Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon pakkailut mun sairaalakassin valmiiks jo hmm 2-3 viikkoa sitte :D en malttanu enää odottaa, tosin sieltä puuttuu vielä pari asiaa, mutta lappu on kassin päällä mitä puuttuu.
Kävin tänään allekirjottaa miehenkaa vuokrasopimuksen :) avaimet saadaan 29 pv ja virllaisesti vuorkasopimus alkaa 1.9. Vein sossuun ja kelaa paperit, katotaa nyt mtien käy, mitä ne sielä päättää.
Mua on alkanut välillä kans vähä sattuu nää potkut, ku kylkiluihin pitää ajtkuvasti potkia ja sit toisee kylkee kans nippaa välil ikävästi. 

Mulla on kontrolli aika 18.8, koska tyttö on poikittain :/ 17.8 meillä on synnytysvalmennus.

Mulla on sormet niin turvonnu ja kipeet, molemmista käsistä peukku, etusormi ja keskisormi koko aika tunnottomia.. ennen oli vaan öisin.. nyt on koko ajan..

Noista autoista, mulla on tällänenfiat tempra, iso farkku, mutta täsä p*skasta haluan niin nopee eroo ku mahdollista. mulla on katsastus pari vk päästä ja sit myyn tän pois ja ostan uuden. Kiva ku miehellä ei oo korttia nii sitku tulee lähtö sairaalaa olsi tosi kiva jos mummi vaikka olis kotona ku asuu siinä meiä tuleva kämpä naapuris niin vois se sit mut heittää sairaalaan :P Oon kyllä vahavsti sitä mieltä et menee 2vk yli lasketun, mulla ei ole ollut yhden yhtäkään supistusta vielä. tänään tuli tollasi ihme kipuja en tiedä oliko ne jsut noita "puukkoja". Huoh hitto ku närästää koko aika

Onnea Eeville uudesta kodista! Nyt yrität passuuttaa muilla sen mitä voit, ettet rasita itseäsi liikaa. Okei, jos ei ole oireillut niin se tuntuu hätävarjelun liioittelulta, mutta varmaan haluat olla päällekatsojana vielä kun huonekalut kannetaan sisään. Ja muutosta tulee todella paljon tekemistä, vaikka vähän itseäsi säästäsikin. Olen aikaisemmissa odotuksissa molemmissa muuttanut. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Teetalle onnea matkaan, että ei paineet nousisi liian korkeelle.

Autosta joku kyseli. Me vaihdettiin viimevuoden lopulla farmari pois, nykyään meillä on Renault Megane Scenic, ei farkku, mutta tilaa enemmän sekä matkustamossa että tavaratilassa kuin citikassa joka meillä ennen oli. Voi kyllä tykkään tosta autosta, mutta vaunut ei ole tullut vielä kotiin.

Tuli ton migreenin kanssa vaan ongelmia, näin koko eilisen illan melkein kaikki toisella silmällä sahalaitana. Oli vähän hassua kun meillä on kivipiha, irtokiviä, ja näytti että kivet heilui oikein urakalla. Mutta auton rattiin en ole uskaltanut vielä, kun toi päänsärky on ihan riittävä vieläkin.

Romina: kiitos :) Noh viime muutossaki vaikka en ollut raskaana, jostai syystä huomasin että kaikki muut kanto ja mä en oikee tehny mitää mutuaku olin työnjohtajana :D Eiköhän noi kantele tässäki muutossa :) toivottavasti ei sitte tarvis muuttaa vähää aikaa! Nii muutosta tuleeki kyllä iha sikana kaikkea, se pelkkä kantaminen ei riitä ku tavaratki pitäis sit laitella omille paikoillee ja pakkaakki ne. Mä oon pakannu täälä iha tolkuttomasti jo tavaraa. Korjannut meidän ovet jossa oli muutama reikä ja nyt pitäis maalaa ne ja sit maalaa seinät. Mä en jaksa odotella et toi mies tekis jotai ni sit oon vaa tässä ite puuhastellut, ja ku mulla ei onneks ole ollut mitään supistuksia, mitää selkävaivoja tai oikeastaa muitakaa ongelmia ni hyvin onneks jaksan. Kaikki on ok, kuha ei itse tarvii aknnella noit tavaroita. Ja meiä mummi ku asuu siinä iha naapurissa nii sehä o tulossa sinne laittelee mulle tavaroita paikoillee ja verhoja ym muita laittelee! ihanaa! ei atrvitse sitte yksin laitella :) ja puol faia porailee sit kaiken sinne :) eiköhän tää tästä sitte, saadaan kämppä varmaa iha hyvälle mallille ennenku vauva syntyy , ainaski toivon niin :)

Teeta Mä ostin just kaikkia pastellin värisiä (vaalean punainen, vaalean vihreä, vaalean keltainen) tyttöjen vaatteita Lindexiltä. Siellä oli tosi kivoja.En tosin muista kauanko siitä on aikaa... Että minkähänlainen valikoima on tällä hetkellä.

Huh, tämä tyttö ei enää jaksais mitään. Vois tän illan vaan makoilla ja katella leffoja!:)

Hei ja Eeville onnittelut kämpästä, vaikkei se muuttaminen varmaan tässä tilassa mukavinta puuhaa olekaan!

ninetsu ja annukkas :)  Juu, oli pakko tilata se kun oli niin söpö eikä mulla olis ollut niin pientä haalaria muuten tilasin kanssa siihen pipon missä korvat  mutta tilasin ruskeat. Vaikka meille monesti on sanottu että tyttö olis tulossa niin mä en usko ennen kun nään :) Kun esikoisestakin sanottiin että tyttö mutta poju sieltä tulla tupsahti :) ♥

Niin en ole uskaltanut viellä ostaa mitään pinkkiä.. Mutta sitten kun toinen syntyy niin sitten on aikaa ostella :) ♥

Mulle iski tänään kanssa semmoinen ihme piikki että oli pakko pestä isokasa pikkuisia vaatteita ja rupesin jo miettiin sairaalakassin pakkaamista :)  Laitan teille kuvaa sitten vaatteista mitkä ajatellin ottaa pikkuiselle sairaalakassiin :) ♥

Tänään on ollut hyvä päivä kaikin puolin ♥

teetalle kovasti jaksuja sinne osastolle ♥ Toivottavasti paineet rupee laskeen ♥

PALJON JAKSUJA KAIKILLE MAMMOILLE ♥♥ KYLLÄ TÄÄ TÄSTÄ ♥♥

Marakatti: kiitos, onneks mulla on ollut niin helppoa nytki tää raskaus et ei niin koville toistaseks vielä muutto ota, ja onneks mulla on paljon auttavia käsiä :)

Äippäloma alkanut <3 voih!

Ollaan mökillä edelleen, täällä sitä vaan nukkuu paljon paremmin kuin tampereen huiskeessa! Viime yönäkin ruhtinaalliset 11 tuntia unta (parit pissakerrat lukuunottamatta)-mutta aika hyvin-kaupungissa en koskaan nuku näin! :) Siksi otankin kaiken irti kun saa nukkua, enkä edes tarvi päikkäreitä! Kaunpungissa nekin aina on saatava.

Istuskeltiin miehen kanssa eilen yöllä laiturilla ja katseltiin tähdenlentoja :) Oli aika romanttista! Mieskin hempeili-on kovin onnellinen kun meille tulee vauva <3
Jännittää kovin vain synnytystä, ja sitä missä ja koska se alkaa. On se suloista!

Mitenkä teillä muilla miehet ovat suhtautuneet synnytykseen? Te jotka ovat jo synnyttäneet oliko miehestä apua? Muuttuuko mies jotenkin kun saa oman pienen syliin? :)

Sunnuntaina palataan taas kotiin ja ajattelin pakata sen kassin valmiiksi jo. Kun kaikki vaatteet on pesty ja ostettuna. Täällä oli puhetta syyshaalareista, sain raskauteni alussa ystävältäni sellaisen H&M:n nalle haalarin. Ruskeanharmaa, on huppu ja korvat ja häntäkin löytyy :) Ajattelin sen ottaa mukaan sairaalaan. Menee hyvin syyshaalarina. Äitiyspakkauksen haalaria käytetään nyt ainakin aluksi talvella mutta luultavasti ostetaan joku muukin.
Olisi kiva laittaa tänne kuvia kaikista hankinnoista mutta mä en saa laitettua :/ Aina kun yritän tää kone tilttaa..Ehkä uuden koneen vuoro ois seuraava! Eli pitää yrittää selittää näitä ostoksia :)

Tuosta miehestä apuna synnytyksessä, no joo olihan siitä... Kun supistukset alkoivat olla sen verran kovia, ettei oikein missään asennossa ollut hyvä olla, makuulla, ei istuallaan, ainoastaan seisten nojaten pöytään, mies kysyi kesken supistuksen, haluanko kuulla vitsin. No en tosiaankaan! Kuunnella nyt vitsejä, kun keskittyminen oli supistuksessa... Kun supistus oli ohi, sanoin miehelle, että nyt tämä saa kertoa sen vitsin, niin mies tokaisi, että ei hänellä mitään vitsiä ollut, mutta kun olin ollut niin kärsivän näköinen, että tämä oli ajatellut keventää tunnelmaa...
Mutta kivasti ajateltu silti...
Oikein sitten synnytyksessä mies piti selästä yms ja yritti auttaa hyvän asennon löytymisessä.

Kyllä se vain pieni oma vauva vain herkistää kovemmankin miehen, en ole koskaan nähnyt mieheni itkevän, mutta kun saatiin käärö kovan työn jälkeen syliin, niin minulla ainakin pääsi samantien itku ja mies suukotti ja halasi minua ja ihan kuin olisin nähnyt miehenkin silmistä valuvan onnen kyyneleitä...

Mutta taidetaanpa lähteä taas esikoisen kanssa kärryttelemään.
Eilisen lenkkireissun jälkeen poika meni nukkumaan ja itse menin lykäämään ruohoa. Meidän ajettava on rikki, niin ajattelin sitten lykäillä niin kauan ruohoa, että poika herää. Poika nukkuikin melkein 3 tuntia ja siitä 2 tuntia leikkasin ruohoa. Hankala vain koittaa pitää itkuhälytin mukana ruohonleikkuussa, kun ei kuule sen ääntä ja pitää koittaa pitää hälytin niin koko ajan kädessä, että näkee sen valoista milloin poika on herännyt...
Kyllä sitten illalla tuntui kankealta liikkua, kun päivällä oltiin melkein 2 tuntia kärrytelty ja leikkasin vielä toiset 2 tuntia ruohoa... Mutta ainakin pihasta tuli siisti!

masu87

oli miehestä ainaki mulla hyvä apu :) ilokaasua vedellessäni mulle tuli ihan hirvee jano niin toimitti mulle joka välissä vettä ja sit ku supistukset oli oikein pahimmillaan niin hieroi mun alaselkää,siellä kun tuntu kaikist pahimmilta.Ponnistaessa mulla oli toinen jalka kätilön ja toinen miehen olkapäillä :)

ihana tuo ninetsun mies xD <3

ja meill meni sillee ett ite olin jotenki ihan sumussa ku vauva synty mut siihen kiinnitin huomioni että kun isi sai lapsensa ekaa kertaa syliin niin itkuhan siltä mun rujolta kaljupäältä tuli :,)

mut siis joo,lyhyesti sanottuna,miehestä oli apua ,ei haittaa mitenkään :) jos se ois siell alkanu jotain pelleileen niin oisin lähettäny sen kotia ja synnyttäny yksin xD

juhuuuuu!!! saan lähtee kotiin!! mutta tarttee kyllä ottaa iisisti ja vaan lepäillä kotona. ens viikolle pitää varaa kaks neuvolakäyntiä ja sit taas seuraavana maanantaina kontrollikäynti täällä sairaalalla. oon niin superhappy, ku saa mennä kotii :)

Ihanaa Teeta: Pääset hakemaan vaavin kotiintulovaatteet itse. Sehän on vallan mahtavaa. Olin sen yhden yön viime viikolla sairaalassa, ja musta tuntuu että sairaala teki musta kipeämmän, kuin olinkaan. On repinyt iskiasta oikein urakalla sen reissun jälkeen. Eihän siellä voinut pahemmin kävellä, mulla se ei ole vielä kiellettyä, mutta oli pipipää, pipipää.

Löysin vihdoin Haloselta valkoisen plyysihaalarin vaavin kotiintulovaatteeksi. Kävin tänään melkein kaikki muut vauvanvaatteita myyvät liikkeet läpi. Clindex, KappAhl ja Anttila ovat täällä sopivasti klimpissä. Mutta en halunnut vyötärölle kuminauhaa, kun mua mietityttää että hankaako se napatynkää. Meillä se on näillä vanhemmilla lapsosilla ollut vähän sellanen äidin mielestä herkkä paikka pukea. Jahka kerkiän tai saan aikaiseksi niin yritän ottaa kuvaa kotiintulovaatteista, mutta tämä puku on valkoinen kun en halunnut sinistä tai punaista. Veikkauksia ne on kuitenkin, ne veikkaukset sukupuolesta.

Amme ja vaunujen haku on vielä jäljellä, ja vanhempien lasten hoito on aika ylläri. Kun sitä ei voi päättää etukäteen ennen kuin tietää että mikä kellon aika ollaan molemmat poissa. Koulut yms täytyy hoitaa kuitenkin. Mutta he nyt pärjäävät tunnin - pari vaikka päineen.

Teeta Ihanaa että pääsit kotiin!

Mä koin miehestä suurta apua ja henkistä tukea synnytyksen aikana. Kun olin ammeessa niin mies piti huolen, että join tarpeeksi ja pyyhki aina välillä hikipisaroita mun kasvoilta. Vesi oli siis aika lämmintä. Lämmitti kaurapussia ja hiero selkää supistuksen aikana. Ponnistusvaiheessa piti toista kättä mun niskan takana ja toisella piti mun jalkaa. Ja kyllä oli tää munkin ukkoni aika sulaa vahaa kun sai esikoistyttönsä ensimmäistä kertaa syliin! Hienoimpia hetkiä elämässä <3

Käytiin tänään katsomassa Jeminan kummitädin kaksi päivää vanhaa tyttövauvaa ja voi herranjumala että se oli tuhottoman pieni!! Ekan kerran kun äitinsä nosti tytön mun syliin niin tuntui että enhän mä osaa enää tällästä pidellä ja se menee rikki :'D Äkkiä siihen vauvan käsittelyyn kyllä taas tottui kun pääs vähän vaihtamaan vaippaa. Liberon ykkös vaipatkin oli sille rimppa kintulle niin isoja! <3 Oli aika hurja synnytys. klo 6.20 meni kotona vedet, 6.57 he kirjautu sisään sairaalaan ja 6.58 on tytön virallinen syntymäaika. Oli joutunut alkaa ponnistaa jo autossa kun ei pystynyt enää vaan olemaan ponnistamatta ja kun nostettiin salin pöydälle niin pää oli jo ulkona ja siinä sitten yhdellä ponnistuksella syntyi loputkin tytöstä. Huh huh sanon minä. Heidän esikoispoikansakin syntyi kyllä todella nopeasti, vähän yli neljässä tunnissa. Tulipa kyllä niin mahdottomat malttamaton olo kun sitä pientä prinsessaa piteli ja se pienillä suloisilla nappisilmillään tapitti takaisin <3 Vielä hetki täytyis malttaa niin saa oman pienen prinsessan syliin!

lauraelina-
kiitos,nyt siis vaan pelkään entistä enemmän sitä syöksyä :,D kauheeta! ehän mää ehtisi tossa ajassa edes sairaalaan :DDD toivon mukaan tää kestäis vähä pitempään ku hänellä.

Viimeinen yö mökillä, huomenna suunta kotia kohden! Täällä niin rentouttavaa olla, ei paljon tartte aatella mitään :)

Istuskelen ikkunalla ja katselen ulos, kuinka pimeää siellä jo on. Syksyä kohden vaan mennään kovaa vauhtia, ja ajatella tänään poksahti rv 35-viisi viikkoa pojan laskettuun päivään.
Sitä vain odottaa kovin, oon raapustellut täällä vauvakirjaan kaikkea odotuksesta jne..saa sitten lueskella isona mitä äiti ja isä on ajatelleet :) Oon liimannut myös ekan ultra kuvan ja meistä molemmista meidän vauva kuvat! Voidaan verrata että kumman näköinen se oikeasti on!

Maanantaina pitäisi hakea kaverilta puuhamatto (vaikka ei heti käyttöön tulekaan), oli saanut ilmaiseksi kaveriltaan-yhdellä lapsella ja kerran käytetty! Sehän on ihan uusi! :)

Kaippa sitä vielä jtn purtavaa haukkaa ja kääriytyy peiton alle, jos vaikka töllöstä tulisi katsomisen arvoista ja pian nukkumattia moikkaamaan :)

Hyvää yötä syysmasut <3

Meillä elettiin eilen illalla kauhunhetkiä esikoistytön kanssa kun oli saanut käsiinsä Fairyn konetiskitabletit. Ne on sellasia kalvopäällysteisiä, joissa sisällä nestettä ja pulveria ja rikkihän se oli menny. Ei mitään käsitystä, että kuinka paljon se on sitä nielly kun sitä pulveria oli käsissä ja lattialla ja suussa.. Myrkytystietokeskuksesta sanoivat, että ei pitäis olla mitään vaurioita aiheuttavaa, mut ilta meni siihen että vähän väliä huudettiin ja itkettiin ja kipristeltiin.. :/ Mies soitti PHKS:n päivystykseen ja käskivät vaan seurata ja tulla sit sinne jos ei rauhotu ollenkaan.. Siirrettiin Jeminan sänkykin meijän makkariin niin pystyin koko yön seuraamaan ettei oksenna tms. Kello oli varmaan puoli yksi kun viimein kaikkien rauhottelu ja nukutus yritysten jälkeen saatiin tyttö nukkumaan, mut yölläkin vähän väliä itkeskeli. Nyt on onneks ihan ok ja tuntuu nukkuvan rauhallisesti. Mä huolestuin niin kauheesti, että aloin itkemään. Siinä oli sitten miehellä kaks naista rauhoteltavana. Alko ihan kunnolla supistelemaankin ja maha tyhjeni kun stressain niin paljon. Nyt mulla on todella huono-äiti-fiilis kun olishan mun nyt pitäny tajuta ettei tollasia voi säilyttää lapsen saatavilla... Ne on aina meillä säilytetty roskiskaapissa, mut nyt ne sieltä kyllä läks!

Xiina Toivotaan, että sä et ihan yhtä syöksyllä joutuis synnyttää! Jeminan synnytys kesti 15h, mut kyllä silti pisti miettimään et mitä jos.. Me asutaan vielä 10km kauempana sairaalasta kun he ja meidän täytyy vielä ensin viedä Jemina hoitoon kun taas heillä hoitoapu asuu samassa talossa ja tuli alle viidessä minuutissa. Noh, sit mä synnytän autossa! Täytyy varata pyyhkeitä autoon! :D

Voi kamala, toivottavasti tyttönne ja te selviätte säikäyksellä. Meillä ei ole alakaapissa kuin käsitiskiaine, ja käsisaippua. Eihän niitäkään tarvi syödä, mutta aineena ne on miedompia. Laittakaa nyt kaikki muutkin ne konetiskitabletit yläkaapin reunaan! Se laatikko ei siellä kauheasti vie tilaa vaikka olisi makaronipussin paikalla. Mukulat syö varmaan joka perheessä niitä jos ne saa käsiinsä, ainakin jossain vaiheessa. Mä pelkään tulentekovälineitten suhteen, kun mies polttaa, ja pojat osaa jo käyttää, muttei ymmärrä kuinka vaarallisia ne oikeasti on. Tottakai he toistavat muiden sanat, mitä ovat tarhassa oppineet, mutta oikeesti!

Toi sairaalaan lähtö mietityttää täälläkin. Kun pojille ei ole oikein sovittuna muuta kuin pääsevät mummille ja vaarille yöksi (asuvat kaupungin toisella puolen) jos tarve on. Mutta miehellä pyörii normaali 3-vuorolista yövuoroineen, ja yleensä meiltä on lähdetty yön selkään. Ja jonkun pitäisi herättää pojat kouluun, ja jos he ovat mummilla ja vaarilla yötä niin myös viedä kouluun tarvittaessa. Ja jos pitää äkkiä lähteä, ja mies on töissä niin miten saan pojat toiselle puolen kaupunkia ja pääsen itse sairaalaan. Mies ei voi tulla yövuorosta, hän ei saa tuuraajaa keskellä vuoroa, ja valvoo puolestaan yksin monen ihmisen turvallisuutta, eli ei voi poistua kiinteistöstä. Täytyy varmaan hommata taksiraha valmiiksi kotiin ja lykätä se pojille käteen että tossa on osoite ja rahat, menkää. Kuulostaa karulta, mutten keksi muutakaan. Mies tulee kun pääsee joskus aamulla, ei kai sitä nyt yhdessä yössä lasta pungerreta. Siis meillä.

LauraElina Meilläkin on tiskikoneen aineet roskiskaapissa, ja tyttö käy kaapista aina ruokalapun itse hakemassa (roikkuvat siin ovessa) Ei oo ainakaan vielä koskenu aineisiin kun peloteltiin likka niin huolella, mutta pisti kyllä miettimään et pitäisköhän ne kummiskin nostaa johki ylemmäs... nopeasti on kaveris synnyttäny... Mulla olis vielä vähemmän mahkuja ehtiä sairaalaan... Hoitoavun tulo kestää puolisentuntia ja matka sairaalaan puolitoista tuntia.... Isäntää tuntuu vähän jännittävänkin et joutuuko se kätilöks matkan varrella...  Toivottavasti ei!!!

eilen ja tänään tullu uusia vaivoja vanhojen lisäksi, nimittäin sattuu lonkkiin ja jalat meinaa lähteä alta... Taitaa painaa jotain hermoo... Vai onks nää nyt niitä iskias juttuja? mene ja tiedä, todella epämukava vaiva jokatapauksessa. Pitäis ruveta siivoileen pikkuneidin kanssa, isäntä  lähti koiran kanssa metsikköön....

sehän se meilläki ett ku esikoiselle on ensin saatava hoitaja tänne tai vietävä se toiselle paikkakunnalle hoitoon,ja pahimmassa tapauksessa ensin ootella mies töistä kotiin. Ilman laps ja mies huolta kyll selviäsin 20min sairaalaan :D

Takaisin