Elokuun 2016 mammojen tutustumiset

Osaako kukaan sanoa mulle, että tarkoittaako tämä lause, että varhaisultra tulisi maksamaan vai 55€? Eli : Alkuraskauden ultraääni (sis. Uä-maksun) 55 €, tämä lukee yksityisen nettisivulla hinnastossa :bored:

En tiedä, ei heidän sivuilla ainakaan mitään muuta tietoa löytynyt, vaikka kuinka yritin etsiä...

Itse ultra on hinnoiteltu erikseen sitten on vielä se lääkärin oma maksu ja sitten toimistomaksu. Esim täällä jkl 100e ultra + lääkärin palkkio +85 - ylöspäin + toimistomaksu 15e. Lääkärit hinnoittelee itsensä itse, siksi sitä ei voi lyödä lukkoon aikaa varatessa..

Mutta miten voi olla lääkärinpalkkio, jos on kätilö ultraamassa vai onko se sitten samaa luokkaa?

Vompatti, oletko millä viikoilla menossa? Itse oksensin kanssa koko esikoisen raskauden ja lihaa en voinut syödä ollenkaan. Nyt ei oo vielä onneks oksennusta noussu, huono-olo vain :)

Mammu83. Taitaa olla 6viikkoo kasas... Viimeksikin oksensin jo viikolta 5..Toivotaan että jos sun kohalla menis iisimmin! Tänää sain alas puolikkaan banaanin:banghead:

Osaako kukaan sanoa mulle, että tarkoittaako tämä lause, että varhaisultra tulisi maksamaan vai 55€? Eli : Alkuraskauden ultraääni (sis. Uä-maksun) 55 €, tämä lukee yksityisen nettisivulla hinnastossa :bored:

Taidan tietää mistä paikasta puhut. Alkuraskauden uä maksaa siis 55€+ 12€toimistomaksu. Kätilö ei ota erikseen hintaa työstä vaan hinta on ua+toimistomaksu.
Lääkärin tekemänä hinta koostuu lääkärin palkkiosta+ uämaksusta+toimisto maksusta.

Varovainen Heippa myös minun puolesta elokuiset!

25v olen minä ja Oulussa asustellaan miehen (28v) ja 1,2v pojan kanssa :) Selvä plussa testattu tänään ja kovin toivottu tämä tuleva pikkukakkonen meille on. Ehkäisyä meillä ei ole ollut käytössä esikoisen syntymän jälkeen ollenkaan ja vauva on saanut tulla, kun on tullakseen. Toivottiin kovasti noin 2v iköeroa ja siksi päätettiin tosissaan alkaa yrittämään muutama kierto takaperin :) Onnesta ollaan soikeina ja nyt toivotaan, että tämä pieni ihmisen alku pysyy mukana loppuun asti sinne elokuun puoleen väliin :)
Pieni pelko hakkaa takaraivossa, koska tämä raskaus on ollut tähän mennessä niin oireeton, että olin jo varma, ettei olisi tästä kierrosta tärpännyt :D Esikoisen raskaudessa tiesin olevani raskaana jo ennen testin tekemistä oireiden perusteella. Pahoinvointia odotellessa siis ;)

Heippa!

Tänään ilmestyi kaksi vahvaa viivaa tikkuun, joten päätin verkostoitua muiden kaltaisteni joukkoon. Olen 30v ja asustelemme Uudellamaalla. Suloinen esikoisemme täytti juuri vuoden. Marraskuussa sovittiin, että toinen saa tulla, kun on tullakseen. No tämä päätti sitten lähteä matkaan samantien. Itselläni vielä vähän asiassa sulateltavaa, mutta onneksi on 9kk aikaa tottua ajatukseen.❤️

Tänään viikkoja (vasta) 5+0 :dance008 Odottavan aika on niin pitkä. Olin juuri kaverin luona, jossa on 2 ihan pientä lasta ja olisi tehnyt mieli halia lapset puhki. Voi kumpa elokuu olisi jo täällä, että saisi sen oman pikkuisen syliin.

Olenko ainut hössöttäjä? En vain käsitä, että miten jotkut pysyvät niin tyynenä koko raskausajan, kun itse menen jo nyt pitkin seiniä! :D

Tuolla aikaisemmin olikin juttua raskausvitamiineista ja veikkaisin, että oma väsymys on hieman laantunut niiden vuoksi. Kuulemma foolihapolla (jota siinä pillerissä on paljon) pitäisi olla piristävä vaikutus. Tänään otin vasta neljännen, mutta huomasin jo selkeän eron viimeviikkoiseen. Varsinkin kun joutuu olemaan koko päivän jalkojen päällä ja kantamaan painavia tavaroita, väsymys on tullut heti, mutta tänään en edes mennyt päiväunille.. :)

Heippa!

Varovaisesti ilmottaudun mukaan. Viikkoja nyt 5+2, mikäli on laskettu oikein. Laskettu aika olisi 7.8. tienoilla. :) Minä olen 24v ja mies 32v, yhdessä ollaan oltu 2010 asti. Esikoinen syntyi 4/14 ja tälle toiselle annettiin syyskuussa lupa tulla sitten kun on tullakseen.

En edes aluksi uskonut että olisin raskaana, koska ei mitään oireita ennen plussausta ollut. Nyt oireita kyllä siitäkin edestä. Kovin on toivottu tämä lapsi.

Neuvolaan soittelin eilen ja sain ajan ensi viikon torstaille. Sitten ollaan taas hieman viisaampia.

Elmut, vaikutan ehkä rauhalliselta mutta mieli tekee mennä pisin seiniä :D kaikki on niin hassun outoa, että tuolla sisällä oikeesti jokin kasvaisi <3 ja tekisi mieli kailottaa koko maailmalle!

Ihmeissäni oon siitä, että eka neuvola tosiaan on vasta vkolla 8-10, paljonhan tässä saa itse opiskella ennen sitä! Jo ruoka-aineet, vitamiinit jne. Onhan tässä tärkeät viikot meneillään ja autuaan tietämättömänä voisi syödä kiellettyjä ruokia ja vitamiineja. Tosin, onhan paljon niitäkin, jotka raskaudestaan saavat tietää vasta myöhemmin, ja terveitä lapsia saaneet. Mutta kyllä itse ainakin haluan asioista ottaa selvää ja välttää mahdolliset kielletyt asiat. Ostin tänään raskausajan vitamiinin ja onneksi, koska tutkiessani asiaa huomasin että sinkissä mitä olen syönyt lukee että ei raskaana oleville ja löysin sinkistä tekstin "Etenkin raskaana olevien on vältettävä sinkkivalmisteiden liiallista käyttöä, sillä se voi johtaa ennenaikaiseen synnytykseen tai jopa sikiön kuolemaan. Sinkin päivittäisen saannin ei tulisi aikuisella ylittää 15?20 mg:aa." :o joten niin jäi sinkit kaappiin, hui!

4+2 <3

Moony: Multa kyseli jo neuvolantäti puhelimessa oonko mitenkä tietoinen vitamiinien sun muiden tarpeesta ja kielletyistä ruoka-aineista. THL:n sivuilla on se lista missä on ne tärkeimmät :)

Okei, multa ei kysynyt. Kysyi vaan onko lääkkeitä käytössä ja onko mulla kysyttävää, kysyinkin sitten lisää vielä lääkkeistä mutta muuta en huomannut kysyä siinä kun soitin töistä tauolta :D noh toki toi sinkki asiakin, niin lauantaina plussattu eli ennen sitä en edes olisi tiennyt ettei kannata enää syödä, joten eipä mennyt kun pari "ylimääräistä", hyvä että selvisi näin nopeasti :)

Tarkistin uusiksi ja oli siinäkin, jopa sama määrä. Mikäköhän ero niissä sitten on? Miten voi olla et on kiellettyä, mutta raskausajan vitamiinissa sitä kuitenkin on? sinkissä, jota mulla on kaapissa on 15mg ja lukee että ei suositella raskaana oleville ja tossa raskausajan vitaminissa kuitenkin on sama 15mg eli se suositeltu määrä...En ymmärrä :o

Täytyy myöntää, että oon ollut kyllä aika huoleton näiden ruoka-aineiden kanssa. Tai en oo oikein kerennyt vielä miettimään ja selvittämään asioita, enkä muista ihan kaikkia suosituksia esikoisen odotusajoilta, pääasiat taitaa kuitenkin olla (toivottavasti) muistissa. Mutta esim. Juustoja/maitotuotteita oon syönyt tähän asti ihan tarkistelematta, vaikka niissä taisi olla joku suositus :O kyllä mä tästä taas tsemppaan kun saan mieltä stressaavat asiat selvitettyä. Vitamiinit on hankittu ja aloitettu:)

Mäkin oon syöny maitotuotteita ja juustoja ihan hyvällä omalla tunnolla. Sen verran oon tarkistanut, että ovat pastöroituja :) Mulle sano neuvolassa esikoisen aikaan täti, että myös Aurajuustoa saa vetää sielunsa kyllyydestä juuri tuon padtöroimisen takia ja minähän vedin :D

Takaisin