Elokuun elämää :)

Hei hittolainen meidän kylppärin kaakeleiden saumat on ollut homepilkussa koko ajan, nyt se on lähtenyt leviämään joka paikkaan :sad001 :sad001 Meidän ja vierashuoneen sänkyjen puupäädyissä on, mun vaatteissa on (roikkuvat sopivasti heti kylpyhuoneen sisäänkäynnin vieressä) ja raahasin jo vauvan sängyn olkkariin ja linnoittaiduin patjalle tänne. Kehto ei haissut homeelle, mutta tänään aamulla mies katseli pohjaa (jotain puutyuppistä levyä) niin tadaa onhan sekin reilusti vihreässä homeläntissä :sad001 :sad001
Onko kukaan tietoinen voinko vain pyyhkiä sen ja pestä sängyn päällisen esim kloriitilla vai onkohan home aina jo rakenteissakin? Jostain luin, että synteettisestä materiaaleissa ei home oikein viihdy, ei tuo nyt puuvillaa ainakaan ole... Mua ahdistaa niin paljon et haluisin vaan muuttaa hittoon tästä kämpästä :sad001 :sad001
 
Riippuu varmaan materiaalin huokoisuudesta, esim onko puun päällä lakkaa estämässä imeytymistä.. Muuten kyllä vaatteet ja muuki pitäs heittää pois. Ja muutenki muuttaa pois, työ hengitätte niitä homeitiöitä koko ajan ja homeella kun sairastuttaa itsensä ni se on lopun iän ongelma. Keuhkosairauksia, ihottumaa, sydänsairauksia. Sit ei pysty olemaan missää ku pieniki altistus aiheutta oireiluja
 
Mä vähän koitin selvitellä mut aika heikosti löytyy tietoa erilaisista homeista.. Huoh mihinhän sitä osais soittaa, oot varmasti Yomanda osittain ainakin oikeessa mut mietin kun se ei oo kuitenkaan seinissä jne? Nyt on ammattilsissiivooja tilattu jolla kuulemma aineet jotka estää sen uudelleenkasvun? Enpä oo moisista ikinä kuullu...:/
 
Seinissä ei varmaan o siks että ovat maalattuja? Puu ja kankaat kumminkin huokoisia pintoja
Nii ja kylppäri kostee ni viihtyy siellä
 
Muokattu viimeksi:
Voi ei Aubrey, toivottavasti pääsette homeesta eroon. Mulla ei mitään tietoa kyllä noista
 
Raskausaikana kun tuli pohdittua vauvan tulevaa olemusta ja ulkonäköä niin kiinnostaisi tietää miten teillä muilla kävi arvailuiden kanssa ja millaisia vauvoja saitte :) Ite toivoin että lapsi saisi iskän räpsyripset ja raskausaikana mielikuvavauvallani oli paljon tukkaa, luonteeltaan toivoin ihanaa rauhallista ja aurinkoista poikaa (:grin) mutta ahkerasta myllerryksestä uumoilin että tulisi iltavirkku vauhtiveikko.
No meidän poika syntyi pitkän tuuhean ja tumman tukan kanssa sekä iskän ripsillä varustettuna :love017 Poika on kaikista aktiivisimmillaan (noin seurustelua ja jumppailua ajatellen) aamupäivisin. Jalat on vahvat ja niillä potkii kyllä tarmokkaasti, ihan niinkuin jo mahassakin. Poika tuntuu toistaiseksi ainakin temperamentiltaan aika vahvatahtoiselta, heti kyllä saa kuulla jos tyyppiä ei miellytä. Mutta silloin kun tilanne miellyttää niin poika on kyllä ihanan hurmaava tapaus :joyful: Vauva muistuttaa tällä hetkellä ulkoisilta piirteiltä huomattavasti enemmän kyllä isäänsä kuin mua, silmien muoto on ehkä jonkunlainen yhdistelmä molempia.
 
Mie en osannu odottaa yhtään mitään, toivoin vain että näkisin edes vähän omia piirteitäni siinä ja että tulis vihreät silmät. Noh sehän on ilmiselvä meikäläinen , silmät on vielä niin tummat ettei niistä tiedä minkä väriset ne on (voimakkaassa valossa kuultaa sinisenä). Neukkutäti arveli että tulee ruskeat, mietin mistä hitosta se sen repi , ei oo yhtään ruskeesilmästä kummankaan suvussa ja posteljoonikin taitaa olla nainen ettei senkään silmiä auta ukon mennä tarkastamaan ;DDD

Tytössä on temperamenttia , kertoo myöskin jos joku asia ei o hyvin :D maailman kaunein hymy ja ääni ja kaikki :Heartred tuo äidin vaisto heräs mulla vähän myöhään täysillä käymään mutta nykyisin tulee monta kertaa päivässä rintaan voimakas ylpeyden tunne tuosta pallerosta jonka maailmaan olen synnyttänyt :) :Heartred
 
Seinissä ei varmaan o siks että ovat maalattuja? Puu ja kankaat kumminkin huokoisia pintoja
Nii ja kylppäri kostee ni viihtyy siellä
Ai niin tietty.. Voih voih. Ei meillä nyt oikeen oo mahdollisuutta muuttaa ihan vielä, katotaan nyt miten tässä menee.. Miehellä menee jo hermot kun mä vaan stressaan tästä. Nyt kyttään paljon vauva aivastelee ja yskii kodin ulkopuolella.. No, kai me tästä selvitään.
 
Voi aubrey, kurjaa on. Tosiaan kankaat ja puu huokoista, ei oikein voi edes pestä pois hometta. Seinistä en myöskään tiedä. Toivottavasti saatte kuitenkin äkkiä uuden kodin ja pysytte terveinä!

Vauvasta ajattelin raskausaikana suunnilleen samannäköistä ja oloista kun esikoisesta. Tosin ruskeita silmiä toivoin ja toivon edelleen, nyt vauva vasta 4vko joten vielä voi ruskeiksi muuttua. No mitä tulikaan: paljon isompi (esikoinen syntyessään 3,3kg ja 50cm, tämä 4,1kg ja 53cm), enemmän minun suvun näköä kun esikoisella (joka ilmetty isänsä vauvana), nukkuu toistaiseksi hyvin ja on iltavirkku. Eli niin meni raskausajan ajatukset miltei kaikki huti :p Mutta ei haittaa, aivan ihana vauva ja selvästi oma persoona:Heartred
 
Mä en osannut yhtään ajatella minkä näköinen vauva olisi, mutta nyt tuntuu hänen olevan juuri sen näköinen kuin ns pitäisikin :D isin räpsyripset onneksi tuli, mutta ovat vähän vaaleahkot kuten minullakin. Muutenkin on ihan täysin isin silmät, merensiniset ja todella kauniit, toivottavasti väri pysyy :) kulmakarvat ja suu samoin isin, ihana selkeä amorinkaari :Heartred minun pyöreä otsa ja minun nenä, joka on yhä edelleen vauvanenä eikä muuksi muutu :P hyvä niin, koska isin tuulenhalkoja on oikein näyttävä mutta erittäin maskuliininen :D Kokonaisuudessaan tyttö on aika lailla sekoitus meitä, ehkä kuitenkin aavistuksen enemmän isin näköinen. Eleet ovat minulta :D
 
Täällä vauva kans ihan minun näköinen... :) ja varsinkin kun katson omia vauvakuvia niin yhtäläisyyttä mahdoton olla huomaamatta!

Miten, onko teidän vauvat alkaneet päästelemään "vauva-ääniä"? Täällä on tulee koko ajan uusia äänteitä ja kiljahduksia ja vaikka mitä ihme pupinaa :D
 
En minä oikein osannut ajatella minkä näköinen tulisi olemaan, ja ihan oman näköisensä on! Sopiva sekoitus molempia meitä ja ekstrat päälle :) selkeästi minun leuka ja isän kulmat ja ehkä nenäkin. Molempien hiuspyörteet on tämä poika saanut myös.
Hän on iloisen seurusteleva eniten aamupäivällä ja illalla on sitten joskus vähän rauhattomampi meno. Mahassa oli myös iltaisin rauhatonta...
Hikka vaivaa edelleen lähes yhtä usein kuin mahassakin!
Vauva-ääniä tulee monenlaisia. Hihkaisuja, seurustelevia yhmh-ääniä ja gaa,gää juttuja.. Nauruhekotuksia jne :)
 
Me tytöt käytiin äsken neuvolan päälle vähän shoppailemassa :) neiti nukku kaukalossa melkeen koko ajan. Tais tulla taas vaihteeksi ne hieman pidemmät päiväunet ku mitä kotona malttaa nukkua jos ei sylissä ole.
 
Hymykurluttelu on söpöin ääntely mitä tämä neiti pitää, semmoinen ghurrr samalla hymyillen ja tietysti kuolaa kurkussa, että kurluttaa :))
 
Hymykurluttelu on söpöin ääntely mitä tämä neiti pitää, semmoinen ghurrr samalla hymyillen ja tietysti kuolaa kurkussa, että kurluttaa :))

Se on ihana! Sit ite rupee hymyilemään/nauramaan/lässyttämään vauvalle kuinka se on söpö ja samantien vave heittää ilmeen vakavaksi "mitäs sä mamma siinä lässytät!?" :hilarious:
 
Takaisin
Top