Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa, ei mulla kyllä näkyny omassa eikä muidenkaan seinällä et oisin sinne liittyny.. Mulla on siis vähän sama juttu etten oo halunnu kenellekkään mainostaa facebookissa raskauttani.. Sitten kyllä kun tää joskus syntyy ni voin laittaa kuvan.

Aamulla ku oltiin lähössä starkkiin ni oksensin, hyvä että mun mies ehki pysäyttää auton ja sit olinkin jo laatalla pusikossa, vähän ihmiset kattos. Luulen et se johtuu kyllä ihan siitä etten ollu kerenny syömään mitään aamulla ku lähettiin, oltais menty aamupalalle siitä sitten ikeaan. Mut kyllä mun olo on nyt parantunu ja pistäis lähtee kiertelee turun messuille :)

En ole todellakaan kirjoitellut aktiivisesti mutta lueskellut kyllakin mielenkiinnolla kun olen ulkosuomalaisen ja tuntuu olevan niin eri tavat raskauden seurannassa ja synnytyksessa taalla ja siella. Mutta siis nayttaahan Suomessakin olevan vaihtelua paikkakuntien valilla joten ei voi yleistaa...:) Kivunlivitysesta taalla on ainoastaan kaytossa epiduraali, sahkoshokit (TENS) ja "kylpy". Synnyttaa saa harvoin muuten kuin sangyssa selallaan joten eipa ole paljoa mietittavaa mutta hyvaa on se etta oma gyne seuraa koko raskauden, joka kerralla on ultra ja sisatutkimus ja oma gyne "synnyttaa" lapsen. Myos fysioterapia ennen ja jalkeen synnytysen kuuluu asiaan jotta aidin elimisto ja lihaksisto varmasti palaa entiselleen.

Rintaruokinnasta sen verran etta vaikka ei ole omaa kokemusta (ensimmainen tulossa) niin sen perusteella mita opetusta olen saanut niin sen ei pitaisi koskaan sattua jos vauva on "kiinnittynyt" rintaan oikein. Ammattilaiseten pitais osata neuvoa asiassa ja myoskin siina tapauksessa etta lapsen kielijanne aiheuttaa kivun (kielijanteen korjaus on todella helppoa joten kannattaa vaatia tarkastamaan asia jos imetys vaan kaikesta huolimatta sattuu). Kaikkien lippusten ja lappusten lisaksi oma rintaruokinta tukihenkiloni suositteli videoa youtubessa joka on kanadalaisen arvostetun rintaruokinta spesialistin ohjeistusta. se loytyy osoitteesta 
http://www.youtube.com/watch?v=Ox8ht-EVnQA

Tarkeaa kuulemma on etta vauva kiinnittyy tietylla tavalla: spine in line, nipple to nose (upper lip), tummy to mummy, baby to breast.

Mutta siis omaa kokemusta ei viela ole mutta parin viikon kuluttua jo toivottavasti :)

Bean
Kuulostaa kyll aivan ihanalta tuo että on aina sama gyne! täällä ku aina joutuu eri henkilölle :/ ainoo joka pysyy niin terkka neuvolassa.tai minull kyllä vaihtu sekin koska oma jäi äitiyslomalle :D

Täällä yksi pettynyt syysmaha nyt...
Oli viimeinen lääkäri käynti ja se oli todellinen pettymys ja kärsimys näytelmä! Todella nuori "lääkäri", ikää vaikea arvioida kun vois hyvin olla 20 tai 30-

Alussa kyseli vointia jne..kerroin että omasta mielestäni voin hyvin, pieniä supistuksia tunnen mutta niistäkin voisi sanoa että mitättömät. Kun tuli vuoro tutkia meikäläinen niin siitä se alkoikin-todella kovakouraisesti ja piikikkäin kynsin paineli mun vatsaa joka puolelta, ei puhunut mtn! sanoo vaan että en tiedä missä asennossa se sun vauva on! Sydänäänet kuuluivat viikko sitten vasemmalta alhaalta ja oma neuvolantätini on sanonut jo kauan että on raivotarjonnassa, nyt sydänäänet kuuluivat oikealta hieman ylhäältä mutta itsellä on sellainen TUNNE ja "käsitys" että voi ihan hyvin vielä olla raivotarjonnassa, poika on vaan kääntynyt toiseen suuntaan. Syke ja liikkuvuus hyvät ja se on tärkeintä! Mutta muuten ihan samassa asennossa kuin viimeksi-asento vaan eri! Laittoi sitten aikaa ultraan että katsotaan miten päin se siellä on kun hän ei osaa sanoa tai itsestä tuntuu että oli niin kokematon..ettei edes tiennyt missä pää ja missä pylly!
Eli lähete ultraan viikon kahden sisällä-näkee ainakin pojan taas <3

Ja sitten tää alakerran tutkimus, yhtä turha kuin ei oltais tehty mtn..Todella kovakouraisesti paineli ja työnteli sormilla ja jollain laitteella ja taaskaan se ei  kertonut mulle mtn mikä tilanne siellä on. KAIKKI sai itse kysyä ja oikein kaivaa ne vastaukset sieltä-sen tiesinkin että mun paikat eivät ole yhtään auenneet ja pehmentyneet. Niin olikin, mutta kerkee hyvin vielä.

Kun sieltä pääsin niin multa tuli itku siellä neuvolan eteisessä! Tuli niin paha mieli..
Tärkeintä tietenkin on että itse voin hyvin ja asukilla myös kaikki hyvin. Nyt on aamusta asti sen käsittelyn jälkeen sattunut mahaan ja alapäässä kamala tunne :/
miehelleni just sanoin että seuraava neuvola kun on viikon päästä niin aijon kyllä kertoa mielipiteeni tästä lääkäristä!

Saavuttiin mökille hetki sitten ja kaupan kautta mukaan tarttui jumbo pussi pantterisekoitus :) Jos auttaa tähän mielenpahennukseen..
Pakko oli tänne tulla kertomaan ja samalla purkamaan pahaa itkuista oloa ja mieltä kun tietää varmasti että täältä saa tukea ja ymmärrystä!

Huomenna jo rv 36 tasan <3 Oih!

Voi masu87, toivottavasti karkit auttaa ees vähän! Toi on tosi persettä että jää tollanen fiilis, kuitenkin ne erikoistuvat on siellä kohta valmistumassa ja edelleen oppimassa sitä tulevaa ammattiaan niin sitte on taas maailma täynnä niitä gynejä mihin ketään ei halua mennä kun ne ei ole opiskeluaikanaan oppinu miten "asiakasta" kohdellaan.

Itse tein Hämeenlinnassa aina aikaa varatessani hyvin selväksi että en yhdellekkään teiniharkkarille mene, voi tietysti olla että sairauteni vuoksia asia meni aina läpi, mutta ensimmäisen kakskymppisen lökäpöksyn jälkeen toivettani noudatettiin joka kerta ja aina silti sain aikani normaalisti eli ei siirretty mitään koska vanhemmilla lääkäreillä pyöri lomat yms. Voi tietysti olla että heti kun selkäni käänsin niin alkoi valitus meikäläisestä mutta ei haittaa, ainakaan sitä ei koskaan mulle näytetty :).

Kannattaa vaatia kunnon hoitoa ihan rohkeesti ja jos sitä ei saa niin huomauttaa asiasta heti ja vielä sitten vielä ylemmälle, potilaalla on aika paljon oikeuksia Suomessa, on tullu tutuksi tässä vuosien saatossa kun olen seikkaillut melkeinpä joka osastolla Etelä-Suomen sairaaloista.

Noi inhottavat lääkärit osaa olla sitten tosi inhottavia. Mulla on muistikuvia aikaisemmista odotuksista, kun ihmettelin että mistä sitä jokainen tietää että mikä hänellä on tilanne. Mulle kun lääkäri ei sattunut tälläisiä ekalla kerralla kertomaan, jotain mutisi hyvästä, mutta kun ei tiedä edes mitä kysyä niin onhan sitä ihan pihalla. Sitten jos osuu vielä kovakourainen niin voi sissus!

Ekaksi tosta imetyksestä. Se oli niitä harvoja joista annan ison plussan opetuksesta synnärille. Jo ekasta lapsosesta mulle asiaa opetettiin ihan rinnasta pitäen, se kätilö otti oikeesti tissistä kiinni ja laittoi sen lapsen suuhun, nosti lapsen oikeaan asentoon ja varmisti että imuote on oikein. Ensin katsoen ja sitten kun irvistin, oudokseltaan herkillä rinnoilla niin hän laittoi sormen lapsen suuhun ja antoi vaavin imeä sitä että onko kieli yms niin kuin pitäisikin lapsen suussa. Otteet saattavat kuulostaa ronskeilta, ja kyllä minäkin ekan kerran jälkeen sanoin kiireesti että kaikki hyvin. Mutta meillä saatiin imetys sujumaan, kunnes vaavit on täyttänyt 4 kuukautta. Imuotteesta, minulle joka en ole kohta 8 vuoteen imettänyt muistan sen että vauvan alahuuli menee rullalle, kun ote on oikea, jos vaavi on antamassa pusua rinnalle, niin ote on väärä ja rinnanpää hetken päästä (alta vartin) rikki. Aloitus on molemmilla kerroilla ollut hankala, mulla maito on noussut vasta 3 päivänä ja sitten rinnat on ollut aivan kivikovat, toisesta sainkin rintatulehduksen vielä kaiken päälle. Kivikovilla rinnoilla on vaikea saada rintaa riittävän syvälle vaavin suuhun. Mutta ne kaalinlehdet on yliveto, ne laitetaan ulkoisesti rintsikoihin, sairaalamalliin mahtuu paremmin.

Ja siitä luontaishoidosta. Olen puhunut Kalevalaisen hoitajan kanssa että hän aloittaisi varovaisen hoidon jaloista ja alaselästä, ihan sen vuoksi kun siitä on vuosi kun niitä on viimeksi katsottu. Tarkoitus ei ole käynnistää synnytystä, mutta riski on niin suuri että viikkoja täytyy olla riittävästi ennen hoitoa. Alun perin hoidot vyötäröstä alaspäin jätettiin tauolle juuri raskauden ajaksi. Yläselän, käsien, kallonpohjan ja hartioiden hoito on auttanut tähän asti, mutta mulla on aika 5.9. ja silloin on viikkoja 37+6 että jos muuten saa hoidettua niin asia on jo sovittu.

Täällä lähetään kohta synnärille näytille, lapsivettä (haisee muuten oikeesti imelälle)lorahtelee..... Äsken kävin paskalla (näin rehellisesti) niin ihan saletisti sitä valu sielt enemmänkin, muuten vaan vähän tiputtelee.... Toivottavasti en oo väärässä ettei tule turhaa käyntiä!!! Jänskättää ihan pirusti vaikka tiiänkin mitä tuleman pitää, mut olin niin valmistautunu siihen et yliajalle mennään kun esikkokin meni!!!

Äsken tos kamat pakkailin kun käskivät varalta ottaa mukaan... Nyt vaan ootellaan et isäntä tulee töistä, sit menox!!!

Oiiii, hirmuisesti stemppiä satu84, toivottavasti pääset tosi toimiin! Sieltä niitä syysvauvoja nyt sitten alkaa pikku hiljaa tuleen enempi :))))

Tsempit Satulle! :)

Ja pakko sanoa Eevi, on kyllä huonoa tuuria nyt ollu teillä, mutta eiköhän se kaikki vielä iloks muutu! Kyllä varmasti! :)

Täällä on myös kärsitty tänään jokseenkin huonosta olosta.. tuntuu ku vatsa olis sekasin. Mutta eiköhän se taas tästä. :)
Limatulppaakin irronnu tänään ja eilen.. ihan selkeetä keltasta sitkeetä limaa. Silti olen "valmistautunut", että yliajalle mennään ja ryminällä. Tuntuu muutenkin että aika käy vähiin jo.. ei olla vielä rattaita hankittu ja haluisin jotkut kivat kotiintulovaatteetkin vaaville vielä käydä ostamassa, mieluisia ei ole vielä löytynyt. Pelottavan vähiin käy aika, siltä tuntuu. Sairaalakassiakaan en ole vielä saanu pakattua. :D ehkä jo siis pitäisi..

Mulla kun  oli toi vauvan kokoarvio äitipolilla, niin pakko sanoa myös että tosi pettynyt olo jäi käynnistä. Olin oottanut aikaa, jotta saisin tietää onko alakerrassa tapahtunut mitään, kun sanoivat edellisellä kerralla siellä, että voin hyvin sanoa neuvolassa etten tarvitse sitä viimeistä neuvolalääkäriä, jossa katottais paikat jne.. että he voivat sen katsoa sitten samalla kun katsovat vauvan painon kun osuu sopivasti niille viikoillekkin.
Kun sitten pääsin käyriltä sinne ultrahuoneeseen, nuori lääkäri vaan sanoi että nostas paitaa ylös ni katsotaan sitä vauvaa. Miettisin tässä kohtaa että jos hän ultraa ensin ja sen jälkeen katsoo ton alapään, mutta en sanonut kuitenkaan ääneen mitn. Ultrauksen jälkeen oli sitten lähettämässä minua jo pois huoneesta, makoilin vielä siinä pedillä ja varovasti sitten kysyin, että eikö nyt tutkitakkaan paikkoja... hän hölmistyneenä että, "sähän olet jo toissynnyttäjä että.." ja syvä hiljasuus. Mä sitten nousin siitä ja olin jotenki vaivaantunu, mutta sanoin vaan että meinasin sitä ,kun he viimeks sanoivat että voin perua neuvolalääkärin sen takia, että he voivat katsoa sitten tässä ultrassa samalla noi paikat.. lopuks kuitenki sano että no, jos sä haluat ni ota sit pöksyt pois, mä katon kohdunsuun tilanteen. Teki mieli sano että ei tarvi ku noin paljon vaivaa näyttää siitäkin olevan. Otin kuitenkin ja hän parissa sekunnissa käytti sormen sisällä ja se oli siinä. Ei sanonu mitn ja kirjotti vaan siihen neukkukorttiin, katsoin sitä ku lähdettiin pois sieltä ja hän ei sitten viitsinyt laittaa rastia kohtaan onko pehmenny vai kiinteä..
ohho, tulipas tarina taas. :D

Tsemppiä satu84, jännään jo ihan sun puolesta täällä et miten käy.. Onks sulla tullu supistuksia kans?

Masu87: Tosi ikävää tollanen kohtelu, onneks sentään tajus laittaa sulle ajan ultraan ettei jää sellasta oloa et miten päin se vauva nyt sieltä on oikeen tulossa. Toivotaan että siellä ultrassa ollaan asiallisempia ja saat varmaan painoarvioinkin sitten samalla :) Mulla oli viimeks kans tosi nuori lääkäri, ei niitä vaan jotenkaan osaa ottaa tosissaan, varsinkin kun oli tosi epävarma puheissaan. Toivottavasti nyt ma olis joku vähän kokeneempi..

Mulla on ollu koko päivän tosi väsyny ja pahoinvoiva olo. Myös alapäätä vihloo vähän väliä mut en tie painaako toi muksu sinne vai onks ne nyt niitä supistuksia?

Voi juku! Nyt näitä vauvoja vissiin alkaa pikkuhiljaa putkahdella! Tsemppiä synnärille Satu! Tääl ollaan hengessä mukana! <3

Meil ei tää päivä oo menny ihan niin hienosti. Ihmettelin kun tyttö oli päiväunilla ja alko yhtäkkiä itkemään kauheesti, menin katsomaan ja siellä odotti mua pikku yllätys; koko sänky ja likka ihan yltä päältä oksennuksessa! ;S Kiikutin likan ensimmäisenä suihkuun kun hiuksetkin oli ihan ökässä. Sen jälkeen sängyn kimppuun ja ei liipannu kauheen kaukaa etteikö siellä seassa ollu munkin oksennukset, yh! Kolmet oksennukset oli siel sängyssä ja kerran tuli pieni pulautus vielä suihkun jälkeen, mut nyt on menny monta tuntia ettei oo tullu mitään. Aluks ei oikeen mikään maistunu, mut nyt on syöny ihan ruokaakin ja hyvin on tähän asti pysyny sisällä. Mä vaan niin toivon ettei se ollu mitään oksutautia tai että se ei ainakaan tartu muhun. Jeminaa odottaessa meinaan kerran sairastin oksennustaudin ja se oli jotain todella kamalaa.

Täällä myös kokemusta noista idioottilääkäreistä sillon keskiraskauden lääkärintarkastuksen yhteydessä ja ne vois kyllä painua sanonko mihin Siperiaan. Myötätunnot kaikille tämän lajin edustajiin törmänneille!

On kyllä ollu niiiiiin väsy päivä tänään. En tiedä mikä muhun on oikeen iskeny, mutta tekis mieli vaan kömpiä sänkyyn ja vetää peitto korville. Soitin miehellekkin töihin, että tuo jotain ruokaa mukanas kun en yksinkertasesti jaksa alkaa mitään väsäämään.

Tässähän meinaa iskee lääkärikammo ku lukee noita mitä teille on käyny :/ kamalaa tuommonen! mulla olis reilun viikon päästä se synnytystapa-arvinti, missä kattovat paikat ja vauvan koon, toivottavasti olis mukava ihminen siellä tutkimassa... ja hirvittää ku aikaa varatessa sanottii et pissanäytettä varten pitää olla 4 tuntia käymättä vessassa, ja mulla on se aika heti aamusta :D pitää muistaa yöllä olla käymättä, ja sitte sairaalalla pitäis ensi kyetä käydä ilmottautumassa ja sit vasta pääsee sen näytteen jättämään :D vessa on kuitenki aamulla aina eka paikka mihi suuntaan :D

Ja kamala paniikki meinaa iskee, mulla ei ole mitään hajua mitä kaikkia tarvii hommata! Esimerkiks vaatteita, tarviiko minkä verran mitäki ja mitä kaikkee. Kovasti oon yrittäny lueskella ja ettii tietoo, ja yrittäny tuolta miehekkeeltäki kysellä ku sillä kuitenki kokemusta jo on, mut vastaus on aina vaa et ehtiihä ne vielä... mua vaan rauhottais jos sais varattua valmiiks ne nii sit vois loppuajan olla murehtimatta niitä :)

tääl alkaaki porukka kohta synnytteleen + satu tietty joka on jo varmaan sairaalan pedillä huhkimassa :P <3
mulle on tullu ihan semmone olo nyt ett tää oikeesti antaa nyt odottaa itteensä yliajalle kun niin uhkaili tulla etuajassa :DD huomenna rv37<3

Heippa vaan kaikki :) ♥ Kyllä on tullut taas paljon tekstiä :)

Eeville ♥ jaksu halit ikäviä noi vastoinkäymiset..
masu ♥  ikävä juttu kun tollein kohdellaan :(
satu ♥ kovasti tsemppiä sinne synnärille ♥

Kuulumiset täältä..

Keskiviikkona iski ensimmäiset kunnon supistukset ja tuli monta peräkkäin.. nyt se sitten alkaa..

ke-to välinen yö oli taas ihan kamala.. iski taas selkään kauhee jumitus ja kun selän puolelta helpotti niin siirty etupuolelle tuntu että vannepuristaa ja en voinut hengittää kunnolla mies varmaan tunnin hiero että rupes helpottaan.. en pystynyt oleen miteenkään päin mua sattu niin kamalasti että jouduin paniikkiin jo ja mietin että kohta on pakko soittaa ambulanssi.. en enään ikinä haluu kokee mitään niin hirveetä kun tuntu että henki lähtee..

Tänään on viillellyt kovasti tuolta alhaalta ja moneen kertaan.. Ja sitten mulla kanssa lorahtelee vähän väliä en tie onko lapsivettä vai valkovuotoo vai mitä..välillä tuntuu tosi ilkeelta tuolla alhaalla..

Mä olen kanssa niin väsy että voisin nukkua kokopäivän.. mulla on niska ja hartiat ihan jumissa.. oon yrittänyt niitä venyttää mutta ei auta..

Mutta muuten olo ihan jees :) Ja vaavi potkuttelee kovasti tuolla masussa ♥
Maanantaina olis neuvola. ja sitten 6.9. se ultra käynti viellä viikoilla 36+5 ♥

Tänään 34+1 ♥ Kyllä toi aika vaan rientää kovaa vauhtia eteen päin..

Kovasti jaksuja kaikille halin kera ♥♥

Kiitos kaikille tuesta ja ymmärryksestä <3

Helpotti tuo kiukku ja itku kun sai mätätä mölliä naamaan ja saunassa nautin yhden alkoholittoman siiderin! Miehen kanssa asiasta juteltiin niin sekin auttoi kummasti..

Aika jännää ajatella että kohta me syysmasut synnytetään, kukin vuorollaan jossain vaiheessa! Kukahan meistä ensin ja viimeiseksi? Ei voi tietää mutta sitä miettii itsekseen.. että koska ja kuka? :)

*koputtaa puuta* itse olen voinut kyllä erinomaisesti kun lueskelee että monilla teistä satelee puukkoja tuonne alas, lorahtelee-onko se sitten lapsivettä vai valkovuotoa, supistelee jo kunnolla! Itse en voi samaa sanoa, supistuksia on tullut muutamia yön aikana ja nekin todella huomaamattomia-muuten niitä edes tunnista supistuksiksi muuten että masu menee ihan kivikovaksi ja menkkamaista särkyä sen mitättömän hetken. Jotain pientä "puukon" iskua olen saanut mutta sekin huomaamatonta..
Eli uskon että tää meidän asukki viihtyy tuolla masussa vähän liiankin hyvin, kun ei minkäänlaista paikkojen pehmentymistä näkyvissä..
Kuulostaa ehkä siltä että kaipaan tai haluisin näitä kaikkia mainitsemiani asioita-mutta välillä ihmettelee että asuuko tuolla masussa ketään, vaikka liikettä on. Ja kuitenkin mennään jo rv 36 huomenna :) On se jännää nähdä sitten siellä ultrassa vielä poika, minkäkokoinen se silloin on ja kuinka pitkä, jne..Kun tällä hetkellä arvioivat että painaa sen 2,5kg :) Nyt on odottavan aika taas pitkä kun odottaa sitä ultra kutsua.. mutta niin kuin sitä sanotaan hyvää kannattaa odottaa :)

Hyvää viikonloppua kaikille mammoilla ja masuasukeille <3

Oonki monesti aatellut, että jännä ettei meistä ole kuin yksi vasta jakaantunut ja silti elokuun loppupuolta mennään. Mutta jännää seurata, kuka synnyttää seuraavaksi!

LauraElina mulla ainaki tuo Lansinoh vain pahensi rinnanpäitä!  Yritin sitä kovasti käyttää, kun luulin että se oikeasti on niiiin hyvää kuin neuvolassa sanottiin. Mutta jos olin laittanut sitä, niin tuntui että koko tissi hajoaa kun imetti. Neuvolasta sain vielä Ainun lanoliini rasvaa, mutta samanlaista se oli kuin se Lansinohikin. Sen Bebanthenin koin parhaimmaksi.

Nyt kun kävin apteekissa, niin kysyin olisiko jotain muuta mitä voisi laittaa nänneihin kun imettää, kuin sitä Lansinohia kun minulle se ei sopinut. Niin apteekki-täti vain tuumasi, että vaikka kehutaan, että se on niin hyvää rasvaa ja että siinä on vain sitä luonnollista lanoliinia, niin silti joku voi olla allerginen sille, ettei se kaikille sovi. Täti sitten suositteli kokeilemaan Bevita R (?), vissiin se on vähän kuin Bebanthenia. Ostin sitä sitten pikku tuubillisen ja jätin Lansinohin ostamatta. Ja ostin myös sen Bebanthenin.

Mies lähti sorsanpyynnin aloitukseen ja ajattelin, että voitaisiin pojan kanssa vaikka siivota tänään. Tai siis minä yritän siivota ja Tatu sotkee minkä kerkeää...

Heipparallaa,

Loistavaa, oli tullu äippärahapäätös ja ei voi muuta sanoa kun yllätyimpä ekaa kertaa positiivisesti kelan toiminnasta, olin nimittäin laittanu rastin ruutuun että vuoden 2009 verotietojen mukaan otetaan raha, he olivat kuitenki siellä laskeneet tämän vuoden alusta mun tulojen perusteella mun äitiyspäivärahan koska olivat katsoneet että siitä tulee isompi ja se olikin itseasiassa reilu parisatkua enempi mitä odottelin, eli jee! nytpä tietää mitä tää nainen tekee, lähen tästä remppakauppaan tilaa laminaatit joka huoneseen, pihistelin viime viikolla ja tilasin vaan kahteen makkariin, nyt kyllä menen ja tilaan kahteen muuhunki niin saapi sitte varppina samanlaiset joka makkariin, edelliset omistajat kun ovat laittaneet eriä laminaattia joka huoneeseen.
Terkka sanoiki mulle torstaina kun kävin, paino oli vähän tippunu niin myönsin sitte että oon täällä vähän remppaillu taloa kun mies ollu kertausharjotuksissa, että mite se onkaan että kaikki naiset yleensä viimesillään alottaa kauhean remppaamisen kotosalla käski kyllä vähän rauhottaa menoa, ainakin jos yksin touhuan ettei vaan satu mitään.
Voi että odotan ens keskiviikkoa, sitte mun uus makkari on valmis ja sämpyllekkin saadaan sänky laitettua mun viereen. Sitte ois vielä toisen makkarin vuoro ja kaks muuta makkaria jää sitte myöhemmäksi, on ainaki tarvikkeet jo kaikkiin.

Kuinka moni muuten aikoo nukuttaa vauvaa samassa huoneessa kun itse nukkuu? Itse aattelin olla laiska ja alun pitää meidän makkarissa kun ei jaksa joka imetyskerralla lähteä hahuileen ympäri kämppää, siis yöllä.
Mulla on nyt parina yönä alkanu lonkat puutuun yöllä, eka yönä luulin et olin vaan niin ressaantunu et jotenki vaikutti nukkumiseen mut viime yönä oli kans ongelmia, hitsi et ootan pääseväni näistä säryistä eroon ja saan pikku sämpyn syliin.

Sairaalalaukkua en oo vielä pakannu, kai se pitäis tässä kohta, mullahan kyllä on kuukaus vielä aikaa. toisaalta taas jännään kun kummatki siskot on ollu etuajassa että miten minun käy, meen varmaan sitte ite kohisten yli lasketun.

Sateista päivää mammat, mutta ompa ainaki raikas ilma pihalla!

Annukas-
me asutaan kaksiossa joten lapsi on meiän kanssa olkkarissa :,DD esikoinen kun on vallannu makkarin :P mut vauva siirtyy sit pojan kanssa samaan huoneeseen kunhan nukkuu yönsä syömättä :) esikoinen nukkui meidän kanssa perhepedissä ekan 4kk kun ei viihtyny kehdossaan ja koliikkivaivojen takia näin oli helpompi.Sitten siirtyi pinnasänkyyn ongelmitta :)

ninetsu no voihan höh, pääasia kai että joku rasva toimii! Mä koin Lansinohin todella tehokkaaksi. Kokeilin välillä myös Bepanthenia, mutta siitä en niin kovin tykänny. Kyllä sekin menee jos ei tota Lansinohia ole tarjolla. Toivotaan et meillä onnistuu imetys nyt tokalla kierroksella vähän menestyksekkäämmin! Olis ihanaa pystyä imettämään ilman kipuja <3

Annukas Meillä esikoinen nukkui niin kauan vieressä kunnes lopetti yösyömisen. En ihan tarkkaan muista, mutta Jemina tais olla kuukauden tai vähän reilu kun lopetti yösyönnin ja siirtyi sitten minun viereen kehtoon nukkumaan. Neljän kuukauden iässä siirtyi pinnasänkyyn ja vuoden iässä omaan huoneeseen. Samalla kaavalla olen ajatellut mennä tämän toisenkin kanssa jos se vaan toimii yhtä hyvin. Sillä tavalla mennään mikä tuntuu hyvälle :)

Tänään olis ohjelmassa sen iltapuvun sovitusta oikeiden kenkien kanssa ja sen jälkeen synttärilounaalle. Me kun oltiin siellä Bulgariassa juhlimassa mun äitin ja hänen kaksoissiskonsa nelikymppisiä niin nyt he ovat järkänneet muillekkin sukulaisille pienimuotoisen juhlat. Huomenna sit jos suunnitelma pitää niin vietetään koko perheen kesken ihan kotipäivä :)

Ihanaa viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille syysmasuille!! :)

Takaisin