Minäkin oon nyt töissä ollu taas tän viikkoa, lomat on melkeen lusittu. Teen siis kyllä nyt lyhennettyä viikkoa, kun lomia on kuitenkin vielä, eli oon töissä vaan ti-to. Tuntuukin tän viikon perusteella ihan viisaalta, olo oli tänään töistä tullessa aika naatti ja nukuin kaks tuntia ihan taju kankaalla... :D Vaikka siis nuorisotyötä työkseni teen ja nyt ennen kauden alkua on päivät aikalailla toimisto ja palaeri painotteisia, mut ei se näköjään ihan niin kevyttä oo sekään, jos silti on kaheksan tuntia sosiaalisesti aktiivinen ja skarppi... Ja tulee kai siellä kuitenkin liikuttua enemmän kuin kotona.
Mullakin kävely alkaa olla tukalaa, pakko kai se on myöntää. Maha menee kovaksi ja on epämukava olo, kun koiran perässä puuskuttaa. Muutenkin puuskutus alkaa aina heti kun ajatteleekin liikkuvansa. Nyt alkaa ehkä myös olla semmosia orastavia selkäsärkyjä ja lonkat on ehkä löystyny, kun joskus sohvalta/makuulta noustessa huomaa, ettei ollukaan nyt oikein hyvä tyyli, että toinen jalka vaan jää jonnekin ja meinaa pudota matkasta...
Turvotusta ei sormissa tai nilkoissa niinkään tunnu (vihkisormus mahtuu hyvin sielä olemaan), mut rannekello on alkanu ahistaa... Ja monesti jää jäljet, eikä oikein mahdu enää liikkumaan ranteessa normaalisti. Että ilmeisesti on sit ranteet turvoksissa.
Mulla on viimenen työpäivä 13.9. (äippäloma tosin virallisesti alkaa 26.9.) ja TODELLAKIN lasken siihen päiviä...! Ois vaan niin kiva olla kotona ja tehdä pesää... Kävin taas toissapäivänä kassillisen vaatteita ja hoitoalustan tuohon uudelle hoitopöydälle. Ihania haalareita ja semmosia muita lämpösiä vaatteita sain kassillisen kympillä... Nyt on lämmintä, mihin vauvaa marraskuussa pukea :)
Joku mainitsi, että navan viereen ilmaantu kova kumpu. Mulla kans viime viikolla tupsahti yhtäkkiä semmonen ihan kova paukama navan viereen, mut mie luulen, että se oli jalka. Kun edellispäivänä neuvolassa terkka tutki vauva asneoa ja totes takapuolen olevan suunnilleen niillä main, mihin se kumpu tuli. Tai sit se pyllisti oikein antaumuksella ja otti tukea kohdun takaseinästä jaloilla, jommin kummin päin. :D Nyt kuitenkin oon huomannu, että jos painan siitä kohtaa, mihin se kumpu tuli, niin se on siinä pian taas :D Hauskaa leikkiä vauvan kanssa. :) Mieskin illalla, kun vauva on selvästi aktiivisempi leikkii sen kanssa. Nyt tuntuu, että vauva reagoi mahan kosketukseen ennmminkin lisäämällä liikkumista kuin lopettamalla, niinkun joskus aiemmin. Vatsa on kyllä vähän hellä ja kosketusarka, niitä kasvukipuja varmaan täälläkin...