Elokuun elämää

Noista alkoholittomista olen tykännyt festillant kuoharista. Ja punaviinin himossa laitoin punkkua lihapataan josta sitten alkoholi lopulta haihtui.
 
Sirriäinen, mä olen kans polttanut röökiä ennen raskautta ja jo monia monia vuosia, mut en ajatellu enää alottaa. Ja ukko polttaa vieläkin, mut oon sanonu et vauva kun syntyy niin ois paree lopettaa. Enkä mä itsekään siedä sitä hajua enää yhtään! Ja toivoisin et tosiaan vaavi olis se voimavara isällekin et lopettaisi. Ite huomasin et on hyvä tässä raskausaikana juoda noita holittomia niin pystyy ehkä sit paremmin maistelemaan holillisiakin joskus sitten ettei ala tehdä mieli sitä tupakkaa kun nytkin voi juoda oluen tai kaksi ilman et tekee edes mieli. Toivon etten alottais enää uudestaan kun eroon olen nyt päässy ja "vierotusoireet" on kärsitty! :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
28.8 laskettu aika.. mä olen aikoinani syntyny kaks viikkoa yliajan joten tätäkään tulokasta en odota ennen syyskuun puolta väliä MUTTA oisko tullu limatulppa äsken?!?!? En tiä mitä muuta ois ollu jos ei sitä... iso iso hyytelömäinen klöntti.. hui!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
RiinaEmilia, hui! :) Mä aina kun käyn vessassa niin katon että mitä paperista löytyy! :D Mut toistaiseksi ei mitään havaittavaa ole tullut... ei edes sen jälkeen kun on heiluteltu peittoja. Mulla on LA 29 :) Mä en oikein tiedä edes mitä odottaa.. Kun ei tiedä miten kaikki alkaa. Kun lukemani/ kuulemani perusteella kaikilla ei irtoo limatulppa tai mene vedet tai ala supistukset... Ehkäpä sen sit tietää kun jotain tapahtuu?! Tai sit ei tapahdu ja menee yli ja pitää käynnistää. :/

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Ja jotai lorahti pöksyyn!!!! Synnytysvastaanotolle soitettu, sanoivat ettei välttämättä oo lapsvettå vaan limatulpam irtoamisesta voi seurata runsasta vuotoa... eli nyt seurataan jos valuminen jatkuu ni huome aamul tarkastuksel.... iha ku ois alkanu alaseläst juiliiki.... hui! Alko iha jännittää

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Siitä se alkaa RiinaEmilia :wink tsemppiä!

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Huh huh, tänää iski kauhee inspiraatio leipomiseen ja lopputuloksena onki kaks täyttä pellillistä korvapuusteja! Nyt on kiva säilöä ylimääräiset pakkaseen yllätysvieraiden varalta. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Huiiii :) jännittää hirmusesti! Päässään huomenna heti aamupäivästä koti matkalle pikku jäbän kanssa ♡♡ muuteki on nyt hirmu ilone ja onnelline olo ku on nyt nähny miestäkin useemmin ja pidemmän ajan kerrallaan♡ :) Nyt jos vaikka pakkailis kimpsut ja kampsut aamuks valmiiksi ja kaivais vauvan kotiin lähtö vaatteet valmiiksi esille :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä LA 24.8. Nyt parina iltana ollut tosi väsynyt ja voimaton olo, oon vaan makoillut illat mahan vieressä ootellen et joko joko. Yksi lapsi ennestään, mut kun esikoisen kohdalla synnytys käynnistettiin niin ei oikein tietoa et millainen ois spontaanisti käynnistynyt synnytys tai oikeat supistukset :DMut ei nyt ainakaan viel mtn, alaselkää juilinu jo parina iltana mut eip sen kummempia. Voisin kyl jo jakautua, olo on sen verran tukala. Mut maltetaan ootella :)
 
Mulla iski eilen ihan hirvittävä into alkaa harrastaa jotain liikuntaa! Tuli kansalaisopiston postia ja selasin sitä et josko siellä olis jotain kivaa ja mietin et saiskohan sitä mitenkään syksyn/talven aikana järkättyä aikaa niin et pääsis johonkin joogaan/jumppaan mukaan illasta kun isi olis aina vauvan kans kotona? Onko kellään kokemusta et kuin semmonen vois onnistua? :) Ihan kauhee kipinä!!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Itse ainakin esikoisen synnyttyä pääsin melko hyvin kuntosalille ja jumppiin heti jälkitarkastusten jälkeen, tosin sitä edesauttoi se että mies oli yrittäjä ja päivisin kotona, karkasin kuntosalille heti kun lapsi rupesi päiväunille. Mut pienet vauvat nyt yleisesti nukkuu aika paljon, kannattaa nauttia vielä kun ei ole sitä takertuvaa taaperoa, itellä jumpat jäi kun aina ei lasta raaskinut jättää illasta sitten kun alkoi kaipaamaan perään. Tällä kertaa varmaan saan enemmän sumplia kun esikoinen on hoidossa muutamana päivänä viikossa, mies päivät töissä ja opiskelee samalla. Mut kipinä kandee hyödyntää :) Ja olla itselle armollinen jos aina ei jaksakaan mennä.
 
mä maltoin lähteä treeneihin, kun tyttö oli 7kk ikäinen. oisin varmasti aikaisemminkin päässyt, mutta mulla vaikutti lisenssin hankinta (lisenssikausi alkaa syyskuun alusta) enkä viitsinyt ostaa vanhaa lisenssiä kesken kauden vaan odottelin, että uusi kausi alkaa. miehen puolesta oisin varmaan päässyt jo aikaisemminkin, hällä kun ei oo koskaan ollut mitään ongelmaa sen suhteen, että mä käyn harrastuksissa. kävin treeneissä 2 iltana viikossa ja meillä tietty helpotti se, että tyttö siinä vaiheessa söi jo kiinteitä ja sai maitonsa pullosta. taaperovaiheessakin olen päässyt lähtemään harrastuksiin, kävin tanssitunnilla rv 21 asti ja koirakoulussa vähän pidempään.

nyt olen varannut tytölle tanssitunnin kerran viikossa ja tavoitteena on, että vauva tulee sinne mukaan. olen ajatellut harrastaa sit vauvan kanssa jotain muuta, ehkä vauvauintia tai -jumppaa niinä päivinä, kun tyttö on päiväkodissa. tanssitunnit ois kiva aloittaa myös, mutta kun olen käynyt kansalaisopiston kautta, kausi alkaa vähän harmillisesti jo syyskuun alusta enkä usko, että jätän vielä siinä vaiheessa vauvaa isänsä hoitoon.
 
No mä mietin kans et kun noi "kurssit" alkaa ens kuun puoli välissä, mut voihan sinne ilmottaa et ei parille eka tunnille pääse ja selittää tilanteen jos ei anna kroppa/mieli periksi. Mut mä kyl varmaan raaskisin kerran viikkoon vaavin jättää isin kans kaksin kun sais hetken omaa aikaa. Mulla ei oo mahdollisuutta ottaa sali jäsennyyttä kun se on niin hiton kallis ja toiseks siellä pitäs käydä useammin et hyödyttää maksaa se kk summa. :sad001

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä odotan jo syksyä ja vaunulenkkejä, uimahallia, salia ja kahvakuulaa. Nyt kuntoilu lähinnä ankkakävelyä lähikauppaan. Onneksi sain tänään aikaiseksi edes jotain, tuli tehtyä ja pakastettua ruokaa. Kokkailin jättivuoat kanapastaa, pakastimessa nyt ruokaa ekalle kotiviikolle.

Tänään alkoi tulla niitä oireita että kohta puoliin ( tuskin tänään) alkaisi tapahtumaan, niin rupesin miettimään että mitä musiikkia sitä haluaisi ottaa mukaan. Synnärillä sanottiin että synnytyssalissa on cd-soitin. Ajattelin että pitää olla jotain tunnelmallista, sit jotain mikä herättää hyviä muistoja ja tunteita, ja sit vielä jotain sellaisia levyjä joissa on voimabiisejä (niitä mitkä antaa lisää tehoja esim salilla). Sit niiden levyjen pitäää sisältää 75% hyviä biisejä, jotta niitä ei tarvi räplätä koko ajan. Jos ottaisi 5 levyä mukaan niin mitä levyjä?
 
Oi hyvä ihme, nyt jo iski väsymys! :eek: ja hirvittää kun miehellä alkaa huomenna työt!! :s apuvaa, miten mie pärjään! :D onneksi päivät on vauvan kanssa ollut helpoimpia!!

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Oih, ihana aamu! Imetin tytön ja sinne neiti jäi sänkyyn isin kanssa köllötteleen. Itse nyt rauhassa nautiskelen aamukahvia(kahvikin alkanut taas maistumaan) ja luen päivän uutisia :) Meillä mies on vielä kaks viikkoa kotona. Mitenhän sitä tosiaan pärjää kun sillä työt alkaa :rolleyes: Tyttö on kyllä alkanut yöt nukkumaan tosi hyvin, ellei jopa liiankin hyvin :eek: Päivät on sitten melkein koko ajan tissillä ja pirteä kuin peipponen..
 
Onpas haikeeta kun itsellä on laskettu aika ihan kuun lopulla ja niin moni on jo saanut oman käärönsä, että huomaa ihan täällä foorumilla ettei keskusteluja ole enää niin paljon.. huokaus. Olis jo kiva itsekin saada tämä matonen tuolta masusta syliin että voisi tapittaa sitä herkeämättä! Ja isäkin saisi pitää pienokaista sylissä. ♡ No vielä se minunkin aika tulee! :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Minä kerkesin jo luopua toivosta oman nyyttini saamisen suhteen. Olin ihan satavarma, että yliajalle menee. Ja niinpä neiti tuli silloin kun sitä vähiten osasin odottaa :wink Mutta kyllä tympi odottaa ne viimeiset päivät.. Eikä tosiaankaan lähtöpäivän aamuna ollut mitään aavistusta, että tää on se päivä :grin
 
Takaisin
Top