Elokuun elämää :)

Huh huh mitä härdelliä on lähteä yksin ulos kombinaatiolla minä+kohta 2v esikoinen+vauva+koira. Meidän päivärutiineihin on kuulunut ulkoilu aamupäivällä ennen lounasta niin maittaa tuolle esikoiselle sitten ruoka ja päiväunet ja saa purettua energiaa..kyllä hiki kaatuu päältä ennen kuin on kaikki syötettynä ja puettuna ja kuivissa vaipoissa ulkona, ja aina joku huutaa pää punaisena ennen kuin päästään lähtemään. Meillä käytössä tuplarattaat jotta saan koiralenkin ajaksi molemmat kyytiin, sitten tuodaan koira kotiin ja mennään taloyhtiön leikkipihalle ja vauva nukkuu sitten vaunuissa. Lenkitkin on yhtä tuskaa kun vauvaa saa alkumatkan ainakin hytkytellä että nukahtaa ja pysyy unessa, esikoinen kitisee milloin mistäkin syystä (esim ei suostu pitämään lippistä päässä ja sitten ärsyttää kun aurinko paistaa silmiin) ja pihalla saa koko ajan vahtia ettei poika karkaa/tee tyhmyyksiä ja hytkytellä vaunuja jos vauva kitisee ja meinaa herätä kesken unien.. sitten kun saan koko porukan kotiin ehjinä niin kylläpä helpottaa.
Eipä siinä aamulla paljon meikkailla tai laittauduta, hyvä jos saa hiukset harjattua ja suurinpiirtein puhtaat vaatteet päälle.


Odotan "innolla" minkälaista meillä tulee olemaan kun mies lähtee töihin. Melkein samat lähtökohdat täälläkin.. Sillä erotuksella, ettei ole tuplarattaita, eikä esikoinen kyllä niissä pysyisikään.. Eli juoksen todennäköisesti koko lenkin vaunuja työntäen ja koiraa perässä vetäen esikoisen perässä, kun päättää säntäillä autotielle.. Meillä alkaa olla myös haasteellista tämän mustasukkaisuuden takia, olen huomannut, että kun selkäni käännän niin esikoinen läpsii vauvaa :/olen kyllä neuvoton, miten edetä
 
No hitto kolmesti yritin olla samaa mieltä ja aina meni hutiin, nyt tuli tää quote ni antaa olla, voi kännykkä.
Joo, välillä ei mitenkää osu siihe, varsinkii jos yhdellä kädellä puuhaa (vauva toisessa) :)
 
Odotan "innolla" minkälaista meillä tulee olemaan kun mies lähtee töihin. Melkein samat lähtökohdat täälläkin.. Sillä erotuksella, ettei ole tuplarattaita, eikä esikoinen kyllä niissä pysyisikään.. Eli juoksen todennäköisesti koko lenkin vaunuja työntäen ja koiraa perässä vetäen esikoisen perässä, kun päättää säntäillä autotielle.. Meillä alkaa olla myös haasteellista tämän mustasukkaisuuden takia, olen huomannut, että kun selkäni käännän niin esikoinen läpsii vauvaa :/olen kyllä neuvoton, miten edetä

Minä en uskalla lähteä lenkille niin että esikoinen on vapaana, on sen verran nopea jaloistaan ja autoteiden läheisyydessä kuljetaan..toistaiseksi suostuu olemaan kärryissä vaikka välillä kitiseekin että haluaa pois.
Meillä ei kovin suurta mustasukkaisuutta ole vielä ainakaan ollut, esittelee vauvalle lelujaan ja kirjojaan ja haluaa välillä ottaa vauvan syliin. Hoitaa myöskin omaa 'vauvaa' eli nukkea, syöttää sitä ja vaihtaa vaippaa, ottaa syliin ja laittaa nukkumaan :) muutaman kerran on yrittänyt lyödä vauvaa tai laittaa leluja päälle tai tönäistä sitteriä kun vauva on nukkumassa, eli kyllä saa vahtia koko ajan vaikkei kovin usein olekaan tuommoista yrittänyt. Onko teillä esikoisella mitään nukkea tai pehmolelua jota esikoinen voisi hoidella samalla kun sinä hoidat vauvaa? Tai onko ylipäätään kiinnostunut hoitamaan? Sitten hirveästi kehuja miten hienosti osaa hoitaa..meillä on otettu myös tavaksi antaa iltapusut ja halit myös vauvalle, nykyään jo poimuistuttaa itse että vauvalle myös :)
 
Meillä kovasti tykkää hoitaa vauvaa ja omaa nukkeaan. Mutta olen huomannut, että jos tämä neiti suuttuu minulle voi vauva saada osumaa:/. Ahdistaa kun en uskalla edes käydä vessassa ilman, että jompikumpi on mukana. Kun tosiaan kaikki tapahtuu ihan hetkessä :/
 
Tuli muuten mieleen että onko muille tullu vaukirjalta mainoskirjettä. Mietin vain kun viime viikolla mielestäni liityin siihen ja tuli jo sähköpostia että tervetulopaketti on matkalla niin eilen tuli vaan mainos että liity nyt niin saat nämä. Lähinnä siis mietityttää onko se minun liittyminen nyt sitten siellä kirjattuna vai tuliko sen myötä vasta tuo tarjous vai onko vaan sattumaa että se tuli just nyt.
 
On kyllä niin vauva-arki vienyt mukanaan etten edes muistanu aamulla et tänään on miun synttärit, ennen ku mies tuli lahjan kanssa onnittelemaan :wink. Minä joka oon aina viettäny kaikki mahdolliset päivät ja suuttunut jos joku ei ymmärrä miks nimipäivätkii on tärkeitä
 
Tuli muuten mieleen että onko muille tullu vaukirjalta mainoskirjettä. Mietin vain kun viime viikolla mielestäni liityin siihen ja tuli jo sähköpostia että tervetulopaketti on matkalla niin eilen tuli vaan mainos että liity nyt niin saat nämä. Lähinnä siis mietityttää onko se minun liittyminen nyt sitten siellä kirjattuna vai tuliko sen myötä vasta tuo tarjous vai onko vaan sattumaa että se tuli just nyt.

Ite sain sen paketin n. 3 viikkoa sitten... mut silti tuli eilen sama kirje kotia :D Kyllä on liittyminen kirjautunut.
 
Illu85, mulle tuli se mainoskirje eilen ja pistin just tilaukseen. :)
 
Paljon onnea Yomanda!

Nyt se mies sitten tulee huomenna, täällä kaikki levällään ku askartelen korttia..... Kuhan tyttö nukahtaa, niin pitää pistää siivoten.. Jääkaappi on aivan tyhjä, mut onneks kaapista löytyy mutakakkupaketti :P
 
No juu, on se paketti toivottavasti vaukirjalta pian tulossa kun tuli sähköpostiin laskukin :D
Täällä on nyt pari viime yötä menny kitisten.. Viime yö oli onneksi vähän helpompi kun edellinen,eihuudettu ihan täyttä kurkkua... En tiiä mikä oli. Onko neiti jo herätessään sitten niin nälkäinen että pitää huutaa vai mikä. Ja nyt on kuitenkin suurin piirtein sen kolmen tunnin välein heränny syömään öisin. Nyt tuntuu että meille on tullu päivälle enempi unta kuin aiemmin. Tai ainakin on parina päivänä nukkunu sitten reilusti pidempiä pätkiä. Kun aiemmin oli max puolituntia ellei vaunut ollu liikkeessä sitten enempi. Mutta nyt on menny parikin tuntia..
 
Hei! Tääl on isänpäivä ens viikolla, ideoita lahjaksi?
 
Arvon Leidit hikoiletteko te ???

Mä hikoilen kuin pieni porsas !! Jokseenkin rupee jo nyppii.. Välistä valuu ihan norona. Käyppä kaupassa ja ihan missä vaan niin hiki virtaa ku Tonava :shifty: Kuinkahan kauan tätä onnea mahtaa piisata ??
 
Hitto vie mullaki alkaa hermo loppua tän hikoilun kans! Ei tartte ees tehdä mitää ni semmonen pieni nihkee hiki päällä . Imuroinnin jälkeen otsa ja tissivako märkänä .. :yuck:
 
Kyllä! Jatkuvasti hiki päällä, yölläkin täytyy pitää hiuksia kiinni kun niska on muuten ihan märkä!:oops:
 
Verrattuna siihen, että tosiaan raskaana painelin ilman dödöä menemään niin nyt on dödö pari kertaa vähän pettänytkin :wideyed:

Mulla on myös kainalokarvat lopettanu kasvamisen, koko ikänäni en ole voinut nätisti käyttää toppia päivän sheivauksen jälkeen, nyt ei näy pahasti edes kahden päivän jälkeen, mystistä!
 
Huh, käyn näitä joka päivä lukemassa, mutten ehi kirjotella. Meillä helpottaa koko ajan, molemmat tytöt kasvaa ja päiviin tulee tolkkua. Tää toka lapsi on superhelppo ja niin ihana hymytyttö! Ihan tuntee syyllisyyttä, et noin sanoo. Esikoinen oli vaativa, koliikki ja itki koko ajan. Mikään ei kelvannut. Molemmat silti niin rakkaita.

Isosisko 1v 4kk on kyllä välillä niin mustis, et itkee vaan ja repii vauvaa mun sylistä...raukka pieni. Vaikka kuinka paljon leikin hänen kanssaan, oikeestaan kaiken vauvavapaan. Vaativa edelleen siis :)

Jostain ketjusta luin pikkusisaruksen hankkimisesta ja oli kommenttina, et on niin itkuinen lapsi nyt, ettei voi kuvitella. Se vauva kasvaa ja jokainen vauva on erilainen. Se itku loppuu onneksi, muuttuu ehkä kiukutteluksi :) tässä jopa kolmatta harkitaan pienellä ikäerolla, mut se olis sit kyl vika! :)
 
Synnytyksen jälkeen hikoilin kamalasti monta viikkoa. Nyt on vähentynyt, mutta tuntuu että kainalot haisee silti koko ajan pahalta, vaikka dödöä käytän.
 
Takaisin
Top