Elokuisten höpinäketju

Uä käyty. Jestas mikä ninja siellä vipelsi! Vastasi 12+5, nyt viikot 12+1. Esitteli itseään ja touhusi koko ajan. Kätilö tuumasin että ihme jollei oo tuolla menolla 10 krt napanuora kaulan ympäri kun syntyy. Olin just juonu pillimehua ja smoothien edeltävästä kun jouduin käymään vessassa tunti ennen uä.
 
Tosta napanuora 10krt kaulan ympäri tuli mieleen ku esikoinen syntyi niin sillä oli oikeesti kaulan ympäri, vartalon ympäri sekä jalkojen ympäri ja kätilö ihan säikähtäneenä kovemmalla äänellä sanoi että miten sinä tälleen! :Weary Cat Face: Ja tääl kans ultrassa vastas 4-5 päivää mittaukset aijempaa eli et olis heinäkuinen mut jännä että ei kätilö silti muuttanu laskettua aikaa.
 
Joo tiedän minäkin muutaman kellä ollu. Toivottavasti tällä ei ole. On se kyllä jotenkin niin uskomatonta tämä ihmisen alku. Harmillisesti mies ei päässyt mukaan, mutta selkeästi kun kuvat sai käsiinsä niin tuli hänellekin todellisemmaksi. Rakenneultra aika saatiin huhtikuun puoliväliin ja sen varasin iltaan jottei tulisi niin suurella todennäköisyydellä miehelle työesteitä. Lapsille kerrottiin illalla ja aika tohkeissaan ovat kumpikin.

Tosta napanuora 10krt kaulan ympäri tuli mieleen ku esikoinen syntyi niin sillä oli oikeesti kaulan ympäri, vartalon ympäri sekä jalkojen ympäri ja kätilö ihan säikähtäneenä kovemmalla äänellä sanoi että miten sinä tälleen! :Weary Cat Face: Ja tääl kans ultrassa vastas 4-5 päivää mittaukset aijempaa eli et olis heinäkuinen mut jännä että ei kätilö silti muuttanu laskettua aikaa.
 
En oo töissä virallisesti kertonu kaikille olevani raskaana, mut moni työkaveri seuraa mua sosiaalisessa mediassa ja siellä oon jo kertonu, ni automaattisesti osa tietää. Esimies on siis tienny jo plussaamisesta asti, koska monen vuoden lapsettomuushoidot on vaatinu ekstra poissaoloja. Oon kyllä avoimesti kertonu kaikille, jotka on kuullu osan keskustelusta ja tullu kyselee, mutta eilen kävi semmonen hauska tilanne.

Kerroin yhdelle just eläkkeelle jäävälle työkaverille raskaudesta ja se tuli pari tuntia myöhemmin sanomaan mulle kahvihuoneessa, et meille on sitte tulos muute tyttö-lapsi. En ollu hänen kanssaa puhunu mitään muuta asiasta aiemmin, kun et hän tietää mun raskaudesta. :tears:
 
Onko teillä syntymättömän lapsen vakuutusta? Tulisikohan sellainen ottaa? Muistelisin, että jollakin ystävistäni oli hankaluuksia saada lapselleen joku vakuutus, koska oli asian kanssa liian myöhään liikenteessä.
 
Onko teillä syntymättömän lapsen vakuutusta? Tulisikohan sellainen ottaa? Muistelisin, että jollakin ystävistäni oli hankaluuksia saada lapselleen joku vakuutus, koska oli asian kanssa liian myöhään liikenteessä.

Mä otin esikoiselle vakuutuksen jo ennen syntymää ja otan tällekin, jos sinne asti päästään. Omassa vakuutusyhtiössä ( OP) vakuutusta voi hakea rakenneultran jälkeen. Joillakin yhtiöillä jo aiemmin.
 
Onko teillä syntymättömän lapsen vakuutusta? Tulisikohan sellainen ottaa? Muistelisin, että jollakin ystävistäni oli hankaluuksia saada lapselleen joku vakuutus, koska oli asian kanssa liian myöhään liikenteessä.


Me ei tajuttu esikoiselle ottaa ajoissa vakuutusta, kun se muistaakseni piti ottaa 2 kk ennen laskettua aikaa? Voi olla että muistan väärin, mutta jokatapauksessa oltiin liian myöhään ottamassa sitä. Saatiin lopulta se vasta kun esikoinen oli viikon ikäinen, kun muistaakseni sitä ei myöskään heti vastasyntyneelle pystynyt ottamaan tms. Toisaalta ollaan vaan kerran käytetty lasta yksityisellä, mutta eihän sitä koskaan tiedä kuinka paljon tämä tuleva lapsi sairastelee, niin ehkä kuitenkin varmuuden vuoksi otetaan.
 
Me ei tajuttu esikoiselle ottaa ajoissa vakuutusta, kun se muistaakseni piti ottaa 2 kk ennen laskettua aikaa? Voi olla että muistan väärin, mutta jokatapauksessa oltiin liian myöhään ottamassa sitä. Saatiin lopulta se vasta kun esikoinen oli viikon ikäinen, kun muistaakseni sitä ei myöskään heti vastasyntyneelle pystynyt ottamaan tms. Toisaalta ollaan vaan kerran käytetty lasta yksityisellä, mutta eihän sitä koskaan tiedä kuinka paljon tämä tuleva lapsi sairastelee, niin ehkä kuitenkin varmuuden vuoksi otetaan.
Meilläkin voisi ajatella, että vakuutus on toistaiseksi mennyt hukkaan, kun lapsi ei ole ollut kertaakaan kipeä. Mutta koskaanhan ei voi tietää. Itse halusin myös varautua siihen, jos synnytyksen jälkeen lapsella ilmenee ongelmia, että niihin saa sitten nopeasti apua alansa ammattilaisilta, ettei tarvi esim. jonottaa kunnalliselle fysioterapeutille tms.
 
On otettu lapsille vakuutukset ennen syntymää. Noh.. hukkaan on ne raha toistaiseksi mennyt kun ei ole nuhaa ja enteroa kummempaa ollut. Tasapuolisuuden nimissä otetaan kolmannellekin.
 
Meillä vakuutus on maksanut itsensä varmaan jo takaisin :tears: 6pv lastenosastolla, kieli- ja huulijänteenleikkaus ykstyisellä, yksityinen imetysohjaaja, käynnit yksityisellä jne :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: koskaan kun ei tiedä mitä tulee, niin on se tavallaan hyvä olla. Nyt ei oo hetkeen tarvinut käydä missään
 
Meillä on kaikilla lapsilla syntymättömän lapsen vakuutus. Meillä kyllä oltais keskimmäisen lapsen kanssa pulassa jos ei olis vakuutusta. Kunnallisella on viitattu kintaalla kun toisella oireita kun hän kasvaa nätisti käyrällä ainoastaan paino vähän laahaa. Poika kärsii suolioireisesta allergiasta eli ei edes näy verikokeessa. Yksityisellä joduttu asiaa selvittään ja nyt ollaan edes vähän saatu oireita kuriin että toisella ei le paha olla koko ajan. Myös korvien putkitukseen ollaan päästy nopeesti yksityisen kautta niin on ongelmat helpottanu. Esikoisella odotetaan kevättä et jos saa siitepölystä oireita tänävuonna niin pääsee syksyllä heti siedätyshoitoihin. Ei tarvii sitä rumbaa kunnallisen kautta et ensin. Jankuttaa neuvolan lääkärille ja sit tapella yliopistollisen kanssa aloitetaanko vai seurataanko vielä ja kuinka kauan. Muistan kun itellä pienenä oli allergiaa ja väläyteltiin siedätyshoitoja mut jäätiin seuraan. No ei sit ikinä siedätetty ja nyt sit allergiat onkin ihan kamalat.
 
On otettu lapsille vakuutukset ennen syntymää. Noh.. hukkaan on ne raha toistaiseksi mennyt kun ei ole nuhaa ja enteroa kummempaa ollut. Tasapuolisuuden nimissä otetaan kolmannellekin.
Mulla on sama tilanne, isommille lapsille otettiin jo raskausaikana vakuutukset. Ikinä ei oo tarvittu niitä. Tulevalle otetaan varmaan kuitenkin varmuudeksi. Puolisolla oli lapsena paljon ongelmia atooppisen ihon kanssa, joten saattaa olla että jotain periytyisi pienellekin. Tietysti toivon ettei tulisi, mutta jos tulee jotain ongelmia, niin onhan se sitten helpotus ettei tarvitse jonotella viikkoja johonkin perusterkkarille ensin, joka sitten laittaa lähetteen peruslääkärille ja taas odotellaan..
 
Aikanaan esikoiselle otettiin vauvavakuutus, koskaan ei tullut tarvetta käyttää. Toiselle otimme myös. Seuraaville emme ole ottaneet eikä taideta tälle viimeisimmällekään ottaa.
 
Esikoiskaksosilla oli vuoden ilmainen vakuutus (op) ja oiskohan me toisen vuoden maksettu, sen jälkeen lopetettu kun ei ollut tarvetta. Julkisilla ollaan pärjätty hyvin kun ei ole duurempia huolia ollut. Harmi kun nyt ei ole tarjouksia, mutta varmaan pitää hankkia uudellekin tulokkaalle alkuun vakuutus.
 
Ajateltiin ottaa vakuutus nyt raskausaikana ja pitää ainakin alkuun vuosi-pari. Katsotaan jatko sitten tarpeen mukaan. Tuntuu, että alkuun olisi hyvä olla jos sattuu tulemaan jotain synnynnäistä sairautta tms.
Ja ollaan muuttamassa uudelle paikkakunnalle eikä ole mitään käsitystä kuinka hyvin julkinen siellä toimii, joten olisi kiva että olisi mahdollisuus mennä yksityiselle tarvittaessa.
 
Mä sain eilen neuvolassa radi tuomion. Oon iha rikki. Ainoo arvo mikä heitti oli 1h ja seki ihan minimaalisesti. Olisin pärjänny hyvi ilmanki :loudlycrying:
 
Mä sain eilen neuvolassa radi tuomion. Oon iha rikki. Ainoo arvo mikä heitti oli 1h ja seki ihan minimaalisesti. Olisin pärjänny hyvi ilmanki :loudlycrying:

Itelläki meni pari pv että alko "hyväksyä" radin.. Mulla paasto oli 5.4 ja se raja 5.3. Kaikki muut reippaasti alle ja pysynykki vajaan 2vk. Paasto välillä ylittiny/ollu rajalla. Eilen kävin pikaseen neuvolassa, oletin että mittaaminen kotona höllentyis. Mutta ei :Angry Face: synnytyksee asti pitäs päivittäin mittailla melkeen joka välissä. Itestä se tuntuu kyl ni turhalta ku paastossa vaa ylityksiä mut ei muuten. Paaston tarkempi seuraus kyllä omalla kohdalla riittäisi..
 
Takaisin
Top