut jonka paino noussut :D. 4 kg oli tullut painoa lisää viimekerran neuvolan aikaan.(3viikkoa sitten)mutta kun on pakko syödä jotain kokoajan ettei tule pahaa oloa.. toivotaan että paha olo loppuis pian. Mulla on tullut lisäoireita, lonkat nitisee ja paukkuu niin että muutkin kuulevat., kohtu taitaa myös kasvaa kohisten kun vihloo alavatsaa tosi pahasti välillä, vähän niinkuin noidannuoli selässä :D Ja limakalvot on tosi kuivat.. nenästä tullut verta tämän takia. Mutta hyvää viikonloppua kaikille elokuisille!
 
No voihan vitsit. Mulla itsellä on paino pudonnut 2 kiloa alkuraskaudesta.. Oksentanu en ole mutta lämpimät ruoat ei kelpaa pahemmin.. Pelkkää kylmää ja jotain tuoretta ja raikasta. :) Tää on kyl aika outoa.. Poikia odottaessa oli mottona: Mitä rasvaisempaa, sen parempaa!
 
Hyvin vaihtelevat olot on itsellä. Välillä oli jo 2 pirteää ja hyväoloista viikkoa. Nyt taas on olo tuntunut huonommalta ja väsyneeltä muutaman päivän.
Limakalvot kuivaa täälläkin, toinen sierain vuotaa verta niistäessä. Tiedä sitten johtuuko raskaudesta vai pakkasista (ehkä molemmista).
Ruoka uppoaa aika vaihtelevasti. Lämpimistä ruuista maistuu oikeastaan vain jauheliha keitto ruisleivän kanssa. Lämmintä marjakiisseliä on myös tehnyt mieli (täytyy varmaan sellainen pakastemarjoista vääntää). Salaatit ja omenat on oikeastaan parhainta syötävää. Myös hedelmä- ja salmiakkikarkit maistuvat sopivan pieninä erinä.

Sokerirasituskokeesta: Mulle sanottiin jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä, että tuo on edessä myöhemmin keväällä. Ylipainon takia siihen joudun.

Jännittävää, tasan viikonpäästä on np-ultra!
 
Heippa hei!

Toivottavasti kaikilla elokuisilla on ollut mukava viikon alku! Tällä suunnalla se ainakin oli pakkasvoittoinen jos ei muuta!

Djh: Kiva kuulla sustakin :)

Supernova: Mitä sulle kuuluu? Selvisikö teidän tilanne parhain päin?

Mullakin on nenästä tullut verta nyt muutaman päivän, mutta ikävä kyllä se ei oo ainut paikka mistä sitä tulee... :( Täällä ollut vuotoa torstaista lähtien ja kyllä huolestuttaa. Soittelin tänään neuvolaan ja keskiviikkona päästään ultraan katsomaan onko pikkuinen vielä matkassa mukana. Ei mulla nyt hirveitä alavatsa kipuja ole ollut eikä vuotokaan mitään isoa, mutta eipä mitään oireita ollut viimeksikään ja silti oli mennyt kesken. Noh, ei kai tässä auta kuin odotella keskiviikkoa jännityksellä... Mies on vielä lähdössä ulkomaille työmatkalle, joten on kyllä sangen kurja viikko tulossa :(
 
Huomentapäivää!

Täytyy itsekin kirjoittaa kuulumisia, fb:n ryhmään en ole vielä liittynytkään..
Meillä oli np-ultra viikko sitten ja jo eilen tuli vastaus. Negatiivinen. Huoh.
Huomenna olisi edessä sokerirasituskoe, isän kakkostyypin sokeritaudin vuoksi sinne joudun, en täysin ymmärrä sitä, mutta eipä siitä haittaakaan ole. Isällä se on kuitenkin niiiiiiiiiiin itse hankittua kuin vai voi olla.

Oireet ovat täälläkin kadonneet, mutta täpinöissään olevan ultrahoitsun vuoksi meillä on kuusi ihanaa kuvaa mitä ihastella pientä ihmettä.

Paino on tippunut 2 kiloa normaalipainosta, ehkä se pian kääntyy nousuun. Pakkohan sen on, hemmetti. :)

Mä niin tahtoisin mennä ostamaan jo kaikkea ihanaa. Jokin kuitenkin pitää mua vielä hupusta kiinni etten pääse... Niitä ihania  pienenpieniä bodyja. Saanko mä jo mennä, saanko saanko saanko? Antakaa te lupa. emoticon
 
Hei!

Ansku 79: Kyl sä voit ostaa jo niitä ihania vaatteita. Itse olen osatnut aina kun olen nähnyt hyviä ja ovat olleet jonkinlaisessa alennuksessa. Harmi vaan kun pitää ostaa väriltään neutraaleja, kun vatsan asukista ei tiedä vielä kumpi siellä on. 

Nyt olen vihdoin ja viimein tervehtynyt ja päässy takaisin töihin. jotenkin sitä halus oikein mennä,että saa jonkinlaisen rytmin joka päivälle. Ei se paikoillaan olo oikein ollu mun juttu. Ja vielä kipeänä. 

Onko jotain muita närästänyt? Minulla oli ihan kamala närästys just nukkumaan menon aikana pari päivää sitten. Onneksi muistin tätini ohjeen, että teelusikallinen ruokasooda ja vettä päälle. ei ollu hyvän makuista , mutta tepsi noin 5 min sisällä. eikä koko yönä haitannu yhtään. Onko muilla vessaan meno jatkuvaa? Minulla on jos vähänkin juon. Ja saa käydä ennen kuin menee pienellekkään lenkille koiran kanssa. Yöllä saa käydä vessassa parin kolmen tunnin välein, jos juo pari tuntii ennen nukkumaan menoa. Oon sitten yrittänyt olla juomatta. 

 
Täällä myös joka hemmetin yö vessarumbaa, 2-3tunnin välein herään. Ja pakkohan se on mennä ja nukutaan kaikenlisäksi yläkerrassa ja vessa alakerrassa ja joudun kulkemaan noita hengenvaarallisia rappuja ylös ja alas vähtintään 2kertaa yössä! Sanoinkin jo miehelle että tehdään makuuhuone alakertaan viimeistään keväällä en noita rappuja uskalla sit ihan muumina kulkea ;) Mulle on tullut uus oire jos en ole juonut vähänkään aikaan niin tulee ihan hirvee pääkipu joka menee siis ohi juomalla vettä... Maha kasvaa nyt ihan silmissä. Ja vähän kyl jo tuntee ittensä jäykäksi :D Hyvää viikonjatkoa kaikille!
 
Nuska: Joo, mä oon viimeaikoina käynyt vaan lueskelemassa muiden tekstejä, kun ei ole ollut oikein kirjoiteltavaa.
Toivon niin kovasti, että saisit neuvolassa hyviä uutisia! Tsemppiä!
Niin ja mun mies reissaa myös työn takia, kotimaassa tosin vain. Kyllähän tämä kotona yksinoleilu aika mälsää on...

Ansku79:
Saat mennä! :) Ihme, kun ite oon pystyny pitämään näppini irti pikkubodyista. :D

Kateellisena luen muiden juttuja täällä ja fb:ssä kasvavista mahoista... Mäkin haluan munkin mahan jo kunnolla näkyviin! Housuista kyllä huomaa, että maha kasvaa, mutta ei se ulospäin vielä raskausmahalta näytä. Taas kyllä lantion seutua vihloo niin reippaasti, että eiköhän se mahakin sieltä pian ala näkyvästi kasvaa. :)
Nyt olisi sitten ensimmäinen kolmannes täynnä! Helpottunut olo jo nyt, vaikka np-ultra on vielä edessä. Kun tuolta ultrasta vielä saisi "puhtaat paperit", niin uskaltaisi ehkä jo iloita kunnolla.
 
Takaisin
Top