ai jestas, että mä repeilin noille karvareuhkajutuille
! ei tosiaankaan tulis enää mitää sheivailuista.. mä käyn about viiden viikon välein otattamassa karvat veke alakerrasta sokeroinnilla. seuraava aika olis ens viikolle. oon niin tottunu karvattomuuteen, että alkaa heti ahistaa ihan hitosti ku puska alkaa rehottamaa. en tiiä kuinka kauaa sitä sit joutuu olee käymättä synnytyksen jälkeen. on ilmeisesti hormoneitten takia ollu kaks viimestä kertaa kyllä suht kipeitä, mutta mitäpä sitä ei "kauneuden" eteen kärsis...
raskausmyrkytysoireiden takia tää mamma viettää parhaillaan aikaa sairaalan petissä. eilen tulin tänne aamupäivällä lääkärille kontrolliin ja sehän sitte käski osastolle tarkkailuun. virtsa oli kolme plussalla ja verenpainekki oli 160/105 ja syön sentään siihen 200 milligrammasta albetolia kolmesti päivässä. iltapäivän aikana pitäis tulla virtsankeräilyn tulokset ni sitte päättävät saanko tänää lähteä kotiin vai joudunko jäämään sisälle. eilen oli jo hilkulla, että eivät laittaneet mua hesaan täältä. toivoisin niin kovasti, että saisin olla täällä porvoossa ja hoitaa synnytyksen täällä. muttamutta, eipä tässä multa kysellä. jos vkolle 36 päästään ni saan synnyttää täällä, muutoin mennään naistenklinikalle. mut jos tässä jotain positiivista on ni ekaa kertaa aikoihin nukuin tosi hyvin. lääkäri määräs jotain rauhottavaa ja nukuin ku tukki, ainoostaan kerran heräsin vessaan. normisti siis käyn vähintää neljästi yössä pissalla... mullakin on ollu jo muutaman viikon ajan kotona noita pissatikkuja, että pääsen ite testailemaan. tulokset on ollu jatkuvasti kotimittauksissa joko +/- tai yks plusssalla. verenpainetta pitää kans seurata vähintää kaks kertaa päivässä. oon huomannu, että jos ei heti tuu hyvät numerot tauluun, ni alan hermoomaan ja sithän ne ei todellakaa laske sitte millää.. neitin kooksi arvioitiin ultrassa eilen pikkasen reilu 1700g eli ei oo kovin iso tyttö vielä. lääkäri sano kuitenki että tärkeintä on se, että liikkuu normaalisti ja sykkeet on kunnossa, noi koko arvioit voi kuulema heittää 10-20 prosenttiaki... sydänkäyrää otetaan täällä sairaalalla kolmesti päivässä ja kaikki näyttäs olevan tirppanalla hyvin.
oman kokemuksen perusteella siis suosittelen kaikille että laitatte sairaalakassia valmiiksi ajoissa. mulla on onneks viime keikasta alkaen ollu kassi valmiina missä ihan peruskamaa, että pärjää täällä jos joutuu sisälle jäämään. läppäri ja mokkula on tosi hyvä juttu, kun täällä yksin möllöttäessä käy aika helposti tosi pitkäks. vaaville mulla ei oo kylläkään varattuna mitään mukaan.. täytyy se tilanne korjata jos vaan päästävät mut kotio vielä.
mulla on kassi tolkulla kirpparivaatteita ja tutuilta saatuja neitille, mutta yhtään ostovaatetta ei oo vielä. haluaisin kotiintulovaatteiks jotain yltiösöpöö ja tyttömäistä neitille, mutta en oo missää nähny mitää mikä säväyttäs. onko kellään mitää vinkkejä mistä kannattas käydä kattelee? en tykkää noista voimakaskuvioisista retrojutuista, haluaisin jotain pastellia.
oho tulipas lätistyä. tätä tää toimeettomuus teettää.. peukut pystyyn, että pääsen kotii tänää