Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mä en jotenki usko että nopeasti synnytän, toiseks mä pelkään kyllä joutuvani sektioon :S Mutta jos synnyttäisinki, meilt on 20 min sairaalaa matkaa ja sitä ennen  pitäis viedä koriat kahtee paikkaa hoitoon. Toinen mnu mtusille ja toinen miehen mutsille( ei voi samaa paikkaa viedä, ksoka meiä mutsi ei pysty viemää 3 koiraa samaa aikaa ku kaikki on hirveitä häsliä ja mun miehen mutsille en uskalla todellakaana antaa kuin yhden koiran hoitoon) sitte tässä o seki viel että mulla on kortti mut miehellä ei ole! joten jos mulla jotku hirveet supistukset ni enhä mä voi autoa ajaa. Noh onneks me muutetaan nyt tohon meiä mummin vieree, niin ne voi varmasti viedä sit koirat hoitoon tai ottaa ite molemmat hoitoon ja viedä mut viel sairaalaan x)

meillä on keskiviikkona synnytysvalmennus ja torstaina kättärille aika ku vauva on väärin tuola massus :/

Toi on kyllä ollu nopeeta toimintaa LauraElinan kaverilla....
Onneks meillä menee maksimissaan 15 minuuttia sairaalaan eikä tarvi miettiä kenenkään hoitoa tms.
Ja onneksi selvisitte säikähdyksellä tosta tiskiainemaistelusta.

Mäki sain säikähdyksen tänään aamulla kun äitini soitti että mun pitäis ajaa meidän maalle kun iskä tarvis viedä sairaalaan. Se oli kaatunut tikkailla ja olkapää oli sijoiltaan ja sitä heikotti/pyörrytti ym. Minä sit järkytykseltäni paahdoin meidän autolla sinne jossa sit vaihdettiin että porukat lähti meidän autolla sairaalaan ja mä tulin asuntoautolla perässä.
Kyllä siellä sit vierähtiki nelisen tuntia, pakkohan munki oli siellä olla, en ois osannu vaan lähtee kotiin sieltä. Onneks olkapää saatiin paikoilleen suht helpolla eikä murtumia ollu. Mut nyt jännitetään saako se tuntoa käteensä, sieltä oli revenny jotkut olkapunokset....

voi kauhia! Toivotaan ettei ainakaan tunto olis lähteny kokonaan! ja että muutenki parantuis koko käsi.. :s

ärgh! mä oon niin masentunu täällä ku nä sivut temppuillu mulle monta päivää jo, en nää koko tän elokuun tota 9:ttä sivua. :D nyt 10:nes sivu taas näkyy ihan normaalisti ja kaikki muutkin näistä aiheista avautuu normaalisti. Ainut toi 9 sivu vaan mikä ei näy..
suuret on minunkin ongelmat. :D
Meillä olis taas keskiviikkona vaavin painoarvio ultra ja samalla siellä tosiaan tutkitaan se alapään tilanne.. Ihan jännä nähdä onko paikat alkanu valmistautua jo. :)

Toivotaan parasta :)

Mulla ton 9-sivun kanssa on se ongelma et siinä on kesken kaiken kauheen pitkä valkonen osa, joutuu skrollaa sivua tooooosi alas et saa loput viestit näkyviin....

jonna mullakin tökkiny toi 9 sivu... Tarpeeks kauan kun jaksaa ootella ni ne aukee mut sannaL:n kirjotuksen perässä on syystä tai toisesta ihan pirusti tyhjiä rivejä.... Vetää vaan sivusta palkin suoraan alas ja sit klikkailee ylöspäin ni näkyy viestit.... Kärsivällisyyttä siis...

Mä vaa oon rullannu to 9 sivu alas niin sielä o tekstit :P tossa on vaa kauhee tyhjä väli :P

Samma här^^ SannaL:n kirjoituksen jälkeen tulee ihan äärettömän pitkä tyhjä väli, mut kyllä ne tekstit sieltä perästä on koko ajan löytyny.

Jemina voi taasen valla mainiosti ellei oteta huomioon sitä, että iski flunssan päälle. Onneks selvittiin siitä pesuainemaistelusta pelkällä säikähdyksellä ja masukivuilla. Eilen alko nenä vuotaan ja yksimään. Illalla tuntu jopa vähän kuumalta. Onhan tässä jo oltu ruhtinaalliset 4 viikkoa terveenä. Mä en tajua miten toi tyttö voi olla aina kuukauden välein kipeenä. Toivottavasti menis pian ohi, on vaan niin inhottavaa katsoa vierestä kun toinen on kipeenä eikä itse pysty tekemään juuri mitään helpottaakseen oloa.

mayday Toivotaan, että se tunto pian palais eikä jäis mitään pysyviä jälkiä!

Eilisilta oli taasen aika kamala. Saatiin Jemina jo ajoissa nukkumaan niin laitettiin miehen kanssa sauna päälle. Saunassa sitten alko tulla harvakseltaan aina välillä kovia puukonsikuja ja vihlasuja tonne alakertaan, kohdunsuulle. Saunasta kun tultiin pois niin hetken päästä niitä iskuja alkoi sadella ihan taukoamatta. En pystynyt seisomaan, enkä istumaan ja vielä vähemmän makaamaan. Sohvalla sitten ihan ihme asennossa kiemurtelin kun sattu niin kamalasti. Mies katto ihan kauhulla vierestä että etkai sä nyt jo ala synnyttää. Mä olin itsekkin hetken päästä jo ihan varma, että kohta menee vedet ja rytinällä tai jotain kun se kipu oli niin veret seisauttavaa. ja mitä vielä..tämän tuloksena kaksi kipeää tekevää supistusta aika pitkällä välillä, ehkä 10min ja sen jälkeen 6h unta palloon heräämättä kertaakaan. Nyt vähän polttelee alamahaa ja sisäreisiä, mutta muuten harvinaisen hyvä olla.

Huomista neukkulääkäriä odotellessa!

Tervehdys,

Joo, mullakin toi 9 sivu on sekasin, se pitkä tyhjä väli siellä on ja loput tekstit siellä alhaalla.

Täällä myös jännitetään kun mies lähti kertaamaan että eihä se sämpylä sieltä aijo ulos tulla juurikin nyt. Kerroin aikasemmin siitä limasesta vuodosta, pissassa ei ollu mitään ja käytin sitten sen hiivakuurinki kun neuvolassa epäili hiivatulehdusta vaikka ei mitään oireita ollutkaan. Kas kummaa sitten eilen kun mies aamusta lähti ja päivän siinä räpelsin ties mitä, illalla ilmeisesti tuli niitä puukkoja sitten alakertaan, muutama vain, sämpylä mekasti hullun lailla mahassa ja aamulla oli taas limainen klöntti housuissa..neuvolaan kun soitin niin käski taas vain seurailla tilannetta. Ilmotin kyllä miehelle että taas on limaa tullu kun on 200km päässä niin pitää olla vähän lähtövalmiudessa jos käy taas minun tuuri et juuri nyt sitte haluais alkaa syntyyn.

Täytyy kai sittenki maata viikko sohvalla, olin kyllä aatellu tässä repiä tapetteja seinistä kun viikon oon yksin mutta jos nyt kuitenki vaan ottais vähän lepäilyn kannalta, ei se tieten miehellekkään ois kovin kiva lähtee hullulla kiireellä paahtaan synnytykseen kun ekaa odotetaan ja minä en millään haluais äidin kanssa lähtee laitokselle

Mammaloma alkaa virallisesti keskiviikkona, eipä tässä kyllä kuukauteen oo enää oikeisiin töihin kyennytkään. Eli lomailua jatkettaessa.

Aurinkoista päivää mammat!

syksyistä päivää kaikille syysmammoille !

Täältä ilmottautuisi yksi syysmamma lisää joukkoonne jos vielä tässä vaiheessa käypi. Oon käyny usein lueskelemassa teiän höpöttelejä mutten oo saanu aikaseks kirjottaa.. parempi myöhään kun ei milloinkaan, eikös joo!
Aluksi alotettiin tuolla lokakuisten kun laskettuaika piti olla 4.10 mutta sitten ekassa ultrassa olikin pienoinen ylläri kun pompattiin yli viidellä viikolla etiäpäin ja uus laskettuaika onkin 2.9 
töissä jaksoin olla loppuun asti ja mammaloma alko tuossa heinäkuun 29 jonka jälkeen sitte ihanaa mutta toisaalta niin pitkästyttävää odotusta! töissä aika meni niin nopeasti ja viikot vaan hurahti.. mutta nyt mennään hissukseen :D
haluaisin jo meiän rinsessan sylkkyyn  <3
Joskus tuntuu että vauveli sieltä ihan pian syntyy mutta joinain päivinä tuntuu ettei se sieltä oo kuukausiin tulossa ulos :D

LauraElina: Luulenpa että oot seuraava joka synnyttää ! tsemppiä!

huomenna olis toinen ja viimenen lääkärineuvola ja saas nähä mitä siellä sanotaan :)
Lepposaa maanantaita kaikille!

jenn_u
tervetuloo joukkoon :) melkonen harppaus lasketussa! :D kui se noi paljo siirtyki?! mulla esikoisesta kävi niin että siirty 3vk myöhemmäksi,oli kierto ihan sekasi minipillereitten jäljiltä..

Täällä on taas koko aamun sadellu puukkoja :P mulla kans välillä on semmone fiilis että sitähän vois vaikka synnyttää tänään :D ja sit taas toisinaan tuntuu ett nyt tämä pysyy ku takiainen sisuksissa kun kerta on jouduttu esteleen :D mun velihän oli sillee ett äiti joutu osastolle lepään,sai supistusten estoo ym. ettei syntyis liian varhain,lopulta se jouduttiin käynnistään rv42 :DD
itellä esikoisesta sama juttu,makasin osastolla täysliikkuma kiellossa,sain kortisonit ja supistusten estot suoraan suoneen 2vrk.mut sit ku annettiin lupa syntyä nii ei mitään xD synty 38+5 omineen sit onneks kuitenki,.
Ja tästä sain kans kortisonit rv33 ja makuukäskyn ,kotona onneks :) ja edelleen on masukki sisässä <3 aikamoista.

hih hei!!! Kelan päätös äitiys- ja vanhempainrahasta tuli vihdoin ja viimein.... Muistaaks joku et onks noi maksettavat määrät ne mitkä maksavat tilille, vai meneeks niistä viel verot?!? Mä en muista en millään...

LauraElina... Kuulostaa kyl sille et ei nyt varmasti ainakaan yliajalle mene... Samoin Xiinalla!

mulla kans välillä olo et nytkö se herranjestas sielt jo tulee kun supistelee kipeesti, mutta EI!!! Välillä taas on päiviä et ei mitään tietoakaan synnytyksen lähestymisestä... Keskiviikkona olis ylimääränen neuvola jossa tarkastelevat vähän tilannetta ja voipi olla et saan sit sen lähetteen kekus-sairaalaan, napanuoran virtauksissa kun saattaa olla jotain häikkää... Onneks pikkunen liikkuu hyvin niin en oo ihan älyttömän huolestunut!!!

Tervetuloa joukkoon Jen_nu!

Niimpä, kun tuo äitiysraha on muutenki niin pieni ja pitää vielä verot niistä maksaa...

Eikä kyllä xiinankaan varmasti tarvitse kauaa odottaa synnytykseen lähtöä...

Jenn_ulle tervetuloa! Joo aika yllättävää, että laskettuaika aikastui noin paljon. Itselläni molemmissa raskauksissa on siirtynyt eteenpäin. Esikoisen kohdalla 11pv ja tässä raskaudessa 7pv tosi epäsäännöllisen kierron takia.

Olettekos muuten miettinyt jo, minkä ehkäisyn otatte raskauden jälkeen?
Itseäni asia mietityttää kovasti. Ensimmäisen jälkeen ajattelin/ajateltiin, että kumminkin halutaan toinen aika pian, joten kierukka siirrettiin heti pois listalta. Söinkin imetyksen ajan minipillereitä 3kk ja sitten toiset 3kk Merciloneja. Sitten päätettiinkin, että toinen saa tulla sitten kun tulee.
Minulla on molempien kohdalla ollut pillereitten lopettamisen jälkeen kierto ihan mitä sattuu. Esikkoa yritettiin 3v ja tätä toista puoliska vuotta. Luomukierto molemmissa oli 40-80 päivää...

Mutta nyt sitten en oikein tiedä, haluanko sitä kolmatta. Tai ainakaan näin "lyhyellä" ikäerolla. Se kierukka vähän epäilyttää, ehkä rupean taas syömään niitä pillereitä, vaikka sitten onkin taas kierrot mitä sattuu, JOS päätetään että kolmas saa tulla.
Ehkäisyrengaskin ehkä kiinnostaisi, onko jollain kokemusta...?

Täällä tuntuu lantiossa painetta, en tiedä onko vauva laskeutunut niin matalalle tms että se painaa ikävästi... Varsinkin kun nousee seisomaan ja kävelee, niin kipua tuntuu enempi.

Täällä on aikamoinen masennus päällä. Kävin tänään oksentamassakin piiiiitkästä aikaa. Mies lähti töihin 2 viikon loman jälkeen ja ulkona on harmaata. Siinä riittävästi syitä, eikö :) Pitäisi siivota ja laittaa pyykkiä jne, mutta ei kerta kaikkiaan huvita. Sohva ja töllö kutsuu, jospa sitä uskaltais jo syödäkin jotain. Vauvakin tuntuu painavan ikävästi keuhkoja tai jotain tossa rintojen alla, tosi epämukava olla, kun ei voi "lösöttää" yhtään. Viime yönä ravasin vessassa ainakin 5 kertaa, ei yhtään hauskaa, kun sängystä nouseminen on hankalaa (liian matalalla). Sori valitus, kyllä tää kai tästä...

Noista veroista. Mä tein äitiyspäivä raha ksokien muutsoverokortin ja mun veroprossa on enään 1,5 :)

Miten oot eevi saanu prosentin meneen läpi kun lapuissa lukee et minimi veroprosentti joka mukaan verot joka tapauksessa menee on 20%?!? Käsittääkseni siis vähintään ton 20% menee veroja... toisilla enemmänkin jos on hyvät tulot....

Meillä kans tuo ehkäsy mietityttää... ei haluttas kolmatta nyt ihan perään, veikkaan et noissa kahessa on vähäks aikaa tekemistä... Esikon jälkeen mulla oli ne cerazeten minipillereitä ja en kyl haluu niit takas, mun naama kukki kokoajan ja olin muutenkin kun perseelle ammuttu karhu, menkatkin tuli mulle vähän turhan tiuhaan 24pv. kierrolla. Heti kun imetyksen lopetin(Nelli oli 7 ½kk) hommasin yhistelmäpillerit. nyt en tosiaan tiiä, kun kierukan laittavat vasta jälkitarkastuksen jälkeen, joka ainakin täällä oli kahenkuukauden päästä synnytyksestä. Ja en todellakaan aio niin kauaa elää selibaatissa, mulla on kumiallergia eli kumit yms. on suljettu pois laskuista... Mietin et voikohan sitä laastaria käyttää imetyksen aikana? Luultavasti ei.... Kierukan luultavasti kummiskin laitatan kun ei olla nyt heti perään lisää muksuja tekemässä... Tosin meillä on suvussa aika paljon "kierukka" lapsia mm. mun nuorin veli... =D Ja toisaalta en tiiä uskaltaako kovin montaa vuotta seuraavaa ootella kun miehellä on lapsuusiän diabetes joka siis vaikuttaa simppoihin aikalailla... Hyvinhän nuo vielä toimivat mut miten vaik 5 vuoden päästä... Tosta renkaasta mulla ei oo minkään laista haisua... Olis tosiaan kiva kuulla mitä muut on miettineet ja minkä kokeneet hyväksi/huonoksi!

Heippa ! ♥
Saivat korjattua tuon ongelman kun tuli tekstiin niin paljon tyhjää
Nyt voi taas kirjoittaa tänne kun ei tule sitä ylimääräistä sinne perään

Voi että mä on niin väsy.. mä en saa kanssa kunnolla nukuttua öitä ja sekin häiritsee kun mies kuorsaa vieressä tönin sitä joka yö varmaan sata kertaa että käänny kyljelles.

Nuo mielialatkin vaihtelee ihan kivasti saatan ruveta yhtäkkiä riehuun kun joku ei mene putkeen ja sitten kohta jo nauran asialle kun oli mennyt vähän yli toi kiukku
Keskiviikkona olis sitten se ultra sitä odotellessa ♥
Vihdoista viimein sain päätettyä että mitä otan pikkunyytille kotiin tulo vatteeksi ♥ Jos sitä nyt pikku hiljaa rupeis sitä sairaalakassia laittaan kuntoon  Mua ei supistele viellä ollenkaan mutta esikoisen odotuksessa oli sama juttu rupes vasta ihan viimesillään supisteleen.. Mutta muuten on kyllä vaikea olo.  kun painaa niin ilkeesti tuolla ylhäällä välillä. ei ole viellä laskeutunut lähtöasemiin ♥ Mutta kerkeehän toinen viellä ♥

Ja jennulle tervetuloa joukkoon ♥

Takaisin