Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä teetalle sinne osastolle! Onneksi olette molemmat siellä varmasti parhaassa hoidossa vaikka en voi edes kuvitella miten kurjaa on joutua viettämään loppuraskaus sairaalassa - voimia ja iloa kaikesta huolimatta <3 Täällä palstalla on varmaan jokaisella mammalla peukut pystyssä teidän puolesta :)

Ikävä kuulla, että monien vanhemmat ei ole aktiivisesti mukana kuvioissa. Suhteet vanhempiin saa väkisinkin uuden merkityksen kun lastenlapsia syntyy. Vaikka omat välit eivät olisikaan parhaat vanhempien kanssa, haluaa lapsen voivan nauttia isovanhemmista. Itse olen onnekas, meillä on sekä mun että miehen puolelta vanhemmat innokkaasti mukana vaikka molemmilla on jo reilusti lastenlapsia.

Teeta, tsemppiä ja jaksamista. On varmasti todella ärsyttävää joutua vuodepotilaaksi. Hyvä kuitenkin, että olet nyt tarkassa seurannassa.
Xiina85, toivotaan että selviät pelästyksellä noista raskausmyrkytysoireista. Mulla kohosi verenpaine, löyty proteiinia pissasta, tuli näköhäiriöitä päivittäin ja oli reipasta turvotusta. Monia merkkejä mahdollisesta raskausmyrkytyksestä siis oli. Verikokeet kuitenkin näytti, että kaikki on hyvin. Nämä kaikki merkit voi myös johtua siitä, että olo käy hieman tukalaksi loppu raskautta kohti. Toivotaan, että siitä on kyse sunkin tapauksessa. 

T77
samaa toivon minäkin! no huomen aion puhua näistäki vaivoista ja kattoopi ne onneks tuol polillaki pissan ja paineet niin näkee et onko niissä muutoksia. Hyvä ettei sulkaa sit ollu vaikka oireilit!

Teetalle jaksuja sinne osastolle ! Hyvähän se on että olette siellä seurannassa niin ainakin saatte tarvittavan hoidon heti.

Ou jee, mulla sit taisi tulla sitä kuuluisaa tulppaa palanen, mihin en olekkaan ennen törmännyt. Tosin jos sanon et vähän pienempi klimppi (mahtavan kuulosta) ku purkka, niin varmaan aika lähelle arvion, että kaiketi sitä sitten vielä aika paljon on toimittamassa virkaansakin ?!

37+0! <3 Hui! Tuli ihan kylmät väreet kun kirjauduin tänne ja luin tosta omalta sivulta, että "Vauva on nyt täysiaikainen!" Hurjaa! Enää kolme viikkoa laskettuun aikaan! Mihin tää aika on kadonnut?!? Vastahan mä plussasin! Mutta pakko myöntää ettö olisin jo ihan valmis synnyttämään. Tahtoisin jo saada pikkuisen tyttöni syliini ja halata ja pussata sitä. Haluisin jo niin nähdä, että onko se yhtään siskonsa näköinen! <3

Teetalle lähetän täältä kans tsemppihalit sinne osastolle!

Heippa,

Aika menee kyllä äkkiä, näin ensikertalaisena alkaa kylmä hiki valua kun ajattelee tulevaa synnytystä mutta sittempä se on ohi ja saa pikku nykerön kotia.

Remppa on viimeistelyä vaille valmis, huomenna listat vielä paikoilleen ja avot. Sitte hommat jatkuu kun sämpylä on ulkomaailmassa ja mammaki saa alkaa ite resuaan hommissa mukana eikä tarvi pelkästään työnjohdossa olla.

Nyt vähän kummipiikan kanssa shoppaileen muutamat tutit ja tuttipullot, ettei vain hätä yllätä. Ehkä käydään näin tyttöjen kesken vähän kahvittelemassa ja limpparilla, paha kummitäti kun pakotti aamulla syömään kokonaisen leivän aamupalaksi

Eilen illalla suppaili melkoisesti ja vihloi vielä vähän enemmän... Olin aika kipeä. Yöksi supistelut loppui mutta uni ei tullut joten yö meni harakoille. Aamulla kaikin puolin kurja ja väsy olo ja eikös siinä sitten saatu vielä ihan typerästä pikkuasiasta riita miehen kanssa pystyyn ennen tämän töihin lähtöä. Sisuunnuin sitten ja rupesin siivoamaan. Siivousaika (melkein neljä tuntia) yhtä katkeamatonta supistusta, kivutonta tosin, mutta todella tiukkaa. Hmm, lupaavaa?! Koko kämppä puunattu. Ja nyt... Tadaa! Ei niin yhtikäs mitään! Siis voi jee.

Tapahtuisi nyt jo jo-ta-kin.

minä täällä naureskelin aamulla kun yöllä sain kokonaista 3 supistusta :DDD ne 3 oli kyll aikamoisia,tuli hirvee paine tonne persuksen puolelle mutt joo...ei tolla kolmella viel synnytetä :D vähä semmost menkkajomooki tänään ollu aamusta mutt pessimistisesti oon asennoitunu. Parin tunnin päästä oiski sitte se toivon mukaan viimeinen äitipoli käynti :) pääsen minäki sit kantaan korteni tonne painoarviolistaan.

Mulla ei ole ollu yhdenyhtäkään supistusta vielä, enkä mä ees tiedä siis miltä ne tuntuu :D

Jei tänään poksu viikot 37+0<3

Tänään haen uuden asunnon avaimet ja huomenna olis sitte muutto<3 viedään ukinkaa tänään sinne tavaroita ku mun mies on töissä! TÖISSÄ! keikkatyössähän s eon mutta nyt sillä vissii on iha säännöllisesti duunia!! :) Mun auto ei mennyt katsastuksesta läpi ja mun puol faia ei kerkee korjaa sitä nyt vkl ku on se muutto, ni sana mun auton käyttöön vasta seuraavan viikonlopun jälkeen :/ oon kyllä tässä salaa sillä ajanut koirapuistoon joka ilta ja toivonut että poliisit eivät pysäytä. onneks on se verra lyhyt matka, mut se verra pitkä et en viitsi kävellen sinne lähteä ku ei näillä kintuilla enään jaksa.. sen verran turvotusta on.

Noista vanhemmista: Mulla on molemmat vanhemmat todella kiinnostuneita mun voinnista ja vauvasta ja valmiina auttamaan kunhan apua pyydän tai atrvitsen. apua tulee usien äitini puolelta varsinkin vaikken pyytäis. Meillä on mun äidinkaa tosi läheiset välit! Nyt me mutuetaa mun miehenkää samoile pihoille missä mun mummi asuu! mummi on niin innoissaa tulevasta pienestä että aikooki jäädä eläkkeelle sen takia aprin vudoen päästä, ku kuulemma ei ollut aikomustakaan jäädä vielä pitkään aikaan :D onneks meiän mummi ei ole sellanen joka tuppais tunkeutuu meille yhtäkkiä kylää, että vaikka se asuu vieressä, meillä on kyl ihan oma rauha ja hoitoapulähellä :) 

Ei ole täälläkään ollu vielä yhtäkään supistusta...

Mulla on onneksi tosi hyvät välit äitiini, isä kuoli 2006. Viikottain soitellaan äidin kanssa ja käydään läpi ilot ja surut :) En ollut ihan yhtä läheinen isäni kanssa (vanhempani oli jo eronneet), mutta silloin tällöin tuli soiteltua ja tiestysti kävin moikkaamassa kun kotikaupungissa käväisin. Välit appivanhempiin on myös tosi hyvät, joten toivottavasti poitsu tulee näkemään isovanhempiaan usein.

Mulla on pulma. Ajattelin vihdoin ja viimein kiillottaa meidän hääpikarit (hopeoitua pronssia, ovat tosi pahasti tummuneet). Hammastahnalla en jaksa jynssätä (ei tullu ihan kiiltäväksi), joten ajattelin käyttää ruokasoodaa tai sitruunahappoa. Yllätys yllätys, niitä ei löytynytkään kaapista, argh. Kokeilin suolavesi-foliopaperiyhdistelmää, mutta se ei auttanut. Kai se pitää raahautua kauppaan, ellei kellään ole muita ehdotuksia?

Täällä oli puhetta vanhemmista ja niiden suhtautumisesta raskauteen. Omat vanhempani asuvat vammalassa (ei siis kovinkaan kaukana tampereesta) ja meillä on todella läheiset välit. Olemme aika tiivis perhe, paljon tekemisissä ja päivittäin jonkun perheenjäsenen kanssa pidämme yhteyttä. Jaamme niin ilot kuin surutkin. Minun vanhemmilleni tämä tuleva vauva on jo seitsemäs lapsenlapsi mutta yhtä odotettu ja rakastettu kuin kaikki muutkin. Näin pientä ei meidän perheessä ole ollut 14 vuoteen, siskoni nuorin tyttö täytti juuri 14v, ja on vielä hetken se nuorin :)
Minulla on kaksi isosiskoa ja isoveli, olen siis iltatähti :) Toiselle siskolleni tämä minun raskauteni on ottanut koville, hän kun ei saa miehensä kanssa normaalilla tavalla lasta. Ovat siis lapseton pari, ainakin tällä hetkellä. Hoidoissa käyvät ja toivonkin että heille tärppäisi hyvinkin pian.

Mieheni perheelle tämä on ensimmäinen lapsenlapsi ja voitte vain kuvitella kuinka tärkeetä se on heille. Siellä kutsuttiin jo alusta asti mummuksi ja vaariksi. Ja tälle vauvalle ovat keksineet työnimenkin, millä kutsuvat tätä. Eli odotusta meidän molempien perheessä on.

Hätäisesti kirjoitettu mutta tuli hieman kiire, kun mies tuli odotettua aijemmin töistä ja suuntaamme mökille.

Ihanaa viikonloppua kaikille mammoille ja masuille <3

Huomenna poksuu täälläkin viikot 37+0 <3

Mulla on kans isä kuollu v. 2000, oli aika raskas menetys kun äkillisesti kuoli työreissulla. Taisin olla vähän itte semmonen isin pikku piika :) Äitin kanssa meillä on kyllä myös ihan mahtavat välit ja oottelee kyllä lapsenlapsia lisää ja tykkää olla mummi. Äitillä on uusi miesystävä joka varmasti myös on iloinen meille tulevasta vauvasta, he eivät asu yhdessä kun äiti on sanonut että ei tule toista korvaavaa rakkautta isän tilalle joten he ovat vain ystäviä ;)
Myös miehen vanhemmat ovat todella iloisia tulevasta, kummankin vanhemmilla on jo monta lastenlasta. Vaikea kyllä kuvitella itsellä miltä se tuntuu jos mummo ja pappa ei ole kiinnostuneita.
Meillä kummatkin isovanhemmat asuu lähellä, minun äiti tuossa parin kilsan päässä ja miehen vanhemmat 50 kilsan päässä.
Sisaruksetkin meillä kummallakin odottaa sämpylää ja serkut tietenkin. On se kuitenkin onni kun on läheinen perhe vaikka ikäerot on joihinkin suuriakin mutta ei siltä tunnu.

Voihan kääk! Mummi (mun äiti) se otti ja kidnappas meidän Jeminan KOKO VIIKONLOPUKSI mukaansa asuntoautoreissuun. En ole ikinä ollut erossa siitä likasta näin kauaa! Melkein itku silmässä pakkasin mamman vauvalle reissukassia ja täysin vollottamisekshan se meni näin niinkun äitin osalta kun piti heipat sanoa. Nyt onneks olen jo vähän rauhottunu kun tiedän että Jemina nauttii hirveästi ja tykkää touhuta mummin kanssa. Eikä varmastikkaan tee yhtään pahaa meille saada olla Jarkon kanssa ihan kahdestaan. Kamalaa miten sitä voikaan olla niin kiinni siinä omassa lapsessaan. Nyt olis sitten tarkotus mennä illalla miehen kanssa kahdestaan ulos syömään ja vuokrata joku hyvä leffa, saunoa rauhassa jne. Huomenna sitten olis ohjelmassa kampaajalla käyntiä ja laittautumista juhlia varten ja illalla sitten vielä ne juhlat! Ohjelmaa kyllä on että ei pitäis käydä aika pitkäksi.

Noh, kuten tuostakin voi jo päätellä niin mulla on kans erittäin läheiset välit oman äitini kanssa. Kenenkään muun matkaan en olis ikinä Jeminaa antanutkaan. Äitin kanssa nähdään useamman kerran viikossa ja soitellaan lähes poikkeuksetta päivittäin. Äiti on se jolta kysyn aina neuvoa kun mikään asia askarruttaa.
Iskän kanssa soitellaan lähes viikottain ja se on ollut kovasti apuna sen jälkeen kun viime marraskussaa muutettiin omakotitaloon. Se on hankkinut meille polttopuuta ja ollut niitä hakkaamassa ja se on Jarkon apuna ollut terassia rakentamassa jne. (Äiti ja isä siis ovat eronneet)
Lisäksi mun mummo (äitin äiti) on mulle myös todella läheinen. Mummola on ollut mulle ihan vauvasta asti kun toinen koti. Vaari kuoli viime syyskuussa ja se oli todella kova paikka. Vaari oli mulle vähän niinkuin toinen isä. Monet, monet kesät on tullut vietettyä mummon ja vaarin mökillä ja Thaimaata myöten ne on ottaneet mut mukaansa ulkomaanreissuille.
Anoppi ja appiukko on myös aivan ihania ja en olis parempia appivanhempia voinut toivoakkaan! Lisäksi mun miehen mummo ja pappa (miehen isän äiti ja isäpuoli) ovat myös kovin läheisiä meille että kyllä tätä lähisukua on ihan kiitettävästi!

Jemina oli ensimmäinen lapsenlapsi meidän molempien vanhemmille ja tämä pikkusisko tulee olemaan toinen. Molempia on innolla odotettu meidän molempien suvuissa kaikkia mummoja ja pappoja ja mun äitin kaksoissiskoa myöten :D

Huh, tulipa sepostus.. Toivotaan että tästä saa edes jotain selvää kun ajatus meinaa vieläkin katkeilla kun on niin outoa se ettei Jemina ole täällä!

kirjottelen ny tänne äitipolikuulumiset :P
jäi ihan kiva fiilis.. :)
kaikki oli oikein hyvin,ei toksemiaa ja nivelsärky kuulemma johtunee puhtaasti turvotuksesta O.o
Lääkäri arvioi lantioni tilavaksi mutta koska se solisluu kuitenki meni esikoisella niin ei oteta turhaan riskiä että annettais vauvan kasvaa 4 kiloiseksi vaan sain taskuuni käynnistysajan x) jota en paljasta :P
Vaan tämä kyll voi hyvinki syntyä jo enne käynnistystä :D
Tilanne kohdunsuulla ; 3cm auki ja kanava kadonnu :D Esikoisesta olin sillon tässä tilanteessa kun vedet meni,joten tämä tulee varmasti nopeammin ulos! Sainki sit käskyn lähteä sairaalaan heti jos synnytys käynnistyy. Mahdollinen käynnistyskin aloitetaan suoraan synnytyssalissa oletetusti nopean synnytyksen takia.Ei siis tarvi mennä osastolle ihmettelemään,vaan se on sit heti menoo :D mitähän muuta....jännittää :DD melkosesti! ei oo tämä mamma kauaa enää kasassa :O

Vähä oot Xiina ilikiä ko et paliasta käynnistysaikaa!!! =) Oletan kyllä, että pääset synnyttämään ennen sitä. Voi että...! Jännittää kyllä sun puolesta! =)

voi että täällä sairaalalla tulee ihan järjetön vauvakuume!! mä haluun mun pikkuneidin justnytheti sylkkyyn tuolta masusta!

laitathan meille Xiina heti viestiä kun pienokainen on tullu maailmaan! (siis tietty kunhan pääset koneelle ja kerkeet) mua jännittää täällä ihan hirveesti kaikkien puolesta :))

Xiina85: mua rupes ihan jännittään sun puolesta-ihanaa :)

Teeta: jaksuja sinne sairaalaan! :)

Pian niitä syysvauvoja syntyy <3

Ja viikot poksuu, se ois nyt rv 37 täynnä ja itsekin kyllä "pelästytti" kun luki että vauva on täysiaikainen :) Tunne on jotain sanoinkuvaamatonta.

Odotetaan kovin pojan syntymää <3

eiköhän minusta jotenki tänne sit tieto kantaudu kun joskus jakaannun x) mul ei oo nyt luuria jolla pääsis nettiin helposti ku se on huollos mutta kyll mä meleko varma oon ett tieto leviää ku kulovalkea sitten :D

Takaisin