Elokuun elämää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja August14
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kanssa tippunut sellasen 10 kiloa paino viimesimmästä punnituksesta ennen syntymää. Silti ois vielä valitettavasti 15 kiloa pudotettavana, että ollaan lähtölukemissa. Näitä turvotuksia kyllä vielä riittää, joten toivon että ainakin sellanen 2-5kg vielä lähtis kuitenkin aika itsestään tässä ensimmäisten viikkojan aikana...jotenkin en nyt jaksa stressata tätä asiaa silti senkään vertaa kun raskaana ollessa. On varmaan jotain muuta ajateltavaa :p

Pipridae, super helteet loppuu ens viikolla niin eiköhän se turvotuskin ala laskee kelien mukana :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Ihana kuulla kun kaikilla menee niin mukavasti vaavien kanssa! ♡ Onko kellään vielä ollut vauvoilla havaittavissa koliikkioireita, refluksia tms? Vai iskeekö ne ees heti alkuun... ??

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

hanski_: Elän toivossa, vaikka mulla nää turvotukset alko jo toukokuun alussa ennen lämpimiä, eikä ne kesäkuun kylmät kelit auttaneet mitään. Mutta ehkä nyt, kun vauva on maailmassa niin toi ilmojen viileneminen vaikla auttaa :)

Mä oon ymmärtänyt, ettei koliikki/refluksi ehkä ihan heti ilmene? Meille ei ainakaan vielä oo mitään sen suuntasia oireita. Pitää toivoa, että ei tulekaan :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mun käsityksen mukaan mahavaivat alkavat vasta muutaman viikon ikäisillä vauvoilla. Meidän pojalla koliikki-itkut.taisi alkaa kolmeviikkoisena ja jatkuivat 2-3kk.

Just noin mä oon kanssa ymmärtänyt, ettei ihan vielä tässä vaiheessa kannata tuudittautua siihen että meillä on maailman tyytyväisin lapsi :D...pitää vaan toivoa, ettei kovin pahoja vaivoja iskisi myöhemminkään :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kuinka muut synnyttämättömät jaksaa tätä tylsyyttä?
Mulla on kaikki vauvajutut laitettuna, ja ei mitään tekemistä.
Äityislomaa on kohta neljä viikkoa takana ja en jaksais enää vaan olla ja odotella. Olen siis yksinäni kotona ja tällä päivälle on tosi pitkä lista tekemistä: yksi puhelu, tiskikoneen tyhjennys ja täyttö, suihku. Netissäkään ei jaksa enää surffata, kun toinen ranne huutaa hoosiannaa... Ja uskokaa tai älkää, lukutoukka ei jaksais lukeakaan koko aikaa. Ulkona vois jotain puuhata mutta tuolla kuumuudessa tulee tosi huono olo.

Huomenna on onneksi neuvola, niin siinä ohjelmaa pariksi tunniksi.
Kaupungilla hengailu ei jaksa huvittaa, oishan mulla tossa toi ahtaampi auto, mutta ei tän mahan kanssa ole hupia sillä ajaa ja kun ei ole pakollista menoa, niin miehen oon antanut ottaa ilmastoidun auton, työmatkaa kuitenkin noin 50km suuntaansa.

Ehkä mä kaivan kaapista jonkun 1000 palan palapelin, siinä ois viihdettä yhdelle päivälle....

Alotta minulla ihan sama juttu, tosin ei ole astianpesukonetta. En tiedä miten saisi ajan kulumaan, kotona katsonut kaiken maailman hömppäsarjoja netistä, pyörittänyt kaiken mahdollisen pesukoneessa ja ärsyttänyt kun ei jaksa imuroida että voisi pestä lattiat. Hirveä hinku olisi mustikkaan, mutta yksin ei saa lähteä. Lenkillä käynti maistuu jo puulle, eikä pussi kestä shoppailua. Kohta olis neuvola ja lääkärikäynti, että edes jotain aktiviteettia.

Eilen olin selvitelly liiton jäsenmaksuasioita. Jännä homma että liiton jäsenmaksun joutuu maksamaan äitiysloma-ajalta, jos työnantaja maksaa palkan siltä ajalta, vaikka se hakeekin päivärahan Kelalta. Ihme homma. Mitähän muita ylläreitä viel tulee.

Täällä myös tylsistytään eikä äippälomaa takana kun vasta kaks viikkoa... yli menee kuitenki joten viitise viikkoo sais viel odotella...... onneks miehellä alkaa ens viikolla kolmen viikon loma ni menee aika rattosammin ja pääsis jossain vähän käymäänki!!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Meillä on kyllä jo nyt viikon ikäisellä kaverilla havaittavissa masuvaivaa, ei nyt mitään varsinaista koliikkia kai. Mut oikein kuulee kun maha pulputtaa ja poika on kovin tyytymättömänä kaikkeen. Ei auta syöttö, vaipanvaihto eikä,sylittely. Jossain vaiheessa sitten rauhoittuu kyllä, eilenkin kolmen tunnin räninän jälkeen, kun sai kunnolla kakattua ja uuden lastin maitoa massuun. Mietin vaan, johtuuko nuo ilmavaivat korvikkeesta, kun siihen joutui ensimmäisenä viitenä päivänä tukeutumaan kun maito nousi vasta silloin. Tai sitten vaan kaveri syö liian nopeasti. Tai jotain. Päiväsaikaan poika on hyvinkin kiltti ja hiljainen :) kyllä sitä aina muutaman tunnin jaksaa kuunnella kun toinen avaa ääntään.

Tekemisen puutetta on täälläkin..tai oikeastaan ei ole. Kyllähän minä sitä keksin vaikka väkisin, mutta kun ei jaksa. Tämä viikko on oikeasti mennyt sohvalla läppärin kans. Päivän kohokohta on kun posti tulee tai pääsee kauppaan :grin Mies on oikeastaan hoitanut imuroinnin, minä sitten nämä vähän helpommat hommat.. Mihinkään ei jaksa eikä huvita lähteä kyläilemään.. Äippälomaa nyt se vajaa viis viikkoa takana ja miehelläkin alkais ens viikolla työt..mikäli ei tuu lähtöä synnärille.. Sittenhän sitä puuhaa riittää kun vaavi syntyy, joten en tiiä pitäiskö nyt vaan nauttia tästä jouten olosta.. :wink

Eipä käyny mullakaan mielessä, että liiton jäsenmaksut pitää maksaa vaikka onkin äippälomalla :eek: Ei kyllä oo mulle kukaan sanonu semmosta.. Mikä liitto sulla on telluk? Munki täytyy heti selvittää tuo asia..tyhmää kyllä on o_O

Tääl ollaa kans iha kyllästytty tähä lomailuu. Mies ei oo meillä pitäny ollenkaa kesälomia ni mä oon ollu aika pitkälti yksinäni kotona. Netflix on ollu päivisin kyllä aika hyvä kaveri. :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Kaikesta mitä työnantaja maksaa, maksetaan liittoon. Mutta Kelan rahoista ei sinne enää mene mitään..Näin se vaan nyt menee :)

Mä maksan kyllä puolikasta jäsenmaksua myös äitiys- ja vanhempainvapaan ajalta. Että omasta liitosta sekin kannattaa tarkistaa. Tosin mulla sellainen könttäsumma/kk eikä prosentteja palkasta.

mulla taas liittoon pitää ilmoittaa virkavapaista ym. viimeksi maksoin jäsenmaksua 6 eur/kk ja liitto lähetti erillisen laskun, ei tosin joka kuukausi vaan kolmen kuukauden välein. sama juttu hoitovapaan kohdalla, sekin pitää erikseen ilmoittaa liittoon, että maksaa silloinkin pienempää rahaa. ja sit kun palaa töihin, ilmoittaa sen ja sit veloitus menee entiseen tapaan eli mun tapauksessa palkasta.

Älkää muuten uskoko mua, mä oon raskaana :D

Ei vaan, ilmeisesti on liitto kohtainen. Ja et meneekö tosiaan prosentteina palkasta vai maksaako jotain tiettyä könttäsummaa. Hyvä et muutkin kertoi faktoja!

Mä oon pamin jäsen ja kyllä minäkin sinne ilmoitin äippälomasta.. Olipa hyvä kun tuli tämäkin aihe puheeksi. Oisin kyllä ollu hämilläni jos loppu vuodesta ois tullu liitolta noottia :D

Wohoo... neuvolakäynnin, noin 15min lisäksi sain tuhlattua kaupungilla aikaa tosi paljon! Lähdin kotoa 7:30 ja palasin noin 12:00 Tietysti jos rahaa ei ois menny, ois reissu ollut täydellinen. :oops:

Neuvolan jälkeen työpaikalle aamukahville, se ei maksanut mitään, sitten vähän rautakaupassa (19euroa) kappahlissa osta 3 maksa 2 koitui mun kohtaloksi, meni yli kuuskymppiä... Sit vielä yks imetystoppi ja yhdet rintsikat. Voiskohan mies takavarikoida mun pankkikortin? Ai niin, Mustista ja Mirristä uusia leluhiiriä 1,80 :grin Ja torilla frozen yogurt. No, alle 200, mut liikaa silti... ei enää kaupungilla hengailu päiviä minulle. Eihän se rahanmeno haittais, jos olis mennyt pakollisiin ostoksiin, mutta koko tuhlauksesta pakollista tuo rautakauppa ja yksi imetystoppi...

Nyt pyykkiä koneessa ja sit ehkä päiväunet.

Takaisin