Elokuun elämöinnit

Ikävää, että niin monella on ollut kurjia uutisia. Kovasti voimia edelleen kaikille!

Me aloitellaan tässä viimeistä "vapaata" viikonloppua. Ensi viikolla mies palaa töihin ja mä kouluun. Jännittää mennä kouluun tämän mahan kanssa. Tänään mennään hakemaan pinnasänkyä Lahdesta. Varmaankin menee vielä varaston puolelle, mutta haetaan nyt kun hyvä tarjolla on.

Oon huomannut, että olen aika lailla väsynyt ja stressaantunut. Se ilmenee ennen kaikkea keskittymisvaikeutena. Siis mun on äärettömän vaikea seurata esim. mitä toinen puhuu, vaikka olisikin mua kiinnostava aihe. Toivon, että edes vähän helpottaa kun häät on ohi. Niin, tasan viikon päästä meidät vihitään. Pitäisi kai alkaa totutella uuteen sukunimeen. Hassua, että ehdin koulua käymään 4 päivää vanhalla nimellä... Haluttiin kuitenkin, että koko perheellä olisi sama sukunimi.

Ang1: Tuskin suomessa saa työntekijät touhuta vaarallisten aineiden kanssa ilman asianmukaisia suojavälineitä... Mutta onhan sulla siellä työsuojeluvaltuutettu, jonka ainakin pitäis tietää kaikista vaarallisesta ;) kiusaa sitä! Ja melusta sen verran, et jos ite joudutte käyttää kuulosuojaimia, ni mä ainaki siinä tapauksessa jo keskustelisin asiasta lääkärin kanssa... Multa nimittäin työpaikkalääkäri kiels osallistumisen harjotuksiin, mis olis ollu niin kovia ääniä, et työntekijöiden piti suojata kuulo!

Mä komppaan Pääskystä: Mies mukaan siihen tupakanhillintään! Mä en kans oo koskaan polttanu, enkä koskaan tule polttamaan, enkä totta puhuen voi sietää koko touhua, joten jätänpä siis moraalisaarnat pitämättä. Mä kun en voi ymmärtää koko puuhaa, vaikka miten yritän...

Ja kaikille voimia omissa koettelemuksissaan. Toivottavasti asiat kääntyy kuitenki parhain päin.

Mä tuskailen ainoastaan tämän helteen kanssa, joka on kyllä mulle kuin mikä tahansa suurempikin koettelemus... Mun on NIIIIIIIIIIN KUUMA!!!!!!!!!!!!! Aina ja kaikkialla ja koko ajan!!!!!! Järki lähtee!!!!!!!!!!!!!! Joka päivä katon säätiedotuksia siinä toivossa että helpotusta olisi tiedossa, mutta ei...

Melinda, minäkin huomasin tuon linkin ja vaikutti ihan hyvältä! Yllätti tuo määrä miten paljon vaatteita pitää olla! Mietin vaan että mille ajalle eli minkäkokoisia ne suositukset on. Tarvitseeko siis ostaa 6 kpl 50cm-bodya vai 6 eri kokoista (50-62 esim.)?

Ja vaunuviidakkoon tuo ei auttanut juuri mitään. Me käytiin eilen katsomassa vaunuja, ja olen vielä enemmän sekaisin kuin aiemmin. Kova vai puolikova koppa? Kolmipyöräiset vaunut vai nelipyöräiset? "Hytkyvät" vai jämäkämmät?

Meillä on ongelma, ettei saada vaunuja sisälle asuntoon, joten kopalla pitää voida kantaa vauva ylös asuntoon, eikä siis voida myöskään esim. nukuttaa vauvaa parvekkeella vaunuissa. Mietinkin, että voiko vauvaa nukuttaa pelkässä puolikovassa kopassa, jossa ei ole minkäänlaista kuomua suojana. Osaisko joku kokeneempi vastata tähän? Meillä on siis lasitettu parveke eli sikäli suojaisa, mutta tartteeko vauva vielä jotain lisäsuojaa, jos sitä nukuttaa partsilla puolikova koppa esim. penkin päälle asetettuna?

Kyllä taas Vantaan säästötoimet tuntuu ihmeellisiltä... [:@] Neuvolasta ohjattiin varaamaan pikapuoliin aika lääkärille, koska mulla on nyt särkenyt päätä jo yli kuukauden putkeen. Soitin terveyskeskukseen, mutta vastaus oli, että mun omalääkäri tulee töihin vasta ens kuussa ja sitä ennen ei aikaa voi antaa. Just! Kenellekään muulle ei aikaa voi myöskään antaa. Saas nähdä tuleeko taas käynti yksityisellä...

Kyllä mä sanon taas noita s**tanan tk-lääkäreitä. Mä kävin tossa täyshoidossa Jorvissa, kun mun kohtua aristi ja vatsa oli aivan sairaan kipeä. No tunnusteli ja lähetteeseen kirjoitteli sitten ettei sikiö liiku ja kohtu arka. Mä täydessä paniikissa soitin miehelle, joka noukki mut kyytiin ja ajeltiin haipakkaa Jorviin. Jossa sitten 3 tunnin odottelun jälkeen päästiin ultraan ja poika siellä liikkui sekä sydän sykki, vauvalla kaikki hyvin. Samalla tehtiin löydös myoomasta, joka tosin ei aiheuttanut vaivoja. Sain lähdön kirurgisen päivystykseen, jossa makasin 5 h ilman kipulääkkeitä, jonka jälkeen sain ne ja ois leikattu umppari, jos oisin antanut. Lääkäri antoi valita, koska kaikki oireet ei täysin pätenyt umppariin, joten en halunnut että leikataan. Menin sitten osastolle seurantaan yöksi, jossa ei ongelmia ja aamusella oireet poissa. Kotiutettiin ja nyt saikulla. Ilmeisesti mun oireet johtuukin sitten lantion löystymisestä eli kaikki rasitus on nyt sitten kielletty. En pääse edes koirien kanssa ulos [:(]Kyllä täytyy sanoa, etät hyvä että tklääkäri laittoi eteenpäin, mutta kun ensivaikutelma oli se, että vauvalla on jotain hätää, niin kyllä oltiin kuulkaas miehen kanssa surullisia....
No nyt mennään taas päivä kerrallaan.

Jiu; meillä on sama tilanne vaunujen kans, että sisälle ei voi viedä (ei hissiä). Lasitettu parveke on, ja ajateltiin ostaa parvekkeelle omat vaunut, jotkut käytetyt halpis rötsköt, jotka vaan ajaa asian, eli voi vähän heijata ja nukuttaa. Muuten olla vaunujen suhteen taipumassa yhdistelmävaunuihin, joissa olisi puolikova kantokoppa (eli siis muuten pehmeä paitsi pohjassa kovike), jolla saa kannettua vauvan ylös. Mun ystävällä on kova koppa, ja sanoi, että jos sais uudelleen valita niin ottais nyt tod näk pehmeän kopan, vaikka kovassakin on omat hyvät puolensa.

Muuten vaunujen suhteen vaikuttaa liikkuminen; jos on kaupungissa ja kulkee paljon julkisilla, niin kuulemma kolmipyörästä on hankalampi saada bussiin kun nelipyörästä. Ja sit mulle ratkaseva kysymys on se, että vietänkö vaunujen kanssa enemmän aikaa ostoskeskuksissa vai lenkkipoluilla ja koska jälkimmäinen on todennäköisempi, niin aion ottaa vähän jämäkämmät. Kääntyvät etupyörät on kavereiden mukaan kätevämmät, jos on citymamma ja roikkuu puolet ajasta ostoskeskuksissa ja kahviloissa.

Voi kunpa mä tietäisin että missä asutaan sitten kun vauva syntyy..
Jos tähän mun nykyiseen kaksioon joudutaan jäämään niin.... äh en tiiä ees mitä siitä tulee. Nytkin on ahdasta kun asutaan äidin ja veljen kanssa tässä. Kahden kaksion tärkeimmät huonekalut yhessä kämpässä, täällä on niin ahdasta [:@] Sitten kun mies vielä pääsee, niin muuttais tietenkin meidän kanssa (sillä ei asuntoa nyt ole). Joo eli kolme aikuista, yks teini ja vauva? 55neliöisessä kaksiossa? Ei tää pienimmästä päästä oo, mutta silti. Lisäks tää on kolmannessa kerroksessa, ei hissiä, parveke on mutta se ei oo lasitettu.. Ja tää naapurusto on niin v-sta. Haluun pois! Ja mun Jorvin sosiaalityöntekijä on lomalla, sain ajan LOKAKUULLE. Meen ite sitten vaikka Espoon Kruunuun joka päivä kinuamaan asuntoa. Ei tänne voi ostaa mitään muuta kun vaatteita ja niillekään ei varmana oo tarpeeks tilaa. Ei tod. voi ostaa mitään pinnasänkyjä, hoitopöytiä, sittereitä, edes niitä vaunuja ku en mä niitä halua tuol alhaalla pitää, ihan uusia vaunuja:S Oisko ees luksusta että pääsis hissillä kotiovelle vaunujen kanssa, ja sisällä ois tilaakin niille vaunuille...   Haluan pois täältä!

Kiitos ja anteeksi, vuodatus auttoi ehkä ihan vähän :D

Luulin että tänään ois sosiaalityöntekijän kans tapaaminen Jorvissa, mutta ei. Ensin jouduin odottaa puol tuntia. Sitten varmaan 10min kestäneeseen lääkäriin. No, näin kuitenkin sentään vauvan <3 (ei kyllä hajuakaan että miks, taas mutta hyvä vaan:)) Kaikki oli hyvin.

Fearsome, onneksi kaikki päättyi kuitenkin hyvin! :O Varmasti kamala tunne kun annetaan olettaa että nyt on paha tilanne. :(

Ääh, kylläpä on taas mieli maassa. Käytiin miehen kanssa kaupoilla ja tarkoitus oli, että mä samalla katson itselleni rintaliivejä hääpuvun alle. Pitää siis olla olkaimettomat... Juu, helpommin sanottu kuin tehty. Kävin erikoisliikkeessä, jossa todettiin vain, ettei olkaimettomia tehdä mun tarvitsemaa kokoa. Siis oikeesti, mitä ihmettä mä teen jos en voi laittaa rintsikoita hääpuvun alle... Mulla koko on kasvanut entisestään ja ymmärrettävästi se kyllä teettää ongelmia. Enää en ehdi tilata mistään ulkomailtakaan liivejä. Imetysliivit mun on varmaan pakko ulkomailta tilata. Ahdistavaa. Tuli tunne, että mä oon joku epämuodostunut kummajainen kun mun rinnat on näin älyttömän isot. 

Hei! Korsetti rakas meemi [:)] Itselläni oli sellaine hääpuvun alla ja olen siis kokoa G, silloin olin muistaakseni E. Ja netistä tilasin.. en muista nettiosoitetta kyllä enää mutta se löytyi googlen kautta. Uskalsin tilata vaikka mietin uskallanko pitkään, ja olen tyytyväinen. Se puristi mahastakin tai selästä pois kiloja ja olin kaunis ja tyytyväinen morsian [:D] Eikä ollut edes epämukava vaikka monet sanoo että ne on muka epämukavia pitää. Tosin itse en sitä turha sit kuvitella saavansa kiinni, mies sen mulla köytti [:D]

^Mietin tuota korsettijuttuakin, mutta miten mahtaa onnistua kun tämä mun vauvamaha on jo melkoinen ja sitä ei saisi kuitenkaan puristaa. Koko mulla pitäisi nyt olla jotain 75I. Vielä vähän aikaa sitten meni H-kuppi, mutta sekin jo vähän ahdistaa... En tiedä onko noita korsettejakaan sitä kokoa.

No sitä voi säätää kuinka paljon mahaa kiristää.. Ja ne korsetit on aika isoja mutta se kiristäminen on se millä säädellään kuinka pysyy. Eli sekin korsetti mikä mulla on niin menee varmasti sunkin kokoiselle, se vaan sitten köytetään isommasti.. en tiedä osaanko selittää mitenkään ymmärrettävästi..
Mutta siis selän puolelle tulee sitten vaan vähemmän sitä korsetti kangasta ja enemmän sitä nyöriä.. ääh.. Tosi hankala selittää!! [:D]

Meemi: Oletko käynyt erikoisliikkeistä kysymässä PrimaDonnan liivejä? On nimittäin ainoa merkki joka mulla tulee äkkiseltään mieleen, meidän liikkeessä (olen siis töissä liiviliikkeessä) on ainakin ollut olkaimettomia kokoihin 65-> ymp. ja G-kuppeihin saakka, mutta nyt en muista vaan, että valmistetaanko siihen isompia kuppeja...
Change valmistaa jopa J-kuppiin saakka liivejä, mutta ovat taas pienempiä verrattuna Prima Donnaan, eli plusmiinusnolla.

Isorintaisten (+pieni ympärysmitta) ei ole välttämättä helpoin löytää TOIMIVIA "erikoisalusasuja", koska se on vaan karu tosi asia, että sama kaava joka toimii vielä koossa E75, ei olekaan toimiva enään koossa H75, eli osaavia valmistajia ei ole aivan joka paikassa! Ja siltikin vielä rinnat vaativat todennäköisesti tukea myös itse puvulta, että kantaja voisi liikkua vapautuneesti.

Ei ehkä auta paljoakaan tämä mun vastaus, mutta saat sympatiat, vaikkei omilla D70 nysillä olekaan puhumista, mutta monia olen pukenut [;)]

Tulin juuri ultrassa ja kyllä hymyilyttää [:)] Lääkäri sanoi että triosomi 18 poikkeavuutta ei tarvitse pelätä enään, koska pikkunen aukoili käsiään ja potkiskeli normaalisti, mitä ei kuulemma vaikeasti kehitysvammainen tee. Painoarvio oli 530g [:D] Jos sitä nyt voisi vihdoin ja viimein ruveta nauttimaan raskaudesta, eikä stressata ja menettää yöuniani enää. Kystathän vauvalla vielä on, mutta lääkäri sanoi että on turha stressata niistä, ovat kuulemma usein täysin harmittomia. Vähän kyllä ärsyttää että sairaala HUKKASI mun verikokeet, jotka oli sikiöseuloihin ja mä sain tietää vasta näin myöhään ja uusia ei voida enää ottaa.. [:-]

Toivottavasti meemi löydät sopivat liivit! Mutta kiitoksia kaikille tuesta [:)]

Hieno juttu iem!! Mahtavaa toimintaa taas tollanen kokeiden hukkaaminen. Ihmisiä kaikki on, mutta olisivat tosiaan voineet edes ilmottaa asiasta.

Nyt veti kyl mielen pikkasen matalaks ja on tullu itkettyä tässä,todettiin raskausajan diabetes johon hoitona nyt ruokavalio ja mittailut[:(]..Ei ollu paljoa raja-arvojen yli mut yli kuitenkin

Rillis: Kiitokset neuvoista! Tuo Prima Donna oli mulle uusi juttu, mikähän liike niitä myy? Mä kävin Change:ssä ja kahdessa muussa liiviliikkeessä, mutta heillä ei löytynyt olkaimettomia mun koolla. Change:sta löydän kyllä yleensä liivit, vaikka vaihtoehtoja ei paljoa olekaan. Tuo on niin totta ja monen vaikea käsittää, että isoilla rinnoilla on aivan eri vaatimukset liivien suhteen (koon lisäksi) kuin pienillä rinnoilla.

Ihanaa Iem, että asia kääntyi kuitenkin kohdilleen ja pieni olikin kunnossa! Ja Mystikselle kovasti tsemppiä! Toivottavasti ruokavalio ja muut kotikonstit riittäisivät tilanteen tasoittumiseen.

Voi että, mun mielialat todella heittää laidasta laitaan... Eilen olimme anoppilassa ja todella taas pahoitin mieleni, kun anoppi alkoi selittää millainen kukkasysteemi mulla pitää häissä olla jne. Me kun ei haluta mitään kukkia tms. kun halutaan vain yksinkertaisesti ja pienesti mennä naimisiin... Hän ei sitä kykene ymmärtämään. Silti en halua häntäkään loukata. Mä siis reagoin sen hössötykseen väsähtämällä täysin. Onneksi tajusin pyytää mieheltä, että lähdetään kotiin ennen kuin tunteet alkoi purkautua. Kotona mä olin tosi ahdistunut ja itkin koko illan.

Tänään mulla oli eka koulupäivä. Siis ihan mahtavaa! Koulu vaikutti hirmu positiiviselta kaikin puolin. Tuli kiva tunne aloittaa koulu. Enhän mä toki ehdi kuin ekan jakson käydä. Se loppuu marraskuun alkupuolella, että aika sopivasti. Nyt on tosi hyvä fiilis, oon siis susorastaan vielä kierroksilla... Ei ole koskaan tuntunut näin kivalta aloittaa koulua. Tietysti vähän tylsä heti marraskuussa keskeyttää, mutta sinne on varmasti kiva palata myös äippäloman jälkeen.

Kiitos Pääskynen ja meemi :)
Eiköhän tämä tästä..Eka mittaus antoi jopa ihan normaalin tuloksen mistä olin onnessani:)
Kai sitä vaan järkytty tosta mut nyt jotenki osaa tyytyä jo tähän kohtaloon:)

Takaisin