Elokuisten höpinäketju

Mä oon kertonut pomolle joitain viikkoja sitten, eli yrittäjäpariskunta tietää. Mutta tätä mun mahaa on aika vaikea mitenkään päin piilotella enää, joten veikkaan muidenkin jo arvanneen...toimiston puolella ainakin, tuotannon väkeä en niin näekään. Meitä tosin on koko firmassa kolme naista, ja voipi olla ettei miehet ehkä edes tajua:tears:
 
Siis mua harmittaa oikeasti jäädä pois, ja miettinyt kanssa viitsiikö sitä kauheasti ääneen huudella:tears: Mut on tosiaan palkattu ihan uuteen positioon, ja oon saanut räätälöidä omaa toimenkuvaa aika vapaasti joten työ todellakin on sitä mitä haluan tehdä. Ja kyseessä pieni kasvava yritys, niin paljon on nytkin menossa kehitysprojekteja joissa on mahtava olla mukana. Mä vähän pelkään jopa sitä, että tylsistyn äitiyslomalla ja harkitsin myös hakevani opiskelemaan lisää...

Mä oon miettinyt että voisin tehdä osittain töitäkin kunhan alkukaaoksesta pääsee. Tukien kanssa saa kai tehdä 1pv/viikossa ja kotihoidontuen kanssa niin paljon kun ehtii.
 
Mä mietin kanssa tuota, mutta ainakin toistaiseksi näyttää siltä, että mulle joudutaan palkkaamaan tuuraaja joten...

Mutta mies on jo muutaman vuoden pohdiskellut oman yrityksen laittamista pystyyn, mutta häntä ei niin kamalasti kiinnosta esim markkinointi ja hallinnolliset asiat. Mä oon yrittänyt tässä ylipuhua häntä, kun itsellä taas olisi tietotaitoa tuohon puoleen ja saisin tekemistä:tears:

Mä äkkiseltään selvittelin aikasemmin miten töitä saa tehdä, eli kai niitä saa enemmänkin tehdä ja joka tapauksessa minimirahan saisi vanhempainvapaalla...mutta ilman, että vaikuttaa niin kait tuo yksi päivä. Mutta en sen enempiä perehtynyt asiaan joten varmaksi en tiedä.
 
Mä oon miettinyt että voisin tehdä osittain töitäkin kunhan alkukaaoksesta pääsee. Tukien kanssa saa kai tehdä 1pv/viikossa ja kotihoidontuen kanssa niin paljon kun ehtii.

Mun käsittääkseni vanhempainrahan aikaan sunnuntaisin ja arkipyhinä töitä saa tehdä ilman, että vaikuttaa vanhempainrahan määrään. Mutta jos arkipäivänä tekee, niin se kai vaikuttaa jotenkin maksettavaan vanhempainrahaan.
 
Joo, mut kun voi kirjata ne tunnit just sinne sunnuntaille niin ei oo ongelmaa :Smiling Face With Halo:

Joo silleen toki! Ja arkipyhien aikanahan pystyy sitten tuolla tavalla tekemään useammankin päivän viikossa eikä vain sitä yhtä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Mun käsittääkseni vanhempainrahan aikaan sunnuntaisin ja arkipyhinä töitä saa tehdä ilman, että vaikuttaa vanhempainrahan määrään. Mutta jos arkipäivänä tekee, niin se kai vaikuttaa jotenkin maksettavaan vanhempainrahaan.

Jokainen arkipäivä, jonka työskentelee tiputtaa ko.päivän vanhempainrahan minimiin, riippumatta siitä paljonko ko.päivänä ansaitsee.
 
Joo, mut kun voi kirjata ne tunnit just sinne sunnuntaille niin ei oo ongelmaa :Smiling Face With Halo:

Miten ne tunnit voi kirjata muulle päivälle kuin milloin ne tekee? Sanoisin, että ainakin työnantajan kannalta ainakin jumalaton riski, jos työaikakirjanpito on peukaloitua. Samoin pääsääntöisesti sunnuntaista on maksettava tuplapalkka, joten itse en työnantajana ainakaan suostuisi siihen, että työntekijä kirjaa tunnit sunnuntaille ja sitten jossakin vaiheessa hyväksyttyäni listat tuleekin vaade sunnuntaikorotuksista tai työsuojeluviranomaiset pääsee jäljille, että työaikakirjanpitoa on peukaloitua. Ja on siinä toki selittäminen, jos sattuu työtapaturma tms.
 
Äitiyspäivärahaan liittyen, sain jotenkinpäin laskettua kelan laskurilla päivärahan, ymmärsinköhän oikein että se maksetaan arkipäiville ma-la, lauantai siis myös arkipäivä? Ja päivärahan laskentaan huomioidaan siis kaikki tulot vuoden ajalta, sis. ylityöt, lisät, tulospalkkiot, lomarahat?
 
Äitiyspäivärahaan liittyen, sain jotenkinpäin laskettua kelan laskurilla päivärahan, ymmärsinköhän oikein että se maksetaan arkipäiville ma-la, lauantai siis myös arkipäivä? Ja päivärahan laskentaan huomioidaan siis kaikki tulot vuoden ajalta, sis. ylityöt, lisät, tulospalkkiot, lomarahat?

Juu siis ma-la on kelan raha. Juu siis kaikki tulot jotka ei ole etuutta niin lasketaan. Eli jos saisit kotihoidontukee, asumistukee, työttömyystukee niin niitä ei lasketa vaan sit se menee minimillä.
 
Mikä nautinto kun pihalla alkaa oleen keväisen näköistä. Ja toi auringon paiste kuinka ihanaa. Ainoo miinut auringonpaisteessa kun näkee kuinka likaiset ikkunat on.
 
Mahtava keli oli taas hiihdellä, aurinko on niin ihana, mutta paljasti kyllä armottomasti taas kämpän pölypesäkkeet. Ja miten voikin ikkunat näyttää siltä, ettei niitä ole ikinä pesty. Syksyllä kuitenkin viimeksi pesty kunnolla. Uskomattoman paljon niihin kertyy talven aikanakin jotain nokea yms.
 
Oon varmaan ainoa joka ei niin tykkää auringonpaisteesta oli kesä tai talvi, palan helposti ja omistan valoherkät silmät. Paitsi että lumet saa auringonpaisteessa kyytiä ja se on hyvä. Sulaisi vaan kaikki mahdollisimman äkkiä pois! Kyllä tätä talvea ja lunta on ollut jo ihan riittävästi :Smiling Face With Sunglasses:
 
Oon varmaan ainoa joka ei niin tykkää auringonpaisteesta oli kesä tai talvi, palan helposti ja omistan valoherkät silmät. Paitsi että lumet saa auringonpaisteessa kyytiä ja se on hyvä. Sulaisi vaan kaikki mahdollisimman äkkiä pois! Kyllä tätä talvea ja lunta on ollut jo ihan riittävästi :Smiling Face With Sunglasses:
Mä taas toivon, että täällä etelässäkin riittää lunta pääsiäisen alle asti. Sitten pääseekin pohjoiseen hiihtämään. On taas niin pitkä lenkkeilykausi edessä, mahtava kun nyt voi tehdä hiihtäen kunnon teholenkkejä. Kun hiihtokausi on ohi niin sitten voin vain kävellä, kun etisen istukan takia juoksu, hyppiminen ja kuntosalilla ponnistelu on kiellettyjen hommien
listalla.
 
Oon varmaan ainoa joka ei niin tykkää auringonpaisteesta oli kesä tai talvi, palan helposti ja omistan valoherkät silmät. Paitsi että lumet saa auringonpaisteessa kyytiä ja se on hyvä. Sulaisi vaan kaikki mahdollisimman äkkiä pois! Kyllä tätä talvea ja lunta on ollut jo ihan riittävästi :Smiling Face With Sunglasses:
Tykkään valoisista päivistä, mutta hirvittää aurinkoihottuma jo etukäteen. Esikoisen odotusaikana alkoi vaivata silmän alaluomelle ja dekolteelle pienestäkin auringosta ilmestyvä kutiseva ihottuma. Olenkin jo ottanut käyttöön isot pyöreät aurinkolasit, mutta suojakertoimet olisi kiva lisä. Pitäisi perehtyä aurinkovoiteisiin, kun kemikaalisen suojan antavia ei taideta suositella raskausaikana. En koko loppu raskautta ajatellut kumminkaan sisällä viettää niin jotain suojaa tarvitsen huivien ja arskojen lisäksi.
 
Tykkään valoisista päivistä, mutta hirvittää aurinkoihottuma jo etukäteen. Esikoisen odotusaikana alkoi vaivata silmän alaluomelle ja dekolteelle pienestäkin auringosta ilmestyvä kutiseva ihottuma. Olenkin jo ottanut käyttöön isot pyöreät aurinkolasit, mutta suojakertoimet olisi kiva lisä. Pitäisi perehtyä aurinkovoiteisiin, kun kemikaalisen suojan antavia ei taideta suositella raskausaikana. En koko loppu raskautta ajatellut kumminkaan sisällä viettää niin jotain suojaa tarvitsen huivien ja arskojen lisäksi.

Mä just eilen googlailin fysikaalisia aurinkorasvoja. Oon aiemminkin kokeillut joitain ja käyttänyt putelin verran, mutta en ole tykännyt mistään niin, että olisin ostanut uudestaan. Nyt täytyy kuitenkin niitä sitten ens kesä käyttää.
Ja voiteet lähtee pois parhaiten öljypohjaisella pesuaineella, joten sellainen kannattaa ostaa myös :Black Sun With Rays:
 
Vinkkailkaa, jos tiedätte jonkun miellyttävän fysikaalisen voiteen :smiling-eyes:
Monestihan nuo on aika sellaista hankalasti levittyvää eikä tuoksukaan ole omaan mieleen.. ainakin ne mitä aiemmin oon testaillut.
 
Meillä käytössä pelkästään fysikaalisia aurinkovoiteita. Joukossa on tosiaan huonommin levittyviä, mutta on siellä paljon hyviäkin. Itse käytän kasvoilla Dhyvanan sävyttävää voidetta kasvoille sk 50, joka on kyllä ollut tosi hyvä. Sitten ollut pariakin BB-voidetta matalammalla kertoimella, Avril merkkistä ja toista, jonka merkkiä en nyt muista. Nämä kaikki menneet myös meikin alla. Atopikia mulle on myös jokunen tuttu suositellut kasvoille, mutta en ole itse ehtinyt kokeilla.

Koko kehon suojista meillä suosikeiksi tulleet Eco cosmetics ja EY. Nämä ovat suojanneet meidän perhettä, joka palaa kun joku mainitsee sanan aurinko. :tears: Mä olen paljon kuullut suosituksia Alga Mariksesta, mutta itse ostin kerran ilmeisesti just sen valikoiman huonon. Mutta joku merkin tuote on ilmeisesti myös tosi kivasti levittyvä, koska osa ostaa sitä vuodesta toiseen ja paljon suosittelevat. Oisko ollut suihke kertoimella 30, itse kun kalkkilaivan kapteenina ostan aina sk 50.

Lavera, jota saa mm. hypermarketeista on varmaan markkinoiden kamalin tuote ikinä, joten jos siihen perustaa käsityksen fysikaalisista, niin suosittelen testaamaan muitakin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tuoksu fysikaalisissa vaihtelee ihan tuotteen mukaan, kuten kemiallisissakin. Itsellä ei ole kahta samantuoksuista tuotetta ollut koskaan. Meillä on oman allergian takia joko täysin tuoksuttomia tai sitten jotain hyvin mietoja.
 
Takaisin
Top