Supistuksia tulee täälläkin aika ajoin, varsinkin rasituksen yhteydessä tai sit illalla jos on ollu kovin kiireinen päivä. Ei oo onneksi kivuliaita, toki hyvinkin epämiellyttäviä. Ei se kiva oo kun maha pamahtaa ihan kovaksi :/ Supistelut on kyllä helpottaneet huomattavasti, kun ensinnäkin on vaan tottunu pakosta ottamaan vähän löysemmin. Alkuun se oli vaikeaa ja supistelut alkoi käydä tosi kivuliaiksi niin eipä siinä paljon vaihtoehtoja ollu, kun vähän höllätä. Viime neuvolakäynnillä th taas kokeili kohtua ja kun kohtuun tulee vähänkin painetta se käy supistelemaan helposti. Eli kaikki housut ja sellaiset vaatteen mitkä puristaa kohdun kohdalta on jätettävä kaappiin. Onneksi sain ystävältä niin paljon mammavaatteita, että ei tarvinnu lähteä ostoksille. Myös autossa jos joutuu menemään pidemmän matkan käy supistelemaan ja th oli sitä mieltä, että se ottaa sen paineen turvavyöstä.
Sokerirasituskokeen tuloksetkin soittelin neuvolasta ja ihan hyvät oli. Paastoarvo oli 4,0, tunnin jälkeen 4,9 ja kahden tunnin jälkeen 4,3. Ei siis lähelläkään rajoja. Onneksi, pelkäsin ihan kauheesti sitä, että joudun vielä itse seuraamaan arvoja ja ottamaan verikokeita, kun pelkään niin kovin neuloja. No nyt ei sitä huolta ole :)
Karvankasvua en oo huomannu, mut ripset tuntuu tippuvan vähän turhankin nopeaan. Siis minulla on ollu nuo ripsien pidennykset ja huoltovälinä on ollu 3 viikkoa. Ennen ne on pysyneet todella hyvinä ja siisteinä, niin nyt jo reilun viikon jälkeen alkaa olla aukkoja. Mietinkin jo, että onkohan niitä enää järkeä pitää jos eivät pysy hyvänä edes tuota kolmea viikkoa. Omat ripsetkin tuntuu nimittäin katkeavan tai lähtevän irti, niin sit on vaan semmoset tyngät jäljellä. On kyllä aika orpo olo, kun on niin kauan ollu nuo pidennykset ja ei oo tarvinnu huolehtia ripsiväristä yhtään.
Mikä tuo laaja terveystarkastus on? Minulle ei oo ainakaan puhuttu tuollaisesta mitään ja et onko se vain tietyillä paikkakunnilla vai kuuluuko kaikille?