Elokuun 2016 mammojen tutustumiset

Keskustellaanko siellä omalla nimellä? Miten se eroaa näistä keskusteluista kun kuitenkin nimimerkillä kirjoittaa (?)
Moni voi pelätä paljastamasta täällä jotain tunnistettavia asioita, tuolla ryhmässä pitäisi ainakin sääntöjen mukaan olla salassapitovelvollisuus. Ja pitää olla aktiivinen, en muista vientimäärää, olisko 10-15 kuussa mitä pitää kirjoittaa ryhmään.:)

Eihän se oo kun vaan suljettu ryhmä. .. ei niin salaista... Tätä samaa jutustelua ku täälläkin :D

Kyllä minäkin haluan mieluummin salaisesti sinne kirjoittelemaan. En tällä puolella halua kertoa edes ammattiani, ettei kukaan tunnistaisi... En haluaisi ihan kenen tahansa lukevan peräpukamistani ja muista kivoista ja ei-niin-kivoista jutuista mistä voi kuitenkin haluta keskustalla. :D (Ei tosin vielä peräpukamat vaivaa... ;) )

Itseäni myös kiinnostaa tuo salainen sivusto, koska vaikka kuinka yleisesti itsestään kertoo niin sellainen, joka tuntee niin pystyy niistäkin hyvällä onnella tunnistamaan. Eli oon kuukauden mystinen ja avaan salaisen arkkuni sitte kuukauden päästä ;D

Niin justiinsa. Itselle jäänyt vieraaksi kun tuollaista osiota ei ollut esikoisen aikaan, mut silloin sai perustaa näitä face-ryhmiä missä olen kyllä vieläkin mukana :)

Heippa. Viime viikolla saatiin ilouutiset. Toiset on aina kertonut että on sellaisia "tuntemuksia" että on raskaana. Tein testin sinä päivänä kun kuukautisten piti alkaa ja kaksi viivaahan siellä oli Oltiin puhuttu lapsesta, ja heti kun yhteinen ajatus tuli niin tärppäsi ! Ja piti hän se testikin ottaa kahdesti yhden päivän aikana että uskoi. Nyt ollaan netin mukaan RV 5+2 ja huomenna soittoa neuvotaan :) vähän jännittää molempia tällainen uusi askel elämässä, mutta ollaan tosi onnellisia. Toivotaan että kaikki menee hyvin ja täältä saa varmasti paljon hyviä neuvoja ja tukea <3

Moi! Ite oon kahden lapsen äiti tyttö 2010 ja poika 2012. Itse olen 30v. Puolisen vuotta ollaan kolmatta lasta yritetty. Heinäkuussa oli kohdun ulkoinen raskaus mikä onneksi meni itellään ohi. Lokakuussa sitten taas oli keskenmeno. Keskenmenon jälkeen sitten plussasinkin heti ja nyt ollaan viikolla 8 suurin piirtein. Laskettu aika olisi näillä näkymin siis 2.8 mutta koska "alkoi" keskenmenosta niin varmaan varmentuu la vasta ultrissa.

Vieläkään ei oikein meinaa uskoa, että näillä viikoilla ollaan. Kohdun ulkoinen ja keskenmeno jätti arpensa ja koko ajan pelkää josko jotain taas tapahtuu. Mutta näille viikoille en kummassakaan päässyt joten ehkä pieni toivon kipinä on sydämessä, että sinne elokuulle päästäisiin.

Heippa kaikille! Ehkä uskaltaudun hyppäämään porukkaan mukaan, vaikka vielä kaikki tuntuukin epätodelliselta ja keskenmenon pelko on suuri, kun vasta niin alkuvaiheessa mennään.

Luin kaikki aiemmat ketjun sivut läpi ja nyt päätin tulla esittäytymään teille:)

Olemme n. 30-vuotias vasta-avioitunut pari, yhdessä yli 10 v, esikoisen yritys aloitettu syksyllä. Eka plussa testiin yk 4. Vaikka lopulta plussa tulikin suht "helpolla" oli jokaisen kierron päättyminen kuukautisiin todella lannistavaa. Epäilin myös että jotain on vialla, kun alkoi olla epäsäännöllisyyttä kierroissa, tiputteluvuotoa, kipua yhdynnässä yms. Olin jo varaamassa aikaa gynelle, kunhan seuraava kierto starttaa...no eipä alkanutkaan ja toivon että nyt kun sen teen (varaan ajan) syynä on toinen kuin alkuun ajattelin.

Testaillut olen edelleenkin, jotain todistetta pitäisi saada, että viivat vahvistuu..eka haamu rv 3+3 ja tänään olisi kierron perusteella 4 + 0, vielä siis tosi alussa ollaan la n. 28.8, joka saattaa kai ehkä vähän aikaistua, koska ovulaatioplussa oli jo kp10.

Oireina ollut melkein viikon kestänyt tuhruttelu, joka nyt onneksi näyttää loppuvan. Lisäksi nipistelyjä alavatsassa ja kipeät rinnat.

Tervetuloa uusille :)

Itsekin kyllä vielä ihan pää pyörällä. Toisaalta tekis mieli kauheesti höpsöttää jo vauvajuttuja mutta sitten taas toisaalta ei oikein vielä uskalla. Inhottavia viikkoja. :D

Meillä tosiaan odotettu esikoinen tulossa joten päässä pyöriviä kysymyksiä on varmaan miljoona. Netti on onneksi pullollaan keskusteluja ja tietoa, mutta toisaalta olen vuosien varrella diagnosoinut googlella itselleni ties mitä tauteja joten juttujen lukeminen ei välttämättä ole aina hyväksi. Sen varhaisultrankin menin varaamaan kun olin nettisurffailun jälkeen ihan satavarma tuulimunasta tai kohdunulkoisesta. Pitäis nyt vaan malttaa olla huolehtimatta etukäteen ja vältellä kaikkia kauhutarinoita. :D

Tällaisena panikoijana se varhaisultra nyt on meille kuitenkin ihan oikea ratkaisu. Lahdessa Perhe-Arte veloittaa varhaisultrasta vain 55e ja kun pk-seudun hintoja katsoo niin päätettiin retkeillä Lahteen. Toivotaan että siellä sydän sykkisi <3 Jospas sen jälkeen sais vähän mielenrauhaa.

Äh, musta tuntuu, et oon nyt jotenkin "huono odottaja". Vaikka tiedostankin, että olen raskaana, niin en ole saanut aikaiseksi soittaa edes neuvolaan. Läheisimmille ystäville ja perheelle voisinkin jo kertoa, että olen raskaana, mutta jotenkin aina unohdan sen :hilarious:... Onks täällä muita lahopäitä?? :shy: Onneks en polta, niin ei tule vahingossa sauhuteltua :grin.

Mä kanssa yritän siihen suljettuun ryhmään, kunhan sais sen 30 viestiä kirjoteltua. Päivittäin kyllä yritän näitä lukea, mutta esikoinen pitää sen verran kiireisenä, että ei tänne kirjotteleen meinaa keritä. Tämä ryhmä onkin varmaan ainoa, mistä edes muistan, että vauvaa tässä odotellaan :grin

Me ei olla vielä kenellekään kerrottu, jännäksi menee joulun aika, paljastuuko tai tekeekö mieli kertoa itse äidille ja anopille (anopilla kuulemma on kyky huomata raskaana olevat, niin katsotaan miten käy;). Varhaisultraan ei kannata kuitenkaa mennä kuin ensi vuoden puolella.

Mun tekis niiin paljon jo mieli kertoa. Tuntuu jotenkin hassulta jutella läheisten kanssa jostain ihan normiasioista kun itsellään on tällainen "salaisuus" :rolleyes: :D Mutta vielä en halua asiaa paljastaa koska tiedän kuinka iso juttu tää on meidän molempien perheille niin en halua hätiköidä ennenkuin itsellään on edes vähän muuta tietoa kuin plussa testissä

Toiselle parhaista ystävistäni olen kertonut. Toiselle kertomista jännitän ihan kauheesti koska hän ei ole yhtään lapsi-ihminen ja viimeksi viikko sitten julisti kuinka inhoaa lapsia ja ettei hänellä ole enää mitään yhteistä raskaana olevan kaverinsa kanssa. Eipä tehnyt kauheesti mieli kertoa uutisia sen jälkeen. :confused: Noo täytyy hänellekkin vaan antaa sitten oma aikansa asian sulatteluun.

Mies just sanoi, että hänen sisko oli soittanut ja kertonut, että hän oli nähnyt unta miehestäni kahden pojan kanssa ja kysyi olenko raskaana!?:eek: Ei kyllä pidä pokka, jos multa kysyy tolleen!:p Ja mies itse näki unta raskaudestani reilu viikko sitten ennen plussaa...ja mä oon nähnyt jo viime keväänä unta pojasta ;)

Meillä on ollut aina äitini kanssa todella läheinen suhde, enkä malttanut olla kertomatta heti kun näimme ! Vaikka plussasta olikin kulunut vain viikko. Näin ensiodottajana kyselen, kun varaan ensimmäisen neuvolan, niin kuunnellaanko siellä heti sydänäänet ja ns varmistetaan raskaus ? Ja mitä muita asioita kannattaa ottaa huomioon näin heti raskauden alussa :)

Sydänäänet ei kuulu vielä näin alussa (mun vanhassa neuvolassa oli niin antiikkiset laitteet, että meni mooonta viikkoa ennen kuin niitä kannatti edes alkaa kuunnella). Joissain neuvoloissa on oma ultralaitteisto ja silloin varmaankin varmistetaan raskaus ultraamalla, mutta suurimmassa osassa ei millään tavalla varmisteta mitään. Luotetaan vaan kotona tehtyyn raskaustestiin. Virtsanäyte annetaan (jos pystyy) ja ainakin opetetaan miten jatkossa sen kanssa tehdään ja hemoglobiini monesti myös ja papereita täytetään isot pinot (monessa paikassa ne lähetetään jo etukäteen täytettäväksi jo, ei tosin kaikkialla). Vaa'alla käydään luultavasti ja keskustellaan ja keskustellaan. En tosin kyllä usko, että mulla taaskaan menis siellä 1,5tuntia mikä ainakin täällä päin tuohon ekaan kertaan on varattu.

Alkuraskaudessa kannattaa ottaa huomioon ruokavaliorajoitukset (mistä jossain toisessa ketjussa onkin paljon keskustelua) ja vitamiiinien syönti. Foolihappoa ja D-vitamiinia pitää ainakin saada, mutta moni syö samalla äitiysmonivitamiinia.

Kiva kun täällä on aktiivista kirjotusporukkaa:) Ja onnea kaikille uusille plussanneille!
cherry87, minäkään en meinaa ehtiä - ainakaan rauhassa - viestejä läpi lukea saati kirjoitella kiitos esikoisen:)
Me muutimme kaksiosta kolmioon kun olin raskausviikolla 30, hyvin selvisin työnjohtajana hommasta läpi;) että ymmärrän tuon tian riittämisen huolen.. Yritin netistä löytää yhden perhelehden artikkelin nelihenkisestä perheestä, joka asui 45 neliön kaksiossa, jonka taannoin luin. En löytänyt sitä:( se oli todella inspiroiva juttu ja olisi ollut kiva linkittää tänne:)
leekk0, minulla myös kierto heitellyt samalla haarukalla kuin sinulla, kivointa tietysti olisi että raskaus olisi mahd pitkällä:D
Mitäköhän muita ajatuksia minulle heräsi kun luin läpi kolme viimeistä sivua??? :happy3

Neuvolasta meinas että kokeillaan sydänäänten kuuntelua 10 rv! Nyt jännittää sitten jos ei kuulukkaan vielä. Onneksi au takana.

Täällä ei onneksi pelkoa tilanpuutteesta! Esikoista odottaessa muutettiin omakotitaloon, johon mahtuu hyvin vielä yksi, ja vaikka kaksikin lasta! :wink

Missäs olette käyneet tai suunnitelleet käyvänne yksityisellä ultralla? Kahdesta aiemmasta saatiin lähete kunnalliseen ultraan viikoilla 5-6, eikä maksanut kun sen käyntimaksun, joka oli jotakin 30€ luokkaa.. Nyt menossa rv 5+5 ja vielä pitäisi viitisen viikkoa odotella ennen ensimmäistä ultraa.. Ei millään malttaisi, kun pelko on todella kovin läsnä kokoajan. Kuitenkin lähin yksityinen näyttäisi maksavan yli 200€/käynti, eikä viitsisi noin kohtuutonta summaa maksaa muutaman viikon takia.

Tervetuloa kaikille uusille, teitä olikin tullut mukavan monta viikonlopun aikana! :)

Apua kui söpöjä pupuja siellä olikaan, itkua tihrustan täällä :P

Meillä tulee todennäkösesti olemaan vaunut verannalla jos ne jaksan nostaa noi muutamat rappuset ylös. On sitten vähänkun sisällä, mut poissa jaloista kuitenkin :)

Takaisin