Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä tämä uskomattomalta tuntuu! Todella, viikkoja tasan 35 ja viisi viikkoa jäljellä. Mutta olen todella tutustunut sukkapuikkoihin tänäänkin. Vähän laittelin pyykkejä niin jo teki niin kipeetä. Ja toisaalta terkka sanoi maanantaina että hyvin voi alkaa liikkua kun ei noi aikaisemmat ole tähänkään mennessä mitään saaneet aikaiseksi. Ei kuulemma haittaa vaikka vähän kypsyisikin. Eivät ne kuulemma ala vielä käynnistämään ensi viikolla niin kuin ensin luulin. Mulla oli se kokoarvio äitipolilla ensi maanantaina. Mutta kuulemma jos isoksi meinaa kasvaa niin viikon 38 jälkeen se on mahdollista. Terkka sanoi samalla että yleensä ne ei päästä yliaikaiseksi jos on sokerien kanssa ongelmia, mutta jos he eivät suoraan äitipolilla tarjoa käyntiaikaa lasketun ajan tienoille niin hän soittaa ja pyytää sen mulle. Ihana terkka! Niinpä kun puikot rauhottui, lähdin kävelylenkille. Oli rankka melkein 1,5 kilometrin lenkki. Mutta jos huomenna taas! Ihanaa kun saa ulkoilla vaikka vähän supistaakin. Vaikka tämä on todella vilkas tapaus, eilen neuvolan jälkeen käänsi kylkeä oikein kunnolla ja moneen kertaan. Mutta hyvä kun on oikein päin, niin tietää ettei jalkoja ekaksi tarjoa. HUPS tulipa jälleen tarinaa, SORI

Kiitos kaikille onnitteluista, oon kyllä niin iloinen että päästään täältä karseesta vuokra asunnosta pois. Kylppäriäkin ovat täällä remontoineen puolivuotta eikä vieläkään ku puoliks valmis =/ Tosin isompaa rahanmenoa se tietää, tässä oli tosi halpa vuokra 400e 60 neliöstä. Mutta oma on aina oma <3 Nii ja päädyttiin muuten siihen kiinteeseen 5v korkoon ku saatiin hyvä tarjous eli 3% korko.

Mulla ei oo painoarviota kuulemma ollenkaan mut ens ma on synnytystapa arvio mis katellaan lantion tilavuutta ym.

Oon koittanu joka päivä lähteä pienelle kävelylenkille. Mut tänään oli kunnon urheilu suoritus ku piti viedä auto huoltoon ja hakee takasi, tuli sellanen 6km lenkki kahdessa erässä tehtyä ja voin sanoa et viime kilsat oli aikamoista vaakkumista ku sattu toi oikee alamaha niin paljon.. Eipä oteta enää mitään kävelyspurtteja vaan kävely on lähinnä etanamatelua.

Mulla ei vieläkään oo tullu kelan päätöstä äitiysrahasta, mur! Tosin pitäis saada vielä viiminen palkka elokuun vika päivä jonka palkkatoimiston pitäis lähettää suoraan kelaan.. Mut jos ei kohta kuulu ni alan oikeesti olemaan vähä huolissaan.. en mä kuitenkaan kauheen kauaa ilamn rahaakaan voi olla vaikka maksaisivat kuin takautuvasti ne =/ Laskin että saisin koko vuodelta n. 1400e /kk mistä menee sitä hiton veroa 17,5%.

Tervehdys kaikille!

En ole pariin viikkoon täällä käynyt ja olipas tullut tekstiä paljon!

Ensiksikin tervetuloa kaikille uusille syysmammoille!

Ehkäisystä oli puhetta. Itse olen syönyt yasmin pillereitä 13-vuotiaasta asti, lopetin ne 2009. Sopivat kyllä minulle oikein hyvin eikä ollut mitään sivuvaikutuksia. pitivät kuukautiskierron säännöllisenä ja menkkakivut hävisivät myös ja iho parani, kun kärsin silloin melko pahasta aknesta. kuitenkin nykyään on sitten jotenkin ollut sellainen olo, että haluan olla vain ihan luomuna, enkä käyttää mitään hormoneja. eli jos minusta on kiinni en aloita raskauden jälkeen pillereitä enkä laitata kierukkaa. eli kondomilla mennään, vaikka se hieman vaikealta ja tyhmältä tuntuukin.

joku myös kyseli ammateista ja opiskeluista. itse olen yo pohjainen lähihoitajaopiskelija. ajatuksissa oli saada koulu loppuun, kun kestäisi vain kaksi vuotta, mutta kuinkas ollakaan, olinkin sitten raskaana ja vuoden sain käytyä ja toinen vuosi nyt jäi sitten odottamaan. terveydenhoitajan ammatista olen haaveillut, mutta ei tänne jyväskylään kyseiselle alalle pääse sitten millään opiskelemaan. pelasin sitten yhden välivuoden jälkeen varman päälle ja hain sitten ammattiopistoon, vaikkei tämä lähihoitaja ole sitä mitä tahdon, mutta hyödyn kuitenkin varmasti paljon, jos joskus pääsen opiskelemaan tuonne ammattikorkeeseen. :)

mun on kyllä nyt pakko kysyä teiltä viisaammilta, kun oon varmaan kaks kuukautta miettinyt, että kuinka paljon pitää varata vauvalle vaatetta? jos nyt ajatellaan, että syyskuun lopussa onkin vain joku kymmenisen astetta lämmintä. oon ihan pihalla, miten herkästi pieni ulkona palelee..

ja ainiin, satu84, olisi kyllä kiva hieman tietää, mitä kaikkea siellä Jyväskylän synnytyssalissa on, jos olet asiasta tietoinen. :)

Hormonit jyllää täällä, meinasin ratketa itkuun keskellä ruokakauppaa, kun kaikki ei sujunu just niin kuin suunnittelin. Päätin lähtä ostamaan vihdoin ja viimein sen itkuhälyttimen, netistä huomasin että Clas Ohlsonilta saa suht edullisesti. Ajattelin että kerkeen tunnissa sen hakee ja piipahtaa ruokakaupassa, eli pääsen samalla bussilipulla edestakas. Clas ohlsonilla oli tyhjää, mutta kun kassalla ei jonkun miehen kortti toiminu, vierähti jonossa n. 10-15 min. Päätin silti ehtiä ruokakuppaan ja juoksin (tai no kävelin nopeesti...) pysäkille, bussi oli mennyt ennen merkattua aikaa. Ei muuta kuin takas kauppaan tekee unohtuneita ostoksia (aikaa oli puoli tuntia seuraavaan bussiin). Säilytyslokerot oli toisessa päässä käytävää kuin sisäänmeno, sopivaa kolikkoa ei löytyny ja jouduin palata takas vaihtaa rahaa, kauppa oli rempassa, jouduin kulkemaan edes takas ja siinä vaiheessa meinas itku tulla. Päätin suosiolla odottaa seuraavaan bussiin ja olin 20 min. pysäkillä (onneksi ajoissa kun bussi tuli 3 minuuttia ennakkoon). Joo, onpa mullakin ongelmat :) Nyt alkaa jo helpottamaan.

onpas paljon tullut kirjoituksia :) ja kaikki uudet tervetuloa :)

LauraElina: Onneksi pärjäsitte vain säikähdykseltä, mutta varmasti aivan kauhea tilanne, meillä on kaikki kaapit lukossa missä voi olla jotain vaarallista kun Derek ehtii joka paikkaan.. mut oon kuullu et melkein kaikki lapset ikävä kyllä kerkee joskus maistelemaan jotain "myrkyllistä"

Onnea kaikille ketkä on saanut uuden asunnon :)

Mä alan olemaan jo malttamaton, ja ootan jo syyskuuta ja että pääsee synnyttämään ja saa uuden tulokkaan syliin halittavaksi <3 Kohta täällä varmaan akaa jo jotkut alkaa saamaan pienokaisia syliinsä :)

Oon lukenu noista muista esim elomasuista että niillä kai on jotain facebook yhteisöä, sellainen vois olla kanssa ihan kiva, jos vaan innostusta löytyy, niin sielläkin olis kiva vaihtaa kuulumisia kanssa :)

Meillä ei ehkäsystä tietoa, mutta pillereitä ei tule, tekee musta ihan eri ihmisen ja ollaan kyllä mietitty et kolmas lapsi halutais vielä suhkot perään, mut saapa nähä, mitä päätetään kun ensin totutellaan elämään kahden lapsen kanssa :)

Jenna: mä mietin silloin samaa kun Derek syntyi huhtikuussa et miten paljon vaatetta, mut sen kyllä sitten tiesi kun alkoi pukemaan milloin on tarpeeksi päällä ja aina oli vilttii varalta jne, nyt taas mietin samaa et miten paljon vaatetta, mut onneks sen sit järki kertoo :) ja osaanhan mä pukea esikoistakin, niin eikai vauva oo sen vaikeempi pukea :D

Hyviä vointeja kaikille :)

Tervetuloa kaikki uudet syysmasut :)

Kauheesti kirjotuksia tullut päivän sisään, meni tovi kun niitä lueskeli :)

Itsellä kanssa myös kiinnostusta tuonne facebook-yhteisöön, jos vaan saadaan porukkaa! Ois kyllä kiva :)

Tilasin äsken netistä hieman vauvanvaatteita, tumppuja, tuttinauhoja, jne...kaikkee pientä vielä!
Yöt rupeaa olemaan sellaisia liskojen öitä että huh huh..missään muussa asennossa ei ole hyvä olla kuin oikealla kyljellä, peitto tai tyynyt haaroissa ja vasenta kättä roikottaa sängyn reunalla-auttaa siihenkin että veri kiertää kun tuppaa niin puutumaan! :)
Muutenkin ylös pääseminen sohvalta on työlästä, meillä kun tuo sohva niin matalaa mallia..muutama viikko vielä, tai enemmänkin jos asukki tahtoo asua pitempään :)

Perjantaina on neuvolalääkäri ja sitten alkaakin neuvolat olemaan kerta viikkoa! Toivotaan että jotain edes olisi tapahtunut tuolla alhaalla, mutta luulen että ei.

Huomenna pääsen pitkästä aikaa kummipoikaa katsomaan, sekin jo iso kaveri! Siinä huomaa kuinka aika menee vaan etiäpäin lujaa vauhtia :)
Se päivä menee siinä..Katsotaan mitä se tuumaa kun tätskällä masu yhtäkkiä kasvanut huimasti ;)

Kyllä löytyy kiinnostusta naamakirjaryhmään täältäki! :)

Iski tänää perhevalmennuksessa sellanen tykytyskohtaus, huimas ja hikoilutti. Kerroin sitte sille neuvolatätille ja kysyin että osaisko sanoa mikä on,  mittas verenpaineet ja ne oli ok... kuunneltii varalta vauvan sydänäänetki, ja onneks oli sielläki kaikki hyvin :) neuvolatäti mainitsi sitte paniikkihäiriöt, kysy että onko koskaa aiemmin ollu, et voisko olla sitä... huomenna on aika neuvolaan, nii voi omalta tätiltä kysyä ja kertoo sielläki oireista, kattovat sitte että varataanko lääkäriaikaa ihan, vai oottaako sinne synnytystapa-arviointiin, mikä meillä on 29.8.

Fb-ryhmä kuulostaa kivaltaMulla on alkanu yhtäkkiä pääkipu. Monena iltana vasemman silmän takana juilii ikävästi... Mitähän sekin nyt sitten on! Aina jotain uutta vaivaa ilmestyy.

Ja tervetuloa kaikki uudet, mukavaa kun porukka kasvaa. Vaikken itekään oo ollu mikään superaktiivinen kirjottelija. Innokas lueskelija kuitenkinJa noista pillereistä sen verran että mäkin käytin niitä (meliane) mutta nyt menee kyllä ehkäisy vaihtoon. Söin niitä nimittäin myös tullessani raskaaksijoten... Heikentyny ehkäisyteho johtui antibioottikuurista, ja tämä kyllä tiedettiin eikä silti käytetty lisäehkäisyä, joten puoliksi suunniteltu on tämä meidän tuleva vaavi! Ihanaa että näin kävi!

Minä siellä myös ollut jo hyvän tovin, mutta keskustelu on täällä vaussa melko lailla vilkkaampaa :)

laitoin kans kutsu pyyntöä tonne ryhmään, vaikka kyllä tällä palstalla silti tulee käytyä yhtä usein ku facebookissa :D

Mä oon kans miettiny että mahtaako noita vaatteita nyt olla tarpeeksi mutta kaupastahan niitä saa lisää. Samoin muita tuotteita kuten vaippoja ja muita. Isommat hankinnat on nyt jo tehty pois alta <3

Nukuin viimeyönä 12h ja heräsin vaan kerran vessaan! aika luksusta ku jotenkin on alkanu jo ahdistaa noi yöt ku pyörii vaan sängyssä monta tuntia ja ettii hyvää asentoa.

Minäkin oon tuol naamakirjan ryhmäs hetken ollu...

Jenna Salista ei löydy ilokaasua, eikä ammetta valitettavasti. Suihku kummiskin on tosin se on kahden salin käytössä.... Löytyy tietty nää lääkkeettömät lievitykset, jyväpussit, pallot yms. Kiikkutuolikin siellä oli, isäntä siinä istukseli... Radiota me ainaskin kuunneltiin siinä samalla. sit oli tarjolla aquarakkulat, oxynorm, epiduraali, sinaali, kohdunkaulanpuudute ja sit viel joku paikallispuudute alapäähän.... Siinäpä ne muistaakseni olikin.. Sitä synnytys jakkaraa en siel nähny, mutta eivät sitä ensisynnyttäjälle tarjoakkaan, ite meinasin sitä nyt toisen kans kysellä. Sali ei oo mitenkään järin "kotosa" paikka mutta ihan mukava kummiskin ja ainakin mulle sattu todella mukavat ja asiantuntevat kätilöt!!!

Satu84 kiitos tästä. Amme olisi ollut ihan mukava, luulin, että sellainen siellä olisi tarjolla, mutta ei. Ilokaasun tiesinkin, että se on lopetettu ja sen tilalle otettu joku muu lääke... toivottavasti minunkin kohdalle osuisi mukavat kätilöt, eikä mikään vanha haahka joka vaan odottelee, että pääsis kotiin.
ja vaikka olenkin ensisynnyttäjä, aion sitä jakkaraa pyytää, jos siltä tuntuu, että haluan sitä kokeilla.
toivotaan, että koko synnytyksestä jäisi hyvä mieli. jotenkin vain ärsyynnyin niin suunnattomasti siellä tutustumiskäynnillä ja se kätilö vaikutti siltä, että näillä mennään, eikä äidiltä kysytä mitään. ehkä hermoilen ihan suotta.

Mäki laitoni tonne fb yhteisöö lupaa liittyä yhteisöö :)
Tänänä synnytysvalmennus!

määki kyll keskustelen täällä vähän sillee vapaammin verrattuna faceen.
tsih*minä heräsin tänä aamuna siihen ett esikoinen nukku kainalossa ja me oltiin kummakki ihan pissassa xD oli pojulla vähä vaippa valskannu :DDD

Hmm, tuoksuuko lapsivesi millekkään? mulla on nyt tässä eilis illan ja tän aamu n lirahellu housuun, ei musta kyllä tuoksu pissalle ja kun ei edes ole ollut pissahätä kun on lirahtanu.
Huomenna se neuvola onneksi, alkuviikosta tuli taas sitä limaa.
Vaikea olla ensisynnyttäjä kun ei tiiä mistään mitään miltä se supistus oikeesti tuntuu, tuntuuko se missä kohtaa ja onko se kiristävä vai vihlova tunne? entä ne poltot, onko ne samanlaisia kun joillain menkkojen aikana "särkee" alaselkää?

Takaisin