Elokuisten höpinäketju

Huomenta,
Tänään 4+2. Haluan ajatella, että "viiden raskausviikko" menossa, jotta aika tuntuisi menevän nopeammin. Varhaisultra kolmen viikon päästä ja se tuntuu ikuisuudelta. Onneksi välissä joulu ja uusi vuosi, jotka vievät ajatuksia vähän muualle.

Kyselisin, josko täällä olisi useamman lapsen saaneita ja raskausmyrkytyksen kokeneita? Tai ylipäänsä raskausmyrkytyksen kokeneita?
Esikoista odottaessa itsellä oli raskausmyrkytys (11 v sitten) ja se tietysti jännittää. Esikoisen synnyttyä kätilö sanoi, että harvemmin toisen lapsen kohdalla raskausmyrkytys uusii, jos vaan isä pysyy samana, ja nythän isä ei ole sama, vaan kyseessä uusioperhe. Tiedä sitten, kuinka paljon perää tuolla kommentilla oli.

Hei täällä yksi raskausmyrkytyksen kokenut myös melkein 11v sitten :) tämä oli esikoisen kohdalla. Sen jälkeen on syntynyt kaksi lasta joiden kohdalla ei tullut uusiks. Nyt siis neljäs raskaus ja toivottavasti ei tulis nytkään. Isä on kaikilla sama.

Äh, meni sit perhevapaauudistus ohi suun :(
Koko syksyn oon etsinyt tietoa mistä lähtien uudistus tulee voimaan ja on ollut esillä vain tuo 1.8.2022. No nyt löytyi tieto kelan sivuilta että laskettu aika 4.9 -> niin pääsee uuden tuen piiriin. Voi paska.

Äh, meni sit perhevapaauudistus ohi suun :sad001
Koko syksyn oon etsinyt tietoa mistä lähtien uudistus tulee voimaan ja on ollut esillä vain tuo 1.8.2022. No nyt löytyi tieto kelan sivuilta että laskettu aika 4.9 -> niin pääsee uuden tuen piiriin. Voi paska.
No voi hemmetti :Cat Face With Wry Smile: en kyllä tiiä olisiko se kuitenkaan juurikaan muuttanut meidän perheen tilannetta

Miten se erosikaan entiseen? Yhtään muista nyt :No Evil Monkey:

Lisää valinnanmahdollisuutta. Jos äiti pitää vapaat niinkuin tähän asti niin isä saisi 2kk lisää tukea. Meillä olisi varmaan isä pitänyt enemmänkin kun haluaa ja mulla on hiukan suuremmat tulot.

Katoin kans eilen, yrittäessä ehin jo aatella et väkisin menee uuden mallin puolelle mut ei sit näimmä. Meilläkin ois varmaan mies pitänyt enemmän vapaita, ts. oltais saatu pitempään ansiosidonnaista, mutta nyt sit riippuu monista muista tekijöistä et pitääkö hän muuta kuin isyysvapaan... Esikoisen kanssa on just viimisiä viikkoja kotona, toukokuusta lähtien on ollut ja on kyllä ollu kaikin puolin hyvä ratkaisu :White Smiling Face:

Uudistus tervetullut, vaikka meidän perheeseen ei muutosta juuri toisikaan. Puoliso on yrittäjä, joka tietyllä tavalla estää että mahdollistaa asioita. Myönnän kyllä, että en ole miettinyt näitä vapaa-asioita vielä ollenkaan. Paitsi järkytyin ajatuksesta, että jos kaikki menisi hyvin, voisi jäädä (kesä)lomalle jo kesäkuussa :Weary Cat Face: En ole ehkä valmis ajatukseen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täytyy myöntää että ite vähän laskin milloin saattaisi päästä uudistuksen piiriin... Mut ehkä mieluummin kuitenkin kesävauva (jos tästä sellainen kasvaa) enkä tosissani kuvitellut että pakaste-alkion siirrosta voisi todella tulla raskaaksi :D

Minua hirvittää jo valmiiksi äitiyslomalle jääminen. :No Evil Monkey: Olen meidän tiimin esimies, tiimi on jo valmiiksi alimiehitetty, yksi vielä aikoo tässä irtisanoutua, uusia työntekijöitä on vaikea löytää ja nyt on vielä kaksi isoa uutta asiakasta tulossa keväällä. :Grimacing Face: No, eipä sitä varmaan koskaan ole hyvä aika jäädä äitiyslomalle... Ja jos olisi tärpännyt nopeammin, niin jäisin pois töistä vielä aiemmin.

Minua hirvittää jo valmiiksi äitiyslomalle jääminen. :No Evil Monkey: Olen meidän tiimin esimies, tiimi on jo valmiiksi alimiehitetty, yksi vielä aikoo tässä irtisanoutua, uusia työntekijöitä on vaikea löytää ja nyt on vielä kaksi isoa uutta asiakasta tulossa keväällä. :Grimacing Face: No, eipä sitä varmaan koskaan ole hyvä aika jäädä äitiyslomalle... Ja jos olisi tärpännyt nopeammin, niin jäisin pois töistä vielä aiemmin.

Mua hirvitti esikoisen aikaan. Oon siis koulupsykologi ja meistä on pulaa, niin stressasin et löytyykö sijaista vai jääkö koko iso koulu ilman psykologia. Onneks sijainen löyty. Sit stressasin et unohdan ite varmaan kaiken, kun ehdin vaan vuoden olla töissä ennen vapaalle jäämistä, mutta paluu sujui tosi kivuttomasti. Niin nyt ei stressaa (vielä ainakaan) töitten suhteen mikään :Smiling Face With Open Mouth:

Ajatus äitiyslomalle jäämisestä on tuolla takaraivossa. Mun tilalle pitäisi hommata sijainen ja mun pitäisi hänet sitten myös kouluttaa. Iso ongelma tässä on se, että mulla on vielä 21 lomapäivää pitämättä ja uudet kesälomathan tulee sitten niiden päälle, eli yhteensä reippaat 40 lomapäivää ja sitten se kuukauden äitiysloma. Pitäisi töistä jäädä pois jo mitä.... Toukokuussa? :tears:

Ajatus äitiyslomalle jäämisestä on tuolla takaraivossa. Mun tilalle pitäisi hommata sijainen ja mun pitäisi hänet sitten myös kouluttaa. Iso ongelma tässä on se, että mulla on vielä 21 lomapäivää pitämättä ja uudet kesälomathan tulee sitten niiden päälle, eli yhteensä reippaat 40 lomapäivää ja sitten se kuukauden äitiysloma. Pitäisi töistä jäädä pois jo mitä.... Toukokuussa? :tears:
Ei niitä pakko ole pitää :Smirking Face: tai ainakaan meillä. Jäi kivasti jemmaan itellä niitä lomia about 2kk :Smiling Face With Open Mouth:

Minullakin jäi ennen edellistä äitiyslomaa lomapäiviä ja ylityötunteja roikkumaan. Olin ajatellut, että teen vähän lyhempiä päiviä sitten vähän ennen äitiyslomaa, mutta eihän siitä mitään tullut, kun piti kouluttaa itselleni seuraaja. :Grimacing Face: Tulin vielä kipeäksi vähän ennen äitiyslomaa, ja lääkäri olisi kirjoittanut saman tien saikkua äitiysloman alkuun asti, mutta minä en halunnut, kun oli vielä kaikki niin kesken. :Face With Tears Of Joy: Olisi pitänyt joka tapauksessa vielä raahautua toimistolle, kun piti pakata työpisteen tavarat kaappiin jne.

Höpisen tähän nyt omiani, jotta saisin ajatukset pois päästä.
Tänään kp 30/28-30 ja ollut enempi ja vähempi menkkakipuilua, ja pelännyt enempi sitä kemiallista tai että muuten kaikki ei olisi hyvin. Verta ei ole tullut, vielä. Nyt oikeasti tajusin, että olen tehnyt plussatestin todella aikaisin, jo kp 24;
- Jos edellisistä menkoista lasketaan, rv 3+1 on plussa pärähtänyt testiin
- Jos ovulaatioplussasta lasketaan, rv 3+3
Testiviiva ilmestyi yhtäaikaa kontrolliviivan kanssa, vaikka testiviiva oli vähän hailakampi, kuin kontrolliviiva. Pissakin oli ollut rakossa vain 4 tuntia. Seuraavana päivänä testiviiva oli taas tummempi (pissa rakossa 4 tuntia) ja digi näytti viikkoja 1-2. Tästä taas seuraavana päivänä testiviiva oli yhtä tumma, kuin kontrolliviiva.
Varmaan muuten en kipuilusta olisi ehkä huolissani, mutta koska tänään niiden menkkojen pitäisi tosiaan alkaa, niin tietysti ajatus laukkaa, enkä saa ajatuksiani kuriin ollenkaan.
Ajattelin hakea kyllä tänään uuden testin ihan vain oman mielenrauhan vuoksi. Sinne varhaisultraankin olisi näillä viikoilla (4+0 tai 4+2) ihan turha mennä.

Mä oon tehny kans testin aikaisin, 3+2. Silloin se oli toki haamu. Eikä vahvistunu noin hurjasti. Mut dpo 14 oli ihan selkeä ja taisi pc puikko olla tasavahva.

Mut onhan tää kamalaa tunteiden sekamelskaa ja pelkoa ja hämmennystä ja vaikka mitä.
Ja kun tänään oli vähän parempi olo, niin tietysti heti ajattelee pahinta. Tosin iltapäivää kohti mentäessä ilmaantui taas närästys ihan samanlaisena kuin männäpäivinä. Mulla taitaa kahvi tehdä sen pahimman huonon olon, join nimittäin päivällä ja sen jälkeen on ollu huono olo.

@MyyräMatikainen No kyllä vaan... Yritän uskaltaa luottaa siihen, että kaikki ok, kunhan vuotoa ei tule ja toisin todistetaan. Tietty googlasin, että menkkamaiset kivut ovat alkuraskaudessa ok. Tiesinhän mä sen, mutta taas se piti lukea, jotta konkretisoitui.

Tunnistan ajatuksen, että hirvittää jäädä töistä pois. Itsekin keskellä todella suurta projektia, jonka go live jo kerran siirtyi. Jos aikataulussa pysytään, alkaa projektin jatko melkein samantien. En todellakaan odota innolla tämän uutisen kertomista, vaikka tiedän, että esihenkilö tulee lämmöllä onnittelemaan.

Mulla on kans vähän ristiriitaiset tunteet jäähä töistä pois, kun justiin vaihoin tehtävää ja sit tuli tää toivottu plussa. Töissä porukalla on muutenki paljon töitä...

Mietin sitäkin, että ottaisko kesälomat rahana tai käyttäisi sit myöhemmin. Muistaako / tietääkö joku paremmin, että kertyykö nykyään kesälomia äitiysvapailla vai ei? Eiks siihenkin suunniteltu jotain muutosta, ettei kerry enää niin kuin esim. 5 vuotta sitten?

Mulla on kans vähän ristiriitaiset tunteet jäähä töistä pois, kun justiin vaihoin tehtävää ja sit tuli tää toivottu plussa. Töissä porukalla on muutenki paljon töitä...

Mietin sitäkin, että ottaisko kesälomat rahana tai käyttäisi sit myöhemmin. Muistaako / tietääkö joku paremmin, että kertyykö nykyään kesälomia äitiysvapailla vai ei? Eiks siihenkin suunniteltu jotain muutosta, ettei kerry enää niin kuin esim. 5 vuotta sitten?
Muistaakseni mulla kertyi ainakin sen äitiyalomajakson ajan, mut vanhempainvapaan ajalta muistaakseni ei. En edes oikeastaan aatellu :Face With Stuck Out Tongue:

Takaisin