Elokuiset sadot

Voi Miu, toivotaan tosiaan, etta huono olosi on jotain joka menee levolla ja sairaslomalla ohi.

Mulla on vielakin tosi skeida olo. En pysty nukkumaan oisin, kun en loyda hyvaa asentoa ja kadet puutuu ja jalkoja ahdistaa ja maha on kipee. Tuntuu, etta on miten pain vaan, niin mahassa tuntuu epamukavalta - eli ei voi istuu, maata, seista eika kavella. Ja poskiontelot on ihan tukossa. Nenan kautta ei vaan voi hengittaa ja sitten suuta kuivaa ja hengitys haisee[:@]. Lisaksi tuntuu, etta ruoalla ei ole tilaa mahassa ja se yrittaa kurkistella kurkusta[:'(][:'(][:@] Tosi aklottavaa!!

Jain kotiin tanaan ja sain ajan laakarille - ehka voisin saada pari paivaa sairaslomaa..

Zemppiä ja jaksuja Miu,toivottavasti selviää tuiki pian!!!!!!

Mua suppas eilen toooosi paljon illalla maate mennessä että joutu ihan puuskuttaa kuin synnytyksessä...
kipeää teki,
onneksi meni ohi[:-]

Kertokaa mulle minkälaisia noi supistukset teillä on ollu? en siis oo varma onko supistuksia kun tuntemuksina se, että alkaa ahdistaa ja tuntuu ettei saa kunnolla henkeä (no joo, voi johtua mistä vaan..) ja sitten tosi epämukava olo mahassa. Oon jostain lukenu, että maha menee ihan kovaksi supistuksen aikana, mutten ainakaan itellä oo tommosta bongannu?? Eilen siivosin raivolla ja sen jälkeen tuli inhottava olo ja mahaa pisteli sieltä täältä, lisäksi ipana ei millään meinannu rauhoittua vaan potki inhottavasti jonnekin persuksen suunnalle ja "raapi" luultavasti kätösillään sitten joka puolelta minne vaan ylettyi..

Täällä kanssa murhetta ja pissa-näytteen antoa ohjelmassa... eli eilisillasta alkaen on ollut jatkuvaa vihlovaa kipua vatsassa ja häntäluussa eli varmuuden vuoksi pitää mennä purkkiin pissaileen.. vauvakin on ollut tosi hiljanen nyt tämän päivän niin heti tietenkin tulee huoli. todennäköisyys on pieni että mitään olisi mutta mielenrauhaa saa kun käy tarkistuttamassa.
oon vaan semmonen super-murehtija ja aina miettimässä pahinta mahdollista tilannetta...

tsemppiä kaikille eri tavoilla kipuilijoille... ei oo enää hirveen kauaa... onneksi täällä sentään paistaa aurinko niin siitä saan positiivista energiaa ja lähetän teillekin päin!

Voi kun kaikilla tuntuu ny tolevan perustavaa laatua olevia murheita[:o]. Asalilla pissa vaivaa, Ginessalla supisteluja, Pitulla epämukavaa oloa ym. ym.

Toivottavasti Miu tilanteesi selviää pian ja mä uskoisin sitä sun veljen vaimoa siinä myrkytysasiassa, et jos paineet ei ole koholla niin ei pitäs olla hätää. Joillakin tosin nousee sit maksa-arvot tuossa myrkytyksessä, mut siihen vissiin liittyis silloin jonkin laine kutina ja/tai keltaisuus. Mut niitäkään sulla ei ole.

Maisan jo eilen illalla mietin maate mennessäni et noi sun jutut täällä ei kuulosta ollenkaan hyvältä. Ja et sun pitäs mennä lääkäriin. Et joko sulla on nyt joku tulehdus tai jokin ongelma jossainpäin kroppaa mikä aiheuttaa ton väsymyksen. Ja se pitäs tutkia. Kuhan ei vain olis sit mitään masennusta ym., koska sellanenkin tulee mieleen noista sun teksteistä. Mut toivotaan et vaikka pissa tulehdus selittäis ton sun olon ja sillä saatais asia hoidettua ja sut taas kuntoon. Mut hyvä et olet nyt saanu lääkäriajan ja toivottavasti siellä selviää jotain ja saat saikkua levätäkses. Käyhän sitten kertomassa miten meni.

Myös Miu käy kertomassa miten tuon asian kanssa menee.

Toivotaan myös, että Nemiahin paineet eivät nouse liikaa.

Mulla meni ihan kylmät väreet ku joku tuossa mainistsi, et heinäkuisista joku on jo sairaalassa[:(]. Toivottavasti meistä ei kukaan sinne joudu ennen aikojaan ja vauvelit saavat kehittyä masuissa omassa turvassaan tarpeeksi kauan.

Meillä töissä tuota raskaustodistusta tartti vain osastonhoitajalle näyttää. Ei tarvinnut siitä omaa kopiotaan. Ja meillä mä vein KELAn lapun ja todistuksen täällä asioita hoitavalle ihmiselle, jonka kanssa se KELAn lappukin tosiaan täytettiin ja hän lähetti ne KELAan. Ja hoitaa mun tulotodistuksetkin sinne sit heinäkuun palkanmaksun jälkeen.

Hyvä huomio Miu, en vielä ole viimesellä kolmanneksella mutta vointi on alkanu kyllä huonontua. Mulla on ehkä maailman huonoin kunto, autosta nouseminen ja sisälle kävely pistää välillä niin puuskuttamaan että tekis mieli jäädä nojailemaan jonnekin rappukäytävään. Tälläsiä muutoksia mun on itessäni muutenkin hankala hyväksyä, koska oon suhteellisen hyvässä kunnossa ennen raskautta ollut ja mennyt hissin sijasta portaat harppomalla [8|] Tuntuu etten voi ajaa pyörällä ollenkaan, maha on jotenkin kummallisesti tiellä polkiessa ja satula painaa ikävästi häpyluuta. Lisäksi kiukuttelen ja stressaan asioista TOSI paljon, pelottaa voinko tällä käyttäytymisellä aiheuttaa vauvalle jotain? Siitäkin oon lueskellu kauhujuttuja netistä. Mutta kun en vaan osaa hillitä itteäni, vielä kun joku (yleensä mies) tulee siihen että "no niin rauhotus nyt" niin kipinöin vielä enemmän [:(] Oon ollu koko raskausajan ku perseeseen ammuttu karhu, tuntuu vaan että pahenee koko ajan.. Mies-raukka ku alussa kuvitteli että nää mun oirehdinnat menee ennen puoltaväliä ohi.

Joo Miu, makin just kerkisin miettimaan, etta onpa mukavat oltavat talla toisella kolmanneksella ja vips se olikin ohi, ja koko kroppa ihan surkeena[:-]

Kavin osiaan siella laakarissa. Oli oikein ymmartavainen. Antoi aktiivista sairaslomaa 21.05. asti. Loytyy varmaan Suomestakin.. Eli talla viikolla lepailen ja kavasen vahan toissa kaantymassa ja ensi viikosta alkaen kokeilen kuinka paljon jaksan. Saan sitten tehda lyhennettya paivaa loppuajan jos on tarvis[:)]. Alkoi melkein itkettaa, kun se niin anteliaasti antoi saikkua.

Se maarasi sellaisen kannun nenan huuhteluun, josko se auttais tohon nenaan ja youneen[8|]. Toivon parasta. En jaksanut raahautua apteekkiin, mies hankkikoon sen sitten kotimatkalla.

Valittelin viela, etta maha on kipea ja se sanoi, etta voin vahan tarkkailla tilannetta ja tulla sitten uudestaan, jos alkaa huolettaa. Onneksi vauveli on potkiskellut ihan kiitettavasti, ettei sen hengen puolesta tarvii nyt ahdistua.

Kiitos muuten Eemi huolenpidosta. Musta tulee aika tunteellinen, kun en saa nukkua. Vahan olen itsekkin hammentynyt tasta voimien puuttumisesta, en muistanut sita erikseen laakarille mainostaa, mutta lepailen nyt pari paivaa ja meen sit uudestaan, jos ei hellita tai pahenee.

Täälläkään ei vika kolmannes ole vielä alkanut, mutta tuntuu että maha painaa ja on tiellä, yöllä herää kääntyessä kun ei voi normaalisti kääntyä ja kengännauhojen sitominen ja kumartelu on hankalaa. Mitähän se on 10 viikon päästä?? Olin myöskin hyvässä fyysisessä kunnossa ennen raskautta, niin ottaa kyllä itsetunnon päälle, että sängystä (tai mistä tahansa) nouseminen on tuskaa. Alkuraskaudessa pelkäsin niin keskenmenoa etten uskaltanut jatkaa oikein mitään liikuntaharrastuksia, esim. juokseminen tuntui heti epämiellyttävältä, ja onhan kuntokin varmaan laskenut kun normaalin 3-4 juoksulenkin sijaan olen vain kävellyt ja satunnaisesti hiihtänyt silloin kun oli vielä lunta.

... vaikka toisaalta pitäisi olla niin onnellinen että kauan kaivattu vauva on vihdoin matkalla, tuntuu että koko ajan saa olla peloissaan ettei kaikki mene hyvin tai tuntea syyllisyyttä jostain..

Tuskailin noiden kelapapereiden kanssa edelleen, nyt enää pari kohtaa epäselvää, jospa niistä soittaisi puhelinpalveluun. Oma terkka lupasi laittaa raskaustodistuksen postissa leimoilla ja allekirjoituksilla varustettuna, niin ensi viikolla ehkä saan paprut eteenpäin. Meidän omaan palkkikseen pitää toimittaa jo 3kk ennen laskettua aikaa, niin siihen ei enää hirveästi ole.

Mä repesin täysin Miu sun tekstiä lukiessa, koirakin heräs ja tuli tuijottamaan että mikä hitto tuota taas vaivaa? Kävin sen kanssa aamulla lenkillä, pitkään aikaan en oo sen kanssa lenkillä käynytkää kun mies on kiltisti hoitanut sen puolen, ja se oli kanssa ihan ihmeissään että miksi lönkytellään niin hitaasti, että mummotkin ohittaa.. Dobberi kun on rodultaan, niin ei mihinkään sipsutteluvauhtiin oo tottunut. Ois tehny mieli kanssa hypätä sen selkään tossa ylämäessä, mutta ajattelin että ehkä se joutuu jo liikaakin kärsiä mun oikuista, joten säästää ees yhdeltä lisältä.

Toivottavasti Miu82 ei ole mitään vakavaa, vaan säikähdyksellä selviät, mutta hyvähän nuo on selvittää.

Mä jaksan yllättävästi kyllä vielä ihan kuntoillakin, mutta rappuset tekee mullekin tosi tiukkaa, ja välillä tuntuu, että taju lähtee, kun pääsee rappuset ylös. Mukavasti asutaan vielä neljännessä kerroksessa ilman sitä pe....leen hissiä.

Käväisin tänään lääkärissä, ja kaikki oli ihan hyvin. Kohdonpohjan korkeus on vähän yläkäyrillä, mutta ei paljon. Kovin oli nuori lääkäri, eikä hän oikein osannut vastata mihinkään mun extrakysymyksiin... tärkeimmät asiat kuitenkin selvisivät.

Saatiin toissapäivänä laitettua vauvan huoneen kuntoa jo ihan vauvan huoneen näköiseksi, kun vuodesohva lähti. Joltakin sain vinkin niistä ihanista apinatarroista, ja niitä jo sommittelikin seinään. Nyt en malttais pysyä sieltä huoneesta pois...

Tuosta itkemisestä vielä: mä itken päivässä myös vähintään kaksi kertaa joko ihan liikutuksesta tai sitten jos mies sattuu sanomaan jotain vähän väärin.

ebaysta tilasin. Voit etsiä monkey dots -nimikkeellä, mutta suoran linkin löydät varmasti sieltä tavarahankinnoista.

Ihan edullinen idea tuo itsensä tai miehen kuvaus apinatarroja ajatellen, mutta kuinkahan paljon vauveli niistä sitten tykkää, kun niistä jotain ymmärtää...?
[:D]

Mä olen onneksi vielä pystynyt liikkumaan ja kuntoilemaan. Olen käynyt 2-5 kertaa viikossa kunnon hikilenkillä, kävellen tietysti. Minä myös juoksin vielä ennen raskautta. Jos ei olisi ollut niin mahoton pahoinvointi alussa olisin ehkä jatkanut jonkin aikaa juoksuakin, mutta pahoinvointi ja makaaminen veti yleisvoinnin niin heikoksi, että ei voinut kuvitellakkaan sen helpotettettua, että alkaisi jälleen juoksemaan. Kävelykunnon olen saanut nostettua hyvälle tasolle. Mutta nyt alkaa pikkuhiljaa noi lantion liitokset vähän hidastaa tahtia. Ja kovasti olen vielä saanut tontillakin tehtyä raskaanpiakin hommia.

Koira-asioihin osallistuakseni: Mun ystävällä oli ja on edelleen doppereita. Mä olen oppinu vähän inhoamaan niiden neniä[:D]. Mulla itellä oli bokseri, jonka kuono ei kutita[:D]. Varsinkin tämä hänen vanhenpi koiransa, joka jo myös koirien taivaassa minun boxxun kanssa niin kävi aina siellä käydessä joko jalan tai selän tai kyljen läpi alhaalta ylöspäin sillä pitkällä taipuisalla kuonolla, joka teki sellasta pientä edetakaista liikettä.[;)][:D]. Ihan mahoton[:D]. Mä en kestäny sitä mitenkään ku se kutitti ihan kauheesti ja must tuntui et mitä enemmän mä siihen sen juttuun reagoin sitä enemmän se mua ihan tahallaan kiusas. ja hiipi aina salaa jostain sen pitkän kuononsa kanssa hiplaamaan[:D][:D]

Whippetit on kyllä tuttuja ja valitettavasti myös Greyt. Ex-miehen äidillä ja siskolla oli vipukoita. Ne on ihan mukavia mut niin häveliäitä vieraita kohtaan et koskevat vain hyvin varovaisesti sillä pitkällä kuonollaan[:D]. Ja nämä kaikki nukkuvat peittojen alla. Miehen sisko joutunut asettamaan nepparit x 100 sängyn ympärille mihin kiinnittää päiväpeiton. Muuten sänky on myllätty joka päivä ja täynnä koiria päivälläkin.

Heiltä vain löytyi aiemmin se pirun "kulmikas" Grey, joka tikkas mun pojan silmäluomen auki saamatta siitäkään mitään rangaistusta, "kulmikas" kun on luontteeltaan[:@]. Sen 1.5v lapsen olis pitäny se tajuta ja pysyä tarpeeksi kaukana[:@]. Oli metrin päässä takapuolesta nii kääntyi ja kulmahampaat molemmin puolin päätä[:@].

Mä tääl töis kärvistelen, jo kohta 10 tuntia ollu. Potilaat myöhässä vastaanotolta. Perse ihan puutunu ja kotiin vois kyllä jo mennä. Ku noi pirun potilaat vaan vaivautuis paikalle. Ny lähti lekurikin röökille välillä. Ku vois itekki polttaa nii menis aika nopeammin[8|]. No enpä kuitenkaan taida[:)].

Möykkyläinen onneksi on nyt suht hiljainen. odottelee varmaan kans sapuskaa. Mitä ei tosin vielä saa jos noi potilaat ei pian tule.

Onpas täällä ollut hiljaista, ilmeisesti moni ei ole päässyt kirjautumaan.. olen itse ollut koko ajan kirjautuneena, niin en ole törmännyt ongelmiin.

Kävin kuntosalilla keskiviikkona pitkästä aikaa, ja 30 min crosstrainerilla sai aikaan taas megalomaanisen lonkkasäryn - en vissiin voi tehdä muuta kuin kävellä ja sitäkin hiljaa [:@]  Muutenkin raihnaisuus jatkuu, yöllä nivusesta ylöspäin taas vihloi ja oli hankala kävellä (käsittääkseni noiden kannatinkipujen pitäisi pikkuhiljaa loppua, vai onkohan tuo jotain muuta, tuntuu kyllä melkein samalta kun lihaskramppi) ja yhden kerran heräsin suonenvetoon, jee..

Onneksi viikonloppu tuloillaan [:D]

Joo hiljaista on. Mäkään en itseasiassa pääse kunnolla kirjautumaan mut ku laittaa vaan keskustelut nii ku samalta koneelta laittaa nii se menee keskusteluihin kirjautuneena, vaikka etusivulta ei pääsekkään kirjautumaan varsinaisesti.

Ihan vierotusoireita ku kukaan ei pääse kirjotteleen[:D].

niin on todella outoa kun ei ole paljoa juttua tullut. huomasin itsekin että etusivulla ei pysty kirjautumaan mut kun keskusteluihin menee niin näkyy tos et olis kirjautunut.

Vihdoin pääsee tännekin taas[:D]

En eilen päässyt edes kertomaan kun en tiennyt sainko ensimmäiset supistukset vai näinkö unta! Keskellä yötä makasin vaan selällään kun maha kovettu ja oli kyllä niin ahdistavaa. Eikä kyllä kivutonta. Olin sellaisessa unen pöppörössä, että en oo täysin varma oliko se totta, mutta voiko unet olla niin toden tuntuisia? No ehkä en ikinä saa tietää.

Tänään taas kiehahdin kunnolla töistä tullessa. Hormonit, hormonit. Mutta kun miksei miehet kuuntele ikinä! Eilisen päivän selitin kuinka meillä on niin sotkuista ja että tänään täytyy oikein viedä matot pihalle ja imuroida ja pestä lattiat. Sitten laitoin töistä viestin miehelle, että voi aloittaa vähän siivousta ja mikä mua odottikaan kun tulin kotiin.. Oli LAKAISSUT ja pyyhkinyt pölyjä! Ei herran jestas vedin herneet nenään. No siivosin sitten ite[:D] Joo pitäis olla tyytyväinen kun mies tekee jotain, mutta pisti vaan ärsyttämään, että onko se ihan sama mitä suustani päästän kun kuuroille korville menee. Saatan kuulostaa naurettavalta, mutta kun väsyneenä tulee kotiin niin ei naurattanu. Onneks sain kaupasta karkkia niin tuli parempi mieli [;)]

Tänään vielä kärähti leivänpaahdinkin ja koko talo lemuaa vieläkin. Jännä, että haju muistuttaa lähinnä kahvijäätelöä... mutta mä inhoan kahvia[:D]

Joo tällaista tänne, toivottavasti täälläkin alkaa olla taas enemmän juttua jos ihmiset pääsee taas kirjautumaan[:)]

Takaisin