Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viimenen neuvolalääkäri takana ja kaikki on hyvin, paitsi että jäi tosi paska maku tästä lääkäristä.... En ymmärrä miksei voinu olla se sama ihana lääkäri mikä ollu kahella edellisellä kerralla.... Tää oli myöhässä ja sit ku vihdoin päästiin sisään ni kauheella kiireellä hoiti kaiken (kysy vaan et onko kaikki ollu hyvin ja sit vaan käski pöydälle), survo oikeen huolella alakertaa (no sano kyllä sit että voi tulla veristä vuotoa ja sitähän tulee), synnytystapa-arviosta ei voi puhua (no sano se et lantio on hyvä), ei mitannu sf:ää ja kun kysyttiin sit sukupuolesta vielä vähän varmistusta (ehkä vähän liian myöhään mut eipä se ois kauheesti vaatinu et se ois ottanu uudelleen käteensä sen anturin) ni hän vaan tokas et ei minulle informoitu että sitä pitäisi katsoa. Sit ku puin ni kirjas vaan tiedot äitiyskorttiin ja ku sain puettua ni kortti kouraan ja sano vaan että enää ei si tlääkärikäyntejä ookkaan, hyvää synnytystä.
Mulla on itkuherkkyys ollu aika kuosissa mut nyt sai pidätellä.... Nyt vaan v*tuttaa
Mut käynpä kirjaamassa noita tietoja tonne neuvolakuulumisiin....

Annukas
lapsvesi tuoksuu makealle kun taas vetinen valkkari ei tuoksu miltään.mut eipä sitä voi sun puolestakaa sanoo et kumpaa sit on :D itellä valkkari on ollu toisinaan aivan vettä! veden tihkumisen kyll melkee sit tunnistaa siittä ett jos sitä tulee AINA ponnistaessa,noustessa,askeleilla jne.. valkkaria ku tulee vaan sillontällön lorahtamalla.

ja synnytyssupistuksista, kaikki taitaa ne tuntea hiuka eripaikassa ja erilailla.itelläni tuntu alaselässä. Mut paa noi menkkasäryt potenssiin 10 niin voi vastata supistusta :D se on siis niinku menkkasärky mutta TODEEEEEEEEELLA paljon voimakkaampaa,niin lujaa kipua että sitä ei voi enää sanoin kuvailla ja siitä ei sit enää voi erehtyä ett onko synnytys käynnissä vai ei :D

Heissansaa kaikille!

Minustakaan ei ole piiiitkiin aikoihin kuulunut, joskus alkuraskaudesta kirjoitin viimeksi Keskiraksuaden huuma minulla oli lähinnä väsymystä ja supistelua, kerran pyörähdinkin kättärillä, mutta ei mitään muutosta alakerrassa..
Supisteluherkkyys ehkä johtui stressistä ja kuumuudesta, mutta onneksi nyt on olo helpottanut :) Enää vajaa viisi viikkoa laskettuun, tosin esikoinenkin syntyi vasta 41+3 käynnistyksellä.. Mulla muuten käynnistettiin korkean lapsivedenmenon takia, lorahteli vain silloin tällöin ehkä ruokalusikallisen verran kerrallaan. En edes tajunnut kuin vasta neljäntenä päivänä lähteä näytille ja silloin olikin jo vähän kiirus, sillä tulehdusriski on suuri. Onneksi vauvalla oli kaikki kunnossa ja ei tullut mitään jälkiseuraamuksia!
Suosittelen kuitenkin aika herkästi lähtemään näytille jos rupeaa epäilyttämään.

Ihanaa kun näin loppuraskauteen, monet ovat saaneet iloisia ylläreitä kuten uusia asuntoja ja muuta   Hyvillä mielillä voi sitten kääröä odotella saapuvaksi.

Juuri sain itse tulokkaan vaatteet pestyä, mutta esim pinnasänky on vielä kasaamatta ja synnärilaukku pakkaamatta. Jotenkaan en vaan usko, että tämäkään masuasukki tahtoo syntyä ajallaan.. Onneksi alkaa sentään kaikki tarvikkeet olla kasassa, tai ainakin rattaat ja turvaistuin, päästään edes kotio synnäriltä emoticon

Tänään oli se kontrollikäynti äippäpolilla viikkoja 33+6 ♥

Nyytillä oli kaikki hyvin painoarvio oli 2kg ♥  ja lääkäri arvioi syntymäpainoksi 2995g aika pikkuinen siis esikko ♥ syntyi 41+0 ja painoi 3355g. että saa nyt nähdä onko niin pikkuinen ♥ 

seuraava kontrollikäynti olis 6.9. viikkoja sillon 36+5 ♥

Tarkisti tänään "paikatkin" ja sanoi että kanavaa jäljellä ,pehmentynyt ja sormenverran auki eli ihan normaali tilanne viikkoihin nähden :)

Mutta ihana tietää että kaikki hyvin masussa ♥ nyytti oli taas vilkkaalla päällä tuolla masussa ♥

Lopultakin rupeaa näkymään jotain tolkkua tässä synnytystouhussa, tänään pääsin erikoislääkärille (joka oli l-o-p-u-l-t-a-k-i-n tullu lomaltaan) ja hän sitten laitto asioihin vauhtia, pääsen anestesialääkärin ja HUSin neurologin plus hänen kanssaan suunnittelemaan sektion alusta loppuun kun tajusivat että eihän tässä kestä enää tulevan äidin pää kun ykskään lääkäri ei tiedä asioista mitään.

Varmaan sitten myös siirtävät synnytyksen Helsinkiin kun ei tuo Hämeenlinna näköjään oikein vaan osaa.

Sain kuulla olevani oikein harvinaisuus, Suomessa ei ole yli 40 vuoteen kuulemma ketään IIH-potilas ollut raskaana, ja tauti muutenkin harvinainen, 1-2 sairastunutta vaan vuodessa. Aikamoista. Mutta hyvä että asiat menevät kerrankin eteenpäin, kiitos Helsingin Herrat!

Annemari: Hieno juttu!Helpottaa varmasti paljon.
Mullakin oli tänään neuvola ja kaikki oli ok. Onko se muuten ihan normaalia että se sf-mitta ei enää kasva???

Heippa taas kaikille ja uusille tervetuloa! :)

Täällä on menny supistellessa kans, nyt on ollu kaksi ihanaa lepopäivää kun ei oo tullu juuri yhtään! Mulla tais tänään vaan irrota tuo limatulppa, tai no ei taija olla epäilystäkään etteikö se ois se ollu, sen verran selvä keltanen köntti ja hitsi että sitä muuten riitti, iu! Että oliko se keskimäärin viikko ku lähetään siitä synnyttämään?! :D Mites teillä uudelleensynnyttäjillä: ootteko huomannu sen irtoamisen ja jos ootte nii kauan kestäny et on lähtö tullu?

Marinille ja Eeville molemmille onnea uuteen kotiin! Ja paljon voimia muuttoon, ainahan se stressaa kauheena vaikka muut kanteliski puolesta. Mua ainaki stressasi!

Marakatti: Mulla on jokusen viikon ollu välillä kans kipua vasemman silmän takana, on ollu joskus ennen raskauttaki mutta niin pitkän aikaa sitten että mietin jo sen johtuvan tästä tilasta, tiiä sitten :P.

Paljon jaksamisia kaikille näiden ihanien vaivojen kanssa, kyllä se sitte palkitsee!! :)

Annemari-
hyvä et asiat menee ny etiäppäin ja positiivisesti :)

marakatti.-
kyll se periaatteessa pitäs kasvaa ihan loppuun asti niinko vauvaki kasvaa mutt tekee kyll notkahduksen alaspäin silloin kun vauva laskeutuu

Ainii mää jatkan vielä vähän :D
Eli tosta ehkäisystä; mulla toimi tosi hyvin normi e-pillerit (yasminelle oli) vei menkkakivut pois ja piti säännöllisenä ja siis mulla se piti mielialat kurissa! Mutta alko tuleen sitten nii kovia migreenikohtauksia että piti lopettaa :( Vaihdoin sitten minipillereihin, mutta ne aiheutti ihan älyttömästi kystia mulle, yksiki kasvo niin isoksi että jouduin leikkaukseen ku se päätti posahtaa ja aiheuttaa vähän tuhojaan tuolla! :/ onneksi ei mitään pysyvää kumminkaa. Eli mulle siis kaikki hormonaalinen ehkäisy on poissulettu niiden kystien takia, vissiin sitä kumilla mennään täälläki synnytyksestä eteenpäin -.-

xiina85: Kiitti tiedosta. Eli mulla oli se mitta tismalleen sama kuin viime viikolla ja painokin oli tippunu 400g... Hmm... Mittaaja tosin oli eri ku viimeksi, ku oma terkka muutti pois :( Mutta kai ne ois jotain sanonu jos pitäis olla huolissaan. Ja tosiaan viime viikolla todettiin vauvan olevan laskeutunu.

Suna, Mulla lähti tulppa aamulla ja synnytys alko siin 12-13 samanapäivänä oli viel mussukkaki ulkona yksiöstään... Mut voi tosiaan kestää pitempäänkin....

Annemari, Hiano homma et ei tartte enää niin paljoa hermoilla....

Myö lähetään nyt pesulle tuon pikku epelin kanssa... Isännällä iltavuoro viikko ni ollaan ihan kahestaan.... No onhan tääl tietysti nuo koirulit vartioimassa, onneks!!! (täälläpäin on liikkunu mustalaisia pakun kans ja varastaneet tavaraa monesta talosta.) Maalla asuminen on tällästä.... Mua vaan ärsyttää kun tunnen paljon ihan kunnollisia romaneita ni sit nää parit mätämunat aiheuttaa vaikeuksia muillekkin!!!

marakatti-joo se voi tosiaan heittää sillonki kovin jos on eri mittaaja :) kyll ne sitte sanoo jos näkevät aihetta huoleen

suna-mulla meni esikoisesta viikkoo ennen limatulppa tai osa siitä,en tiedä oliko kokonaan. mut oon myös kuullu ett joillain on menny useempiki viikko :D sehän kun voi uusiutua myös se limatulppa ja sitt jos ei oo kokonaan irronnu niin vaikee sanoo :) mut sittehän sen näkee ku jakaudut ;)

Ai se voi vielä vaikka uusiutua! o.O Ja niinpä, sittempä sen näkee, jännittäviä aikoja kummiski eletään :D. Kiitos satulle ja xiinalle vastauksista :) Kylläpä jänskättää!

suna- mitään ihan faktaa tästä en oo lukenu mutt keskusteluista joskus löytänyt että joillain on uusiutunut kun jo varhaseissa vaiheessa on irronnut ja jostain muistan lukeneeni ett voi mahdollisesti uusiutua.tiiä siitä nyt sitte :D mut ei se ainakaan mahdotonta ole :)

Suna Mulla meni limatulpan irtoamisesta (ihan selvä kellertävä klöntti plumpsahti vaan pönttöön) vielä yli kakskin viikkoa ennenkuin tyttö lopulta syntyi. Epäilen siis ainakin omalla kohdallani ettei siinä olis ollut kaikki kun niin kauan meni. Toivotaan että sä et joutuis ihan yhtä kauaa odottelemaan! :)

Ens viikon lauantaina 27.8 olis tiedossa Hämeen ratsujääkäripataljoonan perinnepäivän iltajuhlat ja sinne olin tänään metsästämässä itselleni iltapukua. Kyllä meinas paniikki iskeä kun mistään ei löytynyt mitään mikä olis mun päälle mahtunut! Pelastus kuitenkin kävi toteen ja löysin kuin löysinkin puvun joka mahtui päälle ja oli kaiken lisäksi vielä todella ihana! Mä laitan teille sitten kuvaa siitä puvusta ja masusta kun juhlat on ohi :)) Kyllähän se maksoikin, mutta maksakoot tämän kerran. Säästän tällä kertaa kampaajakuluissa kun tämän vielä syntymättömän typykän kummisedän avovaimoke sattuu olemaan parturi-kampaaja ja hän lupas vääntää mulle kampauksen sinne juhliin :) Noi juhlat on kyllä aina yks vuoden kohokohdista kun saa pukeutua iltapukuun ja olla yhden illan/yön oikee prinsessa! Kovasti jo odotan että pääsis juhlimaan!

marakatti Mulla toi sf-mitta oli nyt viimeksi laskenu neljässä päivässä yli sentillä, mut lääkäri kyllä totesi sen johtuneen ihan vauvan laskeutumisesta. Ei kannata vielä olla huolissaan! Eiköhän se ens kerraksi oo taas vähän kasvanu :)

En muista mitä kaikkea mun oikeen pitikään kommentoida, laho pää kun on, mut nyt tää mamma kömpii kyllä peiton alle. Selkä on ihan tulessa kun koko päivän on ollut jalkojen päällä ja sovittanu varmaan sataa eri iltapukua ihan hiki päässä!

Mites, jo synnyttäneet, ootteko pärjänneet ilman imetysliivejä, vai onko kaikki hommanneet sellaset? Yritin etsiä netistä, mut ei mun kokoa löydy (isoja kuppeja kyllä mutta ei isoa ympärysmittaa). Taidan luovuttaa ja yrittää pärjätä ilman. Ellei jollain ole vinkkejä mistä isoja mittoja löytyy...

Huomenna olisi se ylimääränen ultra suuren Sf-mitan takia, toivottavasti kaikki on kunnossa.

Mulla on kyl nty kaikki mennyt taas päi helvettiä :( mä ono tosi stressaantunu ja oon koko aika vihanen ja saan itkukohtauksia. Noh eli meiän ausntoo piti kahe tytö muuttaa 1.9 ettei meiä atrvis maksaa kahta vuokraa päällekkäi mut nyt ne ei sit muutakkaa.. joten se siitä ja joudutaa maksaa se vuokra.. no toinen asia sossusta tuli tänänä päätös että saadaa 96€ elämsieen koko kuukaudeksi ja me molemmat ollaan tulottomia! en tiedä msitä saadaa rahaa ruokaa ja laskuihin.. meiän koriatki syö jo kuudelkymmenel eurol kuussa.. Sitte.. mun autoon tuli taas lisäävikaa ja en voi ajaa sillä ja siihen uppoo taas rahaa.. sitte tänään kävi satolta atrkastaa meiä asunnon kunnon niin meillä oli kaks seinää maalaamatta ja kahdessa ovessa oikeesti todella pienet kolhut, joita ei edes meleke huomaa niin se tyyppi snao mulle että alskutata meitä tonnilla!! mutta mä kylläs ille tokasin että ihan tise me nää korjataan, kiitos vaan! tänänä ono maalannu hikihatus seinää.. ja huomenna mun kaveri tulee yrittää paikkaa noit mitättömiä jälkiä.. sitte meil on täälä asunnossa yks suihkukaapin pleksi paskana, yritin sotaa siihen uutta samanlaista pleksiä ettei sato alskuta siitäki jotai 500 euroa, nini niitä ei myydä missään ja valmistuttaja ei suostu myymään pelkkää pleksiä, pitää ostaa koko ovi ja nyt laitoin sen tilauksee, toivottavasti tulee oikea! Pitää varmaa hakee kirkolta apua seuraavalle kuukaudelle et me saadaa ees ruoka.. Mä en kestä, mul on nyt niin paljon kaikkee paskaa tässä et on tehny mieli heittää ittensä jo narunjatkaaks.. :'(
Mulla on huomenna kontrolli kättärillä.. katotaa tuleeko lisää huonoja uutisia :'(

suna - olin eilen sairaalalla synnytysvalmennuksessa ja siellä kätilö sano, että limatulppa voi irrota jo kolme viikkooki ennen synnytystä. alkaa taatusti jo jänskättää kun toi on kumminki jo selvä merkki siitä, että kroppa valmistuu synnytykseen :)

oli ihan hyvä toi synnytysvalmennus. mutta mulle tuli nyt ihan hirvee paniikki, että miten mä kestän kivut ja kuinka mä jaksan fyysisesti sen urakan.

Täällä on kans yks tietämätön ensisynnyttäjä.
Huomaako sen limatulpan irtoamisen sitten ihan selvästi? Mulla kun on tuo valkovuoto jo todella runsasta muutenkin... lapsiveden varmaan tajuaa, millon se menee. eikös se ole ihan vettä.
supistuksistakaan en ole täysin varma, mutta viime päivinä taas ollut sellainen kiristävä tunne välillä mahan kohdalla. ei mitenkään tee kipeää. ilmeisesti ne ovat sitten jotain harjoitussupistuksia? ja varmasti sitten kyllä huomaa, kun synnytys käynnistyy, ne supistukset sitten ilmeisesti todella tekevät kipeää.
tyhmiä kysymyksiä, mutta oon kyllä niin tietämätön näistä. oon vaan ajatellut, että kai sen sitten tajuaa, millon sairaalaan pitää soittaa ja lähteä. muusta ei niin väliä.

täällä alkaa kyllä nuo yöt olemaan kanssa todella tuskaisia. selkä on vain niin mahdottoman kipeä ja kylkeä saa kääntää jatkuvasti ja tuntuu et koskaan ei oo hyvä. heräilen jatkuvasti. mut kai tää on sit hyvää valmennusta tulevaan.

Mulla 2 lasta ennestään, enkä ole kummastakaan huomannut limatulpan irtoamista!!! Joten en odota sitä nytkään huomaavani ...

Takaisin