Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä taitaa lorista lapsivettä! Vähän pienessä shokissa tultiin just kaupungilta pakkailee sairaalakassia kotsaan, HUI! <3

Missä toi lukee että vauva on täysikäinen, siis Vau'n sivuilla? Oon vähän kattellu mutta sellasta tekstiä en ole löytäny.

Tehtiin äsken heräteostos, uusi turvaistuin jalustalla. Yritettiin laittaa vanhaa, ilmaiseksi saatua jalusteetonta istuinta ekaa kertaa autoon ja hermot meni. Käytiin lastentarvikeliikkeessä missä myyjä näytti miten jalusta on helppo laittaa ja istuin siihen kiinni, tehtiin saman tien kaupat. Ja oli vielä (kai) hyvä tarjouskin. Eipähän tarvi jänskätä että pysyykö istuin paikallaan.

Lauraelinalle tsemppiä, täällä jänskätään kanssa sun puolesta!!!

Voi voi, mitä täällä tapahtuu! Tsemppiä Lauraelinalle, jännittää sun puolesta. Samoin Xiinalle, sullakaan tuskin enää pitkää menee että saat nyytin sylkkyyn :) Ihan rupeaa tässä itsekin seurailemaan omaa oloa jännityksellä. Välillä säikähtää, kun tulee sitä vetistä valkkaria, että nytkö tästä pitää lähteä... No, eiköhän sen sitten huomaa, kun sairaalaan tulee oikeasti lähtö :)

Ton "Vauva on täysiaikainen" näkyy kai silloin, kun tulee se 37 viikkoa täyteen, siis siellä Omilla sivuilla. Mulla sitä tekstiä ei enää näy, taitaa vaihtua sitten toiseen tekstiin aika pian?

joo siin omasivulla on aina joka päivä eri teksti.mut lukee se siell kans siel raskausviikkokalenterissa viikon 38 kohdalla :)

Nyt sitten hermot meneekin turvaistuimen remmien kanssa, ei jaksa enää tänään. Taitaa olla pinna vähän kireellä :)

Voi eiiiii, nyt niitä vaaveja alkaa putkahdella! <3 Älyttömästi tsemppiä LauraElinalle! Sulla tais jäädä nyt juhlat väliin (olikos ne tänään?!) mutta paljon paremmat kekkerit taitaa olla tiedossa ;) Niin ihanaa! Tule sitten heti kertomaan uutisia kun suinkin kykenet!

Minäkin niin jo haluaisin oman nyytin syliin, malttamattomuus kasvaa sitä mukaa kun täällä aletaan poksahdella. Luulen, että kaikilla palstalaisilla sama olotila.

Tänään ollut jotenkin tosi outo ja eri tavalla kipeä olo, mutta vahvasti asennoidun että mitään ei tule tapahtumaan moneen viikkoon... Koska muita merkkejä ei yksinkertaisesti näy (paitsi ne päivittäiset harjoitussupistukset, vihlonnat ja satunnaiset menkkakolotukset jotka eivät tähänkään mennessä ole saaneet mitään aikaan). Mies lähti illanviettoon ja mamma yrittää keksiä itselleen jotain kivaa tekemistä, mutta fiilis on jotenkin aivan pohjalukemissa. Todella toivon että ei kanssa mene juomaan sitä paria enempää, jos vaikka lähtö tulisikin. Oikeesti, tapan sen jos menisi ryssimään synnytykseen mukaan tulonsa!!

Voi että kun pääsisi kampaajalle, jos se vähän piristäisi tätä turvonnutta olotilaa. Nyt se on nimittäin pölähtänyt ihan uusiin mittakaavoihin, tuo turvotus nimittäin. Jotain aivan järkyttävää.

Hauskaa lauantai-iltaa kaikille toivoo Hemmis-virtahepo.

Jäikö LauraElina nyt sulta ne kemut välistä?
Onnea nyt kuitenkin sairaalareissulle, toivottavasti teidän pienokainen syntyy pian! =)

Hemmis-
äläs ny,voisit yllättyä .mulla ne menkkajomot juurikin on tehneet kaikista eniten töitä alakerrassa x)

Hui lauraelina, kohta se alkaa olla itsekullakin sama tilanne! Tuliko sitä lapsivettä oikeen paljon?

Mahtaakohan noi jokapäiväiset puukot ja alakerran vihlaukset tehdä mitään edistystä tuolla, alan nimittäin olee jo aika kypsä niihin ja se että ne oikeesti vihloo tosi kivuliaasti välillä =/

Mulla on varmaan viimeset 10 sivua lukematta, ootte olleet niin aktiivisia :D
tän sivun tekstien mukaan LauraElinalle ois tullut lähtö sairaalaan.. <3

Mulla on ollut koko tän päivän ihme vihlontaa / jomotusta alakerrassa. Samaa oli yks yö tällä viikolla, se meni kyllä parin tunnin sängyssä pyörimisen jälkeen ohi, lisäksi silloin yöllä iski tajuton selkäkipu, nyt ei ole. Jos en tietäs että olen raskaana niin luulisin että mulla ois todella pahaks edennyt virtsatieputkentulehdus. Saman tuntusta vihlontaa tuntuu. Onko muilla samanlaista, mitä tämä on? oisko tää nyt jotain kohdunkaulan lyhenemistä or what? tänään ei oo lepokaan auttanut yhtään. vihlonta on tasasta ja jatkuvaa.

Nyt pitää mennä syömäilemään isännän tekemää pitsaa :)
koitan huomenna lukea kaikki "rästitekstit" --> istun varmaan koko päivän koneella :D

*Peruna 36+2*

Täällä ollaan taas kotona ja edelleen yhtenä palana! Voihan prkl.. Kävi just niinkuin Satulle, mutta sillä erotuksella että mulla ei ollu mitään infektion merkkejä ja pääsin lähtee jo eilen iltasella pois. Elikkäs sitä lapsivettä todella tuli sellanen kunnon lorahdus (siitä ei itsellänikään ollut mitään epäilystä). Pikkuhousut ja legginsit oli aivan litimärät. Sisätutkimuksessa sormelle auki ja siinä samalla kätilö alko epäillä, että vauva ei oliskaan raivotarjonnassa. Mentiin lääkärille, joka ultras ja katto että lapsivettä on ihan riittäväsi eikä sitä tullut enää enempää. Lääkäri pyöritteli ja pyöreitteli sitä ultraa siinä ja mua jo alko epäilyttää et onkohan kaikki hyvin. Sit se kysy, että ollaanko me käyty rakenneultrassa ja oliko siellä kaikki hyvin. Tässä vaiheessa meinasin jo tirskahtaa itkuun kun kukaan ei kertonut mitään. Sit lääkäri sano vaan, että vauva voi oikeen hyvin, mutta on avotarjonnassa eli tulossa kasvot edellä ulos. Sain ajan ens perjantaille kontrolliin erikoislääkärille, jossa sitten kontrolloidaan tätä korkeeta lapsiveden menoa ja tarjontaa. Jos tyttö on edelleen avotarjonnassa silloin perjantaina niin tehdään perusteellinen synnytystapa-arvionti ja sen mukaan sitten edetään.

Päästiin sitten sen verran ajoissa lähtemään kotiin niin päätettiin vielä lähteä sinne iltajuhliin kun kampaajalla oli jo käyty ja iltapuvut hankittu. Ehdittiin perille just sopivasti ruoka aikaan. Juhlat oli ihanat, lorahduksia ei oo tähän mennessä tullut yhtään enempää, mutta eilen illalla supisteli säännöllisesti 6 min välein. Supistellessa meni myös koko viime yö ja nyt ei ole supistuksista enää tietoakaan. Vointi on mitä mainioin, mutta olo on aika pettynyt kun luulin jo saavani pikkuisen tyttöni syliini. Noh, täytyy yrittää ajatella positiivisesti ja toivoa, ettei tässä enää kauaa menisi!

Voi ei, LauraElina, tsemppihali <3

Toivottavasti kaikki kuitenkin kääntyy (kirjaimellisesti!) parhain päin ja saat nyytin mitä pikimmiten syliin suukoteltavaksi. Stressi asiasta on varmasti nyt aika kova... Varsinkin kun jo varmaan valmistauduit siihen, että no NYT se vaavi tulee. Mutta pääasia että molemmat voitte ihan hyvin :)

En viitsi omia oloja valittaa tähän nyt ollenkaan, muuten tää palsta täyttyy mun valituksista (tai siltä ainakin tuntuu). Leppoisaa sunnuntaita mammoille ja hyviä oloja vauvoille!

Täällä kans supistelee. Puoli yötä sai taas valvoa, mutta sittenpä ne aina häviää. On ne sen verran kipeitä jo, etten tiedä montako päivää niitä jaksaa. Aivan ku ois jotain vaihtoehtojaKoko viikon nyt ollu joka yö säännöllisiä aina muutaman tunnin. Hmm... Alle kaks viikkoa laskettuun aikaan... Hassua ettei edes jännitä, enemmänkin oon vaan kärsimätön ja lopen kyllästynyt tähän raskaana olemiseen ja näihin kaikkiin kipuihin ja suonikohjuihin... Noh, nyt pitää alkaa keksiä jotain mukavaa tekemistä, ettei ihan ota paha tuuli valtaansa!Mukavaa päivää kaikille!

onpas täällä jo jännät paikat xiinalla ja lauraelinalla, ei varmasti kauan mene, kun saadaan syysvauvoja.
kunpa täälläkin alkaisi edes jotain tapahtumaan, mutta ei mitään. ei supistuksia eikä mitään muutakaan tuntemuksia, jotka viittais siihen, että alakerrassa jotain tapahtuisi. onhan tässä vielä aikaa, mutta tahtoisin niin kovasti jo pienen syliin.

nyt oonkin menossa vähän tanssimaan salsaa ja reggeatonia, kun lupasin kaverille. saa nähdä miten mun käy, pystynkö sitä bebaa heiluttaa vai joudunko seurailee vierestä. sen verran kuitenkin tuollainen liikunta alkaa masussa tuntuu..

Böö ja sunnuntaita! :)

Täällä ollu hiljaiseloa netissä käynnin suhteen perjantaista koska tää mamma tiputti lattialle tietokoneen.. tietenkin niin että mokkula osu ekana lattiaan ja risahti ihan tuhannen päreiks :D HUPSISTA, mutta nyt jo uus mokkula käytössä. onneks :)

hirveästi tullu tekstiä tänne! en nyt muista puoliakaan mihi piti kommentoida ... pitää uudestaan myöhemmi lukee ja kirjottaa kunnon teksti sitte.

xiinalle tsemppiä täältä kovasti, en usko että oot enää yhdessä kasassa ! vau!
lauraelinallaki ollu jännät paikat! tsemppiä myös sinne.

täällä paukku perjantaina 39 täyteen HUIIIIII ens perjantai jo laskettuaika voi terve!
eilen olin viettää hyvän ystävän läksiäisiä ja oltiin saunomassa ja yöhön saakka grillattiin ja hihhuloitiin ja minä sain kuulla ihan liian monta versiota synnytyksestä kun oli tuntemattomia siellä mukana jotka alko sitten mahan bongattuaan ja alkoholia juotuaan "hieman" tarinoimaan....
oli kiva kuulla taas tosiaan: Onpas sulla pieni maha. Ai laskettuaika MUKA jo ensi viikolla.
hohhoijaa.. noo mukava ilta oli mutta onneks se on kuitenki nyt takana :)

Voi harmitus LauraElina. Se on varmaan tympeintä mitä voi olla että joutuu yhtenä kappaleena takaisin laitokselta. Mutta kiva kun pääsitte sinne juhlimaan kuitenkin.

Säikähdin itse taas että kyllä se ihan oikeesti sieltä tulee. Olen jännittänyt muiden puolesta ja laittanut tavaraa valmiiksi, mutta jotenkin olen keskittynyt muiden pärjäämiseen niin paljon etten ole muistanut asennoitua vielä siihen että minä siellä olen kanssa mukana. Olen miettinyt synnytystäkin että jos sinne päästään. Nyt alkaa näyttää että me ihan oikeesti päästään täysaikaisen vaavin kanssa sinne saliin. Vähän kuin esikoiselta, muistin puhua miehen kanssa että kun tulee isäksi, ja kun anopista tuli mummu, miten hän ottaa asian. Mutta kukaan ei huomannut sanoa että sä olet sitten äiti lopun elämääsi! En tiedä ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan.

Olen koko odotuksen pelännyt että vaaville tulee jotain ettei mun sanomisella olekaan mitään merkitystä. Mutta nämä ovat taas niitä murehia. Kunhan helle helpottaisi, niin varmaan ajatuksetkin alkavat kirkastua.

Olen tässä koko päivän lueskellut keskuteluita ja kokemuksia tästä "avotarjonnasta", josta tässä mun tapauksessa ei oikeastaan ole edes kyse. Mulla vauva on siis tulossa kasvot edellä ja sisätutkimuksessa takaraivon sijaan tuntui vauvan kasvot. Tässä tapauksessa eli kasvotarjonnassa on todella harvinaista synnyttää lapsi alateitse vaan järestään päädytään aina sektioon. Tässä jo muutamat itkut silmät punaisena itkeneenä miehelleni ja äidilleni olen tullut siihen tulokseen että ellei vauva ole perjantaiseen kontrolliin mennessä saanut väännettyä itseään raivotarjontaan niin sektioon mennään. Luin kauhukertomuksia siitä kuinka lapsi on syntynyt kasvotarjonnassa kasvot aivan sinisenä mustelmista ja sitten viettänyt ensimmäiset päivänsä vastasyntyneiden teholla. Minä en siis ainakaan aio synnyttää kasvotarjonnassa olevaa lasta ala kautta. Onneksi huomenna on neuvola ja aion kyllä sydämeni kyllyydestä puhua tästä tilanteesta terveydenhoitajan kanssa!

En varsinaisesti pelkää sektiota, mutta mua suunnattomasti harmittaa jos en nyt sitten pääsekkään synnyttämään toista lastani myös alateitse. On se meinaan sen verran hieno kokemus ja se tunne kun saa sen lapsen heti rinnan päälle..! Onneksi esikoinen on kuitenkin syntynyt normaalisti ja olen päässyt sen normaalin synnytyksen kokemaan.

jenn_u
kasassa ollaan vielä,ikävä kyllä :D tänään kyll ja eilen illalla tullu semmost kirkasta sitkoslimaa mutt eihän se oikeestaan mitään kerro :/

lauraelina-
mulla on juuri tuosta syystä se ns. sektiopelko. että kun tietää millainen kokemus on se alateitse synnyttäminen niin tahtois tietty muutkin lapset synnyttää samaa tietä.Mutta juuri noissa tilanteissa se sektio usein on se parempi vaihtoehto,ikävä kyllä :/

Otan osaa LauraElina, mutta katselin itse kanssa noita sivuja, ja mielestäni siellä oli puhuttu että vaavi saattaa vielä kääntää itseään. Lähdin itse lukemaan noita tarjontoja kun luulin että meitin vaavi on kanssa väärinpäin. Onneksi hän on vain "väärällä" kyljellä. Tai siis oli viime maanantaina. Kun sitä ennen hän oli vielä jalat alaspäin. Pidetään peukkuja, ja koita pitää mieli korkealla tästä huolimatta.

Takaisin