Mun esikoinen täyttää ens vuonna 14 ja kuopus täytti just 12. Eli en imetä
Tää onkin nyt ihan uutta taas mitä on tulon päällä
Tää onkin nyt ihan uutta taas mitä on tulon päällä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Miä kerron kaikille raskaudesta sitä mukaa kun ihmisiä tulee vastaan. Kaikki on tiennyt jo pitkään yrityksestä. Kiva vaan puhua asiasta ja inhoan muutenkin salailua.
Tuo tutuille kertominen on kyllä siinä mielessä vaikea juttu, kun ei tosiaan ole myöskään sopivaa kysyä, onko joku raskaana. : Onneksi oli kuitenkin melko nopeasti sen verran selkeä raskausmaha, että eiköhän asia tullut selväksi sanomattakin (ja töissä varmaan tieto kulki eteenpäin, kun olin omalle tiimille kertonut). Vanhempani myös kertoivat monille perhetutuille.
Näin tässä jokin aika sitten yhtä kaveria, jota en ollut nähnyt pitkään aikaan. Hän näytti olevan raskaana, mutta oli myös lihonut aika paljon, eikä hän sanonut asiasta mitään, niin en sitten edelleenkään tiedä, onko hän nyt raskaana vai ei... Ja minä en ihan periaatteesta kysy, varsinkin kun tiedän, että heillä on lapsettomuustaustaa ennen esikoista.
Miks alkuraskaus sujuu aina niiiiiin hitaasti : yksikin päivä tuntuu joltain 100 vuodelta. Tänää soitin jo neuvolaan, vaikka viikot vasta 4+1. Tuntuu, että elokuuhun on ikuisuus no saa nyt nähä, et jatkuuko tämä raskaus ensinäkään eli varhaisultraa odotellessa
Älä muuta sano! Tuntuu et päivät vaan junnaa paikallaan. sit taas loppuraskaus päinvastoin menee aivan liian nopeaa! On se kummallista.
Just näin! Paitsi viimeiset viikot oli ikuisuuuuus.
Musta ne tuntu menevän ihan hirveen nopeesti ne vipat viikot vaikka esikoinen syntyi melkein viikko lasketun ajan jälkeen. En tiiä oliko sit liikaa hommaa ja valmisteltava sillon et tuntu menevän niin nopeaa. :
Mulla vaikutti varmasti myös se että koronarajoitukset oli päällä eli suositeltiin pysymään kotona, pelkäsin iteki hieman et jos saiskin raskaana koronan ja et jos sairastuu kun synnytys on niin joutuu eristyksissä synnyttää ja ilman miestä. Eli käytännössä olin vaan kotona ja odotin. Päivän kohokohtia oli lumityöt jos oli satanu lunta, postin haku ja kun mies tuli töistä kotiin :
Älä muuta sano! Tuntuu et päivät vaan junnaa paikallaan. sit taas loppuraskaus päinvastoin menee aivan liian nopeaa! On se kummallista.
Minulla taas loppuraskaus tuntui kestävän ikuisuuden! Kärsin ihan hirveistä liitoskivuista suunnilleen raskauden puolivälistä asti, olin lähes liikuntakyvytön ja laskin vain päiviä, että se olisi ohi. Ja sitten myöhemmin tuli vielä raskausdiabetes siihen päälle, en saanut syödä melkein mitään ja yöksi piti pistää insuliinia.
En suoraan sanottuna kauheasti odota raskauden toista puoliskoa. Nyt vain nautin siitä, että olen raskaana ja voin (vielä) hyvin.
Aijai! Joo ei varmasti oo ollut mukavaa kovien liitoskipujen kanssa. mulla oli suhteellisen helppo raskaus, mitä lähempänä laskettu aika oli niin enemmän tuli energiaa. Naureskelinkin kun lenkkimatkat oli ennenaikaisten supistusten vuoksi lyhentyneet loppuraskaudesta, mutta lasketun ajan lähestyessä pystyikin tekemään yli tuplasti pidemmän lenkin eikä tuntunut missään. Mikä lie virtapiikki tullut loppusuoralla