Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terkkuja täältäkin päin. Kävin yön seurannassa sairaalassa. Mulle tuli näköongelmia ja kauhea päänsärky. Niinpä, nyt mulla on todettu migreeni. Pää magneettikuvattiin ja verestä katsottiin maksa ja haima-arvot. Niissä ei ollut ongelmia, onneksi.

Mutta sen verran viisastuttin tästäkin reissusta että saisi olla paperilla lista mitä sinne kassiin laitetaan, jos sattuu että lähtö tulee yllärinä. Muuten miehen on aika vaikea pakata sitä kassia. En voi ajatella eläväni matkalaukkuelämää seuraavaa  kuutta viikkoa.

SannaL
pura tänne niin paljo ku tahot <3 varmasti stressaa,minäkin ressaisin varmasti ja siitäkös hienot lukemat tulis verenpainemittariin :/ ja uskoisin ett vauvaki on ihan oikean kokonen,kyll ne lääkärit siellä olis ollu enemmän huolissaan jos uskoisivat sitä liian pieneksi. Nyt menet sohvalle pötkölleen,pyyät miehen tarjoileen sulle kupin kahvia (tai mistä tykkäät) ,palan jotain herkkutorttua ja otat ja nautit :>
illalla sit miehes laitat hieroon hartioitas ja otat vaikka jalkakylvyn! siitäkös rentoutuu ja mittaa vaikka tommosien jälkeen ne paineet niin saat vähä normimmat lukemat :)

Rominna: tuo migreeni on inhottava vaiva, itselläni myös on se. Alkuraskaudessa se oli todellinen kiusankappale, mutta helpotti siinä samoilla viikoilla kuin pahoinvointikin. Koputetaan puuta ettei tule synnytyksen jälkeen takaisin (tälläistäkin kuullut)!

SannaL: tänne vaan purkaan kaikki, meitä kohtalotovereita täältä löytyy :) Jaksamisia-kyllä se vauva siellä hyvin kasvaa!

Olin hauska näky sieni metsässä, pujottelin ja kiemurtelin missä sattuu ja mies välillä hukkasi meikäläisen, onneksi mut kuulemma löytää helposti kun valtava vatsa vain jostain pilkistää vaikka muuta ei näkisikään puiden takaa :) Kyllä se täytyy myöntää ettei mikään pieni enää ole, aina välillä peilistä kun katsoo niin ajattelee että herranen aika sentään kun MÄ OON ISO! mies, perheenjäsenet ja ystävät muistuttaa siitä myös-etten vaan unohda :)

Kyllä ongelmansa ihmisellä on kun saunassa miehelle, ettenhän mä näe enää edes siistiä bikinirajoja saatikka ylettyä sääriä ajella... ;) Itseänikin hieman nauratti tuo lause, miestä vielä enemmän! Mutta ne nyt ei olekaan tärkeimpiä asioita mun elämässä tällä hetkellä, kuitenkin olen nauttinut joka hetkestä vaikka täälläkin on niitä "raskauden" aiheuttamia vaivoja ja kolotuksia! Silti se mitä me syysmasut kannetaan sisällämme on varmasti meille kaikille tärkeetä <3 Uskon että itselleni ainakin tulee välillä ikävä masua ja niitä liikkeitä ja tuntemuksia..odotetaan kyllä niin meidän pojua jo että <3

Mie meinasin alkaa tässä pikku hiljaa pakkailee laukkua valmiiks jos se lähtö tulleeki aikaisemmin. Ja eipä ole ukko täällä pakkailemassa ku viikonloppuisin. Viikot töissä tuolla yli 500 km päässä :/ Että parempi ku itte laittaa ja sannoo sitten että mistä sen hakee mukaan :P

Joo kyllä se on ku  peiliin kattoo niin iso näky siellä :D Ja vielä isonee. Kyllä mullekkin tuo mies aina muistuttaa siitä (ja muutkin ) Mutta siellä onkin jotain arvokasta sisällä! :) <3 Meilläkin jo ootetaan hullun lailla vauvaa tulevaks mutta jos se nyt kumminki muutaman viikon vielä pysyis tuolla :)

Ja kun mulla ei tuosta synnytyksestä jne ole kokemusta niin te joilla on kokemusta (ja muutkin) niin mitä sitä kannattee sinne synnärille ottaa matkaan? Ettei ihan turhuuksia sinne raahaa :)

SannaL tänne vaan kaikki purkamaan! sitä vartenhan tää palsta ja me täällä ollaan että voi purkaa ja jakaa tuntojaan täällä muiden kanssa! :)

mä nimittäin aion kans vähän purkaa itteäni;

Tänään aamupäivällä alko kauheet juilinnat alamahassa ja maha tuntu pinkeeltä koko ajan. Pissalla käydessä sattu aika mielettömästi ja tuntu taas siltä, että vauva mulahtaa just ulos. Liikkeessä se kipu tuntu paljon pahemmalta mikä on mun mielestä aika jännää kun Jeminaa tehdessä supistuskipuun nimenomaan autto se kun liikku. Oli aika tuskaa kun oli käytävä hakemassa Jeminalle neuvolasta pneumokokkirokote. Se olikin ihan hauska käynti nimittäin se th (ei ollu Jeminan oma) ei huomannu et oon raskaana. Se vaan ihmeissään kysy, että onko joku hätänä kun näytät vähän tuskaselta. Sanoin sille sitten, että "vähän supistaa". Olisitte nähny sen ilmeen sen jälkeen kun sanoin et la on ens kuussa :D Ihmetteli et missä mun maha on ja mietti et pitäskö mun lähteä käymään jossain näytillä.
No nyt ne supistukset on onneks laantunu, mut naperon liikkeet meinaa tehä vähän kipeetä.

Mietin tossa just ittekseni et oonkohan mä jotenkin itsekäs kun musta tuntuu jo nyt että haluan saada tän lapsen ulos näin "pienillä" viikoilla. Sit vaan koitan perustella itelleni et onhan noita viikkoja jo 35 ja jos se lääkäri jolla viimeks kävin oli yhtäänkään oikeessa siinä, että se mun alkuperänen eli menkoista laskettu la ois lähempänä totuutta sillä perustein että mun kierto ei oo koskaan heittäny kun max päivän niin tänään viikkoja ois kasassa 36+2 ja parin päivän päästä olis jo täysaikasuus saavutettu. Plääh.. että lähteäkkö oikeen kunnon hikilenkille ja saunoa sen jälkeen oikeen kunnolla vai ei...?

paulade tuolla on ihan oma topicci "synnärille mukaan" perustettu että siellä voi puhua siitä mitä kannattaa ja mitä ei kannata ottaa mukaan :)

ja mullakaan ei muuten oo oikein luotu ajatustakaan koko sairaalakassille saati sitten laitettu valmiiks kun esitietolomakkeeseen kirjotin, että haluaisin polikliinisen synnytyksen niin silloin en tarviis koko kassia, mut sit taas toisaalta jos sinne pitääkin jostain syystä jäädä niin olispahan valmiina..

En ole vielä pakannut laukkua, koska suurin osa sinne tulevista kamoista on vielä käytössä (esim. hygieniatuotteet). Voisin kyllä kirjottaa ylös mitä pitää muistaa, osaisi mieskin sitten tarvittaessa pakata.

Meitin auto on merkiltään Ford Mondeo, sedan-mallinen vm -97. Tilava, mutta varsinkin mies himoaa uutta... Auto on päivisin miehen käytössä, joten bussilla tulee tarvittaessa liikuttua.

Iltaa,

Täälläkin on vielä laukku pakkaamatta vaikka vois kyllä jo pakata ihan varmuuden vuoksi, tänään kyllä ollu to-del-la tuskainen päivä, kaupassa käyntiki tuntui ponnistukselta.

Meillä on autona farkku Ford Focus, autoon kyllä mahtuu mutta pieni malli farkuksi, edellinen farkku oli mondeo ja se vasta oli tilava yksilö. Tällä hetkellä meillä ei oo kun yks auto ja mies kulkee skootterilla töissä todella edukasta. Olihan se totutteleminen alussa kun meilläki oli monta vuotta kaks autoa. Nyt taas ei osaa edes kaivata kahta autoa, mies muutenki harvoin edes kylästelee missään (toisin kun kirjoittaja), ainoastaan harjoitukset vie iltaisin aikaa. Nekin on kyllä ennenkin tehty yhtäaikaa kun mies harastaa joukkuelajeja ja itse käyn jumpissa ja salilla niin pystyy aika hyvin sopiin menot yksiin.
Joku muuten jossain vaiheessa kyseli salitreeneistä raskausaikana, mua itseä harmittaa kun jouduin niin aikasten lopettaan jumpat ja puntit kun oli ongelmaa toisen perään mutta kylläs e taas syksyllä jatkuu kun sämpylä on muutaman kuukauden niin voi jo vähän liueta paikalta kun pullottaa maitoa, mikäli sikäli sitä nyt sitten alkaa tuleen. Aikomus on kyllä imettää mahdollisimman pitkään.

Nyt on sitte shoppailtu remppa tarvikkeet valmiiksi, ei muuta kuin odotellaan ahkeria työmiehiä reippain mielen tänne remontoimaan miten se aina lähteeki mopo käsistä kun alkaa remppaan, tarkoitus oli vaan vaihtaa kattopaneelit yhteen huoneeseen..nyt on sitte kahteen makkariin jo tarvikkeet valmiina..olo ei ole köyhä eikä kipee kaupassa vasta kotona tulee vähän morkkis "raskaushormoonit" niitä on hyvä syyttää. Miehen siskon poika se on koko kesän minua piikitelly ko oon käyny lomareissuilla ja shoppaillu ja mies vaan painaa niskalimassa duunia, hehe. Ihan oikeen! johan tässä on ite paisuttu kohta 9 kuukautta ja kärsittykki sen edestä.

Heippatirallaa..

Joku tota autoa kyseli ni meillä on citroen xzara vm -03 ettäs aika pikkunen cityauto, ollu siis kaupunkiajossa tosi kätevä mutta nyt kun noita rattaita sinne tunki ni tuntuu että isompi auto ois kyllä kohta hankintalistalla. Meillä on vielä koira joten ahtaaksi tulee jos koko perhe sitten lähtee esim. mun miehen vanhemmille joille on 800km matka.

Tosta bikinirajasta, naureskelin miehen kanssa just yks päivä ku alapäässä on kunnon talviturkki ku vähän vaikee ajella niin ettei nää siistiä. Peilin kanssa koitin sitten varovasti vähän siistiä tota alakertaa mutta aika temppuilua se kyllä on! :D

Rominna: Mulla oli ennen raskautta paha migreeni ja kovat lääkkeet siihen mutta tää raskaus on vieny sen kokonaan pois. Hyvä niin koska pelkkä panadol ei siihen auttaisikaan. Toivottavasti raskauden jälkeen pysyisikin pois! Mutta jaksamisia siihen, migreeni on ihan kamala kun se iskee =/

Mä ajattelin joskus et sit ku viikkoja on 35 ni pakkaan sairaalakassin, mut nyt ku viikot tulee sunnuntaina täyteen ni tuntuu kauheen aikaselta ruveta sitä jo miettimään. Koskaan ei kyllä tiiä mitä tapahtuu mut jotenki mulla on ollu koko raskauden ajan sellanen fiilis et tää menee ihan reippaasti yli lasketun ajan. Sf mittakin on menny koko ajan alakanttiin ja toisessa ultrassa sanottiin et vauva on 5 pv arviota pienempi mut LA ei ruvettu muuttamaan.

Mä oon ihan täpinöissä ku ollaan kateltu yhtä ihanaa paritaloa, just rempattu ja aivan unelma paikalla. tilaaki ois 107 neliötä. Oltiin tänään pankissa sopimassa lainajutuista ja kuuden aikaan illalla tehtiin siitä kämpästä tarjouspyyntö. Sitä oli yks toinenkin pari kiinnostunu ja neki jäi varmaan tekemään tarjousta sinne mut huomenna saa tosiaan tietää et miten käy.. meneekö huutokaupaks vai hyväksyykö myyjä meidän jättämän tarjouksen. En saa varmaan ens yönä unta ku jännittää vaan nii paljon huominen!! Mä niiiiin haluan sen asunnon!!!

Kiitos teille ♥♥  ihana että saa purkaa se helpotti niin paljon ♥♥ Jaksuja teille kaikille kovasti kanssa ♥♥ Kohta tää kaikki on jo ohi ja meillä kaikilla kääröt sylissä ♥♥

Mulla on tänään nää mielialat vähän heilahtanut.. :D nyt mulla on niin rauhallinen olo taas...  :D Mun murut vei mut hetkeksi tänään kotoo pois nimppari kahveille ja piristi kummasti ♥♥

Sitten sain tänään H&M paketin ja sieltä tuli masuasukille teddypuku ja pipa ♥ ne oli niin ihanat ja pienet ♥

Voi SannaL, sinäkö tilasit sen teddyhaalarin...?  Olen myös ihaillut sitä, mutten ole raaskinut tilata... Haaveilin myös sitä matkustuspussia, mutta yritin tiirustella kuvasta, saako sitä haalariksikin, kun siinä oli edessä molemmin puolin vetoketjut, samoin haarukassa yksi, että sen kanssa saisi vauvan turvakaukaloon. Kysyinkin netin kautta asiakaspalvelusta asiaa, mutta kuulemma pussia ei ole suunniteltu turvakaukalo käyttöön, vaikka alaosassa olikin vetoketju. Enpä sitten tiedä mitä varten se vetoketju oli siellä haarukassa...?

Löysin yhden haalarin tänään Halpa-Hallista, joka ei aivan vastannut toiveitani, mutta kun sillä oli hintaa vain 17€, niin ostinpa sen sitten. Onpa ainakin vauvalle jonkunlainen haalari syksyksi, jos ei parempaa satu löytämään.

Nuista karvoituksista... Itse olen koko raskausajan leikannut haarukasta kaikki karvat pois peilin avulla. Vähän hankalaahan se toki on ja leikkuukerrat ovat harventuneet näin loppua kohti. Mutta itseäni vähän ällöttää jos karvat pääsevät aika pitkiksi, niin on "pakko" koittaa vähän leikkoa... Voi olla, ettei tule enää sitten parin viikon päästä niin välitettyä, kun homma alkaa olemaan liika hankalaa. Mutta ainahan tuon miehen voi laittaa asialle... emoticon

Auto-hommista. Minulla on Toyotan Rav4 citymaasturi ja miehellä Hiace. Meillä on melkein aina ollut jonkinlainen maasturi tai lava-auto. Nyt oli pari vuotta, ettei meillä ollut korkeampaa autoa ja kyllä mies lähes päivittäin sitä harmitteli, kun ei päässyt maastoajoon... Tuo Rav on ollut nyt meillä 1,5v. Ihan hyvin on vaunut mahtuneet kyytille. Takapenkin saa helposti tarvittaessa kokonaan pois ja sitä saa siirreltyä eteen ja taakse päin tarpeen mukaan. Mies on vain sen verran pitkä, että turvaistuin on ollut vänkärin takana, että mieskin mahtuu ajamaan.

SannaL, täällä myös ostettu se valkoinen teddyhaalari viime viikolla H&M:lta, oli ihan ylisöpö :) ja siihen sopiva pinkki pieni myssy jossa myös korvat :) sitte sukulaiselta saatiin myös pinkki samanlainen haalari että on sämpylällä nuoresta pitäen varaa vaihtaa vaatteita joka päivä

Karvoitus rehottaa ja peilin avulla sitä täälläki harvennetaan, meinaa vaan vähännenki taipuminen ja vääntely sattua niin kerrat on harvenneet..varmaan saa pensasleikkurilla vetasta syyskuun jälkeen pois..

Aurinkoista aamua keski-suomesta!!!

Meillä autoina, Renault Laguna vm.03 ja WV polo dieseli vm.97 sekä Opelin turbo calibra nelivedolla (isännän leikkikalu/harrastus). Laguna mun ja muksujen käytössä kokoajan, pakko ollakkin kun matkaa lähimpään kauppaan n. 20km.

Tosta alakerran harvennuksesta... Mulla ei ainakaan oo mitään mahkuja enää paljoa kyniä, en nää sinne mitenkään ja ukko ei suostu.... No veikkaan et kätilöt on nähny vaikka minkämoista afroa!!! =D

Tänään oiski kiva päivä tiedossa. Esikon kummit tulee meille grillaileen, saunoon ja paljuun lillumaan... Nyt pitäis vähän raivailla paikkoja ja imuroida, kaupassakin pitäs käydä... Palju onkin jo täyttymässä, täytyyhän se viel sit lämmittää mut illasta on kyl niin ihana kun pääsee sinne lilluun joku hyvä mehu kourassa... Täytyy myöntää et kylläpä tekis yhtä lonkeroa mieli, mutta se on odoteltava aikaa parempaa...

Mukavaa perjantai päivää kaikille!!!

Huippua alle 30 päivää laskettuun!!!!

juu ei onnistu täälläkään enään toi puskan harventaminen xP hyi. mua itteeni ällöttää ne ihan sikana mut minkäs teet kun ei onnistu enää peilinkää avulla :DD

heh heh, kyllä se on varotuskolmio täälläkin vaihtunut stopmerkkiin :D Yritän höylällä kuite vetää risukon haaruksista lyhyeksi, kun ei tuo meidänkään mies halua alkaa parturoimaan...
meillä on nisukan almera tino, täyteen tuli 4hengellä peräkontti viikon kesäloma reissulla, mut sanoin et ens kesänä täytyy varmaan sit hankkia suksiboxi tai sit miettiä tosissaan mitä lomalle tarvii mukaan !

Nyt mulle on iskenyt vauvakuume, oli pakko eilen silittää vauvan pyykkiä ja katsoa mitä ottaa laitokselle mukaan...Toisaalta on kiva olla tässäkin tilassa, kun uskon tosiaan et tää on nyt sitten viimeinen raskaus mulle... Hirmusen ristiriitaisia ajatuksia.

Meillä selvis et työnantaja ei ollut toimittanut lomakkeita kelaan ja tän takia äitiysloma päätöstä ei olla tehty... että näin.

Mukavaa viikonloppua ja joku oli paljuunkin menossa, kuulostaa mahtavalta, rentoudu ja nauti :))

Joo ei täälläkään enää oikein meinaa luonnistua toi alapään siistiminen. Peilin kanssa pahimmat pois ja thats it!

Tänään kävin sitten neukkulassa ja siellä oli kaikki ok niinkuin jo tonne neuvolakuulumisia osioon raapustelinkin. Edelleen th sanoi typyn tuntuvan käsikopelolla kivan pikkuiselta ja synnytyksen olevan varmaan helppo. Puhuttiin samalla siitä polikliinisestä synnytyksestä kun mulla on se toiveena jos vaan kaikki on mulla ja vauvalla hyvin. Sit vaan käytetään vauvaa siinä 2vrkn lääkärintarkastuksessa ja th sanoi tulevansa vähän aiemmin kotikäynnille. Tuli tosi hyvä mieli kun kaikki joille oon puhunut asiasta niin on olleet sitä mieltä että mun pitäis jäähä vauvan kanssa sinne sairaalaan makaamaan. Ollaan vielä mun äitin kanssa sovittu, että Jemina on yön tai pari siellä kun vauva syntyy, että saadaan olla hetki vaan vauvan kanssa. Voi pari ensimmäistä päivää keskittyä vaan vauvaan ja imetykseen että lähtis hyvin käyntiin.
Samalla sitten puhuin siitä vähän kellertävästä ja tosi venyvästä limasta, jota tulee aina silloin kun oikeen kovasti supistelee. Saattaa kuulema olla hyvinkin merkki siitä, että synnytys olis lähellä kun vielä supistuksiakin on niin paljon. Sanoi kuitenkin, että se ei haittaa kun viikkoja on nyt tarpeeksi niin saa vauva tulla kun on tullakseen. Sekin oli ihan huojentavaa kuulla ammatti ihmisen suusta. Jännityksellä odotan tiistaita niin saa painoarvion ja kuulee missä mennään tuolla alakerrassa :))

Jemina se sitten herätti itkemällä kahden aikaan yöllä. Luulen, että johtui siitä rokotteesta jonka sai eilen kun ei yleensä koskaan yöllä itke. Eikä siinä siis mitään, että herätti, mutta mä en saanut ollenkaan unta seuraavaan kolmeen tuntiin! Hyörin ja pyörin vaan sängyssä kun mikäkin häkkyrä. Sainpa sitten viimein lyötyä lukkoon sen mikä nimi tytölle annetaan kun pari tuntia pyörittelin kaikkia vaihtoehtoja mielessäni. Jotain hyvää sentäs. Aamulla vielä pyysin hyväksynnän mieheltä ja tulihan se sieltä. Siitä on kyllä hyvä mieli.

Iski sitten sen nimen lukkoon lyömisen myötä joku vimma laittaa tavarat valmiiksi vauvaa varten. Eli siis nyt penkomaan varastosta kaikki imetystyynyt ja vauvakeinut yms esille!

ai jestas, että mä repeilin noille karvareuhkajutuille emoticon ! ei tosiaankaan tulis enää mitää sheivailuista.. mä käyn about viiden viikon välein otattamassa karvat veke alakerrasta sokeroinnilla. seuraava aika olis ens viikolle. oon niin tottunu karvattomuuteen, että alkaa heti ahistaa ihan hitosti ku puska alkaa rehottamaa. en tiiä kuinka kauaa sitä sit joutuu olee käymättä synnytyksen jälkeen. on ilmeisesti hormoneitten takia ollu kaks viimestä kertaa kyllä suht kipeitä, mutta mitäpä sitä ei "kauneuden" eteen kärsis...

raskausmyrkytysoireiden takia tää mamma viettää parhaillaan aikaa sairaalan petissä. eilen tulin tänne aamupäivällä lääkärille kontrolliin ja sehän sitte käski osastolle tarkkailuun. virtsa oli kolme plussalla ja verenpainekki oli 160/105 ja syön sentään siihen 200 milligrammasta albetolia kolmesti päivässä. iltapäivän aikana pitäis tulla virtsankeräilyn tulokset ni sitte päättävät saanko tänää lähteä kotiin vai joudunko jäämään sisälle. eilen oli jo hilkulla, että eivät laittaneet mua hesaan täältä. toivoisin niin kovasti, että saisin olla täällä porvoossa ja hoitaa synnytyksen täällä. muttamutta, eipä tässä multa kysellä. jos vkolle 36 päästään ni saan synnyttää täällä, muutoin mennään naistenklinikalle. mut jos tässä jotain positiivista on ni ekaa kertaa aikoihin nukuin tosi hyvin. lääkäri määräs jotain rauhottavaa ja nukuin ku tukki, ainoostaan kerran heräsin vessaan. normisti siis käyn vähintää neljästi yössä pissalla... mullakin on ollu jo muutaman viikon ajan kotona noita pissatikkuja, että pääsen ite testailemaan. tulokset on ollu jatkuvasti kotimittauksissa joko +/- tai yks plusssalla. verenpainetta pitää kans seurata vähintää kaks kertaa päivässä. oon huomannu, että jos ei heti tuu hyvät numerot tauluun, ni alan hermoomaan ja sithän ne ei todellakaa laske sitte millää.. neitin kooksi arvioitiin ultrassa eilen pikkasen reilu 1700g eli ei oo kovin iso tyttö vielä. lääkäri sano kuitenki että tärkeintä on se, että liikkuu normaalisti ja sykkeet on kunnossa, noi koko arvioit voi kuulema heittää 10-20 prosenttiaki... sydänkäyrää otetaan täällä sairaalalla kolmesti päivässä ja kaikki näyttäs olevan tirppanalla hyvin.

oman kokemuksen perusteella siis suosittelen kaikille että laitatte sairaalakassia valmiiksi ajoissa. mulla on onneks viime keikasta alkaen ollu kassi valmiina missä ihan peruskamaa, että pärjää täällä jos joutuu sisälle jäämään. läppäri ja mokkula on tosi hyvä juttu, kun täällä yksin möllöttäessä käy aika helposti tosi pitkäks. vaaville mulla ei oo kylläkään varattuna mitään mukaan.. täytyy se tilanne korjata jos vaan päästävät mut kotio vielä.

mulla on kassi tolkulla kirpparivaatteita ja tutuilta saatuja neitille, mutta yhtään ostovaatetta ei oo vielä. haluaisin kotiintulovaatteiks jotain yltiösöpöö ja tyttömäistä neitille, mutta en oo missää nähny mitää mikä säväyttäs. onko kellään mitää vinkkejä mistä kannattas käydä kattelee? en tykkää noista voimakaskuvioisista retrojutuista, haluaisin jotain pastellia.

oho tulipas lätistyä. tätä tää toimeettomuus teettää.. peukut pystyyn, että pääsen kotii tänää emoticon

Poistatatko Teeta kaikki karvat alapäästä sillä sokeroinnilla? Tuntuis että se käy tosi kipiää... Minkä hintainen se sokerointi on ja pysyykö se tuon 5vk "hyvänä" vai oletko pitentänyt välejä näin raskausaikana? Toivottavasti muuten pääset kotiin...

Itse käytän ladysheiveriä. Mutta vieläkin, vaikka esikoisen syntymästä on pian tuo 2v, niin pelkään leikkoa eppari-tikkauksien kohdalta... Iho on kuitenkin "kurtussa" tikkien kohdalta ja vielä on kuitenkin aika tuoreessa muistissa, kuinka kipeä se kohta oli, niin siihen kohdalle aina tuumaa jäädä yksittäisiä karvoja, kun pelkään leikata siitä kohdalta...
Muutaman kerran mies on nyt raskausaikana leikkonut karvani, mutta moitti mun ladysheiviä, ettei sillä mitään saa leikattua, sänki jää vaikka kuinka koittaa leikata... Vaikka itse saan sillä ihan sileää.

Joo pitäisi kyllä tosiaan pakata tuo sairaalakassi jo valmiiksi. Ja vauvalle kotiintulo vaatteet. Mutta kun esikoinen syntyi just laskettuna päivänä, niin jotenkin sitä vain ajattelee, että onhan tässä vielä aikaa...

Käytiin äskön lenkillä rattaitten kanssa ja kokeilin pitkästä aikaa laittaa tukivyön. Nyt sain sen oikealle kohdalle, että siitä tosiaan oli hyötyä. Ehkä vähän liikaakin, kun kävelin aika rivakasti ja reissu kesti kuitenkin 1,5-2 tuntia, niin nyt tuntuu mahassa... Pitää oikeastaan istua tai makoilla, kävely ja seisominen juilii alamahaa...

Taidetaan lähteä esikoisen kanssa päikkäreille...

ekalla kerralla sattu kyllä sen verran, että sai hammasta purra.. mutta nykyään ei normaalisti satu yhtää. karvat lähtee kerta kerralta helpommin irti ja ohenee ja harvenee. mulla on aina ollu hillitön karvankasvu ja samasta juuresta saattaa kasvaa kaks tai jopa pahimmillaan kolmeki karvaa eli oon varmaanki pahimmasta päästä. jos on vähänkään hennompaa karvotus, niin toi sokerointi on varmaan ihan huippu juttu ja joillain saattaa säännöllisellä sokeroinnilla loppua kasvu jopa kokonaan. mulla toi viis viikkoa on ihan ok väli, siinä kerkee tulla uutta karvaa, mutta ei mitää kauheeta pusikkoa kumminkaan. hinta on kyllä tosi suolanen, mä maksan 70 euroo kerralta. brassi tehdään eli kaikki otetaan muuten pois mutta tohon ylös jätetää sellanen pieni pläntti.

kätilö kävi just ilmottamassa, että tänne jäädään vielä ainaki yheks yöks tarkkailuun. pissatesti oli ok, mutta noi verenpaineet huitelee jatkuvasti yli 150/100, ni eivät uskalla päästää pois vielä :(

Takaisin