Meillä on joka tapauksessa esikoinen kotona, kun hoidetaan hänet itse työvuorot limittämällä. Itse en ollut mitenkään jumissa kotona esikoisen kanssa. Hän on ollut todella helppo ja terve lapsi, joka on nukkunut pienestä pitäen hyvin. Siispä kuljettiin syntymän jälkeen jo paljon, kun oli kivoja kesäkelejä, niin ajeltiin naapurikaupunkeihin, vaunuiltiin siellä, käytiin kahvilla tai syömässä, tehtiin hotellimatkoja ja parin viikon reissu pohjoiseen. Samaan venytykseen saa tottua tulokaskin, jos hänet nyt saadaan elävänä kotiin.
Ainakin viime raskaudessa olin lopussakin niin energinen, että tosiaan hommat loppui kesken. Ei voinut edes päikkäreitä nukkua, kun yöuntakin riitti vain 5-6 tuntia.
Mä olen kans tehnyt viimeiset 2 vuotta etätyötä ( no, olin mä sen 6 kk siis perhevapaalla), mutta siis kotinurkissa on tullut ihan riittävästi norkoiltua. Ihanaa, kun touko-kesäkuussa odottaa muutamia työmatkoja, luentokeikkoja jne. Mukava päästä ihmisten ilmoille. Jos tämä raskaus menee maaliin, olen ehkä muutaman kuukauden pitempään kotona ( annan puolisolle vähemmän päiviä). Mutta mitään pitkää poissaoloa ei ole tulossa nytkään.