Elokuisten höpinäketju

Ja pieni vuoto alkoi taas heti kun olin edellisen viestin kirjoittanut eli eiköhän matka päättynyt jo heti alussa.

Toivon teille kaikille muille, että teidän raskautenne etenevät ja saatte ensi vuonna ihanat, terveet vauvat syliinne. ❤

Voi ei, jos se kuitenkin olisi vaan harmitonta Anxious Face With Sweat

Moikka! Pakko oli tulla jonnekin avaamaan tämä niin ihana ja uskomaton uutinen. Eilen tehtiin 1.12. testi ja sehän oli niin selkeä ettei ollut epäilystä. Oireitakin on ollut kuten vatsakramppeja ja palelua sekä vessassa pitää juosta koko ajan. Niin ja vollotan koko ajan jollekkin.

Muutama kysymyskin näin ensimmäisen kanssa on herännyt. Esimerkiksi milloin asiasta uskaltaa kertoa läheisille. Vielä on niin kova pelko jos jotain käykin ettei halua kertoa. Ja ylipäätään asia tuntuu vielä niin uskomattomalta.

Olisi myös mukava tietää onko täällä samanlaisessa tilanteessa olevia tulevia äitejä<3

ps. Täällä taas kyyneleet poskilla.

Moikka! Pakko oli tulla jonnekin avaamaan tämä niin ihana ja uskomaton uutinen. Eilen tehtiin 1.12. testi ja sehän oli niin selkeä ettei ollut epäilystä. Oireitakin on ollut kuten vatsakramppeja ja palelua sekä vessassa pitää juosta koko ajan. Niin ja vollotan koko ajan jollekkin.

Muutama kysymyskin näin ensimmäisen kanssa on herännyt. Esimerkiksi milloin asiasta uskaltaa kertoa läheisille. Vielä on niin kova pelko jos jotain käykin ettei halua kertoa. Ja ylipäätään asia tuntuu vielä niin uskomattomalta.

Olisi myös mukava tietää onko täällä samanlaisessa tilanteessa olevia tulevia äitejä:Heartred

Onnea ❣
Moni odottaa sinne niskatestiultraan ennenkuin kertoo muille. Ite oon jo kertonu. Tosin meillä on hoitoalkuinen ja ne, jotka on tienny hoidoista on luonnollisesti kysyn, et miten menee.

Huh! Mulle iski ihan kamala keskenmenonpelko Anxious Face With Sweat-

Siis miten voi olla. Puol tuntia sitten kirjoitin, että kamala keskenmenonpelko. Niin nyt sitten kun kävin vessassa, niin paperiin jäi punaista Anxious Face With SweatAnxious Face With Sweat

Olisi myös mukava tietää onko täällä samanlaisessa tilanteessa olevia tulevia äitejä:Heartred

Onnea sinnekin! Joo varmaan se nt-ultra on yleisin minkä jälkeen kerrotaan. Se on siis yleensä rv12-13. Tai varhaisultran jos sellaisessa käy. Mutta kaikillahan on oma tapansa ja kantsii tehdä niin miltä parhaimmalta tuntuu :)

Siis miten voi olla. Puol tuntia sitten kirjoitin, että kamala keskenmenonpelko. Niin nyt sitten kun kävin vessassa, niin paperiin jäi punaista Anxious Face With SweatAnxious Face With Sweat

Höh, on nää vuodot vaan yleisiä, oli ne sitten huonoa ennustavia tai harmittomia. Mulla on nyt kahdesti vessassa käydessä tullut vuotoa, toisella kerralla myös pienesti punaista ja muakin huolettaa ja pelottaa km. Varsinkin kun oireet on hyvin pieniä ja testit ei mitään leffaviivoja.. Kamalaa odottelua. Katoin jo mitä maksais hcg-mittauksetkin mutta en nyt vielä taida varata kun maksavat. Mutta teen taas huomenaamulla testin ja katon vahvistuuko yhtään. Kyllä viimeistään ylihuomenna pitäs olla selkeesti vahvistunu vs tämä päivä.

Höh, on nää vuodot vaan yleisiä, oli ne sitten huonoa ennustavia tai harmittomia. Mulla on nyt kahdesti vessassa käydessä tullut vuotoa, toisella kerralla myös pienesti punaista ja muakin huolettaa ja pelottaa km. Varsinkin kun oireet on hyvin pieniä ja testit ei mitään leffaviivoja.. Kamalaa odottelua. Katoin jo mitä maksais hcg-mittauksetkin mutta en nyt vielä taida varata kun maksavat. Mutta teen taas huomenaamulla testin ja katon vahvistuuko yhtään. Kyllä viimeistään ylihuomenna pitäs olla selkeesti vahvistunu vs tämä päivä.

Mulla taas on päiviin nähden oikein hyvä viiva ja nyt tää tuli ihan puskista. Otin panadolinkin nyt, etten vaan kyttää et alkaako sattua yms. Siis vatsa ei kipuile nyt sen kummemmin, kuin tässä on aaltoilevia menkkajomotuksia ollut. Mut kyllähän se niin on iskostettu päähän, että raskaus ja verenvuoto ei kuulu yhteen Anxious Face With Sweat
Eli nyt varmaan vaan odottelen, et yltyykö vuoto ja alkaako viiva haalistua. En kestä Anxious Face With Sweat-Confounded Face

...mulla on ollu tän vuoden tammikuussa kemiallinen raskaus. Silloin viiva haamu ja vuoto alkoi, kun menkat oli myöhässä 5 päivää. En edes tiedä, että oliko viiva tummempi missään vaiheessa, koska en tajunnu testailla aiemmin. Mut sillon ei vuotoja tullu ennenkuin kunnon vuoto alkoi.

Mulla taas on päiviin nähden oikein hyvä viiva ja nyt tää tuli ihan puskista. Otin panadolinkin nyt, etten vaan kyttää et alkaako sattua yms. Siis vatsa ei kipuile nyt sen kummemmin, kuin tässä on aaltoilevia menkkajomotuksia ollut. Mut kyllähän se niin on iskostettu päähän, että raskaus ja verenvuoto ei kuulu yhteen Anxious Face With Sweat
Eli nyt varmaan vaan odottelen, et yltyykö vuoto ja alkaako viiva haalistua. En kestä Anxious Face With Sweat-Confounded Face

Mulla ei oo ollu oikeastaan mitään kipuja, ei edes niitä menkkajomoja mitä oli viimeksi ja senkin saan käännettyä huonoksi asiaksi ettei ole :Alien: toki viimeks oli tuoresiirtoraskaus niin voihan hoitokiertokin tehdä enemmän jomoja, en tiedä? Toivon kovasti että sulla raskaus jatkuu ja onhan ne yleisempiä ivf-siirroissa. Huoh ja just tuo kun pitää vaan odottaa ja pää kiertää kehää. Voimia sinne! ❤️

Jaksamista Anzelinah ja Myyrä, toivon niin että olisi harmitonta teillä molemmilla!

Smoothie, mulla sama ettei tunnu oikein mitenkään erityiseltä, joten on tosi vaikea uskoa olevansa raskaana. Ja toisaalta heti jos pienikin vihlaisu tuntuu mahassa niin huolestuu myös. Melkein toivois että huomisaamuna olisi paha olo, vaikken mä oikeasti sitäkään kyllä halua.

Jaksamista Anzelinah ja Myyrä, toivon niin että olisi harmitonta teillä molemmilla!

Smoothie, mulla sama ettei tunnu oikein mitenkään erityiseltä, joten on tosi vaikea uskoa olevansa raskaana. Ja toisaalta heti jos pienikin vihlaisu tuntuu mahassa niin huolestuu myös. Melkein toivois että huomisaamuna olisi paha olo, vaikken mä oikeasti sitäkään kyllä halua.

Joo on se kumma kun sitä pahoinvointia oikein toivoo.. Viimeksi pääsin sen suhteen helpolla. Oli silleen lievää eikä tarvinnut oksentaa vaikka välillä sitä harkitsikin. Ei myöskään kestänyt kuin alle kk.

Huh, täällä on ehditty olla niin aktiivisia, että tuntuu melkein vaikealta hypätä vielä mukaan.Beaming Face With Smiling Eyes Mutta ihania tarinoita pitkän yrittämisen jälkeen ja samoja jännityksen ja epävarmuuden tunteita selvästi muillakin. Toivon paljon sateenkaaria kaikille, jotta raskaudet jatkuvat ja saadaan kaikki elokuiset pienet syliin asti.

Oma testi plussattu jo viime viikon alussa ja oireita ropissut sen mukana. Nyt on pari päivää ollut hieman särkyä vatsalla ja eilen tuli hieman vuotoa, mutta se oli vain hiuksenhienoa ja tuli käytännössä vain kerran ja loppui. Joten rohkenin nyt kirjoittaa tänne, vaikka tiedossa on, ettei mitään takeita vauvasta ole. Ensimmäisessä raskaudessa tuli myös särkyä ja pientä vuotoa samoihin aikoihin eikä ikäviä seuraamuksia silloin tullut.

Omalla kohdalla odotuksessa on geneettisistä syistä pieniä jännitysmomentteja, joten seulat ovat edessä ja vasta sen jälkeen voidaan hengähtää. Emme luultavasti kerro raskaudesta ennen seulojen tuloksia kuin parille ihmiselle, koska en jaksa puida mahdollista keskeytystä ymmärtämättömien sukulaisten kanssa. Confused Face Mutta onneksi suuret todennäköisyydet ovat terveen vauvan puolella, jos raskaus kestää niin pitkälle, että päästään seuloja tekemään.

Jouluruoista joku jo kirjoittelikin ja itse ajattelin sujuvasti feikata graavikalan kanssa ja ottaa sitä näennäisesti lautaselle. Siitä se saa vaivihkaa sitten kadota joko roskikseen tai miehen lautaselle. Onneksi kukaan ei jouluna ehdi vahtimaan toisten syömisiä! Beaming Face With Smiling Eyes

Tuun kans tänne varovasti kurkkimaan... Digi sanoi tiistaina 1-2 viikkoa ja tänään näkyi jo pclläkin selvä viiva... Esikoista yritetty reilu kaksi vuotta ja takana keskenmeno helmikuulta... Tämä raskaus sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta jossa apuna oli letrozolit... Pelottaa ettei tästäkään tule mitään mutta samalla unelmoin hetkestä kun päästään jouluna kertomaan tuleville isovanhemmille ensimmäisestä lapsenlapsesta.. varhaisultraan ei ehditä ennen sitä varmistamaan onko kaikki hyvin mutta haluan silti kertoa sillä viimeksi ei ehditty ja jos uusi km niin haluan tällä kertaa perheeni tietävän myös siitä... Jouluruoissa sekä ylipäätä itselleni vaikeimpia kiellettyjä tulevat olemaan juustot... Olen aina hehkuttanut miten mun lempi jouluruoka yhdistelmä on perunalaatikko ja aurajuusto..

Tuun kans tänne varovasti kurkkimaan... Digi sanoi tiistaina 1-2 viikkoa ja tänään näkyi jo pclläkin selvä viiva... Esikoista yritetty reilu kaksi vuotta ja takana keskenmeno helmikuulta... Tämä raskaus sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta jossa apuna oli letrozolit... Pelottaa ettei tästäkään tule mitään mutta samalla unelmoin hetkestä kun päästään jouluna kertomaan tuleville isovanhemmille ensimmäisestä lapsenlapsesta.. varhaisultraan ei ehditä ennen sitä varmistamaan onko kaikki hyvin mutta haluan silti kertoa sillä viimeksi ei ehditty ja jos uusi km niin haluan tällä kertaa perheeni tietävän myös siitä... Jouluruoissa sekä ylipäätä itselleni vaikeimpia kiellettyjä tulevat olemaan juustot... Olen aina hehkuttanut miten mun lempi jouluruoka yhdistelmä on perunalaatikko ja aurajuusto..

Oih, ne juustot! Samaistun tuskaan. Mutta toivon kovasti, että pääsette jouluna kertomaan iloisia uutisia. <3 Ihanaa jos haluat ottaa perheen mukaan, myös mahdollisen keskenmenon tueksi. Itselläni ei ole puolison (ja hänen perheensä) lisäksi omaa lapsuudenperhettä, josta voisin olettaa tukea keskenmenoon. Siksi pimitän heiltä tiedon niin pitkään, että saadaan seuloista tulokset. Muuten kyllä lukeutuisin varmaan ihmisiin, jotka puhuisivat myös raskauksien ikävistä puolista avoimesti, siksi on aina kiva kuulla, kuinka nykyään monet puhuvat myös keskenmenoista ääneen.

Onnea uusille plussanneille!

Mä en halua kertoa mun vanhemmille raskaudesta jouluna jos vaan mahdollista. Koska pelkään että tuomitsevat tai sanovat jotain muuta kuin positiivista. Toki sit on pakko kertoa jos oksentaa 10krt päivässä. Punaviini on mulla se mistä voisin jäädä kiinni koska en oo ikinä jouluna siitä kieltäytynyt. Mutta vaikka vanhemmat alkais epäillä niin eivät varmasti uskalla kysyä.

Onnea uusille plussanneille!

Mä en halua kertoa mun vanhemmille raskaudesta jouluna jos vaan mahdollista. Koska pelkään että tuomitsevat tai sanovat jotain muuta kuin positiivista. Toki sit on pakko kertoa jos oksentaa 10krt päivässä. Punaviini on mulla se mistä voisin jäädä kiinni koska en oo ikinä jouluna siitä kieltäytynyt. Mutta vaikka vanhemmat alkais epäillä niin eivät varmasti uskalla kysyä.

Moni feikkaa viinien kanssa ottamalla lasin, mutta eivät juo. Vähän sama ruokien kanssa. Harva sitä vahtii mitä muut syövät ja juovat. Mutta voi kurja, jos joudut miettimään vanhempien sanomisia. <3 Mullakaan ei suoraviivaisimmat perhesuhteet, mutta vauvaan sukulaiset sinänsä sentään ymmärtäisivät suhtautua positiivisesti.

Tänne on paljon ehtinyt uusia tulemaan. Itsellekin alkoi keskenmenon pelot hiipiä kun luin muiden vuoto juttuja ja mahdollisia keskenmenoja Anxious Face With Sweat- Toivon kaikille että menisi hyvin ja pienet pysyisi matkassaBeating Heart Ja täällä voin samaistua smoothieen, ahdistaa aika paljon juotua jossain vaiheessa kertomaan vanhemmille. Jo keväällä kun odotin ja joka sitten lopulta päättyi keskenmenoon niin kerroin todella jännittyneenä äidilleni että on tulossa lisää lapsenlapsia niin reaktio oli että täytyy hetken aikaa asiaa sulatella. Nyt ahdistaa tuplasti enemmän kertoa ja ei helpota tää raskauden aikanen itku herkkyys asiaan. Lasten saanti ei ole itsestään selvyys ja tässäkin ryhmässä näkee miten monet on vuosia lasta toivoneet ja hoitojen avulla yrittäneet. Beating Heart Voi kun sitä osais olla miettimättä ja välittämättä muiden mielipiteistä kun oikeesti jokaisella on oikeus elää just omanlaista elämää.

Täällä jo kolmatta päivää tosi pahoinvoiva olo ja oksennus ei ole ollut kaukana.

Moni feikkaa viinien kanssa ottamalla lasin, mutta eivät juo. Vähän sama ruokien kanssa. Harva sitä vahtii mitä muut syövät ja juovat. Mutta voi kurja, jos joudut miettimään vanhempien sanomisia. :Heartred Mullakaan ei suoraviivaisimmat perhesuhteet, mutta vauvaan sukulaiset sinänsä sentään ymmärtäisivät suhtautua positiivisesti.

Mä en tiedä miten feikkaisin kun viini tulee juotua aina jouluaterialla kun kaikki istutaan pöydässä. Et miten sen miehelle kaataisin salaa tai jättäisin koko lasin siihen.. Illemmalla on ollut myös tapana juoda terästetty glögi mut se yleensä juodaan "vapaammin" että sen ehkä voiskin jossai vaihees antaa miehelle tai kaataa pois. Mut hirvee säätö ja mietintä et millon ja näkeekö ne etten tiiä jaksaako alkaa :D

Ja joo on se aika ikävää joutua jännittämään kertomista. Pahoittelut myös sinne Fanni-jemina ettei sun äiti osaa ottaa uutisia vastaan ja käyttäytyä. He siis hyvin todennäköisesti paheksuvat asiaa koska mul on opinnot kesken ja ei työpaikkaa enkä oo nyt ollut töissä opintojen ja lapsen syntymän takia yli kahteen vuoteen ja muutenkin aiemmassa ammatissa oli vain osa-aikaisia töitä ja myös työtön olin välillä. Ja meillä on talolainakin maksettavana jnejne. Tiedettiin kyllä et jos tälläinen ihmeraskaus tapahtuisi niin tulis tiukat paikat taloudellisesti mutta selvittäis kuitenkin niin haluttiin antaa sille lupa. Toki en mä ikinä oikeesti uskonut että meille vois käydä näin mutta näköjään, ja onneksi, oma usko ei näihin vaikuta. Ja en ihmettelisi jos päivittelisivät pientä ikäeroa et tulee rankkaa jne.

Takaisin