Elokuun elämää :)

Ei oo ollu onneksi rähmintää silmissä. Aamuisin yritän muistaa puhdistaa. Linea negraa ei oo näkyny raskausaikana eikä nytkään. Ei näkyny esikoisen aikaankaa. Napa näyttää vaan venyneeltä! Raskausarvet alkaa onneksi hiljalleen vaaleta

Mulla navan iho on menny ihan karheeksi ja on ruskeampi kuin muu iho mutta se on kai vaan ihan tota löysää ihoa pakkautuneena pieneen alueeseen :D ihastelin tänään selällään maatessa kun maha on ihan litteä (vaikkakin löysä pullataikina x) ) :P en jaksa odottaa että pääsee rääkkäämään torsoa kuntoilun merkeissä :P <3

Linea negraa ei tässä raskaudessa ollut, mut viimeksi kun oli, niin kyllä se siinä vielä pitkälti raskauden jälkeen pysyi.. Maha nyt noin muuten on taas sellainen ruskea kuivahtanut rusina :D

Tytöllä rähmi 1,5 vkoa silmät ihan sellaista paksua väritöntä rähmää, joka sitten kuivuessaan oli sellaista vihertävää.. Näytin sitä neuvolassa, mut sieltä sanottiin et menee varmaan ohi ihan vaan runsaalla pyyhkimisellä, ja niinhän se meni! Kuulin kans tosta maitokikasta, mut meillä ei sit tarvitukaan.

Joo kuulemma pitää jatkaa keitetyllä vedellä pyyhkimistä vaikka tilanne paraniskin vähän.
Se maito napaan oli vitsi :D vaikka toisaalta tuo haisee ihan piimälle koko ajan muutenkin, kun puklu lentää kokoajan heh..

Linea negra haaleana vielä, napa näköjään jo palautunut normisävyynsä.

Silmät ei pienellä paljoa rähmi, mut putsaan päivittäin vanulapulla. Napaa hoidin kerta päivään Septidinillä vanupuikolla putsaten ja muuten kostutetulla ja kuivalla vanupuikolla siistien hellästi. Laapistuksen jälkeen pari päivää enää putsasin, nyt vain kuivaan kylvyn jälkeen ettei jää turhaan kosteutta helteillä.

Kuinkas pian kannattaa alkaa kroppaansa rääkätä jonkinmoiseen kuntoon..? Taitaa yksilöllistä olla ja toipumisesta riippua, mutta mitens te muut toimitte?

Täällä 4vko synnytyksestä, olo mahtava! (Sektio, haava vaakasuoraan) vaikea välttää vatsalihasten käyttöä kun ei enää muista koko haavaa. Tästä onkin aiemmin ollut puhetta että pitäs silti olla varovainen. Viikon ajan oon nostellu todella kevyitä käsipainoja (olkapää-ojentaja-hauis-yläselkä-rintalihakset kohdealueena) . Kävelylenkeille kilon hiekkapainot jalkaan aina kun muistaa. Semmosta pientä kropan aktivointia kunnes (sitten joskus) saa luvan lähtee vetämään täysillä !! :dance011

Huom. Kun on kotitöistä kyse tai kauppakassien kannosta ni muistan kyllä miehelle mainostaa että vasta 4vko synnytyksestä, olen toipilas.:cool05

Meidän pojalla rähmi silmät todella voimakkaasti tuossa pariviikkoisesna. Putsailtiin useita kertoja päivässä. Neuvolasta sanoi että on ihan tavallista, pitää vain putsata ahkerasti.Nykyään rähmii paljon vähemmän, yksi pyyhkiminen päivässä riittää.

Ja linea negra myös täällä vielä selvänä.

Meillä suihkutissit hoitavat maidon silmiinlaittamisen ennaltaehkäisevästi :grin

herne, oliko se niin että sinulla oli kaksoset? en tiedä oletko jo muualle kirjoittanut mutta jos saa ihan uteliaisuudesta kysyä että onnistuuko sinulla molempien täysimetys? ja jos niin miten ihmeessä :D syövätkö eri aikaan?

Onko teillä jo vauvat hymyilleet? Jos on nii minkä viikkoisena ?
Meillä alettiin hymyillä aika tarkkaan kuukauden iässä. Ensihymyt tulee kai yleensä 3-6 viikon ikäisenä.

viidennen ja kuudennen viikon välissä tapahtui se, että alkoi aktiivisesti vastata omiin ilmeisiin ja hymyihin. silloin alko ekoja kertoja saada lepertelyllä innostettua aina vaan leveempiä ja leveempiä hymyjä. nyt ne kuuluu jo sylirutiineihin ja on alkanut tulla vähän ääntä mukaan, hiljaista hekottelua ja "ka, ka". tänään ikää 7 viikkoa.

Suunnilleen sama täällä, siinä 4-5 vkon aikana taisi tulla ensihymy, nyt aamuisin jaksetaan hymyillä (6 vko) :) peilissä on niin kaunis vauva, että sille pitää aina myös hymyillä :love7

Täällä vasta sellaisia satunnaisia ujoja hymyjä, niitä kunnollisia vielä odotellaan :)

Windy87: Joo meillä on tuplat, mutta en täysimetä, vaan ruokin lisäksi pullosta, jotta saan syötöt hoidettua vähän nopeammin. Meillä on kaksosten lisäksi 1v 9kk isoveli, joka vaatii vielä niin paljon aikaa ja energiaa, ettei vuorokaudessa olisi millään tarpeeksi tunteja, jos täysimettäisin molempia vauvoja. Samasta syystä en myöskään ole juurikaan lähtenyt molempien vauvojen imettämiseen samaan aikaan, se kun sitoo omat käteni ihan kokonaan.

Mutta yritän pullostakin syöttää mahdollisimman paljon pumpattua rintamaitoa, tosin korvikettakin menee. Jos pikkuiset oppivat osittaisimetykselläkin syömään ajan mittaan nopeammin ja tehokkaammin, niin periaatteessa siirtyisin ihan mieluusti täysimetykseen, se on minusta jotenkin helpompaa kuin pullojen kanssa pelaaminen.

mietin just että miten ihmeessä voi pärjätä kahden nälkäisen vauvan kanssa kun yhdessäkin aivan tarpeeksi.. saati että siinä vielä alle kaks vuotias vielä mukana :D iso hatunnosto kyllä, meni sitten tissistä tai pullosta tai mistä vaan.. oppivatko luonnostaan eri rytmin vai joudutko itse pitämään välit niin että eivät halua ruokaa yhtäaikaa?

Vielä ei oikein ole kunnon rytmiä, välillä ruokailut menevät tosi näppärästi peräjälkeen ja välillä nälkä iskee samaan aikaan. Silloin olen sitten vaan antanut vaikka molemmille ensin vähän pullosta maitoa ja koittanut tutilla pelata toisen kanssa hieman aikaa, jotta saan (arvaukseni mukaan) enemmän nälkäisen vauvan syötettyä. Ja samalla toivon, ettei taapero saa päähänsä mitään kovin hullua... :D Jos mies on kotona, niin hän toki auttaa myös. Yleensä, jos yhdelle vauvalle tulee nälkä, koitan herätellä toisen sitten heti perään, niin saisi pikkuhiljaa sitä rytmiäkin luotua. Vaikka aina ei kyllä raaski, jos toinen vauvoista nukkuukin vielä makeasti. Onneksi kumpikaan vauvoista ei ole yksilönä erityisen vaativa tapaus, jos olisi kaksi koliikkivauvaa tai muuten vaan tunnin välein heräilevää lasta, niin olisin varmaan ihan helisemässä.

Eikä se aina ihan putkeen mene (ja välillä olen helisemässä joka tapauksessa), mutta onneksi äitiydestä ei jaeta tyylipisteitä ;)

Hatun nosto kyllä sulle herne, mä olisin kyllä ihan helisemässä myös :D

Kaveri sai myös kaksoset tuossa kesäkuun lopulla ja on ollut jo kahdesti ulkona, ei nyt siis tappiin saakka, mutta parilla drinksulla. Miten se jaksaa?!? Mä nukahtaisin pöytään jos joisin yhtään alholia, illalla vielä! :D

Pointsit herneelle kaksosten hoidosta, itellä muka loppuu tunnit vuorokaudesta jo yhden kanssa :meh::woot:

Siis just hokasin, että niin vaan taas on vauva hankala kun isi lähti! Vitsi mikä sattuma vai voiko oikeasti tajuta vauva sen, paljon kyllä halivat isin kanssa ja hymyilee isille enemmän ku mulle ( :( )
Jostain luin, että vauva muistaa kasvot 3 päivän ajan, kai se isin silti tuntee vielä sen jälkeen (kai :D?) heh

Takaisin