Huips!
Taas yksi terkkaneuvolakäynti takana ja eipä ihmeitä. Sovittiin jo seuraavienkin viikkojen käyntiä, viimeinen lasketulle ajalle ja tuntuihan se vähän hurjalta, kun ajatteli ettei sitä aikaa sitten EHKÄ enää tarvi. Luulen kyllä että yliajalle menee, supistelut on lakannu, ei mitään fiilistä synnytykseen päinkään...Mutta toivotaan että alkaa sitten kertarysäyksellä.
Itse synnytystä en ole pahemmin pohtinut. Toivon, että en kuulu niihin ihmisiin, joille tulee hirveän huono olo ilokaasusta, kun toisille se tuntuu auttavan hyvin. Epiduraalit yms saa mun puolesta laittaa jos tilanne sitä vaatii. Tokihan se olisi kiva selvitä enempi luomuna, mutta rehellisesti vähän epäilen kykeneväni
. Jo pelkästään sen ekan keskenmenon lääkkeellinen tyhjennyt sattuin niiiin saatanasti, että jos sellaista kipua pitäisi ensin kestää vuorokausi ja sitten vielä ponnata muksu pihallekkin, niin voi olla voimat vähän vähissä. Sektiokammoinen edelleen olen, joten toivottavasti menee kaikki hyvin, ettei siihen tarvitse mennä, toki sillehän ei sitten mitään voi, jos hätä tulee. KAiken kaikkiaan luulen, että mitä enemmän suunnittelee, sitä herkemmin pettyy, synnytys varmaan sujuu just niinkuin on sujuakseen...
Mullakin sormet kipeytyy yön aikana, päivälläkin, jos oon pitkään tekemättä mitään. Sormuksia en ole turvotuksen vuoksi pariin kuukauteen pitänyt ja yhdistän kivunkin siihen turvotteluun. Puutumista ei ole ollut niinkuin monella muulla. JAlkaan ei mene enää kuin löysimmät tennarit, onneksi edes ne
. Ja yhteenkään edes lököttävimpään tuulitakkiini en enää mahdu, mutta näin lyhyelle aikaa en kyllä ala mitään ostamaankaan, toivottavasti kerrospukeutumisella pärjää synnytykseen asti.
Lisäksi mua janottaa koko ajan. Virtsassa ei ole kuitenkaan sokeria ollut, eikä sokereiden kanssa muutenkaan ongelmia, joten ihmetyttää mistä johtuu. Terkka naureskeli, että kroppa valmistautuu jo imetykseen, silloin kuulemma janottaa vietävästi (mikä on toki aikas loogista). Tiedä sitten mistä moinen jano, turvotusta ei runsaampi juominen tunnu kuitenkaan lisäävän.
Terkan puntarissa vähän kylmäsi painolukema 70 kg. Olen pienikokoinen enkä ennen raskautta ole koskaan painanut yli 58 kg, nyt kympit vaan pamahtelee. 12 kg siis tullut lisää
. Kait se on aikas normaalia? Minkä verran muilla on tullut painoa? En kuitenkaan koe mahaa ja turvotuksia lukuunottamatta varsinaisesti lihoneeni kummemmin, vaikka syömiset on kyllä välillä lipsunutkin tavallista enemmän...