Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulla tuli kuukautiset vaikka olinki raskaana ja raskaustestiki näytti negatiivista ku epäilin että oisinko :p sitte laski neuvolassa vikosta menkoista tuon ekan lasketunajan ja sitte ultrassa tuliki:
Ohhoh. tää on kyllä paljon isompi mitä näillä viikoilla kuuluu olla. ja sitte pomppas tuo la nuin paljo :p

tuota ehkäisyä oon minäki miettiny ... miten tuo pillereiden alotus oikein menee.. voiko niitä syödä imettäessä ? :o

alice78: täällä synkistellään myös samasta syystä. Mies oli saikulla pari viikkoa ja nyt lähti sitten töihin tai kokeilemaan miten siellä polvi kestää..
toisaalta ihanaa olla ihan yksin mutta toisaalta raivostuttavaa!  ja ulkona sataa vettä...sillälailla!eipähän tartte mihkää lähteä.

Heips!
Nyt olis sairaalakassi pakattu! Kylläpä oli olevinaan hankalaa... Vauvalle 56 vai 62 cm vaatteet ja mulla on myös H&M ihana valkonen haalari, 62 cm. Näyttää kyllä isolta koolta.. No ,ainakin mahtuu päälle..emoticon
Mulla seuraava neuvola perjantaina ja ens viikolla painoarvioultra!! Jännää kuulla , onko vauva nyt sitten isompaa kokoa... Hope not!!
Mä kannatan hormonikierukkaa. Laitoin ensimmäisen kierukan lopulta viime vuoden maaliskuussa. Pelkäsin sitä kipua, joka sen laittamisesta tulisi ja vuosien pähkäilyjen jälkeen siirryin pillereistä kierukkaan. Kävin yksityisellä sen laittamassa, maksoi n. 160 e. Sattuhan se jonkin verran(mulla tosi alhanen kipukynnys), mutta HUOMATTAVASTI vähemmän ku odotin. Eli maaliskuussa 2010 laitoin ja marraskuussa 2010 päätettiin miehen kanssa et jos kuiteski vielä vauva. Mieskin siihen suostui joten kävin sen poistattamassa . Se ei sattunut ollenkaan, terkkari poisti. Totes vaan et tuli kalliiksi tää kierukka ku oli niin vähän aikaan..Yhet menkat tuli poiston jälkeen ja sit olinkin jo raskaana!! Välissä siis 10 vuotta pillereitä! Kierukan laiton jälkeen mul oli vain vähäistä vuotoa viikon, eikä sen jälkeen mitään!! Joten kierukka siis synnytyksen jälkeen ehdottomasti mulle! 
Vielä olis 5 viikkoa laskettuun aikaan. Toisinaan tuntuu pitkältä ajalta ja sit iskee paniikki . et miten synnytyskipujen kanssa sitten selvii.. 
emoticon
No, tähän mennessä vointi ollut loistava,mitä nyt supistellut viikolta 17 asti. Viime aikoina kyllä vähemmin. Siis ei mitenkän kivuliaita supistuksia
.Ai niin, sain lainaan kaverilta rintapumpun joka oli myös ollut jollain muullakin lainassa. Nyt mietin et "ilkeenkös" sitä käyttää vai pitäiskö ostaa uus??? Tää on käsikäyttöinen Ainu.

-rv 35 tasan

toffo- kyll minä oon käyttäny samaa pumppua kuin siskoni ja sen kaveri :P pesee vaan hyvin kaikki osat ja plussana jos jotkin osat voi keittää niin kylhän ne puhtaiksi tulee :)

Ehkäisystä, ite oon syöny iän kaiken pillereitä, kaiken merkkisiä jopa. Toisista tuli kauheet sivuvaikutukset ja toisista ei. Nyt raskauden jälkeen en alota mitään, mennään kumilla vaikka se onkin kyllä semmonen seksintappo ase mutta jos ainaki kokeilis miten toimii voihan se kumin räpellys kesken puuhien tuoda ihania alkuaikoja mieleen. Mulla kyllä ei periaatteessa ees tarvis ehkäsyä kun munasoluja vaan ei muodostunu ilman lääkkeitä vaikka kuukautiset saatiinkiin tuleen. Just tuossa laskin että mulla on viimeksi 2008 tulleet kuukautiset ilman mitään lääkitystä. 

Pillereitä en kyllä enää ala syömään, jos ei toimi kumilla niin sitte lasketaan varmoja päiviä konsanaan ja pikku kakkonen sitte tietenki päättää tärpätä luomuna

Ihana kyllä oli toisaalta kun viimeisin kerta kun oon lääkärissä käyny ennen raskautta niin se lääkäri totes mulle että seuraavan kerran nähään sitte synnyttämässä, ekat munasolut oli saatu irtoaan vasta, oli jotenki epäluottavainen olo itellä.
Enköhän näny sitä lääkäriä tuossa kun kävin siellä kontrolliultrassa äippäpolilla niin tokasi vaan että "mitäs minä sanoin, hyvä että mahan kanssa ovesta mahut enää sisään"
Oli sitte seuraavasta kierrosta heti tärpänny sämpylä, jota onki sitte naurettu kavereiden kanssa kun hedelmöitys on juurikin vähän jälkeen jouluaaton tapahtunu että "kerran vuodessa annetaan joulun alla piparia ja mitäs se siitä sitte tulikaan"

Jenn_u: tervetuloa joukkoon sankkaan :) Kiva saada uusia syysmahoja!

Mulla on ollut tänään ihan ihmeellinen päivä, kiva sinänsä-kaveri kävi pitkästä aikaa kylässä ja viihtyikin monia tunteja-oli mahtavuutta jutella ihan niitä näitä..
Mutta mua on itkettänyt pitkin päivää, aivan KAIKKI asiat mitä maa päällänsä voi kantaa..
Päiväunet vedin oikein pitkällä kaavalla, ylös ja samantien kyynelkanavat aukes ja siitä ei loppua meinannut tulla! Siivoilin ja samalla itkin-nyt jo hieman huvittaa itteeni :) Mies ei sanonut mtn, katseli vain..ajatteli että parempi olla hiljaa vaan ja niin todella oli! Toisaalta näin kun on rauhottunut niin teki kyllä hyvää päästää kaikki pois... että näin mulla tänään..

Poika painaa mua kanssa ikävästi tuonne rintojen alle, pylly nousee korkeelle ja sattuu! Ja näin illan tullen se villiintyy tuolla masussa, jos itse haluis nukkumaan niin ei-pitää seurustella pojan kanssa ja silitellä massua! Siinä se sitten rauhoittuu <3 Toivotaan että kun syntyy ei niin olisi "yöeläjä"..

Meillä myös on ollut puhetta ehkäsystä, mutta ei vielä päätöstä. Itse en oikein noista pillereistä välitä kun mulle ne vaan ei sovi. Mielalat vaihtelee, peittojen heiluttele ei innosta yhtään-siksi lopetinkin ne kun mitkään merkit ei vaan sopinut ja mitään ei tehnyt mieli. Mutta katsotaan mihin päädytään :) Jos ei sitten toista putkeen ... :)

Toivotaan että huomenna parempi päivä kun saan lisää kavereita kylään <3

Jaksuja muillekin <3

Heipä hei vaan kaikille!

Mä olen jo ikuisuuden käyny lueskelemassa juttuja täällä, mutta en vaa oo saanu aikaseks ite ikinä kirjottaa :) mut hyvinhä tässä vielä ehtii, laskettuun on vielä kuutisen viikkoa.

Ihan ensin on pakko kysyä et iskeekö kenellekää muulle sellasia "kohtauksia" et ihan yhtäkkiä ihan vaan vaikka rauhassa istuskellessa alkaa huimata ja sydän alkaa hakata ihan ku olis just esimerkiks juoksemasta tullu? mulla on nyt pari viikkoo ollu näitä tämmösiä.... ei päivittäin, saattaa mennä useempi päivä iha normaalisti, mut sitte esimekiks tänää jo toista kertaa... ja tosissaa useemman tunnin oon vaa löhönny sohvalla. neuvola on onneks keskiviikkona, pitää vaa yrittää muistaa sielläki kysyä, mut olis kiva tietää onko kellää muulla vastaavaa?

Muuten on menny tosi hyvin kaikki, ei oo edes supistellu, paitsi ehkä sillon tällön niitä harjotussupistuksia. en oo ihan varma niistä, ku ensimmäistä ootan, enkä oikei tiedä miltä niiden kuuluis tuntua :D hirveän vilkas neitokainen onneks on, tietää että sielä ollaan hengissä ku saa äitin kylkiluut kyytiä ja välillä venytellään mahaa kolmeen suuntaan samaan aikaan :D

täällä on kanssa mietitty tuota ehkäisyä, ja olisin kiitollinen jos joku haluais noista pilleireistä kertoo vähän lisää? :) onko se niiden käyttö oikeesti nii kamalaa mitä kaverit on kertonu ku on kyselly, vai voiko niitä syödä silleinki ettei välttämättä mitään isompia sivureaktioita tulis? ikinä en ole syöny, nii olen ihan pihalla :D

Satu84: Juu niihän se meneekin laissa näin tai sii meni ja edelleen lukee papereissa että menee näin, mutta se muuttu muutama / pari vuotta sitte, josta juuri kuulin mun kaverilta. Ja mä tiesin että mä siis saan laskettua mu veroprossaa siihen koska mun kaveri sai laskettua 9% ja mä soitin verotoimistoo ja snaoin "mä haluan tehdä muutosverokortin äitiys ja vanhenpainrahaa varten" ja sit ne kysy kaikki mun tän vuoden tulot, opintotuet ja palkkatulot, sitte ne kysy paljonko tuun saamaan äitiyspäivärahaa ym muuta verollista rahaa tän vuoden aikana, no mä sit ilmotin niille mitä on tulossa ja he ilmottivat sitte että mun veroprosentti on vaan se 1,5%. Niin että kyllä sen pystyy nykyää muuttamaa (x mutta kaikki vaan ei tiedä sitä koska laki on ollut näin ja edelleen papereissa lukee näin + ku se 20% tulee automaattisesti jos sille ei tee mitään

ehkäisystä: Me ei käytetty mitää ehkäisyä.. mä söin joskus ajat sitte pillereitä, mtuta neki lopetin jo öö vuosia sitte :D ne ei sovi mulle, mulla on jatkuavsti todella aphoja mielialan ailahteluja ym mutia paskoja oireita.. Meillä vaan on ollu nii epäaktiivinen seksielämä :D Tän raskauden jälkee ei mitää tietoa mitä ehkäisyä aletaa käyttää.. mä luulen että se on sit se kumi, vaikka se onki ihan peestä. katotaa nyt mutta ikinä en enään pillereihin koske!

Ennu, musta kuullostaa ihan  ko sulla ois verenpaineessa nyt häikkää, jos huippaa ja sydän takoo. Otappa iisisti neuvolaan asti! :)

Pillerithän jakaa mielipiteitä, sillon aikoinaan kun oon alottanu pillerit..hmm, kymmenen vuotta sitten niin ei ollu mitään sivuvaikutuksia, merkki oli meliane. Sitte pidin parin vuoden tauon kunnes alotin yasminellella, pitäisi olla hormonitasoltaan kaikista matalimmasta päästä mutta mulla kyllä lakkas haluttamasta melkein kokonaan, sitte vielä alapääkään ei niistä tykänny, en tiä vaan johtuko se pillereistä vai miksi mut olin ko saharan autiomaa vaikka joku kerta alkokin haluttaan ja tuntui et jee nyt vois alotella niin eipä mittään, liukkarit esiin ja hommiin muuten ois varmaan ollu paikat verillä. Söin niitä melkeen vuoden kunnes vaihoin merciloniin, niissä ei myöskään ollut mitään sivuvaikutuksia sen kummempia.

Nyt aattelin et rapisteltais tosiaan sen kumin kanssa ainaki hetki, sitte jos menee hermot niin vois kokeilla niitä laastareita tai rengasta. Kierukkaa en oo koskaan ees harkinnu, en kyllä tiä miksi.

Huomenta kaikille!

Onpas tää meidän palsta muuttunu aktiiviseksi ja tervetuloa vaan kaikki uudet kirjoittelijat!

Ehkäisystä sen verran että mullakin oli aluksi käytössä yasminellet mutta tosiaan mullekaan ei sopinu ne yhtään, iski kauheet migreenikohtaukset ja söinkin niitä varmaan vaan viikon. Sit vaihdettiin Merciloneen jota söin sitten varmaan 5 vuotta. Sopi mulle kyllä tosi hyvin, en paljon huomannu että ne ois vaikuttanu mihinkään siis seksielämään tai mieliala vaihteluihin. Kierukkaa oon kyllä tän raskauden jälkeen aatellu mut katotaan nyt, toisaalta haluisin toisen lapsen tässä parin kolmen vuoden aikana ettei tulis kauheesti sisaruksille ikäeroa.

Noista sydämentykytyksistä: Mulla on niitä kans on ollu tässä muutamaan otteeseen ja niin tosiaan etten oo tehny mitään. Istunu vaan ja yhtäkkiä rupee hirveesti syke kohoomaan ja vähän ahdistamaankin. Ja mielenkiintosta et nää tuntemukset on tullu enimmäkseen bussissa istuessa. Ihan ku joku paniikkikohtaus iskisi vaikka oon varmaan viis vuotta tottunu kulkemaan päivittäin julkisilla. Muutaman kerran oon melkeen joutunu painamaan stoppia et pääsee sieltä bussista pois. RR on ollu ihan hyvät koko raskauden ajan.

Ja pakko hehkuttaa tänne et me saatiin asunto!!! Eli meidän jättämä tarjous meni läpi yhdestä 107 neliöisestä paritalosta sellaselta tosi rauhalliselta alueelta ja päästäis muuttamaan 1.11 (myyjälle ei käyny aikasemmin mut eipähän oo ainakaan sit mikään kiire). Nyt ollaan sit pähkäilty et mikä laina kannattais ottaa, kiinteellä korolla vai 12kk euriborilla. Tuntuu että pää hajoo ku noita rahasummia pyörittelee mielessään.

Yö unetkin on jääny tosi vähälle ku mietin puol yötä kaikkee muuttamiseen liittyvää, raha asioita ja jossen niitä ni sit synnytystä :D Ja tosta vasemman käden puutumisesta on tullu kyllä oikeen riesa, ainut nukkuma asento joka jää jäljelle on oikeella kyljellään mutta siinä asennossa puuttuu yleensä korva! Ja sitten ku on saanu unenpäästä kiinni ni herää siihen että rakkoa painaa ja on pakko päästä vessaan..

Huomenta vaan syysmammoille.

Täällä ilmoittautuu uusi mamma mukaan viime tipassa. Oon jo useamman viikon seuraillut keskustelua ja sain lopulta aikaseks liittyä mukaan. La olis 6.9. viikkoja siis täynnä tänään tasan 37 ja esikoista odotan. Jännitystä ilmassa siis jo.

Raskaus on sujunut pääasiassa ihan hyvin. Noin puolivälistä alkaen on vaan ollut pirunmoisia kipuja vasemmalla alavatsassa ja niitä on tutkittu useamman lääkärin voimin. Ilmeisesti vain liitoskipuja olleet. Nyt on palleroinen laskeutunut jo sen verran alas, että kaikenlainen liikkuminen alkaa olla tuskallista kun painaa tuonne alakertaan. Ja viime päivinä ollu lievää päänsärkyä melkein joka päivä. Onneks on neuvola huomenna, pääsee taas sinne esittämään kysymyksiä. Muuten olen onneksi selvinnyt melko vähillä vaivoilla.

Hyvää viikon jatkoa ja jaksamisia kaikille syysmasuille.

Marini: Onnea uudesta kodista! Meillä on 12 kuukauden euribor, ja vaikka monet pitivät pöhkönä, se on meidän mielestä toiminut. Mutta meillä kävi ikävästi, kun korot nousi melkein heti sen jälkeen kun me oltiin ostettu. Meillä oli tarkoitus maksaa takaajat pihalle ja tehdä heti sen jälkeen isompi remontti. Tasasummaisissa kuukausimaksuissa lyhennyksen osuus meni niin pieneksi että suunnitelmat siirtyi yli viisi vuotta, ja täytyi ottaa käyttöön suunnitelma B. Eli jos saatte korkokaton niin se olisi vielä parempi. Kiintee korko jota meille tarjottiin oli aika korkea, ja siihen nähden me olemme voitolla.

Tosta ehkäisystä. Me olemme käyttäneet varmaan kaikkea muuta paitsi pistoksia ja ihon alle laitettavia kapseleita. Korjatkaa ihmeessä mutta minulla on se käsitys että hormoneihin perustuvaa suun kautta otettavaa ehkäisyä (pillerit) ei saa ennen kuin lopettaa imetyksen. Kierukan voi laittaa jälkitarkastuksessa, jos on papan tulokset tulleet, ja on huomannut sanoa etukäteen. Kierukka laitetaan menkkojen alussa, mutta se papa piti olla valmiina. Rinkulaa me käytimme jossain välissä, ja mulle selitettiin sen käyttöä että se laitetaan 1 -2 tuntia ennen tarvetta ja otetaan pois mielellään muutaman tunnin sisällä, kun sitä ei enää tarvita. Pillerit mulle ei sovi, ei sitten mitkään, mutta kumi on oikeastaan ainoa jota voi käyttää aina. Voi että mä vihaan sitä! Vaahto sotkee. Naisten kondomia en ole kokeillut, sitä voisi vielä kokeilla. Onko jollain kokemusta, mitä se maksaa, toimiiko se oikeesti?

Ennu: Tervetuloa porukkaan. Minulla rytmihäiriöt ilmenevät samalla tavalla. Olen käynyt asian johdosta sydänlääkäriä myöten, ja ne on todettu hyvälaatuisiksi, tyypiltään svt tai toiselta nimeltä hyvälaatuinen kammiotakykardia. Rytmihäiriöitä, tai tykytyksiä on monenlaisia. Mutta minulla ne menee ohi joko itsellään kun on rauhassa, mielellään istuu tai makaa, juo ehkä vähän vettä, ja sitten jossain oli konstina myös sukeltajan puhallus. Eli laittaa suun kiinni ja pitää nenästä siten että puhaltaa paineen nieluun ja onteloihin hetkeksi. Jos ne eivät mene ohi niin kannattaa mennä päivystykseen jossa heillä on lääkkeet joilla tila muutetaan normaaliksi. Ja ensiksi kannattaa mennä aika helpolla päivystykseen, ne laittaa sut hetkeksi "käyrälle" eli liimaa suhun sellasia lätkiä joiden avulla piirtyy sun sydänkäyrä. Siitä lääkäri näkee mitä se on oikeesti, tarviiko se lääkettä, mikä lääke auttaa jne. Se käyrä on oikeastaan ensimmäinen jolla asiaa lähdetään selvittämään, eli mene lähimpään sairaalan päivystykseen kun seuraavaksi tykyttää. Ja selitä tilanne siellä, vaikka puhuminen voikin olla vaikeata. Jos tuntuu että taju "himmenee" soita ambulanssi. Sitä ei tarvi pelätä, vaan nämä voivat tehdä senkin että tipahtaa, kun syke nousee liian korkealle. Ja tämä ei kuulemma ole pahaksi vaaville, ainakaan minulla, mutta väsyttää aivan järkkynä. Jaksamisia, ja kannattaa sanoa asiasta lähellä oleville ihmisille. Et ole menettämässä terveyttäsi sen pahemmin. Mutta kun asiaa tutkitaan voi siihen löytyä myös parannus. Ja joskus lääkityksellä voidaan myös helpottaa oloa, myös raskaana. Itselläni on lääkkeet joita otan tarvittaessa. Olen itse jonossa parantavaan hoitoon.

Huomentapäivää ja tervetuloa vaan kaikille uusille mammoille minunkin puolestani :)

Ehkäisystä sen verran, että täällä ilmoittautuu yksi jolle e-pillerit on olleet kuin taivaan lahja. Yhtä ainoaa merkkiä söin raskauden yrittämiseen asti putkeen seitsemisen vuotta ilman mitään sen suurempia ongelmia (Yasmin). Eli näin erilaisia me naisetkin olemme... Tosin se täytyy myöntää, että kun pillerit jätettiin viime joulukuussa pois, oli sänkyhalut jotain aivan uutta luokkaa. Kai sitä noiden vuosien aikana tyytyi sitten vähempään halukkuuteen, mene ja tiedä. Myös mulla on se käsitys, että e-pillereitä ei voi aloittaa ennen imetyksen lopettamista, joten saa nähdä, ruvetaanko täällä pelleilemään kumin kanssa... Mies inhoaa sitä, minä inhoan sitä. Ehkä mietin sitä sitten kun juttu on ajankohtaisempi.

Täällä alkaa muksu painaa aika ikävästi. Se sattuu, samoin nuo kylkipotkut :D Yöt menee kylkeä kääntäessä ja vessassa hypätessä. Ja vauvan melskatessa (miksi, oi miksi pitää olla aktiivismmillaan juuri yöllä?!) JA meillä on 120cm sänky, turha kai sanoakaan kuinka ahtaaksi se on viime aikoina käynyt :P Yössä tulee unta saatua kaaliin keskimäärin 3 tuntia. Mies nousee aamulla aikaisin töihin, silloin tää mamma saa koko sängyn itselleen ja mahalleen ja pari tuntia hyvää unta putkeen. Niillä sitten mennään.

Eilen ruokakaupassa havahduin, että ei herranen aika, ihan kohta mulla ei ole enää vauvaa mahassa. Ja melkein ratkesin itkuun keskellä hedelmäosastoa. Tykkään tästä mahastani ja sen sisällöstä ihan kamalasti ja olen siitä niiiin ylpeä, vaikka nahka onkin arpinen repale ja koko maha roikkuu kohta polvissa. Mahaan on jo niin tottunut. Tunteet on tosi ristiriitaisia välillä. Miltäs sitten tuntuu kun ei kukaan enää potkikaan masussa yötä päivää, vaikka se nyt välillä jo kyllästyttääkin ihan hurjana! Jotenkin tuntuu välillä vieläkin niin kaukaiselta se tosiasia, että muutaman viikon päästä vauva on jo sylissä. Sehän on ihan KOHTA! Ja se vasta ihanaa onkin <3 Sitähän tässä on koko tämä vuosi odotettu. Vaikka nyt taas tuntuu siltä, että ei tää vauva tule ikinä pihalle :D Mielialan vaihteluita, minullako!?

Tänään 35+0 ja neuvolapäivä. Aurinkoisia ajatuksia kaikille syysmasuille <3

Tervetuloa kaikki uudet syysmasut!!!!
Ja Marinille onnea uudesta kodista!

emoticon 36+0... Hurjaa.... Vetää ihan sanattomaksi, h-hetki alkaa olee niin lähellä
Tänään mennään hakee pinnis ja sit nää isommat jutut oiski valmiina.
Sairaalakassia pitäis vähän pakkailla valmiiksi. Muutenki oon aatellu et nyt ku viikot vaan paukkuu ni ois se hyvä laittaa valmiiks mutta varsinki ku mies eilen illalla/yöllä ku käytiin nukkuu sano et vois katella tavaroita valmiiks ni kai se on sit pakko emoticon

Ehkäisystä... Mä käytin melke 5 vuotta Yasmin-pillereitä eikä ikinä ollu mitään ongelmia, ei edes halujen kanssa emoticon Viimeset kolme vuotta taisin syödä niitä sillee et vedin kolme liuskaa putkeen, et tosi harvoilla menkoilla mentiin (mikä sopi mulle aivan loistavasti). Viime vuoden toukokuussa ne jätettiin pois ja kierto alko samantein ihan normaalisti. Pari kuukautta kierto oli täydellinen mut sit se alko heittää ku mikäki.... Lokakuuhun asti mentiin sitte kumilla kunnes mies päätti ettei käytetä enää sitäkään.

Just sillon perhevalmennuksessa oli puhetta noista ehkäisyistä ja täällä ainakin kaupunki tarjoaa joko kierukan tai sitten puolen vuoden pillerit.
Ja pillerit jotka tarjotaan ja voi käyttää imetyksenkin aikana on nimenomaan minipillerit, eli siis pelkkää keltarauhashormonia sisältävät.

Ite oon miettiny kierukkaa mut mies on sitä vastaan, ei kuulemma haluu et muhun mitään henkaria tungetaan emoticon Ja muutenki oon kyl kallistumassa noihin pillereihin ja sit ku imetystä ei enää tapahdu ni kyllä otan mielelläni Yasminit takas.

Ainii, huomenna onki vika lääkärineuvola

tervetuloa uusille! :)

ehkäisystä;
mulle ei oo sopinut mitkään e-pillerit mutta miniåpillerit sopi! ja olin erittäin tyytyväinen niihin,en nimittäin sen parin vuoden aikana kärsinyt yhistäkään kuukautisista x) jäivät siis vallan pois.joskus jos olin unohtanu pillerin nii tuli pientä vuotoa,mutta thats it :)
esikoisen jälkeen alotin ne uudestaan mut ko en ikinä muistanu sit ottaa niitä niin kumilla mentiin ja varmaan tämänki jälkeen pelkkä kumi.meill kun ei tän melkee 10v yhessä olon jälkeen oo enää todellakaan päivittäin tota petipuuhaa niin en nää järkee syyä pilsuja :DDD ennen kyll söin pelkästään sen takii ku menkkakivut oli niin karmeat ilman pillereitä,mut synnytyksen jälkeen en oo enää pitäny jotenki niitä kipuja niin pahoina,vaikka edelleenki saan syyä särkylääkettä niitten kipujen takia :D

marini-onnea kodista!!! :)

mää heräilin viime yönä monta kertaa menkkasärkyihin :/ oli melkosen katkonainen yö,ja nyt tulee taaas.nyt onneks on aika lievää kipua..

Täälläkin suht tuore palstailija :) 

Tänään tosiaan tasan rv 35 :) Alkaa itselläkin käymään viikot vähiin ja on ihan uskomaton olo, että ollaan selvitty tänne asti, koska alkuraskaus oli välillä yhtä koettelua. Aluksi mulle iski tosi kamala pahoinvointi, joka tuntui vaan kestävän ja kestävän. Mitään en voinut tehdä ja mikään ei tuntunut pysyvän sisällä. Sitten yllättäen rupesinkin vuotamaan verta runsaasti (olikohan rv 10) ja makasin pari tuntia päivystyksessä. Siellä ei selvinnyt mitään, kaikki oli vaan varmoja, että keskenmeno se oli. Siitä sitten parin päivän päästä pääsin lääkärille ja ultrassa näkyi pieni sykkivä sydän :)

Tuon jälkeen olin koko ajan peloissani, milloin vuodan seuraavan kerran. Sen kummempaa syytä vuodolle ei löydetty, mutta epäilys kohdistui istukkaan. Sitten lähestyikin seuraava neuvola (rv 13) ja olin varma, että rupeen vuotamaan joko matkalla neuvolaan tai kotimatkalla. Ja niin kotimatkalla rupesin vuotamaan.. En voinut muuta kuin soittaa itselleni ambulanssin ja sairaalassa tutkimuksen jälkeen mut vietiin yöksi osastolle. 

Selvisi, että istukasta pieni osa tuli kohdunsuulle ja aiheutti vuotoa. Ei voinut muuta kuin odottaaa ja toivoa, että se sieltä kohdun kasvun seurauksena nousee ylemmäs ja niin onneksi kävikin (kontrollissa rv 20 lääkäri totesi, ettei olisi osannut epäillä istukan koskaan olleen lähelläkään kohdunsuuta, jos ei olisi siitä lukenut mun tiedoista). Pääsin viimeinkin kunnolla nauttimaan raskaudesta ilman jatkuvaa huolta. Silti jatkuvasti läsnä oli myös pieni pelko, mitä tapahtuu seuraavaksi.

Mutta tässä sitä ollaan ihan loppusuoralla :) Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin. Tavarat alkaa olla paikoillaan ja muutenkin ollaan valmiita vauvan tuloon. 

Ja tuosta ehkäisystä.. Mä kokeilin yhtä pillerimerkkiä v. 2007, mut sain siitä ihan järkyttävän mielialanvaihtelut, että lopetin kahden liuskan jälkeen ja jatkettiin kondomilla. Kondomit tulee olemaan myös tulevaisuudessa käytössä. Mitään hormonaalista en uskalla enää lähteä kokeilemaan tuon pillerikokeilun jälkeen. 

Menkkakivuista kärsitään täälläkin melkein joka ilta. On jo välillä ihan säikäytelly ku on niin kovia. Alkaa tuntua siltä että tahtois käärön jo syliin.

Tosta ehkäisystä. Mulla oli vuosia sitten käytössä pillerit, mutta kun tuli migreeni tarkalleen joka maanantai, eikä auttanut vaikka vaihdettiin merkkiä (en edes enään muista mitä merkkiä ne olivat). Jätin sit ne pois ja kumilla ollaan menty siitä asti, vaikka ei kumpikaan siitä erityisemmin pidä.

huhhuh näitä mielialavaihteluita! mulla ei alkuraskaudesta ollu mitää ja nyt tuntuu tulevan sitte koko raskauden edestä kerralla. onneks ukolla loppu loma, ettei nää mua ihan kokoaikaa. laitoin tossa äsken lakanoita ovien päälle kuivumaa ja sain hillittömän hermostuskohtauksen, ku ei sit menneet heti suoraan! sit tulee näitä itketysjuttuja millon mistäki.. mäki oon ihan hulluna tähän mahaan ja välillä tulee paniikki kun aika sen kanssa alkaa olee vähissä. tuntuu, että sitä pitää nyt helliä ja silitellä koko ajan, ku kohta sitä ei enää oo.. ei taida olla ihan tervejärkisten touhua tämäkää! :) sit kuitenki samalla haluaisin jo saada pikkuneitin tuolta syliin jo :)
välillä pelottaa, että tuleekohan tästä akasta enää selväjärkistä koskaan! sairaalalla ollessa iski aikamoinen vauvakuume päälle, kun kaikilla muilla oli siellä jo onnellisesti vauvat ja oli ne kyllä niin älyttömän söpöjä.

mulla on kaikki täällä himassa ihan rempallaan vielä. ei oo hoitopöytää, eikä pinnasänkyä ja remppaki likan huoneessa on vielä vaiheessa. hiukka hermostuttaa, ku en saa edes mitää tehä.. no, yritän olla ottamatta paineita, kyllä kai sitä vähemmälläki pääsee alkuun. voihan tota neitiä nukuttaa alkuun äitiyspakkauslaatikossaki. pääasia, että sais tän raskauden ilman myrkytystiloja hoidettua ja neitin terveenä maailmaan. kaikki muu on toisarvosta.

tuli itkut ku luin teiän juttuja synnytyksistä joissa isit oli mukana. kuulosti jotenki tosi ihanalta! kyllä mäki taidan sittenki ton ukon pakottaa mukaan saliin asti vaikka aluks aattelin, että saa odotella oven ulkopuolella, kun se on niin pirun herkkä mun itkemisille ja kiputiloille. kaveri on kans tulossa mun ja ukon tueks ja anoppiki haluais mukaan. mitähän ne sairaalalla tuumaa, jos tota porukkaa rupee siellä sairaalalla tommonen määrä olemaa...

kiitos kaikille syyskuunmammoille jotka ootte tänne kirjotellu, ootte ollu kyllä mulle aikamoinen henkireikä! oon saanu paljon hyviä vinkkejä täältä palstalta ja kiva lukea muitten kuulumisia ja huomata ettei oo ajatuksissaan ja ongelmissaan yksin.

kauheesti odottelen jo, että aletaan porukassa synnyttelemään! toivottavasti alkaa pikapuoliin jo vauvoja tuleen maailmaan
 emoticon

Tervetuloa kaikille uusille ♥

Niinpä kohta tää kaikki on ohi ja sitten ei enään kukaan potkuttele masussa ♥ Mutta ihana sinänsä että saan nyytin kohta syliini ♥  Alkuraskaudesta en edes uskaltanut nauttia. kun pelkäsin kokoajan että jotain tapahtuu. Kun kaksi edellistä raskautta oli päättynyt ikävästä keskenmenoon ja tuulimuna raskauteen. Odotin kovasti joka ultraa mutta pelonsekavin tuntein. Mutta voi mikä helpotus oli joka kerta että kaikki hyvin ♥ Itku tuli jokaikinen kerta ja onnellisuuden tunne ♥
Sitten oikeastaan viikon 20 jälkeen uskalsin jo nauttia tästä raskaudesta ja kun tunsi pienet potku masussa ja tiesi että kaikki hyvin ♥ Masun kasvu oli kanssa ihanaa ja tuntea kun potkut muuttui voimakkaamiksi ♥ Ja nyt on ihana kun toinen hikkaa kovasti tai edes vaan liikkuu niin se on niin ihanaa ♥ Vaikka välillä on tuskasta mutta on tää kaikki vaan niin ihanaa ♥♥ Ikävä varmasti tulee tätä masua ja pieniä potkuja ♥ Mutta olen niin onnellinen sitten myös kun saan toisen syliin ♥ Kovasti sitäkin odotan ♥
Jaksuja halin kera kaikille ♥♥ Kohta rupee tuleen ihania vauvauutisia kun pikkuiset alkavat syntyä ♥

Onneks olkoo marini asunnosta!! :)

Ei voi uskoa! tänään tasan kuukaus laskettuuun :O!!

Takaisin