Elokuun 2016 mammojen tutustumiset

Mä ostin tälläsen purkin apteekissa. Tossa on reilusti tota foolihappoakin :)
ee743de51a83fa3717588012b81cbefe

Tää oli nyt sitte tässä.. Eilen illalla tuli vaaleen punasta (valkovuotoa?) pyyhkiessä paperiin ja aattelin et se on ihan normaalia. No yöllä näin unta et vuosin verta. Heräsin siihen painajaisee ja hetken olin et huh se oli vaa uni et oon vaan nii peloissaan ku viime raskaus meni kesken.. No sit yhtäkkiä tuntu ihan niinku sitä verta valuiski oikeesti ja juoksin vessaan.. Nyt on koko aamun vuotanu runsaasti ja hyytymiä tullu sekä tosi kivuliaat kivut.. Ehkä jopa pahemmat ku kuukautisten aikana. En nyt tiiä et olinko ees raskaana vai tuliko kuukautiset vaan myöhässä ku testissä oli niin haalee viiva sillonko sen tein ja sitä aikasemmin oli vaan negoja.. Kuitenkaan ei oo kuukautiset ikinä myöhässä vaan aina tulee ajoissa ja nyt siis vasta oli 4+3 viikkoja.. :(

Toivon paljon onnea teille kaikille et raskaudet sujuu hyvin ja saatte sit elokuussa sen oman vauvan tai vauvat terveinä syliin <3

Voimia Minttukarkki! Ei ehkä lohduta tässä vaiheessa, mutta kyllä se siitä ajan kanssa onnistuu....uutta yritystä vain. :Heartred

Minttukarkki, halauksia sulle <3 Itsellä meni huhtikuussa kesken ja tiedän miltä suht miltä susta tuntuu. Voimia <3

Hei kaikille! Jokohan tänne uskaltaa kirjoitella vaikka olen niin alussa... Nyt menossa 3+6 ja la elokuun puolivälissä. Meillä oli yksi keskenmeno vuosi sitten ja nyt saimme uuden mahdollisuuden.

Tyyni ja rauhallinen olo, ei tätä meinaa todeksi uskoa... Oireita ei oo mitään muuta kuin tissit vähän arat. Katsotaan miten pitkälle päästään tällä kertaa. epäileväinen olo, mutta toisaalta mihinkään ei voi vaikuttaa. Jos vaikka loppuviikosta soittelisin neuvolaan... Hieman mietityttää jo joulun aika. En usko että salailu onnistuu kaikissa joulunviettopaikoissa. Toisaalta en haluaisi kauheasti mainostaa tätä uutista kun tiedän hyvin että riskiviikoilla mennään.... Nyt koitan ottaa lunkisti ja olen iloinen ettei vielä okseta :) toivoisin ettei olisi nyt niin paha olo kuin viimeksi. Ainakin näissä alkuoireissa on eroa edelliseen raskauteen.

Pahoittelut minttukarkki <3

Täytyypi käydä kans ostamassa vitamiineja :)

Mä luin äsken netistä, ettei kinkkua ja kalkkunakaan saisi syödä? On tosi epätietonen olo mitä kaikkea sitä uskaltaa ja mitä ei... Fetaa en myöskään salaatista uskaltanut syödä.

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan kolmen viikon päähän. :) oli ihana täti puhelimessa ja hänet näen sitten sillon :)

Kieltämättä pistää jännittämään muiden keskenmenot, riskiviikoilla tosiaan mennään.

Täällä "menkkajomoja" ja aamulla vähän etovaa oloa, ilmeisesti ihan normaalia :)

Tein tossa kaks clearbluen digi testiä ja ne kummatkin näytti raskaana 3+, eli noiden testien mukaan se hedelmöittyminen ois tapahtunu yli kolme viikkoa sitten, mutta oon omien laskujen mukaan 5+1 ja netti laskureiden ja omien laskujen mukaan ovis ois tapahtunu tasan kolme viikkoa sitten... mutta onko mahollista, että kun lopetin pillerit niin ovis oiski ollut aikasemmin tai muuten vaan aikasemmin..? :shifty: En tiedä saiko tosta kukaan juonen päästä kiinni. Turhia sitä kai tälläisiä miettimään, pitäis olla onnellinen siitä, että on ylipäätänsä raskaana, mutta silti mietityttää... :sour:

Iinaalisa, mä oon käsittänyt että hcg tasoissa voi olla eri henkilöiden välillä huimia eroja. Joten pitäisin digi tulosta lähinnä suuntaa-antavana :) en tiedä mitkä ko. testin hcg "tasoerot" on eri tuloksille. Luulisi että vähän sama asia on kyseessä kun osa plussaa aikaisemmin kuin toiset, osalla viivat vahvistuu nopeasti ja osalla hitaammin. Ultrassa selvinnee sitten tarkemmin laskettu aika :)

Jospa sitä itsekkin uskaltais tänne jo huhuilla. Täällä kirjottelee 26vuotias toistaan odottava . Esikoinen reilu 3vuotias. Vähän sekavin fiiliksin mennään koska oksensin läpi esikoisen raskauden ja nyt viikko vietetty yötäpäivää oksennellen...muita rajusta pahoinvoinnista kärsiviä ?

Minttukarkki tsemppiä!
Kyseessä oli varmaan kemiallinen raskaus, eli hedelmöittyminen oli tapahtunut ja munasolu yritti kiinnittyä kohtuun, muttei ihan saanut otetta. Oireet alkoi kuitenkin hipaisun vuoksi. Itsekin pelkäsin sitä pitkään kun minulla viivat oli monta päivää haaleat ja sitten vasta vahvistui (varmaan siksi, että hedelmöittyminen olikin hieman myöhemmin kuin aluksi luulin).

Inja: tervetuloa mukaan. Ja onnea plussasta! Toivotaan että papu pysyy kyydissä!

Moony: miksi kinkkua tai kalkkunaa ei saisi syödä? Ja fetassa on se kun se on pehmeä juusto ni listeria vaara. Mutta se on kyllä niin suolasta että tuskin mitään vaaraa on..tai sitten se on sen suolan takia. Itse söin laivalla raskaana ollessa graavilohta ja kylmäsavulohta. Tämäkin asia on suositus ja omaa harkintaa ja maalaisjärkeä voi käyttää. Jos tuote on tuoretta. Salaatti on pestävä hyvin. Mistäs tiedät onko hyvin pesty vai ei jos jossain raflassa syöpi. Voi sitä maistella. Haukeakin maistoin kun tiesin että on hyvin paistettu :D suositukset on suosituksia. Samoin ku mulla oli esikoisen aikaan radi ja tiesin että peruna ja maito on se syypää mikä mun sokerit nosti ni käskivät syömään niitä koska raskauden aikana tarvitsee perunaa ja maitoa :/ silti paasasivat kun sokerit nousee.

Takaisin