Elokuun elämää :)

Tsemppiä kaikille heinäkuisille, jotka ei vielä ole saaneet omaa nyyttiä syliin. Elokuu on ihan yhtä hyvä kuukausi :) terveisin, elokuun lapsi
 
Tsemppiä kovasti odottaville heinäkuisille. Enää ei oo kellään pitkästi!
 
Elokuu alkoi neidin synnytyksen merkeissä, eli oikein hyvä kuu :) Tänään on sitten taas meidän ensimmäinen hääpäivämme, ja muutaman päivän päästä esikoisen 2v. synttärit, meillä elokuu on vissiin ruuhkakuu
 
Oo onnea owen! Teillä näkyy kaikki onni osuvan tosiaan elokuulle :)!
 
Tänne foorumille ei kyllä oikein kerkeä millään, kun tuossa on tuo :Heartbluepieni tuhisija:Heartblue
Noooo, jospa sitä sitten taas kun elämä asettuu uomiinsa ja arkirutiinit alkavat löytyä... On käynyt sukulaisia ja muita vierailijoita viikon aikana varmaan enemmän kuin koko viime vuonna yhteensä! :joyful:
 
Jee meillä on tuhistu kohta 4 h ja arvatkaa oonko ollu hereillä koko ajan :D Nukahti jo 6 maissa niin ajattelin, että ei tuo vielä yöunille, mutta niinpä vaan menikin. No, Onpahan tullut nyt vessat pestyä ja mies ruokittua :p
 
Ihan tyhmä juttu,mutta ehkä joku osaisi auttaa... :p Kun ilmoitin feissarissa olevani raskaana, yksi entinen työkaveri jota en ole ainakaan viiteen vuoteen nähnyt, kysyi heti koska nähdään. Sain silloin kierreltyä, perustellen etten jaksa. Luulin sen unohtaneet koko jutun, kunnes taas. Miten sille saisi sanottua nätisti, ettei kiinnosta? Ei olla ikinä edes tunnettu hyvin tai tavattu muuten kuin töissä kauan sitten. Tuntuu että pitäisi tavata vieras ihminen, vain koska se haluaa nähdä vauvan. :-( ei olla edes siellä feissarissa juteltu ainakaan vuoteen. Muutenkin oon nähnyt sillä aika paljon päivityksiä siitä, kun se on käynyt kavereiden vauvoja katsomassa. Mies sanoi että " et tapaa sitä, se on hullu". :-D ihan kiva tyttö,mut kuitenkin. Pitäiskö vaan tylysti mitään sanomatta poistaa se...kaduttaa, että tuli ikinä kerrottua feissarissa mitään. Pitäisiköhän itse lähtee sieltä.
 
Lyydia, onpa erikoista! Ilmeisesti kovemman luokan vauvakuume.. Mä varmaan itse keksisin aina tekosyitä välttääkseni tuollaiset treffit :eek: Tai sitten vaan tylysti poistat sen, onhan se vähän karua mutta...:D

Muoks piti vielä tulla lisäämään, että niin näen itseni tollasessa tilanteessa, suostuisin ku en kehtais kieltäytyä ja saisin siitä takiaisen itelleni :D
 
Toistaiseksi olen tällä kertaa jättänyt vastaamatta.. Mussa on se vika, että oon niin kiltti, etten osaa suoraankaan sanoa, ettei huvita tutustua. En oo muutenkaan mikään yltiö sosiaalinen ja innokas puolituttujen tapailija tai " tutustujatyyppinen". :| En edes töissä keksinyt sen kanssa puhuttavaa. Onhan se vastaamatta jättäminenkin aika tylyä...äh, ahdistavaa.
 
Kamala tilanne lyydia, itellä sama ettei kehtaa sanoa suoraan :D
 
Vauvan kanssa ( +koirat) kaksin tää ilta, ukko lähti viettämään iltaa :) tulipa tänään maistettua hörppy siideriä , siitä onkin aikaa kun viimeksi on alkoholia ottanut (pisaraakaan) . Se kauan raskausaikana himoittu viinilasillinenkin on vielä ottamatta:joyful:
Nyt ei tee enää yhtään mieli, suorastaan pelkään minkälaisen hormonikännin alkoholi saa ekalla kerralla aikaiseksi ja entäs kuinka kovan huono äiti -krapulan siitä saa (oli oloja tai ei) :laughing001
 
Mulla on yks siideri jääkaapissa odottamassa. Tuntuu vaan ettei sitä raski juoda. Tai siis kun sitten pitää kuitenki miettiä ettei vauva juo sitä maitoa sitte. Ei tunnu niin tärkeältä yks siideri verrattuna vauvan tarvitsemaan maitoon. Huono äitihän sitä olis, siihen se nautintoki varmaan menis.
 
Se yhden siiderin juominen ei estä imetystä, maitoa ei tarvitse pumpata pois eikä ylipäätään huolehtia kuin siitä, ettei humahda päähän (voi yllättää pitkän tauon jälkeen) - vauvan käsittely päihtyneenä on tietenkin ehdoton ei.
https://www.thl.fi/fi/web/lastenneuvolakasikirja/tietopaketit/imetys/imetys-ja-alkoholi

Toki jokainen päättää itse, mikä on suhtautuminen omaan imetysajan alkoholin käyttöön. Itselleni oli kuitenkin ihan uutta, että imetyksen aikanakin voi sen lasin viiniä tai saunaoluen ottaa jos maistuu, ja tämä siis ihan THL:n linjaus :)
 
Mieki join tos yhen siiderin saunan jälkee ku ei siit tosiaan haittaa ole.. Eipä ollu ees hyvää :wink no ei tarvii nyt heti juua uutta
 
Kellä oli käytössä manduca tai vastaava? Ootteko ollu tyytyväisii ja toimiiko se jo heti vastasyntyneellä? Oon tässä semmosta miettiny, en halua mitään trikooliinoja yms..
 
Meillä käytössä manduca ja tosiaan on sopiva jo vastasyntyneelle. Vielä ei ole tullut mahavaivaitkuja tms huutoja, joihin ei olisi ollut helpotus. Itku lakkaa heti, kun repun hihnat naksahtavat kiinni:) niin ja helppo käyttää! Ainut, että vähän pitää venkslata säätöjä usein, kun miehen kanssa molemmat sitä käytetään.
 
Onko puffin kuinka kuuma kannella vauvaa nyt ku on lämpösiä ilmoja
 
Takaisin
Top