Elokuun elämää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja August14
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tylsää on täälläkin! Sit kun ei ole rahaa edes ostaa mitään kun rahat tulee vasta kuun lopulla... Olishan se kiva käydä jotain ostelemassa, jos aika käy tylsäksi. Mä olenkin ollut kotona maaliskuusta lähtien että on tässä aikaa ollut!! Onneks kohta pääsee ees liikkumaan ulkona kunnolla kunhan tirppa syntyy ja kunhan nää kelit viilenee. Huh huh...

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Täällä ollaan vauvan kanssa vielä laitoksella ja odotellaan kotiin pääsyä. Koti-ikävä on ihan mieletön :sad001 mut neiti onneksi tuo iloa päivään. Mies käy onneksi päivittäin meitä katsomassa ja tuo herkkuja :p

Kaikki epävarmuus mitä oli ekana päivänä on kyllä kaikonnut. Vauvan hoito sujuu jo luonnostaan ja tunneside vaaviin kasvaa päivittäin :love017 ekan yönkin vain tuijotin tyttöä tippa linssissä :rolleyes:

Mä alan olee niin kypsä tähän odotteluun.. Ei minkäänlaisia merkkejä mistään. Ja nyt on muakin ruvennu ärsyttää joka päiväiset kyselyt "joko joko?" Vaan ei, ei sitten mitään kerrottavaa!

Vahva sama. Välillä kiukuttaa ihan hirveesti ja sitten itkettäis vielä enemmän ja MITÄÄN merkkejä ei ole! Taitaa olla torstaina tulossa yliaikaiskontrolli, ihan pssskaa.

Eilen olin epätoivoinen ja kokeilin kolme ässää, ja voin kertoo, ettei tapahtunut MITÄÄN muuta, ku vauveli sekos saunasta niin kovasti, ettei vissiin koskaan oo remunnut niin kovaa ja niin kauan. Tänää sitten näköjään huilataan, koska ei juuri liiku.

"Vieläkö sä oot kokonaisena?" Kyselyt on kyllä sieltä ja syvältä!
"Varmaan alkaa olemaan jo tukalaa!" Joo'oo..Totta, kyllä alkaa..
Eihän ihmiset pahalla tietenkään. Mut ei aina jaksais kuunnella sitä samaa lohdutus yms. liirum laarumia..Paras mitä mulle tänään sanottiin oli et:" Eihän sulla nyt enää ole kuin korkeintaan se kolme viikkoa ja sit alkaa tapahtumaan."
Ööh..JES :D

Meiltä kans kysellää jatkuvasti sitä et joko on poju tullu ulos. Ärsyttävää oikee ku ollaa viel sanottu että kyllä me sitten ilmotetaan kun on tullut, ei tarvitse kysellä. Omalle äidille hermostuin yhtenä pöivänä sen vertaa kyselystä et se ei oo uskaltanu soitella muutamaan päivään. Ehkä iha hyvä vaa ni seki rauhottuu sen höösäämisen kanssa. :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

just noiden veemäisten jokojoko-kyselyiden takia mä taktikoin tällä kertaa ja oon pitänyt raskaudesta tietävien määrän tosi pienenä :) viimeksi erehdyin kertomaan facessa kun jäin mammalomalle ja sitpä sitä kyselyä riittiki ihan ärtymykseen asti. nyt raskaudesta tietää vain yhden käden sormilla laskettava määrä ihmisiä eikä kukaan heistä kommentoi mulle mitään raskauteen ja synnytykseen liittyvää ainakaan julkisesti facessa ja sit vaan ihan lähin perhepiiri tietää, että meille pitäisi tulla perheenlisäystä piakkoin.

Hahaa, mun ei ois pitänyt kertoo mun iskälle eikä anopille raskaudesta, ne on ihan seonnut. Isälle oon pari kertaa jo ärähtänyt ja eilen sanoin miehelle, että kun sen äippä soittaa ni mä en ihan aikusten oikeesti jaksa puhua sen kanssa puhelimessa. :D

Eikä kukaan ole mitään pahaa tehnyt, mä vaan olen niin kiukkunen ja turhautunut, että oon lukittautunut tänne kämppään, sosiaaliset kontaktit mieluiten jätän sitten synnytyksen jälkeen.. Mä en halua kuulla kuinka ihanaa raskaus ja odotusaika on, kuinka pitää nyt nauttia ja fiilistellä.. Ja iskäkin höyryää itteesä tänne ja sillä ei oo mitään asiaa ja mä en jaksa hymistellä sen kanssa ja sit se on kaikesta niin huolissaan ja koittaa ratkaista kaikki ongelmat ja kun synnytys on ainoa mikä auttaa ni en jaksa sadannen kerran äristä että väsymys kuuluu raskauteen, unettomuus ei johdu pelkästään kuumuudesta, mä EN mene sen luo yöksi vaikka olis kuinka viileää koska se ei auta mitään ja möömöö.

Se on koko ajan kärräämässä mua sairaalaan, kun väsyttää tai ärsyttää tai oksettaa tai heikottaa tai ihan mitä tahansa muuta raskauteen liittyvää. Hyvää sekin tarkoittaa ja mä olen varmasti kiittämätön, mutta mua ärsyttää ihan koko ajan joten on helpompi pitää sosiaaliset kontaktit nollassa ja nähdä sitten kun tää kestovitutus laantuu :D

Koitan olla ajattelematta aikaa ja sen kulumista.. Mut silti päässä jyskyttää, että tätä pitää vielä kestää viikko ja 1 päivä, jos kaikki on hyvin.. Sitten vasta käynnistetään. Kai? Epätoivo!

Eilen muuten haistoin oikeaa kaljaa ja voi taivas miten hyvälle se tuoksuu!! Toi alkoholiton kura on kamalaa.. Mies joi pitkästä aikaa kaljaa saunassa (ja mä lussutin sitä alkoholitonta shaibaa) ja mun oli ihan pakko haistaa :D

täällä on kanssa siivoiltu, eilen saunottu, vielä jos illalla jaksais se kolmas S... eilen marjametälläkin (vaikka liikkuminen vähän hankalaa ja saldo jäi meikäläisellä kyllä melkoisen pieneksi).

Ootko Sirriäinen maistanut Beck'sin alkoholitonta? mä en juonut puoleen vuoteen yhtään olutta kun ne alkoholittomat tosiaan on ihan kuraa, paitsi kesällä löysin tuon Beck'sin ja ai että muuten maistuu! (toki odotan kanssa että pääsen juomaan ihan oikeetakin olutta, ja kyllä yksi saunalonkerokin pitää vielä loppukesästä päästä nauttimaan :D ja eipä tästä nyt enää tässä vaiheessa sulle paljon apua olekaan :P )

aika hiljaista ollut muuten tuolla elokuiset syntyneet osastolla, junnaa muillakin tilanne paikoillaan..? tahdon ite jo sinne listalle! :D

Muokattu viimeksi:
Sirriäinen: mun anoppi soittelee vain miehen kans, mulle ei juuri ikinä. mun isä taas soittelee normisti vain harvakseltaan, ehkä kerran kuukaudessa, mutta on nyt loppuaikana tiivistänyt soittelun kertaan kahdessa viikossa :D isä asuu 500km päässä, joten ei tule kylään liian usein enkä mäkän matkusta sinne. mun sisko soittelee välillä, mutta se ei mua häiritse, kun sen kans jutellaan muitaki juttuja. miehen veljestä ja hänen perheestä kuuluu joskus ja silloinki lähinnä miehelle, eikä ne koskaan kysele, jokojokoa. kai ne oottaa, että itse kerrotaan asiasta. työkaverit kyselee kyllä, muttei multa, vaan yhdeltä toiselta työkaverilta, joka sit suodattaa ne kyselyt kuittaamalla, että kai se itse ilmoittaa, kun jotain tapahtuu. eli aika rauhallista on mun elo :) tytön päiväkodin tädit kyseli sen verran, että oonko kuin pitkällä ja sit kerroin, että la on ensi viikolla. eikä ne varmaan muutenkaan viitsi juuri kysellä. musta ehkä huokuu semmonen "back off"-viesti liittyen aiheeseen "milloin vauva syntyy".

della täällä kans anoppi soittelee vaan miehelle, mutta nyt raskausaikana (ja varsinkin tän loppuvitutuksen aikaan) se haluaa jutella myös mun kanssa. Ja todellakin, tykkään anopistani todella paljon, mutta se on sitä yliöpositiivista huokailua, ni ei sitä jaksa ihan oikeasti kuulla. Tai sitä, että ykskään ei oo sisään jäänyt tai kyllä se siitä tai muuta vastaavaa. Mun isä asuu tossa alle 40 kilsan päässä, mutta ei me kauhean usein muutenkaan nähdä. Nyt se vaan "haluaa osallistua" tähän loppuraskauteen. :D Ei terve. Ja tosiaan; jos joku mulle jotain puhuu, se on just tota "koska tulee, onko mitään oireita, miltä tuntuu onko kivaa plaaplaa" eikä mistään muusta kukaan enää puhu! Ja nekin, jotka ovat juuri lapsia saaneet, oikeen toteaa et "tiedän et tää on sairaan ärsyttävää, mut onks mitään oireita et käynnistyis?" Jos tietää, ni miksi MIKSI sitä sitten pitää jankata? Kaveri tosiaan synnytti 4 kk sitten, joten luulis olevan aika tuoreessa muistissa kuinka rasittavaa se on + hormoonikiukkuraivari koko ajan nurkan takana odottamassa (mulla siis ei noita hormoonisekoiluja ole ollut, kun vasta nyt kun hermo koko pönötykseen on hävinnyt)..

Eipä se iskälle VIELÄKÄÄN ole mennyt jakeluun etten nyt jaksa. Mä en tajua miten sen voi sanoa niin, että viesti menee perille? Oon sanonut kaunistellen, suoraan ja lopulta tylysti ja SILTI se soitti äsken miehelle. Eikä siinä mitään mutta sanoi miehelle, että antaa puhelimen mulle. Olin taas natsi, enkä ottanut vastaan. Mies urpona tuli ees tuomaan sen helvetin kapineen tohon, vaikka olen about miljardi kertaa sanonut, etten halua enkä jaksa sitä vouhkaamista ja kyselemistä ja huolestumisia.. Mä oon muutenkin epäsosiaalinen enkä tykkää puhua puhelimessa ja kun ei todellakaan ole MITÄÄN PUHUTTAVAA ja mä en jaksa lässyttää sitä samaa litanjaa kun mitä oon iskälle hokenut yli kuukauden.. No mies sitten rauhanlähettiläänä oli jotain selitellyt hormooneista ja hermojen menemisestä raskauteen, ei isään.. Että EHKÄ se nyt jättää hajurakoa?? Ärrinmurrin.

Mutta sitten rentouttavampaan keskusteluun; olut! :D En tosiaan kesäbebe ole maistanut tuota, monia tuli alkuraskaudesta maistettua, mutta oli sen verran kovia pettymyksiä, että en kaikkia alkanut maistelee. Tota Lidlin alkotonta oon sitten tyytynyt juomaan mutta aika harvakseltaan. Kaikista suurimmat flopit oli alkoholittomat siiderit :D Hyi hirvitys! Alkottomat viinit olis kanssa kiinnostanut, mutta netistä lueskelin senverta rankkoja kritiikkejä, ettei sitten viitsinyt PLUS että ne on aika hintavia mitä oon kattellut. Eikä ne halvimmat varmastikaan ole juotavaksi edes tarkoitettu.

Onneksi et Sirriäinen langennut niihin alkoholittomiin viineihin!! Maistoin yhtä pääsiäisenä ja kyllä meni lähes kuus euroa viemäristä alas!! Kamalaa kuraa. Paristi olen ottanut alkoholitonta siideriä, mut ne on ihan ihme imeliä allötyksiä, vaikka muuten makeita siidereitä juonkin. Olen kyllä mieliteon iskiessä ottanut rukalusikallisen ihan tavallista viiniä, onhan se alkoholitonkin oikeasti 0,01%, eli ei ihan kokonaan alkoholiton. Mut siis todellakin vain lusikallisen, en kaipaa humalaa, vaan esim. joidenkin ruokien kanssa kuuluu saada punaviiniä. Tosin ei se pihvi kyllä ole pihvi, kun pitää kypsäksi asti paistaa, mutta lihan kanssa en ole ottanut riskiä.

Meillä laskettu vasta 16.8. ja ensimmäinen joko joko tuli jo 2.8. Ja ihan takuulla kysyjä tiesi lasketun ajan. Kun on vielä lapseton mieshenkilö kyseessä, niin luulis, että he odottaisivat laskettuun aikaan, ennen jokojokoa? Toinen kyselijä oli miehen veli, tosin vasta eilen, eli viikko ennen laskettua ja heillä tiedetään et toivotaan, että jotain tapahtuis jo.

Muuten läheiset (yhtä mun tätiä luukuunottamatta) ovat pitäneet mölyt mahassaan. Eikä tuokaan täti sitä jokojokoa, vaan kaikkea muuta tyhmää, kuten mik olo, mitä kuuluu? Tai no, mun siskolta oli kummitäti udellut, että joko on syntynyt, mutta mulle ei ole tullut ja parempi niin. On ihan riittävän stressaavaa laskea päivien kulumista ja laskea vauvan painonlisäystä, että kohta menee synnytysoptio... sektioaika varataan huomenna.

Onneksi tänään ollut kiva päivä, hiustenleikkaus yms. niin ei just nyt kauheasti stressaa. Ja onneksi kaikki tänäänkin tavatut ihmiset ovat puhuneet muustakin kuin meidän tulevasta vauvasta!! Selvisi minullekin viimein, että ukin sisarukset olikin 5 poikaa + kaksi tyttöä, eikä 7 poikaa :grin Heistä viimeinen on tosin siirtynyt ajasta ikuisuuteen 1986, ettei mulla niin vahvaa muistikuvaa voi ollakaan.

Sirriäinen: mun isä osaa kysyä nätisti, miten menee ja sit käydään läpi kaikki kuulumiset, sitä kiinnostaa eniten mun radi ja sen hoito. sit höpötän jotaki tytöstä ja joskus myös pojasta ja sit sillä onki kiire jo jonneki. anoppi ei tosiaan juuri mulle soittele, sillä oli vielä viikko sitten väärä numero :)

mutta menenpä minäki teemaan alkoholittomat juomat: yritin sillon alkuun kun aloitin tän absolutistin urani maistella kaikenlaisia viinejä ja siidereitä. en oo koskaan juonut olutta, joten niistä en tiedä mitään. alkoholittomat viinit kyl on pääsääntöisesti kuraa, tai siis ainaki ne, mitä oon maistellut. siiderit on ihan ok, vaikka ovatki melkoista sokerilitkua. joskus ennen oli kopparbergilla ihan hyvät karpalo, mansikka-lime ja päärynä alkoholittomat sidukat. se, mikä on ollu mun juttu on alkoholiton kuohari. alkosta (yllättävää kyllä) saa muutamaa ihan hyvän makuista, ne maistuu kuoharille, mutta maussa ei ole alkoholin makua. näitä ovat mm. Mansikkakuohujuoma, Festillant peche (persikkakuohari), joka on mun ylivoimainen suosikki ja söhnlein brillant, joka on myös hyvää.

Voi että mä odotan sitä kun saa sillon tällöin lasin tai kaks punaviiniä varsinkin kun tulee talvi! :) Maistoin kerran ravintolassa holitonta punkkua ruoan kans lasin ja yök! :/ Ei kiitos enempää... Lidlin holiton olut on ihan juotavaa ja kopparbergin karpalo sidu sekä golden capin omena. Muutenkin juon itse kuivia siidereitä ja viinejä. Hmm juomista ei tosiaan ole ikävä vaan sitä makua sillon tällöin ja rentouttaahan se välillä hermoja.. ;)

Niin ja multa ei edelleenkään kukaan pahemmin kysele et kuin menee ja miten voit. Ehkä se pahenee loppua kohti? Tai sit ei.. Miehen mummi soitti tänään ja pyyteli mun numeroa et voi soittaa mulle ja kysyä kuulumisia. :/ Oh nou! Ja yks asia mikä on taas alkanu tulla esille on se että anoppi on alkanu taas tulla ilmoittamatta visiiteille, mistä mä en pidä kun aina on joku juttu kesken kun se tulee tai sit haluisin vaan olla rauhassa! Alkaa loppua kohti pinna kiristyä jos visiitit tihenee... Miks aikuiset ihmiset ei vaan tajua?!

Ite oon kaivannut satamassa nautittua jääkylmää siideriä, saunakaljaa ja kuivaa valkkaria ruualla ja ihan vaan rentoutukseen käytettynä.. En kaipaa kännikohlaamista, vaan ihan makua ja rentoutumista ja viilentymistä.. :) Häissänikin jäin kuivin suin kun olin raskaana silloin, yks hääkuohari on jääkaapissa odottelemassa että eräs suvaitsee tulla ulos. Eikä ole ravintoloissa tullut käytyä, koska musta se jotenkin menee hukkaan ilman viiniä.. Hassua, onhan se ruoka yhtä hyvää ilmankin, mutta kyllä se viinittömyys jättää jotenkin homman puolitiehen.

Nyt varsinkin tähän lopun tunnekuohuihin tekisi mieleni myös tupakkaa. Ihan sairasta, että oon ollut 9kk polttamatta ja vieläkin tekee mieli. :( Jos esim tulee joku huono uutinen tai superahdistus, niin ensimmäinen ajatus on; tupakalle. Tulihan sitä poltettuakin melkein 13 vuotta (huom puolet elämästäni) joten ei se mikään ihme ole, että jää vähän automaatiolle ton asian suhteen. Ei kuitenkaan ole tarkoitus koskaan enää jatkaa polttamista. En thoudellakaan imettäessä hyväksy tupakointia, enkä halua muutenkaan lapselle näyttää huonoa esimerkkiä. Ja olisihan se ihan tyhmää aloittaa näin pitkän tauon jälkeen uudestaan.

Hyvin sä oot Sirriäinen silti jaksanut sen tupakattomuuden kanssa tsempata sitten jo! Varmasti sujuu näin pitkän ajan jälkeen myös jatkossa :)

Mä join raskausaikana jotain holitonta valkoviiniä, joka oli ihan hyvää. En vaan muista sen nimeä, kun se oli kaverin hankkimaa. Mutta kyllä mä kanssa odottelen, että jossain vaiheessa sais hyvän ruuan kanssa sen lasillisen oikeeta viiniä. Toistaseksi ei vaan olla tässä kaiken uuden keskellä ehditty edes sinne hyvään ruokaan asti :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Veikkaan kanssa, että tossa vaiheessa on vähän parempaakin tekemistä kun hienostella ruualla ja viinillä :)Tässä vaiheessa taas on aikaa fantasioida kaikesta mistä jää paitsi :D

Täällä ollaan kans jo niin kyllästyneitä tähän ootteluun. Mitään suurempia merkkejä synnytyksen käynnistymisestä ei ole ollu. Verenpaineet alkanu kohoamaan tämän stressin ja kärsimättömyyden takia. Nyt ollaan menty jo neljäpäivää yli lasketun ajan, eikä mitkään konstit auta vaikka on jokapäivä tehty kaikken maailman temput :sad001 no täytyy nyt vaan aatella että tulee kun tulee... ei vaan jaksa enäää ootella!! ja tietysti, kyllä vähän jännittääki ja pelottaaki ajatus, että ei oikeasti enää kauvaa aikaa niin nyytti on kainalossa :Heartred Välillä itkettää ihan syyttä suotta ja välillä naurattaa jne... yöt menee puolet valvoessa, onneks aamupäivisin uni maistuu ja voi nukkua kun ei oo mitään esteitä. Eiköhän tämä tästä iloksi muutu ja kohta pikkuinen tuhisee vieressä.:love7

joo mäkin alkuraskaudesta maistoin muutaman oluen, ja totesin huonoiksi. luovuin koko leikistä. kesällä tuli vastaan tuo Beck'sin holiton, ja koska normiBeck's kuuluu omiin lemppareihin, oli toi pakko kokeilla ja nam, se olikin hyvää :D myös Stowford Pressin siideri on ollut hyvä. kerran yritin ruuan kanssa nautiskella punaviinistä, hyi hemmetti. mastui marjamehulle.. :(

ei sitä varmaan ole tosiaan aikaa ruualla ja juomalla hifistellä, mutta uskon kyllä että miehellä on aikaa joku kiva illallinen viineineen joskus laittaa, ja jos saisi pikkuisen nukahtamaan just silloin edes hetkeksi niin pääsis vähän nauttimaan :P odotukset on ainakin kovat :D

Takaisin