Elokuun elämöinnit

Mystis, älä ota liikaa stressiä tuosta diabetesasiasta, melko hyvin tuo tuntuu hoituvan useimmilla liikunnalla ja ruokavaliosta huolehtimisella. Itselläni ei noita sokeriongelmia koskaan ole ollut, mutta miehen veljen vaimolla tuo on myös juuri päällä ja hyvin on pärjännyt, nyt ei enää tarvi mitata edes joka päivä (hänellä todettiin asia joskus rv22 ja nyt on menossa rv35). Ja joka tapauksessa on hyvä, että asia on ajoissa tiedossa ja pääset heti itse hoitamaan ongelman pois.

Mystis, huomasin että tuolla marraskuisissa odottajissa 2010 on keskustelu juuri tästä diabeteksestä. Toivottavasti ruokavalio auttaa :)

Onneksi noiden vaikeiden uutisten lisäksi ootte saaneet parempiakin uutisia!!!

Ite odottelen hieman kauhulla täällä huomista sokerirasitusta, että tuleekohan siitä yhtä äklö olo kuin ensimmäisellä kerrallakin... No tarvittavaa tietoahan sieltä saa niin meneehän se litku alas, vaikka väkisin...

Liiveistä mulle tuli mieleen tämmöinen http://www.bravissimo.com . Eka tilaus itsellä vetämässä (tutut ovat olleet tyytyväisiä ja palauttaminenkin onnistuu ihan kätevästi), kun äitiysliikkeestä ei oikein löytynyt miellyttävää valikoimaa koolle 85G. Tuolla sentäs oli muutama imetysliivivaihtoehtokin [:)]

Meemi: Prima Donnaa myyvät useimmat erikoisliiviliikkeet, ei löydy yleensä mistään ketjuliikkeistä. Jos normaalisti käytät Changen H-kuppia, niin kannattaa ainakin käydä sovittamassa Prima Donnan liivejä, koska ovat kupeiltaan yleensä syvempiä joten saattaisi toimia siis jopa G-kupissa.
Tsemppiä etsintöihin, googleta, jos sattuisit löytämään siten lähimmän jälleenmyyjän!

Teillä tuntuu olevan täällä niin tiivis porukka, että rupesi jo arveluttamaan uskaltaako tänne hypätä uutena mukaan ollenkaan. Minä olen vasta heräilemässä tähän odottamisen ihanuuteen ja alkanut luottamaan siihen että kaikki sujuu niinkuin pitäisi. Alkuraskaus oli henkisesti raskasta, koska ensimmäinen kauan odotettu raskaus meni kesken alkumetreillä. Ja sitten ei oikein uskaltanut luottaa omiin tuntemuksiinsa raskauden edetessä. Mutta nyt tuntuu oikein hyvältä. Viimeisestä neuvolasta selvisin jo itkemättä ulos, vaikka pissakokeessa pientä ihmetyksen aihetta olikin. Tunnen vauvan liikkeet jo varmuudella pitkin päivää ja iloitsen uusista tuntemuksista.

Tervetuloa vaan, Hurtti mukaan hämmentämään. [:)] Ihan avoin foorumi tämä on. Jotkut vain ovat ahkerampia kirjoittajia, kuin toiset.

Tervetuloa mukaan Hurtti! Hieno kuulla että jo alkanut nauttimaan raskaudesta. Itse voin sanoa omasta kokemuksesta sen verran että kesti aikas kauan myös että itse aloin tosiaan nauttia raskaudesta. Ihmettelin että mitä ihmiset täällä kirjoittelee ihanuudesta jne kun itse vaan pelkäsin kaikkea mahdollista. Nyt jo pari ultraa takana ja monen monta neuvolaa ja lääkäriä jossa kuunneltiin sydänääniä ja nyt tosiaan voin sanoa että on tämä ihanaa [:)] Tänään juuri viimeksi kuulin pienen sydämensykkeen ja kyllä se on maailman parasta musiikkia korville [:)]

Kiitokset teille molemmille! Tänään innostuin oikein urakalla tutkimaan erinäisiä asoita koneen ääressä, että istumista tuntuu tulleen harrastettua liikaakin tänään. On päästävä kävelylle ja raikkaaseen ilmaan.

Hurtti: Kiva, että tulee vielä "uusia" mukaan. Keskustelu on sitä monipuolisempaa, mitä enemmän ihmisiä mukana. [:)]

Kiitokset myös meemille. Foorumia lukiessa tuli sellainen olo, että tahtoo kertoa jotain itsestäänkin eikä vain tirkistellä muiden tuntemuksia. Olen menossa ensi viikolla sokerirasitukseen, ikäni puolesta joudun menemään muuten sitä ei olisikaan tehty ollenkaan. Ja huomenna täytyy käydä antamassa uusi pissanäyte, jotta tiedetään jatkuuko oireeton tulehdukseni vielä vai onko hävinnyt itsestään. Toistaiseksi ei huolestuta kumpikaan kun missään ei tunnu mitenkään erikoiselta...

Kaksi koulupäivää nyt takana. Edelleen todella mukavaa. Ainoastaa anatomia tuntuu olevan aikalailla tiukkatahtista ja kireää opiskelua. Se voi tietää päänvaivaa. Päänvaivaa teettää erityisesti se, ettei mulla ole varaa ostaa koulukirjoja. Meillä on pitkä kirjalista, mutta muutama kirja nimettiin ehdottomiksi. Pelkästään niiden ostaminen maksaisi yli 200 e. Mulla on kaikki kirjat kirjaston varausjonossa, mutta en taida ehtiä saada niitä ajoissa. Eka pieni tentti jo 2 viikon päästä ja siihen todella olisi syytä lukea... Katselin käytettynä myytäviäkin, mutta nekin on aika kalliita. No, täytyy keksiä jotain.

Meillä podetaan flunssaa. Mies on kunnolla kipeä ja en mäkään ihan terve ole. Häät on perjantaina ja niihin mennessä olis syytä tervehtyä. Päänvaivaa teettää myös mulla aina vain jatkuva aamupahoinvointi. En voi pahoin kaikkina aamuina, mutta tänäänkin oli todella kuvottava olo aamulla ja maailma keinui. Kiva fiilis lähteä kouluun kun ei pysty suoraan kävelemään... Toivottavasti mulla ei aamupahoinvoinnit kestä loppuun asti.

Kannattaa meemi muuten kokeilla nuihin pahoinvointeihin sitä apteekista saatavaa pahoinvointiranneketta. Olen kuullut kyllä kehuja siitä.. En tarkalleen muista mikä sen nimi on mutta oiskos joku seaband tms..

Ja sitten myös sellainen tuli mieleen, että jos miehet haluaa niitä vauvan sydänääniä kuulla useamminkin niin kuuleman mukaan (ei vielä itse kokeiltu) tyhjällä vessapaperirullalla vois ne kuulla kun laittaa mahan päälle ja korvan kiinni toiseen päähän.. täytyy vain löytää oikea kohta..

Niin ja vielä semmonen nuista koulukirjoista meemille että sossuhan maksaa ne jos ei itellä ole varaa.. kylläkin ne pitää vissiin ensin ite ostaa ja sitten viedä kuitit sinne.. näin ainakin täällä päin monet hakivat koulukirjoista rahat takaisin..riippuu tietenkin siitä sossuntädistä että mitä kukanenki antaa..

Jokos te muut olette hakeneet äitiyspakkausta? Saan tuon paperin perjantaina ja eipä malttais ootella että pääsisi jo hypistelee paketin sisältöä. Kävin nyt toistaiseksi vielä ikkunashoppaamassa vauvalle kaikkea :D Josko nyt ottais järjen käteen eikä nyt ihan överiksi vetäisi [;)]

Vauvan sydänäänet taas tänään olivat kovastikkin voimistuneet, siellä se pieni kasvaa kaikesta huolimatta [:D][:D] Toinen asustaa aika lailla tuossa vasemmalla puolella ja ihanasti tuntuu nuo liikkeet jo iltaisin mullakin, oikein kunnon muljahtelua ja vatsa pomppii [:)]

Issias kivun takia taas vaihteeksi saikulla, mun odotusaika on ollut yhtä sairaslomaa, mutta hällä väliä kunhan pieni on kunnossa!

Ihanaa elokuuta kaikille!

Mä sain tossa maanantaina neuvolasta ne Kelan paperit ja vein samantien ne Kelaan..En tiä kauanko siinä menee et pakkaus tulee postiin.. En jaksa odottaa <3 .. :)
Voisin tuijotella mahaa koko päivän vaikka silloin kun se siellä liikuskelee.. Aina kun oon kannettavalla niin on kiva yrittää keskittyä lukemiseen kun mahassa on välillä pallo vasemmalla, välillä oikealla, alhaalla keskellä.. :) Näyttää vieläkin vähän pelottavalta mutta samalla niin todelliselta.. En jaksa odottaa joulukuuta:D

Minä sain tänään äippäpakkauksen[:)] Mieskin tuli sitä innoissaan penkomaan ja hoputti avaamaan sen nopeammin että ehtii nähdä ennenkuin pitää töihin mennä[:D] Minä ainakin tykkäsin jokaisesta vaatteesta mitä siellä oli..Sitten hypistelen enemmän ku alan pesemään niitä valmiiksi laatikoihin[:)]

Sokerit ollu koko ajan ihan normaalit ja paljon alle sallitun rajan,joten nyt on senkin suhteen parempi mieli[:)]

Vessapaperirullaa ei olla vielä kokeiltu sydänäänien kuuntelussa. Isäntä yrittää vasta tunnistaa liikkeitä. Ei jaksa aina odottaa sitä kunnon potkua ja se tulee sitten aina kun käsi on jossain muualla. Osa liikkeistä kyllä jo näkyykin ulkopuolelle mutta kun ei malta niin ei malta...

Äitiyspakkausta odottelen. Viime viikolla vasta netissä lomakkeet täytin ja käsittelyt on vielä kesken. Mutta tänään labrareissulla tuli ostettua muutama vaatekappale...

Mekin haettiin tänään äitiyspakkaus postista!! Oli kyllä sikäli huvittavaa, että laatikossa luki "jätetty postin kuljetettavaksi 9.8.2010" ja siis nyt vasta saatiin. Pitkä oli paketin matka kotiin [:)]

Mä kans tykkäsin sisällöstä, hetken aikaa ihmettelin kyllä sen toisen vaippasetin osia, että mitä ihmettä nää on, ennen ku sitten hoksasin, että nehän kuuluu tietysti vaipaksi [:D] Parista potkuhaalarista hiukan mietin, että tuleeko käytettyä kun materiaali tuntu jotenkin epämiellyttävältä. Taitaa olla kyllä nyt käyttäjässä vika [:)] Ja voihan olla, että menee sitten muiden seassa ihan hyvin. Mutta juu, kiva kun tuli, kovasti jo odotinkin ja joka päivä kävin postilaatikolla into piukassa jokojokojokojoko. Huomenna varmaan ryhdyn pesupuuhiin, voisi samalla siivota kaapin ni sais ne sitten sinne.

Pääskynen mulle annettiin vinkki että pese vasta ihan viime tipassa kun kuitenkin kaikki tädit ja mummut ja serkun kummin kaimat haluaa hypistellä vaatteita [:)] Silläpä en yhtään vielä edes ajattele pesun ja silittämisen aloittelua. Josko sitten marraskuun alussa kun alkaa äippäloma [:)]

Takaisin