Marini: Onnea uudesta kodista! Meillä on 12 kuukauden euribor, ja vaikka monet pitivät pöhkönä, se on meidän mielestä toiminut. Mutta meillä kävi ikävästi, kun korot nousi melkein heti sen jälkeen kun me oltiin ostettu. Meillä oli tarkoitus maksaa takaajat pihalle ja tehdä heti sen jälkeen isompi remontti. Tasasummaisissa kuukausimaksuissa lyhennyksen osuus meni niin pieneksi että suunnitelmat siirtyi yli viisi vuotta, ja täytyi ottaa käyttöön suunnitelma B. Eli jos saatte korkokaton niin se olisi vielä parempi. Kiintee korko jota meille tarjottiin oli aika korkea, ja siihen nähden me olemme voitolla.
Tosta ehkäisystä. Me olemme käyttäneet varmaan kaikkea muuta paitsi pistoksia ja ihon alle laitettavia kapseleita. Korjatkaa ihmeessä mutta minulla on se käsitys että hormoneihin perustuvaa suun kautta otettavaa ehkäisyä (pillerit) ei saa ennen kuin lopettaa imetyksen. Kierukan voi laittaa jälkitarkastuksessa, jos on papan tulokset tulleet, ja on huomannut sanoa etukäteen. Kierukka laitetaan menkkojen alussa, mutta se papa piti olla valmiina. Rinkulaa me käytimme jossain välissä, ja mulle selitettiin sen käyttöä että se laitetaan 1 -2 tuntia ennen tarvetta ja otetaan pois mielellään muutaman tunnin sisällä, kun sitä ei enää tarvita. Pillerit mulle ei sovi, ei sitten mitkään, mutta kumi on oikeastaan ainoa jota voi käyttää aina. Voi että mä vihaan sitä! Vaahto sotkee. Naisten kondomia en ole kokeillut, sitä voisi vielä kokeilla. Onko jollain kokemusta, mitä se maksaa, toimiiko se oikeesti?
Ennu: Tervetuloa porukkaan. Minulla rytmihäiriöt ilmenevät samalla tavalla. Olen käynyt asian johdosta sydänlääkäriä myöten, ja ne on todettu hyvälaatuisiksi, tyypiltään svt tai toiselta nimeltä hyvälaatuinen kammiotakykardia. Rytmihäiriöitä, tai tykytyksiä on monenlaisia. Mutta minulla ne menee ohi joko itsellään kun on rauhassa, mielellään istuu tai makaa, juo ehkä vähän vettä, ja sitten jossain oli konstina myös sukeltajan puhallus. Eli laittaa suun kiinni ja pitää nenästä siten että puhaltaa paineen nieluun ja onteloihin hetkeksi. Jos ne eivät mene ohi niin kannattaa mennä päivystykseen jossa heillä on lääkkeet joilla tila muutetaan normaaliksi. Ja ensiksi kannattaa mennä aika helpolla päivystykseen, ne laittaa sut hetkeksi "käyrälle" eli liimaa suhun sellasia lätkiä joiden avulla piirtyy sun sydänkäyrä. Siitä lääkäri näkee mitä se on oikeesti, tarviiko se lääkettä, mikä lääke auttaa jne. Se käyrä on oikeastaan ensimmäinen jolla asiaa lähdetään selvittämään, eli mene lähimpään sairaalan päivystykseen kun seuraavaksi tykyttää. Ja selitä tilanne siellä, vaikka puhuminen voikin olla vaikeata. Jos tuntuu että taju "himmenee" soita ambulanssi. Sitä ei tarvi pelätä, vaan nämä voivat tehdä senkin että tipahtaa, kun syke nousee liian korkealle. Ja tämä ei kuulemma ole pahaksi vaaville, ainakaan minulla, mutta väsyttää aivan järkkynä
. Jaksamisia, ja kannattaa sanoa asiasta lähellä oleville ihmisille. Et ole menettämässä terveyttäsi sen pahemmin. Mutta kun asiaa tutkitaan voi siihen löytyä myös parannus. Ja joskus lääkityksellä voidaan myös helpottaa oloa, myös raskaana. Itselläni on lääkkeet joita otan tarvittaessa. Olen itse jonossa parantavaan hoitoon.