Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tintti88
mulla kans yks kaveri on ihan jännityksessä kokoajan meikäläisen puolesta :D itteeni ei kyll oikeestaan ees jännitä :D hassua kuin jotkut ystävät jännää niin kovasti<3
Ja mull tämä ainaki työntää pyllyä! ei tosin kyljestä mutt toss oikeell puolen vattaa :) uskoisin ainaki ett sullakin vauva edelleen olis raivotarjonnassa,toivon mukaan ainaki :)

Hurjaa kun menee tonne omille sivuille ja siellä lukee että vauva on täysiaikainen emoticon
Ihan käsittämättömän nopeesti on tää raskausaika menny ja ihan "liian" helposti
Mutta tällä linjalla mennään, tyypillä ei näytä olevan mikään kiire ulos eikä sinänsä mullakaan oo hätää saada sitä ulos, kasvatelkoon itseään ihan rauhassa vaan

Kauhee ku osaa teistä on säikäytelty tavalla jos toisella ja inhottavia noi teidän vaivat.....
Itellä ei oo juur minkäänlaisia ongelmia... Nukun hyvin (joskus selviin ilman yhtä vessakäyntiä mut parina yönä oon joutunu nousee useemmin) ja muutenki jaksan mainiosti ja intoa piisaa :)
Närästys on ainoa vaiva joka on inhottava sillon ku se iskee mut eipä sekään jokapäiväistä enää oo. Ja nyt on ruvennu nivusissa tuntumaan et kävely on välillä aika vaivalloisen näköstä

Sektioo mun on sen verran pakko kommentoida et mä olin ennen raskautta ja alkuaikanakin vahvasti sitä mieltä et minähän meen sektioon, mulla oli kauhee kauhukuva siitä että lapsi jäis jumiin tms. alakautta synnyttäessäni ja sitten se kärsii hapenpuutteesta ja saa pysyvän vaurion siitä.... Tässä raskauden kuluessa luotto itseeni ja taju siitä et kyllä se sairaalan henkilökunta osaa hommansa on voittanu :D Alakautta lähetään siis liikenteeseen mut jos tie vie sektioon niin ei siinä mitään :)

Hellurei ja hellät tunteet :)

On hyvä päivä tänään vaikka yö oli taas aikamoinen-en usko että saan enää nukuttua niin hyvin kuin ennen. Masu painaa jo kovin, vaikka kylkee vaihtaiskin ja KÄSIEN puutuminen on jotain aivan kamalaa, nivelet on kipeenä koko päivän ja mikään heiluttelu ja roikottaminen sängyn reunan yli ei auta-kuin sen pienen hetken. Ja mua on ruvennut ottamaan hermoon kun mies kuorsaa niin kovaa joka yö, sekin vaan pahentaa sitä mun oloa entisestään. Mutta täytyy ajatella positiivisesti-pieni on tulossa pian <3

Sain tänään soiton että se ultra on jo tämän viikon torstaina, jee! Helpottavaa saada tietää onko se poika siellä missä asennossa ja pääsee eteenpäin ajatustensa kanssa. Kun itselläkin mielessä pyörii se ajatus että jospa se onkin perätilassa..mutta torstaina selviää :) Olisivat ensin sen ultra ajan laittaneet syyskuun puolelle mutta lääkäri olikin "tajunnut" että viikot rupeaa tulemaan vastaan jos pitääkin yrittää kääntää sitä vielä. Hyvä huomio! :) Tässä kun ei niitä viikkoja kauheesti ole.

Pistin vasaran heilumaan ja kappas sainkin parit taulut seinään ja eteiseen avainkaapin! Hyvä minä :) Parit ärrämurrit siinä tuli mutta seinässä on..ei näihin hommiin miehiä tarvita :)
Muutenkin tykkään touhuilla kaikkea "äijien" touhuja-vaikka välillä sitä on niin naista että nää on naisten juttuja ja nää miesten.

Huomenna mun ystävä hakee mua aamupäivästä edeniin kylpemään, ihana päästä lilluttelemaan ja juoruamaan naisten kesken. Sitä kaipaan!

On pitänyt kysyä teiltä jo synnyttäneiltä että mitenkäs teillä synnytyksen jälkeen kuukautiset ovat tulleet? Meneekö kierto sekaisin? Onko niukkaa vai runsasta? (kai se riippuu ihmisestäkin)..Tätäkin asiaa mietin yöllä-muistin sentään kysyä! :)

masu87

mull meni menkat ihan sekasi.ekat tuli tasan 4kk synnytyksestä ja oli lyhyet mutta runsaat.seuraavia saikin sit ootella melkeen 2kk ennenku tuli :D et vähän sillee hassusti tuli menkat sen ekan vuoden aikana mutt sit kyll normalisoitu :)

No tätä olen justiinsa miettinyt että saa varmaan kulkea "varmuus" housuissa aika kauan, muutenkin synnytyksen jälkeen niitä jälkivuotoja voi olla. Olen jo mietiskellyt sitä ehkäisyä niin sekin varmaan vaikuttaa niihin että mitä käyttää. :)

Mulla oli heti ihan säännölliset... Eli jälkivuotoa oli muistaakseno noin. 3viikkoa ja sit neljännellä alko menkat... Ja siittää etiäpäin tulivat ihan normaalilla 28 pv. kierrolla... Ei ne aina mene sekaisin! Ja tosiaan tamppoonia ei saa ennen jälkitarkastuksessa käyntiä käyttää laisinkaan tulehtumis vaaran vuoksi...

Pakko vastata tohon menkkajuttuun. Mulla yleensä menkat siirtyy vaikka vain jännittämisen vuoksi. Esikoisesta olisiko ollut kaksi viikkoa jälkivuotoa jonka jälkeen ehkä viikko tiputtelua ja sitten alkoikin menkat. Ensin ne oli vähän sinnepäin (3-5 viikon välillä) mutta vakiintui pikkuhiljaan. Toisen kerran jälkeen oli ensin viikon jälkivuotoa, viikon tiputtelua ja sitten alkoi jälleen menkat vissiin. Ja taas parin viikkon päästä uudelleen ja siitä ne alkoivat pikkuhiljaa siirtymään paikoilleen. Molempia lapsia olen imettänyt täysin 4 kuukautta, no toista 3,5 ja sitten rimpuiltiin että onko täysin vai osittain, mutta kuitenkin. Mitään varmoja päiviä ei voinut ajatellakaan olevan.

Mulla tais tosiaan olla joku ½ vuotta, vai pikemmin enemmänkin ennen ku alko menkat synnytyksen jälkeen.. ja imetys onnistu täällä vain sen vajaa 3 kk. Itsellä tosin muutenkin epäsäännöllinen kierto että, varmasti syynä tohon pitkään väliin. :)

Tosiaan huomaa että mammat jääny äitiyslomalle, tekstiä tulee niin paljon ettei perässä meinaa pysyä. ;) Mut kivahan se on juttuja lukea. :)

Mulla on kaveri, jonka kanssa ollaan päivittäin melkeimpä tekemisissä, hällä pari kuukautta nuorempi poika ku itselläni ja nyt ollaan samaan aikaan raskaanakin, hänellä laskettu aika 19.9. (itsellä 16.9)
Ollu kyllä niin ihanaa ku saanu jakaa kaikki asiat hänen kanssaan, ei tarvi miestä ja muita niinkään vaivata sitten kaikista kolotuksista jne. ;) Mutta asiaan.. hän ilmotti tänään että lapsivedet menneet, nyt sitten jännäilen täällä millon mahtaa pieni syntyä. :D supistuksia ei vielä kuulema ole, mutta parin päivän päästä viim. käynnistetään jollei ala sitä ennen..  Ihan ku omaa olis punnaamassa. :D

Huomenna olis itsellä taas neuvola.. :)

Ihania päivänjatkoja mahakkaille! :)

jonna^^^
onpa ihanasti et ootatteki nyt samaan aikaan! :) oiiii,mieki jo jännään kaikkien tuntemattomienki puolesta :D ihanaa kuulla syntyneistä :>

mä en millään jaksais odottaa, että täällä aletaan synnyttelemään! mä avaan tän sivuston aamusin ja käyn päivän mittaan useesti päivittelemässä tilannetta. palan halusta kuulla vauvauutisia ja kuinka synnytykset on menny kenelläki!! toivottavasti kohta päästään urakalla kaikki tositoimiin :))  TSEMPPIÄ KAIKILLE!

Heippa taasen syysmassut!

Eeville edelleen tsemppihalit! Ehkä se elämä siitä pikkuhiljaa alkaa sullekkin taas hymyillä kun saatte muuton ohitte ja vauvan mahan tälle puolen piristämään päiviä :))

T77 Todella ikäviä tollaiset yllättävät perätila-uutiset :( Tsemppiä päätöksentekoon! Minä en ainakaan pidä sektiota yhtään sen huonompana tapana synnyttää. Varsinkaan jos se on yhtäänkään turvallisempi ratkaisu!

jenna Anna tulla vaan! On aika terapeuttista päästä täällä vähän purkamaan itseään. Kyllä noi miehet vaan osaa olla välillä turhamaisia..

Nika Mulla ei kokemusta nimenomaan B-mobile rattaista ole, mutta B-dual rattaista kylläkin! Niihin olen ollut ihan tyytyväinen ja pakko suositella, että rattaat + kaukalo systeemi on ihan huippukätevä ajatellen kaikkia kauppareissuja. Silloin kun meidän esikoinenkin oli ihan pieni niin sen sai kätevästi napattua nukkuvana kaukalossa mukaan ja naps vaan rattaisiin kiinni ja eikun menoks.

tintti88 Mulla oli ennen tota viimeistä neuvolalääkäriä kans samanlaisia epäilyksiä. Todella moni, ihan tuntemattomatkin, on sanonut että tuosta mahasta ei voi tulla muutakun poika. Nyt sitten kun näin lopussa (vimpassa neukkulääkärissä) sain vielä kolmannen tyttövarmistuksen niin uskalsin huokaista helpotuksesta :D Mä kerkesin jo äitillekkin ihmetellä että mitäs sitten jos tää onkin poika ja meillä ei oo pojalle mitään vaatteita, huone on maalattu vaaleanpunaiseksi ja jopa harsotkin on vaaleanpunaisia! :D

Mä en tohon menkka-asiaan hirveesti osaa mitään sanoa, kun mulla ei ehtinyt tulla kun kahdet ja niistäkin vain toiset kunnon menkat ja sitten olinkin taas raskaana.

jonna^^^^ Mulla on myös pari ihanaa ystävää, toisella on Jeminaa viisi päivää nuorempi poika ja nyt heinäkuussa syntynyt tyttö ja toisella Jeminaa kaksi kuukautta nuorempi poika ja nyt elokuussa syntynyt tyttö :) Heidän kanssaan on ollut ihanaa jakaa kaikki raskaus ja vauva-asiat!

Omaa napaa:
Käytiin tuossa toissailtana vetämässä koko perheen voimin kevyt 5km iltalenkki. Teki kyllä henkisesti kutaa, mutta fyysisesti se oli kaikkea muuta. Sen lenksun jälkeen tuli taas puukkoa ja supistuksia ihan taukoamatta pitkän aikaa. Meinasin jo, että pitäisköhän tehä parit kyykyt ja heilutella peittoja ukon kanssa jospa sitä ois päässy jo synnyttelemään. Kyykyt jätin sitten ihan suosiolla välistä, menin suihkuun ja sen jälkeen miehen kainaloon sänkyyn kattelee leffaa jospa sen peittojen heiluttelun edes olis toteuttanut, mutta ennenkuin ehdin edes ajatella asiaa niin olinkin jo untenmailla. Se siitäkin sitten :D Supistuksetkin siitä ilmeisesti rauhottu kun olin niin yllättäen nukahtanutkin.

Tänään oli aamusta neuvola. Eikä sielläkään mitään ihmeellistä. Meinasin saada noottia painonlaskusta, mutta sitten kun th mittas sf-mittaa ja vähän kopeloi vauvaa niin sanoi että tää tuntuu kyllä ottaneen ihan kivan kasvuspurtin tässä viikon aikana ettei pitäis mitään hätiä sen suhteen olla. Kiva niin :) Puhuin siitä imetyksestäkin tänään ja vaikkei sieltä tähän hätään mitään uusia asioita tullut niin kyllä se kummasti kevensi mieltä. Th oli sitä mieltä, että toisen kanssa imetys yleensä onnistuu helpommin ja lupasihan se varata vähän pidemmän ajan kotikäynnille niin katsotaan viel yhdessä sitä otetta ja niitä kaikkia imetysasentoja :)

Neuvolan jälkeen käytiin kiertämässä kirpparia ja sen jälkeen lähdettiin Prismaan tekemään viikon ruokaostokset. Siitä kauppareissusta tulikin sitten oikein ikimuistoinen. Meinasin nimittäin pökertyä keskelle kauppaa. Ensteksi alko vaan vähän heikottaa ja tuli ihan tuskan hiki, sit alko henkeä ahdistaa, hävis kuulo ja sumeni silmissä.. Olisin varmaan pyörtynytkin jos ei yks mukava rouvashenkilö olis kiikuttanu mulle kiireesti hyllytysjakkaraa. Onneks se huomas, en olis meinaan mitenkään siinä vaiheessa enää ehtiny mihinkään istumaan! Oli ihanaa päästä takas autolle. Istuin siellä autossa parkkihallissa varmaan puol tuntia ja hörpin pillimehua että olo vähän kohenis.

Nyt on sitten ne vaipatkin ostettu pikkusiskolle valmiiksi odottamaan! Sairaalakassi olis vielä pakkaamatta samaten Jeminan hoitokassi. Varastossa odottais edelleen hakijaansa imetystyyny sun muuta vauvatavaraa. Pitäis kai nekin hakea pois sieltä ja pestä päälliset yms. niin olis sitten toimintakunnossa kun vauva päättää tehdä ensiesiintymisensä.

Huh, mikä romaani taas vaihteeksi! Toivottavasti edes joku jaksaa lukea :D

LauraElina: sulla on ollu rankka kauppareissu :oo onneks oli ihana rouva siel joka autto! millanen olo sulla on tänään ollu? onko tullu uudestaan tuollasta?

tuosta kävelystä.. mä turhauduin nyt illal olee yksin himassa ja lähin sitte kauheeta kyytiä kävelylenkille ja poikkesin kauppaan samassa.. mutta ei yhen yhtä supistusta tai minkäänlaista reagointia..
hirveet zumbat alko kyllä mahassa heti ku palasin sohvalle telkkaa kattoo :D

Jos jotain oon huomannu ittestäni tän raskauden aikana niin sen että mulla on huono kärsivällisyys.. kaikki mulle heti nyt, mutta tosiaan nyt koitan kovasti muuttaa asennetta :p

Tämä ei ole reilua, se hävitti mun tekstit taas! Nyt menee herne nenään!

LauraElinalle: Toivottavasti heikotus menee ohi. Mua hirvitti jo kun lähdit reissuun että pääsetkö yhtenä pakettina takaisin. Onneksi reissu päättyi hyvin. Mutta minulle sanottiin Kalevalaisen luona että raskauden edetessä yläselkä ja hartiat kiristyvät kun vatsa muuttaa selän asentoa melkein väkisin. Tämän takia olen käynyt Kalevalaisella koko raskauden vaikkei hän käsittele kuin hartiat ja niskat.

Voi "ihanuus" raskaus, alkoi kirjoitus taas tökkimään kun alkoi taas supistamaan, noista ei varmaan ole mitään haittaa mutta niitä on pitkin päivää, ja menevät ihan kuin oikeatkin ympäri selän puolelta. Polttavat kainalon alta nivusiin ihan oikeesti. Aamupäivällä piti jättää pasianssi kesken kun täytyi lähteä kulkemaan. Vaavi piti sellasta mylläkkää että veti vattan pinkeeksi. No kaulaa oli jäljellä eilen 3 cm että nyt ei haittaa vaikka vähän liikkuukin. Ja kyllä mä olen tällejä saanutkin. Tänään tein ruuaksi kaalilaatikkoa, eihän sitä kukaan muu syönyt. Mies on iltavuorossa, ja lapset juuri ja juuri maistoivat. Mutta laitoin loput pakkaseen. Sitä pasianssia onkin tullut pelattua, kun vaavin tarvikkeet alkaa olemaan kasassa. Vielä patja sänkyyn (mistä löytyisi 55 cm levyinen), ne varavaipat ja tuttipullon voisi ostaa varalle. Saisi keitettyä valmiiksi. Mutta onhan tässä vielä se 4 viikkoa. Voi olisin jo valmis synnärille, ainakin viikon päästä voisi vaavikin olla jo valmis.

T77: Teet varmasti niin kuin viisainta on. Itselläni vaavi oli kääntynyt kesällä perätilaan. Terkan mielestä vaavi oli pää alaspäin toukokuussa. Tuuraajan tullessa kesäkuun neuvolaan hän oli sitä mieltä että on se raivotarjonnassa, joka kerta. Mutta oman terkan tullessa vaavi olikin perätilassa! Säikähdin, mutta onneksi vaavi on ainakin nyt vissiin oikein päin, ainoa että hän on kasvot ja jalat mun selkärankaa kohden. Kun menin painoarvioon sanoin lääkärille että jos on pienintäkään syytä epäillä että vaavista tulee yli 4 kg tai on väärässä asennossa haluan keisarinleikkauksen. Olen molemmissa synnytyksissä pelännyt sydänäänten puolesta, ollut välillä takamus pystyssä sängyssä yms muuta "mukavaa" että saataisiin turvallinen synnytys. Allas on ollut kielletty sykkeenseurannan vuoksi, ja pojat ovat syntyneet antenni päässä. Imukuppia käytettiin jälkimmäisessä, eikä se oikeastaan minua häirinnyt. Mutta ensimmäisessä repesin reippahasti sisältä, osittain vissiin sen vuoksi kun spinaali on vienyt molemmissa tunnon ja supistukset juuri ennen ponnistusvaihetta.

Whoaa!

mayday: Ihan mieletön teksti tosiaan tuo "Vauvasi on nyt täysiaikainen!". Pysäytti.

Nukkumisesta ja käsien puutumisesta: multahan leikattiin toi oikea ranne keväällä just sen takia että puutumisoireet pahenee raskaudessa. No oikea käsi voi oikein hyvin mutta vasen puutuu ja turpoaa niin että sormukset saa ottaa yöksi pois. Nukkuminen on välillä tosi helppoa, en herää kuin pari kertaa yössä vessaan tai siihen että oon kääntyny unissaan selälleen ja selkää särkee. Sitte on niitä öitä että kissat juoksee ympyrää ja mies kuorsaa. Kyllähän minä saisin muuten nukuttua, mutta... Melkoiset tyynyillä kiilaamisen sessiot pidän joka ilta mutta tuleehan sitä pyörittyä, varsinkin kun tuo toinen tuolla mahan sisällä ei nuku sillon ku ite nukun! Hurjan tuntuista kun tyyppi monottaa patjaa kyljen läpi, auh! :)

teeta: mulla kans kauhia innostus että no joko joku jotaki.. Mukavaa, kun on tullu tosiaan paljo kirjotteluja mammalomalaisilta, tässähän pitää ihan varata aikaa että saa kaikki ajatuksella luettua läpi! :) onneksi nyt on muutamaksi päiväksi ulkomaailmassa tekemistä niin ei tarvitse päivystää koneella :D

LauraElina:
kevyt 5 km iltalenkki... :D mää kävin lauantaina 2,8 km ja ei puhettakaan että sen pidemmälle oisin jaksanu. Etenemisnopeuskin oli ihan naurettava :D Välillä piti pysähtyä puhaltelemaan kun supisti, ei se kipiää käynyt mutta lamaannutti silleen hauskasti.

Kävin eilen sosiaalistumassa kaupungilla kun täällä alkaa tämä festivaaliviikko. Kiva oli nähdä ulkomaisia kavereita aiemmilta vuosilta, kun olen ollut festivaalivieraita hostaamassa. Tänään ja huomenna ollaankin tiiviisti kimpassa sen porukan kanssa, luvassa mm. sightseeing- pyöräilykierros. Saa nähdä poljenko koko kierrosta, kun se on sujunut ainoastaan toisella kankulla nojaten tai seisaaltaan :D

Miten te ootte muut palstalaiset pohtinu tuota synnytystä, minkälaisiin kivunlievityksiin tai metodeihin olette päätyneet? Hemmis puhui tuolla neuvolaketjussa luomusynnytyksestä ja mulla on vähän semmonen olo että haluisin mennä juurikin mahdollisimman vähällä puuttumisella (ja puutumisella, hehe). Tuota asiaa edesauttaa se ettei meillä meinaa suvussa oikeen paikallispuudutteet toimia. Epiduraalin kanssa mua vistottaa sen laitto sinne selkään vaikken mikään neulakammoinen muuten ole. Jotenkin haluaisin etten ois ite eikä vauvakaan niin tokkurassa ettei mitään muistikuvia jäisi, kun tarkoitus ei ole dokumentoida koko tapahtumaa jenkkityyliin videolle :D Ammetta jos voisi käyttää ja jottai lämpötyynyjä, ja mä oon niin varma että selällään en saa tätä ulos itsestäni, kun on niin hankalaa olla selällään ylipäätään. Kohdunkaulan puudutus voisi olla järkevä mutta kun eipä siitä puudutusaineen toimivuudesta osaa sanoa. Keväällä käsileikkauksessakin laittoivat 6 piikkiä ja teho kesti alle 2 tuntia.

Sitten asia joka on alkanut jännittää: istukan ulostulo. Muistin että jokunen vuosi sitten SubTV:llä tuli semmonen huom! FIKTIIVINEN brittilääkärisarja joka tapahtu naistentautien sairaalassa, Bodies nimeltään. Siellä kävi muka aina kaikkia hurjia onnettomuuksia synnytysten yhteydessä, mm. istukkaa irrottaessa kohtu käänty nurinperin ja tuli ulos ja kaikkea ällöä. Onneksi aina kaikki oli sen yhen inhottavan ja epäpätevän mulkun lääkärin vika ja ne muut lääkärit lopulta sai sen hiillostettua ulos sieltä sairaalasta. Ei muuta ku peukkua ettei itelle satu semmonen kohalle! :D

T. nimimerkki Uskon kaiken mitä telkkarissa tapahtuu todeksi

LauraElina 5 kokonaista kilometriä!!!! Meikku on kilsan jälkeen ihan poikki, alakerta huutaa hoosiannaa ja supisteleekin napakasti mutta ne on ihan liian lyhkäsiä ollakseen synnytys supistuksia.... Hyvässä kunnossa oot vielä!!!! Hattua nostan!

Nukkuminen, Mikä nukkuminen?!? Viime yönä yritin tehdä pesää sohvalle sellaseen puoli-istuvaan asentoon kun ei sängyssä nukkumisesta tullu mitään.. Sain sit tunnin nukuttua ja isäntä tulee ihmettelemään et ootko kunnossa, minä tuhahin et: No perkele olen, anna mun nukkua ees hetken... Eihän siittä sitten enää mitään tullu! Siirrryin takas sänkyyn ja pyrimisekshän se meni... Joka paikkaa sattuu lonkkiin ja käsiin sekä erityisesti alakertaan!!!

Hele81 Mä en varsinaisesti ole suunnitellut synnytystä. Huomasin se aika turhaksi esikoista tekiessäni... Omissa toiveissa olisi luomu synnytys, missään nimessä en halua epiä koska en sitä tarvinnut esikollakaan. Synnytys jakkara kiinnostaisi kovasti, mutta saa nyt nähdä millanen synnytys tällä kertaa tulossa!! Näistä kun ei ikinä tiedä niin olen mieluummin vain avoimin mielin menossa sinne synnärille, ei tule niitä pettymyksiä!!!

Niin ja ei mulla ainakaan ollut ongelmia sen istukan kanssa. Syntyi vartin tytön jälkeen ja oli ihan kokonainen mötikkä...

Minä meinasin lähtä aamuyöllä jo synnyttämään mutta eipä sitten... Kahden aikaan yöllä alko kipeät supistukset ja viiden aikaan ne muuttu säännöllisiksi. Seurailin niitä sitte reilun tunnin ja soitin synnärille. Tutut ohjeet: Paramaxia naamaan ja tuu sitte tänne jos ei mee ohiMenihän ne sitten lopulta ohi, ettei tarvinnu vielä synnyttämään lähteä. Vähän jopa harmitti. Neuvolassa kävin nyt aamulla ja terkka arveli ettei enää kauaa mee! Kurkattiin ultrallakin ja tosi alhaalla jo vauveli hengaili.Hui, alkaa oikeesti jo jännittää näin ensikertalaisena. Hullun kauan kesti ennen ku kehtasin ees soittaa sinne synnärille. Ku ei oikein tiedä paljonko pitää sattua ennen ku sinne kannattaa lähteä???

Böö !

hele81: mä en oo synnytystä mitenkää suunnitellu tai miettiny haluanko lääkkeitä yms..
ensisynnyttäjä siis oon ja jotenki sellanen fiilis että avoimin mielin vaan ja sitte kattellaan tilanteen mukaan että kestänkö ilman lääkkeitä vai en yms .. en tiiä kuitenkaan yhtään mitä odottaa. Onhan sitä lueskellu synnytyskertomuksia ja nähny telkasta mut siltikin sen kokee varmasti jokainen niin omallla tavallaan että nyt koitan vaan pitää avoimen mielen ja toivoa että kaikki menee hyvin   <3

marakatti: hui ! siellä ollaan jo oltu lähellä synnytystä! :)  ite oon miettiny samaa että paljon pitää sattua ennen ku tarttuu puhelimeen saati sitte uskaltaa lähteä :p

täälläkin tuntu tänään aamulla jopa kaksi hieman tuntuvampaa en nyt tiiä supistusta mutta vihlasua :D jippijaijei

mut nyt tää lähtee reippaalle kävelylenkille äitin luokse! musiikit korville ja talsimaan. Ai että mä kaipaan kunnon juoksulenkkiä!!! sais vaan spurtata sinne missä pippuri kasvaa :D

saas tosiaan nähä koska alkaa tänne tippumaan niitä vauva uutisia ! tsemppiä hirmusti kaikille !  <3

Mä käyn 5-6 päivänä viiossa 6 km kävelylenkillä, kestää tasan tunnin. Olen jo ennen raskautta kävelly,nyt kuluu 10 min enemmän vai aikaa. Tänään olin painoarvioultrassa ja oletin, et olis jo paikat auennut,mut ei!!!
Synnytystä sen verran miettinyt, että ilokaasua en missään nimessä ota, tulee oksennus siitä.
Jakkaralla olin ajatellut synnyttää, en missään nimessä sängyllä"maaten".Epiduraali vähän pelottaa,ei ole aiemmissa 2 synnytyksessä laitettu.Ekassa se kohdunkaulanpuudutus 2 kertaa (ei paljoa vaikuttanut) ja tokassa ei ehditty mitään laittaa, paitsi se piikki kankkuun.Sitäkään en haluis,siitäkin on tullut oksennus.. Joo-o, JOS sais valita, sektion ottaisin..!!

LauraElina: mäkin olen pariin kertaan ollu pyörtymisen partaalla kaupoissa, enkä oikein tiedä, mistä syystä. Oon pistäny sen alhaisen verensokerin ja kireiden hartioiden piikkiin. Nyt kantelen mukanani aina jotain sokeripitoista juomista tai suklaapatukoita, ja jos alkaa pyörryttää, niin istun hetkeksi vaikka lattialle puhaltamaan :D

Käsien puutumisesta: Mulla puutui kädet aina ennen raskautta nukkumisen aikana, kun tykkään nukkua kyljelläni. Mutta nyt raskauden aikana puutumista ei ole ollut lainkaan, mikä on aika omituista. Nukun kuitenkin edelleen kyljelläni. Ehkä vaihdan useammin kylkeä tai jotain, etteivät kädet pääse puutumaan, tiedä häntä. Raskauden alussa minulle tuli herkästi suonenveto pohkeeseen, jos venyttelin herätessäni, mutta nyt sekin on vähentynyt. Muutenkin olo tuntuu koko ajan parantuvan. Onko tämä nyt sitä tyyntä myrskyn edellä?

Mullakaan ei ole ongelmia kävelylenkkien suhteen, oikeastaan kävely on paljon helpompaa kuin paikallaan seisominen. Samoin pyörälenkit on ihan jees. Nyt olen käynyt keskustassa 4 kilsan päässä venäjän kurssilla, ja pyöräilyä on tullut siis yhteensä n. 8km per päivä. Joku sanoi, että kannattaa harrastaa liikuntaa niin pitkään kuin voi, jotta synnytyksestä on helpompaa toipua. Ja sitä neuvoa olenkin noudattanut. Hyvä, että pystyy tekemään kaikenlaista, tulisin varmaan hulluksi sänkypotilaana tai joutilaana. Minulla on oikein huono omatunto siitä, että itsellä menee näin hyvin kun muilla on vaikka mitä vaivoja :/ No, voihan se synnytys olla infernaalinen kokemus, who knows. Sitten kärsitään koko raskausajan edestä :P

Synnytykseen olen menossa sillä fiiliksellä, että katsotaan sitten, mitä kivunlievitystä tarvitaan. Ensikertalaisena kun ei ole tilanteesta mitään kokemustakaan. Ilokaasua haluaisin kokeilla, samoin ammetta ja kaurapusseja. Puudutuksia voi sitten katsoa jos ei muuten tunnu pärjäävän. En haluaisi synnyttää puoli-istuvassa asennossa, muuten asentoa voi katsoa tilanteen mukaan. Jakkara olisi siinä mielessä houkutteleva, että siinä saisi painovoimasta apua ponnistukseen. Ponnistusvaihe jännittää minua eniten, ja lähinnä se, jaksanko pakertaa pikkuista ulos, tuleeko lapselle jotain hengitysvaikeuksia ym.

Jaksamisia kaikille!emoticon

Miten tuo pyöräily, eikös siinä oo riskinä et napanuora kiertyis kaulanympärille tms.? jostain joskus kuullut joten en tiiä onko turhaa pelottelua vai mitä :)

Takaisin