Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ainaki jenna esikolta lapsivesi oli semmoista läpinäkyvää, aika paksua "limaa", ei ollenkaan niin kuin vettä... Vähän kuin spermaa. Kotona ensin kauan aikaa mietein, voiko se olla lapsivettä, kun se ei edes ollut vetistä ja sitä pikku hiljaa valui. Vähän kuin olis ollut menkat...
Pitkän pähkäilyn jälkeen soitin synnärille, ajattelin että ne nauraa minulle, että voiko se olla lapsivettä. Käskivät tulla sitten näytille. Ajomatka synnärille kestää puolisen tuntia ja koko ajan tuntui että sieltä pikku hiljaa jotain valuu. Mutta aika pian kun kotoa lähdettiin, niin alkoi supistelemaan ja polttelemaan. Aloin silloin olla "varma" että kyllä se lapsivettä on.

Ja niin ne pisti synnärillä siihen sydänkäyrään ja sillä tikulla tarkisti, tuliko lapsivettä. Ja sitähän se oli ja sairaalaan jäätiin. Ja 7,5 tuntia myöhemmin poika syntyi.

Mutta olin tosiaan kans aina luullut, että lapsivesi on VETTÄ. Ja sen heti tuntee, kun sitä tulee ja housut kastuu yms yms. Mutta ihan siteellä minä ainakin pärjäsin. Ja tosiaan tuntui siltä, niin kuin olisi menkat ollut.

Nii joo ja nuista imetysliiveistä. Itse ainakin aion panostaa kunnon imetysliiveihin. En olisi esikoisen kohdalla voinut kuvitella imettäväni normaaleilla liiveillä...

Minulla oli koko imetysajan (4kk) rinnanpäät auki ja imetys oli yhtä tuskaa. Vaikka vauvan imuote oli hyvä ja maitoa tuli, niin imetys sattui koko ajan ihan hirveästi. Mutta yritin ajatella, että imetän sen vähimmäis suosituksen ja lopetan sitten, jos kipu ei hellitä.
Imetin alusta asti rintakumeilla, kun en vain kerta kaikkiaan pystynyt imettämään ilman ja silti nännit oli auki. Neuvolassa vähäteltiin imetyskipuani ja sanottiin vain, että kyllä se viikossa hellittää. Mutta kun kipua oli jatkunut yli 2vk, niin neuvolan täti tahtoi nähdä nännini. "Voi kauhia! Miten sää oot pystyny nuilla ees imettähä?!"
Neuvolassa ihmeteltiin, kun rinnanpäät oli aina vain auki kuukauden jälkeenkin, epäiltiin sammasta yms yms ja kokeilin niihin puolukkaa ja sitruunaa (karvasteli ihan perkuleesti) ja varmaan kymmentä eri rasvaa, sienirasvoja, Hydrocortisonia, Bebanthenia... Ja mikään ei auttanut.

Sitten kun lopetin imetyksen, neuvolan täti totesi, että rikkoutuneet rinnanpäät johtuivat varmasti vauvan lyhyestä kielijänteestä, että vauva joutui pitämään ronskimmasti tissistä kiinni, että saa kielellä maitoa.
Että olisi kyllä ollut kamalaa, jos olisi pitänyt tavallisilla liiveillä koittaa imettää ja vetää ne jotenkin tissin alle tai yli tms, että saa tissin esille, kun tuntui muutenkin ettei nänneihin kärsi yhtään koskea... Ei suihkun jälkeen pyyhkeellä edes kuivata.

Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni. =) Voihan sitä pärjätä ilman imetysliivejä, mutta minä ainakin aion nyt panostaa hyvän tuntuisiin liiveihin. Onhan niiden ostaminen hankalaa, kun joka merkillä on samaa kokoa olevat liivit kuitenkin eri kokoiset...

Hyvää torstaita vaan kaikille mammoille :)

Täällä kanssa on mietitty sitä limatulppa-asiaa... Että mahtaako tuota huomata ylipäänsä sitten kun se tulla tupsahtaa. Valkovuoto on aivan järkyttävää välillä, eilen tarvoin koko päivän IKEAssa ja muissa sen suunnan ostoshelveteissä, ja valkkari tuli siteen LÄPI. Ei hirveän kiva tunne. Tiistaina neuvolassa todettiin, että beibi on laskeutunut ihan kunnolla, päätä ei löytynyt ollenkaan. Tämän ansiosta myös se pelkäämäni sf-mitta oli tasoittunut ja palasi nätisti käyrälle, viimeksi kun vauva oli ihmeellisesti puoliksi poikittain :D (vissiin vähän notkeampi tapaus tällä hetkellä kuin äitinsä). Olo on tooooodella tukala, ainoa mikä on nyt laskeutumisen myötä paremmin, on hengittäminen. Mukavampi olla kun saa vaihteeksi happea :) Mutta ton laskeutumisen kyllä huomasi/huomaa, joka askeleella tuntuu että kohta molahtaa lapsi jalkojen välistä ulos. Liikkuessa etenkin myös jatkuvasti vihloo kohdunsuuta.

Reippaasti sitten kun eilen tuli käveltyä ja rahaa kulutettua, olikin 170km automatka kotiin odotetunlainen: supistuksia kellontarkasti viiden minuutin välein, ei varsinaisesti kipeitä vaan to-del-la napakoita, mutta selkeästi harkkasuppareita. Supparitkin sitten kotona helpotti, mutta toivotaan että jotain olisivat saaneet alakerrassa aikaan.

Tänään oli ohjelmassa ompelua ja vauvan huoneen viimeistelyt, mutta saa nähdä kuinka käy. Joka paikkaa särkee, närästää hirmuisesti eikä mikään asento ole hyvä, etenkään istuminen - tuntuu että suunnilleen istun lapsen pään päällä. Kirjaimellisesti tuntuu, että häpyluu repeää hetkenä minä hyvänsä. Niin ja herrajumala miten painaa suolta!!

Saas nähdä, meneekö tää uusi sukupolvi yliajalle kuten sekä minä että mies ollaan menty. Toivon kovasti, että ei.

Eevi^lle tsemppihali!

Eeville jaksamisia näiden vastoinkäymisten kanssa ja tsemppejä :)

Huomenna olisi neuvolalääkäri heti aamusta, hieman jännittää jo että onko tuolla alhaalla tapahtunut mtn ja jos on niin kuinka paljon!

Samalla reissulla suuntaan kaupunkiin ostoksille, ajatuksena olisi näitä imetysliivejä metsästää jos nyt edes yhdet näin alkuunsa ostaisi. Muuten varmaan on kaikki alussa tarvittava valmiina, kyllähän niitä sitten kerkee ostella myöhemminkin ja vaikka silloinkin kun vauva syntyy.

Itse olen myös huomannut että valkovuoto on lisääntynyt ja on todella sitkeää! Ilman siteitä ei pärjäisi enää ollenkaan ja niitä pitää myös ostaa varastoon, hieman paksumpia jopa!

Tänään voisin järjestellä makuuhuoneen kaappeja ja heitellä vielä turhia kamoja roskiin tai kierrätykseen! :) Kotipäivä ainakin osittain tiedossa! Ja mieskin kotona mun kanssa...kivaa ;)

kauhia ku olitte paljo ehtiny taas kirjotteleen ja jo unohdin mihin kaikkeen mun piti vastailla xD

mut eeville iso halirutistus täältä<3 kyll asiat aina jotenki järjestyy,tsemppiä kovasti!

mulla lapsvesi oli kyll ihan vettä vettä. ja limatulpan kyll tunnistaa siitä ett se on ihan kirjaimellinen limajojo. tai en oo ainakaan kuullu ett kelleen ois ollu limatulppaa ilman limaa ,siis semmosta mitä ei tajuais :)
ja kyll se on ihan totta ett sen kyll huomaa jos synnyttään pitää lähtee :) ei siitä kannata huolia. eriasia on se että miten ajoissa sinne tajuaa lähtee mutt siis kyll sen tietää sitten kun se hetki koittaa ja ainahan sinne voi soitella ja kysellä :)

Mulla on ilmeisesti luvassa tuskaisia öitä, kun selkä ja lonkat on ruvenneet vihoittelemaan. Lonkat vihoitteli keskivaiheilla raskautta aika paljonkin ja selkä sen jälkeen, mutta nyt sitten vihoittelee vähän kaikki. Ja vessassa pitää juosta entistä tiuhempaan. Uni on kamalan katkonaista ja mulla menee aina kauan nukahtaa uudestaan. No, jospa se tästä. Onneksi sentään helteet tuntuu hellittäneen ja tänäänkin on vain satanut vettä. 

Kovasti tässä jo mietityttää, milloin tulee lähtö sairaalaan, vaikka ei sitä jotenkin vielä osaa odottaa :D Viimeiset viikot on menneet tosi nopsasti. Mulla ei ole ollut laisinkaan supistuksia, niin senkin takia tulee sellainen olo, et ei tässä tule tapahtumaan mitään vielä moneen viikkoon. Onneksi sentään sairaala on lähellä, kun meiltä on sinne matkaa n. 1km. Eli vaikka tulisi kiireinen lähtö, niin matka ei ainakaan ole pitkä. 

Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä miehen kotipaikalle yhdeksi yöksi ja se vähän jännittää, kun sitten ollaan kaukana kaikesta (kotiin yli 140km), mutta jospa se reissu menee hyvin :) Autossa istuminen ei kylläkään innosta yhtään, mutta onneksi voi pysähdellä. Ja alkaa nämä oman kodin seinät jo näyttämään liiankin tutuilta, niin mukava päästä välillä muualle "tuulettumaan". 

Imetysliiveistä, kävin heinäkuussa toisen lapsensa synnyttäneen kaverin suosituksesta hankkimassa Bebesistä kunnon liivit. Olin kuullut paljon hyvää Bravadon saumattomattomista joustavista liiveistä ja olivatkin TODELLA mukavat päällä. Taitaa olla heidän suosituin mallinsa ja ymmärrän miksi. Joustavat kaksi kuppi kokoa, joten käyvät jo nyt ja myös imetysvaiheessa kun rinnan koko muuttuu. Hinta oli 50€ ja verrattuna Lindex 20€ imetysliiveihin ovat hintansa arvoiset. Otan omani käyttöön jo nyt.

Sain eilen vihdoin Kelalta vastauksen, kesti 6 viikkoa. Eihän ne rahat oikein mennyt, joten ei muuta kun korjauspapareita täyttämään. No, tulis edes se äitiyspaketti niin pääsis tarkastelemaan vaatesaldoa.

Mulla oli eilen koko päivän tasaisesti supistuksia ja kunnon vihlasuja alapäähän. Kävelin kaupassakin niin hitaasti, että mummot meni rullattorilla ohi. Yritin ajatella asiaa niin, että hyvä kun jotain tapahtuu. Tänään ei sitte enää mitään... Turvotusta on tullut viikon sisällä ihan älyttömästi. Kengät ei mahdu jalkaa ja sormus piti ottaa pois.

Viikko 38 alkaa, nyt ei enää voi kestää kauan, eihän??? Tänään pakataan sairaalakassi!

voi apua muute et meinas eilen parku tulla kun aloin katteleen Aleksin vauva kuvia :,) tuntuu et siitäki on jo ikuisuus vaikka poika ei oo edes kolmee vielä :D niiiiiiiiiiin ihana <333 on edelleenkin kyllä! mut oih<3 voisin jo pian haluta tän uuden tulokkaan pusuteltavaksi masun ulkopuolelle :,)

böö kaikille :)

Eeville ihan hirmusti jaksamisia ja tsemppi halauksia ! toivottavasti nyt keksitte/löydätte ratkasun ongelmiin.
Ihan älyttömältä kuulostaa tuo että sato pyytäis tonnin parin seinän maalaamisesta ja joistain pienistä ovi säröistä, hävytöntä !!!!

Tuommoset "turhat" supistukset jotka ei saa mitää aikaa on ärsyttäviä, mutta täällä nekin on nyt loppunu... arg... hiljaiseloa ollu supistusten ja kaikkien oireiden mitkä vois viittaa synnytykseen... hohhoijaa ! :DD mä olin viime viikolla niin varma että tää putkaa ulos minä hetkenä hyvänsä mutta ei. Kärsivällisyys ei oo koskaan ollu mun vahvuus! :D

mä en ole noita imetysliivejä vielä kattellu olleskaa.. pitääki joku päivää muistaa vähän vilkuilla kaupoilla.. inhoan rintaliivien ostamista!

hui mihin kuntoon sulla ninetsu menny nännit imetyksestä :o itteeni kieltämättä jännittää ensinnäkin onnistuuko mulla imettäminen ja sitten se kuin rinnat siihen reagoi kun muutenki aina ollu herkkinä ja nyt varsinkin raskaana ollessa nii uskalla koskea ollenkaan..

annemari: loistavaa että tuli asioihin järjestystä ja alko menee etiäpäin ! :)

tuosta
sf-mitasta niin me ollaan menty koko ajan siellä ihan käyrien alapuolella.. pysytty käyrille mutta alhaalla menty..viimeks oli lääkärineuvola rv37+4 mitta oli 32, mutta onneks on tasasesti kuitenki kasvanu koko ajan..taitaa meille pieni vauveli tulla.

pakko muuten hieman avautua tuosta meiä lääkärineuvola käynnistä. Mä olin alle 10 min siellä huoneessa ja aivan turhaakin turhempi käynti! lääkäri puhu todella huonosti suomea ja kun kuunteli vauvan sydänääniä niin kuuli kyllä pelkät istukan äänet ja tokas: hyvin kuuluu siellä vauva.
enpä viittiny siihen sitte tokasta ettei todellakaan tuo ääni oli vauvan syke.. vauva möyri koko ajan masussa nii tiesin että kaikki siellä ok.. sitte sisätutkimus kesti jopa noin 2 sekuntia,oikeesti ! sormi sisälle ja ulos heti.. kysyin että onko mikä tilanne? vastaus oli että kohtu kiinni.
että sellasta täällä :D

lauraElina: kuulostaa niin ihanalta nuo juhlat! harvoin saa kunnolla pukeutua ja prinsessoida! ihania juhlia sinne jo etukäteen  <3

nyt on alkanu muuten nämä joko joko ?? soitot.. sukulaiset ja kaverit soittelee päivittäin no mikä tilanne? ootko vielä yhtenä?  :D

nyt tää on saanu koko kylppärin ja saunan siivottua ja muutenki koti siistinä :)
tänään tulee illalla muutama ystävä meille kokkailemaan ja saunomaan, tarkotus olis pitää pieni muotoset baby juhlat.. vaikkakin ihan perus illanistujaisilla mennään mutta kai nuo jotku lahjat sitten vaaville tuo :)

leppoisaa tohveli torstaita kaikille !  <3

Jennu: joo sisi tosi törkeetä, mä nyt oon alkanut rmeontoimaan täälä. yksis einäö on jo kahteen ekrtaan maalattu, vielä kolmas kerta niin hyvä on. Ja mnu kaveri joka on raksalla niin tulee laitata mun ovia, mutta jos ei saa täysin näkymättömäks niin käyn ostaa uudet ovet jotka on 35€ kpl.

Kiitos kaikille :)

Tänään mulla on parempi mieli. Kävin kättärillä ja vauva oli kääntynyt oikein päin! :) painoa rvioo ei susotunut tekemään :( mutta sanoi että iso vauva olis tulossa :o no mulla on neuvolalääkäri seuraavalla viikolla niin mä pyydän paino arviota sieltä tai sit pyydän iha lähetteen tonne kättärille tarkistuttavaks.

Tsemppiä ja jaksuja vaan eevi sulle, kyllä ne raha asiat tuppaa aina jotenkin lutviutumaan vaikka joskus tuntuu että kaikki menee päin persettä. Ooks te maksanu jotain takuuvuokraa tosta asunnosta ku sinne muutitte? Kuulostaa kyllä kohtuuttomalta tollasia summia vaatia tollasista pikkujutuista. Saa nähä mitä sanomista tulee meille ku koira on vähän syöny eteisen muovimattoa x)

Ostin imetysliivit viimeviikolla vauvaliikkeestä, sellaset joustavat mustat. Ne koot oli vaan hassusti S,M,L,XL ni otin M ja toiv. ne nyt sit venyy siitä.. kyllä niiden pitäis ainaki. Maksoin vähää 30e niistä. Kaverilta oon saanu kans yhdet mut ne näyttää kyllä kunnon seksintappajilta.. siniset pitsikankaiset pussit :D

Jenn_u: Kuulostaa tosi epäammattitaitoiselta. Onks se joku sun vakkarilääkäri vai sijainen. Mä oon jotenkin ihan kypsyny mun neuvolaterkkariin, ei yhtään kiinnostais mennä sinne enään =/ No onneks ei oo enää kovin montaa käyntiä (ainakaan toivottavasti)

Eeville: Oikein iso hali! "Kyllä se aurinko paistaa vaikkei sitä aina näykään" Ja jaksamisia. Niin ja muista purnata, jos se yhtään auttaa, niin kyllä niitä sanoja maailmaan mahtuu. Kantsii vaan koittaa purnata jossain nurkan takana tai palstoilla ettei aiheuta itselleen isompaa haittaa.

Onneksi ei tarvi miettiä asunnonvaihtoa tällä odotuksella. Tosin me asutaan kohta kuin sardiinit purkissa mutta kyllä se tästä. Onneksi me ollaan päästy kiinni omaan niin ei tarvi tapella enään vuokranantajien kanssa. Olen kokeillut sitäkin, ja täytyy myöntää että ilman raskauttakin tuntui että tarvi mennä nurkan taakse hyppimään tasajalkaa välillä.

Meille tuotiin vaunut tänään, ja kävin ostamassa käytettynä ammeen jalat. Maksoin niistä 10 e, tein mielestäni hyvät kaupat mutta toivotaan että ne sopivat vielä ammeeseen, joka on kaupassa. Niin kaupassa on vielä myös sängyn patja, tosin vaavi nukkuu ekaksi kopassa.

Meilläkin vaavi oli kääntynyt oikein päin, ja kyllä se helpotti ajatuksia synnytyksestä heti. Tosin liikkuminen on käynyt aika inhottavaksi. Aina kun nousee seisomaan niin supistaa, harjoituksia, mutta melko kipeitä. Ja vaavi kääntää itseään oikein urakalla, kiertää kuin korkkiruuvi itseään, se sattuu. Nivuset ja lonkat on oikein tulilinjalla. Olisin ihan valmis ottamaan vaavin syliin. Vaunut haettiin tänään kummitytön luota. Hänellä on synttärit syyskuun lopussa, ja voi että oli hurmaava neiti!

Mutta ensi viikon maanantaina kuullaan kokoarvio, vähän jänskättää.

Mulla myös kaks lasta ennestään, enkä kummastakaan ole huomannut limatulppaa. Mutta muistelisin et ainakin toisesta kävi selvä naksahdus ennen ku vedet meni. Minä olen myös kyllä ihan siteillä pärjännyt, täällä kätilöt ainaki on molemmilla kerroilla pyytäny sit et oma side "jätetään tarkastettavaksi " veskiin ja vaihdetaan sairaalan tollo tilalle.

Minä en ole nyt uskaltanut ostaa imetysliivejä valmiiksi, viimeks ku ostin ja innokkaana sit aloin niit sairaalasta lähtiessäni pukeen päälle niin ne tyyliin soi vain nännien päällä, juuri ja juuri sain rinnat ahdettua paidan sisälle, ku oli imetyspaita, mis oli suht avoinainen leikkaus :D Mulla on molemmat saaneet pari ekaa päivää lisämaitoa ja vasta kotiin lähtöpäivänä mul on noussu maito, ja se onkin sit paisuttanu rinnat ihan yli suuriksi...

Totta tosiaan, paljon on tullut tekstiä, huomaa että aletaan oleen aika pitkälti jo kotosalla odottelemassa. Meillä alkaa oleen remppa valmis, ja nyt on tullut hirmuinen hinku siivoileen nurkat viimoisen päälle kuntoon. Kudoin jopa pienen viltin lampaanvillasta kaukalon päälle, kun en myöskään jotenki osaa ajatella yhtään miten paljon ne pienet ihmiset sitten tarviikaan niit vaatteita.

Mulla on viikon kuluttua koko arvioon meno. Ja kahden viikon päästä mun tuttu alottaa vyöhyketerapia hoidot mulle:) Hän myös suositteli kyykkyjä tekeen jos vauva on varmasti pää alaspäin.

Mulla on ollut koko ajan ristiriitaisia tunteita et haluanko nauttia tästä hetkestä, vai odotanko vauvaa syntyväksi pian. Nyt mein esikoinen on lähtenyt kokeileen siipiään kilpajoukkueessa, ja hänelle on tarjolla ekat kisat päivä mun lasketun ajan jälkeen. Ainoo ongelma on et kisat on 400km päässä. Mun äiti on kyllä lupautunut tuleen meille silloin varuilta, jos olen yhtenä kappaleena, mut silti en tiä et ahdistaako mua, ja ylipäätään et mikä, se että en ite pääse paikalle, vai se jos olen sillon vielä yhtenä kappaleena... ressiä se on näemmä revittävä pienistäki asioista, kun ei enää töitä tarvi ressaa ;)

Meil oli 2009 kans foorumi ketju, synnytyksien jälkeen tehtiin ensin sähköposti rinki, sit siirryttiinki faceen (kaverilistoille, ei niihin yhteisöihin) ja meilailu jäi. mun mielestä on ollu tosi mukava facessaki pitää heihin yhteyttä, aika monet ovat tavanneetkin henk.kohtasesti. ja se mikä on niin näkee sit kuviaki toisten lapsista jne. Nykyään ei vois enää edes kuvitella et ollaan foorumilla "tavattu" ku tuntuu et tuntee kaikki jotenki paremmin.

:D mä oon ehkä mailman huonoin muistaa kattoon s.postia xD voisin olla melkosen hiljanen tapaus tommoses ringis :/ mut nii, tuli mieleen ett jos joku mut tunnistaa sielt facen ryhmästä ja tahtoo niin saa kutsua kaveriksi :)

TeSu82: Sanoit että alat saamaan vyöhyketerapiaa. Kertoisitko tarkemmin onko tarkoitus auttaa synnytystä alkuun, helpottaa oloa ennen synnytystä vai jotain muuta. Olen käynyt Kalevalaisessa, joka on aika lähellä vyöhyketerapiaa, ja minullekin on luvattu että hän voisi käsitellä vähän jalkoja ja alaselkää,, kun synnytyksen käynnistyminen on muutenkin lähellä. Mutta nyt ongelmaksi on tullut että en pysty olemaan selällään kuin vähän aikaa kerrallaan. Niin mun on vetänyt lonkan/iskiaan ja häntäluun jumiin oikein kunnolla. En saa sitä enää venyttelyllä auki, ja käveleminen ja nukkuminen on tosi tuskaa. Tiedän että vyöhyketerapialla autetaan synnytyskipujakin, mutta miten se auttaa parhaiten ennen synnytystä.

Muakin kiinnostais toi vyöhyketerapia! Ihan siinäkin mielessä että olis kiva päästä näinä viimeisinä päivinä ennen vauvan syntymää vähän rentoutumaan ja hemmottelemaan itseään. Mielelläni kans kuulisin siitä lisää :)

Eeville tsemppihali! Just kun teillä alko asiat luistaan niin tottakai piti tulla kasapäin kaikkea "paskaa niskaan"!

ninetsu Mulla on kans ihan tismalleen samanlaiset kokemukset tosta imetyksestä esikoisen kohdalla. Mä vaan imetin ihan paljaana kun Jemina ei osannu kumien kanssa imeä. Mulla kans nännit vuosi verta ja pyyhkeen hipaisukin teki todella kipeää. Pidinkin yhdessä vaiheessa pitkän tauon imetyksessä, jonka aikana pumppasin maidot pulloon ja annettiin maito sitten pullosta. Silloin sain noita tissejä vähän parempaan kuosiin Lansinoh-voiteen (suosittelen!) ja maidonkerääjien avulla. Mulla alko sairaalassa jo sattua imetys ja siellä yritin pyytää apua sen kanssa, mutta kaikki sanoivat vain että hyvältä näyttää. Nyt olen ajatellut puhua asiasta neuvolassa jo ennen vauvan syntymää, jotta th osais sitten pitää mulle vauvan synnyttyä oikeen kunnon imetysohjausta asennoista ja oikeista otteista. Haluaisin nyt kuitenkin imettää pitkään ja mielellään ihan kivuttomasti.

Ja imetysliivit on ainakin omasta mielestäni ihan ehdoton juttu jos meinaa imettää! Mulla oli sairaalassa jo mukana liivit ja liivinsuojat. Oli ihanaa kun ei tarvinu koko ajan olla ihan tahriintunut maidosta ja lisäks ne liivit helpotti kipua ja tuki kun maito nousi.

Hemmis Mulla kans tuli eilen valkkari siteestä läpi ja oli muuten aivan kuin vettä vaan. Sitä lorahteli ihan koko ajan pitkin päivää. Imuroidessa lorahteli koko ajan ja aloinkin jo miettimään et voisko kyseessä sittenkin olla lapsivesi.. Päätin kuitenkin olla ressaamatta ja nyt yön/aamun aikana ei oo lorahdellu et eiköhän se ihan vaan vetistä valkovuotoa oo ollu.

Eilen oltiin juhlimassa taas vuotta vanhempaa appiukkoa ravintolassa ja oli kyllä ihanaa päästä herkuttelemaan oikeen kunnolla! Napa meinas kyllä sanoa itsensä irti :D

Mä en oo vieläkään laittanu sairaalakassia valmiiksi, vaipat on ostamatta ja mitähän kaikkea. Kai se kohta olis jo aika alkaa valmistautumaan ettei joudu sit kiroomaan kun se lähtö yhtäkkiä yllättääkin et eihän meillä oo mitään valmiina! Varsinkin kun tarkotus olis lähteä sit heti kotiin niin ei siinä mieskään kerkeis mihkään vaippaostoksille välissä.

Taas paukku viikot, 36+0, kohta poksuu!! <3

Rominna,
Tarkoitus on nopeuttaa/helpottaa synnytystä ja jopa toivottavasti käynnistää. Tuttavani joka tekee käsittelyitä, käsittelee jalkapohjat ja sääret polviin saakka. Edellisessä raskaudessani hän ei ollut vielä opiskellut hoitoja niin paljon että olisi pystynyt käsittelemään sääriä. Silloin siis käsiteltiin vain jalkapohjat, joka oli nopea käsittely. Mutta koska hoito voi jopa käynnistää synnytyksen, ei hänkään aloita hoitoja vasta kun rv38.

Itse koin ainakin viime synnytyksessä saaneeni apua. Piti käydä ihan lunttaan miten synnytys oli edennyt, n.klo 12 olen saapunut synnärille, 3-4cm auki,ja poika syntyi klo13.30. Ja tuolloin kun olen tullut synnärille, en edes ollut hirmuisen kipeä, kun hän tuntia ennen pojan syntymää antoi minun siirtyä saliin, hän totesi matkalla et "kyllä sinä taidat tänään vielä synnyttää" :D

Toisethan vaihtoehtoishoitoihin uskoo, toiset ei. Yleensä muuten käsittelevät raskaana olevan selän kylkiasennosta.

Jos suinkin kykenet, makaa lattialla selinmakuulla ja nosta jalat 90 asteen kulmaan, käy ihan pirun kipeetä, mut venyttää selän parhaiten ! Jaksuja!

hiphei, meilläkin vihdoin käännytty raivotarjontaan :D ihanaa. painoarviokin saatiin lapselle, tuollainen 2,7 kg eli keskikäyrillä mennään. ihanaa ei ole enää pitkälti aikaa, että se pienokainen sieltä tulee <3

jaksuja kaikille masuasukeille :D voikaa hyvin!!

nyt se ois taas yksi viikko tullu täyteen!hehkutusta!! mutta  HUI. tänään tasan kaks viikkoa laskettuunaikaan! apuva :p

mä en käytä rehellisesti sanottuna ikuna mun sähköpostia.. kyllähän se on olemassa mutta en koskaan sitä käytä ! eli sitä hommaa en tue mutta tuo facebookin juttu on kiva ! onko se ryhmä ihan julkinen vai salainen ? :D
kun en viitti vielä liittyä jos on julkinen koska en oo sanallakaan naamakirjassa vihjassu tästä raskaudesta niin tulee osalle kavereista keiden kanssa ei oo ollu tiiviisti tekemisissä ihan yllätyksenä ...  :D

mä oon laittanu mammaloman alussa sairaalakassin valmiiks. Vauvan osalta mutten itteni kylläkään..
en vaan tiiä että oonkohan oikeenlaista vaatetusta sinne pienelle älynny pakkailla :p

marini_: ei ollu meiän alueen oma lääkäri että kaipa joku sijainen.. ei kyllä tosiaankaan tienny mistään mitää. Onneks on tuo oma neuvola terkka tosi skarppi.
äitiyskorttii ku kattelin nii mulla on 6 eri terkkaa  ollu tän raskauden aikana!

nyt sain kehitettyä noista imetysliiveistä jonku ahdistus ongelman ittelleni.. huoh... :D

tänään lähetään miehen äitin luokse yökyläilee ja huomenna sitte mennää niiden sukulaisten kanssa syömään.Vaikka mä salaa toivon koko ajan tän vauvelin syntyvän .. mutta tuskinpa se sieltä pitkään aikaan tulee ku ei mitään viittauksia synnytykseen!

Ihanaa viikonloppua kaikille :)

jenn_u
se on suljettu ryhmä kyllä mutta luulen ett se näkyy kun siihen liittyy :/ muutoin sun kirjottamat tekstit ym. ei näy muille kun ryhmän jäsenille.

voi kehveli! Olitteki juur puhunu v.terapiasta.itte haluisin kovasti mennä kun tänne avattiin just uus semmone terveyshuone. soitin niin se ei suostu käynnistymistarkotuksessa tekeen kun vasta lasketun ajan jälkeen,ennen sitä kyllä semmosta kevyttä. mut ajattelin sitten että josko kävisin intialaisessa päähieronnassa<3 se on niin ihanaa! ja sit se sano ett voidaan tehdä kuumakivihierontaa jaloille,mulla kun on alkanu nyt turpoomaan ne :/ sano ett omalla kokemuksella se on ollu tosi ihanaa raskauden viimesillä viikoilla :)

Takaisin