Elokuun elämää :)

Kerran on pitänyt auto pysäyttää imetyksen takia ja kerran siksi että saa antaa tuttia. Myös vaunulenkillä alkoi poraamaan ja piti kantaa sylissä kotiin..Vaikka syötetty vähän aikaa sitten. Onneksi yöllä ei juuri itketä kuin nälkää vähän karjaistaan tai ähkitään. Väsymysitkua on vaikein taltuttaa.
 
Mie oon autos antanu karjuu (siis jos on syöny varmasti ettei nälkää huuda) ku tutti ei useimmi kauaa pysy kumminkaa suussa. Montaa minuuttii ei jaksa karjuu, viimeks Siltsun biisin verran, ehkei se tykänny siitä :wink joskus kauemmin huutelee mut sit nukkuuki
 
minä oon myös vaunulenkin vetänyt sitkeästi loppuun, eikä jaksa kyllä kauaa siellä huutaakkaan. onhan se kylllä aika noloa ja saa aika äkkiä huono äiti -fiiliksen nostamaan päätään mutta minun vauva, en kyllä ala pelleillä kahden koiran ja rattaiden kera.. ja kuitenkin aina syödään ennen lenkille lähtöä. tosin, en ole vielä tohtinut kodista kuin maks puolen tunnin päähän, sellasta laajenevaa ympyrää lenkkeilty että pääsee sitte oikoon kotiin jos tarvii :P
 
Mä olen nyt kokenut suunnattomia onnenhetkiä siitä, että neiti on alkanut reagoimaan rauhoittumalla ja odottamalla jutteluuni, kun nälän tai muun valitus alkaa. Ja joskus jopa pää punaisena huutavastakin rauhoittuu, kun huomaa palvelun olevan tulossa. :dummy1:
 
Meillä esikoispojan ja pikkusisarusten ikäero on reilu 1v 8kk, ja täälläkin mietityttää isoveljen sopeutuminen uuteen arkeen. Suhtautuu vauvoihin sinänsä hyvin ja kiinnostuneesti (ja auttaa myös hoitamisessa, vähän liiankin kanssa :p), mutta jatkuvasti saa olla vahtimassa, ettei tutki vauvoja liian kovakouraisesti tai räplää tutteja tms. Ja huomiota haetaan ja vanhempia uhmataan ihan uudenlaisella tarmolla, jos ei huomiota saa hyvällä niin sitten pahalla. Nyt on kovassa käytössä esimerkiksi kiljuminen aina kun vanhemmat juttelevat keskenään tai ovat "liikaa" vauvojen kanssa.

Sen huomasin kuitenkin, että moni huomionhaku menee ohi jos sillä ei saa toivottua vastakaikua. Ja meillä tilanne ei onneksi ole pahentunut miehen mentyä töihin, vaan poika ehkä jollain tasolla tajuaa, että äidin kädet ihan oikeasti ovat aika täynnä. Mutta on kyllä paljon niitäkin hetkiä, kun hermo vaan menee, vaikka pitäisi olla se asioita järkevästi käsittelevä aikuinen :oops:
 
Niin ja kantorepuista, meilläkin Manduca on ollut hyvä, ajattelin hommata toisenkin niin voidaan miehen kanssa ottaa vaikka molemmat kaksoset välillä kyytiin. Esikoinen menisi teoriassa Manducaan vieläkin, mutta nyt ei ole vähään aikaan tullut hänelle sitä käytettyä. Vielä n. vuoden iän kieppeillä käytettiin paljonkin, toimi hyvin esimerkiksi metsässä vaeltaessa ja lapsi viihtyi pari-kolmekin tuntia kerrallaan.
 
Rähmiikö teillä vauvojen silmät paljon? Meillä 6 vko ja kolmesti-neljästi päivässä puhdistan, ihan kunnon rähmät on.. Ei tuo niitä mitenkään erityisesti hiero tms niin ei ne lie tulehtuneet, en oo jaksanu maitoo tiputella niihin ku menee koko naama vaan vauvalla tahmaseks
 
Rähmiikö teillä vauvojen silmät paljon? Meillä 6 vko ja kolmesti-neljästi päivässä puhdistan, ihan kunnon rähmät on.. Ei tuo niitä mitenkään erityisesti hiero tms niin ei ne lie tulehtuneet, en oo jaksanu maitoo tiputella niihin ku menee koko naama vaan vauvalla tahmaseks

What? Maitoa silmiin? :eek: en oo kuullutkaan moisesta, kerro lisää! ..vai ymmärsinkö oikein? :P
 
Oho karkas, mut siinä se asia kyl tulikin :D Tippa pari suoraan rinnasta silmään, niin on paras tapa hoitaa ainakin lievää silmätulehdusta.
Puhdistaiskohan maito muuten tuota napaakin, sekin märkii. Nyt oon vähän saanu suolavedellä sitä napaa kuriin. Joku kehotti suolavettä silmiinkin, JUU ÄLKÄÄ KOKEILKO. Raukalla vetäs ihan punaseks ihon silmien ympäriltä :sad001 Ei onneks ilmeisesti koskenu kun ei muuten reagoinu sen enempää..
 
Lisää kysymyksiä! Onko teillä vielä linea negrat näkyvissä? Mulla on ihan yhtä tummana ja mahakarvatkin on vielä tallella!
 
Meillä keittosuolatippa auttaa hyvin tukkoiseen nenään, lähtee räkäpallot pihalle. :-) mulle uusi juttu toi maidon käyttö silmätulehdukseen. Napaan en laittaisi, luulen että saattaisi hapantua ja haista. Ja juu, linea negra on vielä. :-)
 
Lisää kysymyksiä! Onko teillä vielä linea negrat näkyvissä? Mulla on ihan yhtä tummana ja mahakarvatkin on vielä tallella!

On edelleen koko mahan pituudelta :) Synnytyksestä 7 viikkoa.
 
Keitettyä vettä laittasin silmiin.. Täällä ei rähmi silmät, enkä mie niitä pyyhikkään ku aamulla jos niis jotain on. Suolavettä ei missään nimessä, sama ku hierois suolaa haavoihin. Napaanki kannattas ostaa antiseptistä ainetta, tosin sitä voi sillä keitetyllä suolavedellä puhdistaa.
 
Mulla kanssa näkyy linea negra selvästi
 
Lisää kysymyksiä! Onko teillä vielä linea negrat näkyvissä? Mulla on ihan yhtä tummana ja mahakarvatkin on vielä tallella!

Minulla rupesi näkymään vaan selvemmin synnytyksen jälkeen.. Napakin pysyny tummana :/ Täältä voi muutama karvakin irrota jos joillakin ilmenee puutosta :wink
 
Tällä ei oo juurikaan silmät rähmineet, hyvä jos muistan ees joka päivä puhdistaa :rolleyes: Mutta oon kans ton maitovinkin kuullu, kolmosella tuli kokeiltuakin. Sillä jossain vaiheessa rähmi enemmänkin ja pari tippaa maitoa silmään tiputin niin loppui siihen. (Sitä en kyllä muista, että millä konstilla sen tein. Luultavasti tuttipullon tutin avulla tai jotain, tuskin suoraan tissistä kuitenkaan)

Linea negraa ei oo mulle koskaan ilmestynytkään, joten eipä sitä näy :wink
 
Lisää kysymyksiä! Onko teillä vielä linea negrat näkyvissä? Mulla on ihan yhtä tummana ja mahakarvatkin on vielä tallella!


Taidan olla ainoa, mutta mulle tuli linea negra vasta synnytyksen jälkeen. :D taisi keho vasta silloin tajuta, että on raskaana :D
 
Meillä poika sai silmätippoja kun toinen silmä vaan jatkoi rähmimistä, ovat auttaneet vaikka kovin paljon tipasta ei ole varmaan silmään asti aina päätynytkään.

Linea negra on edelleen ja yhtä tummana kuin ennenkin, samoin napa on tumma. Kai se jossain vaiheessa haalistuu pois.
 
Takaisin
Top