Elokuiset sadot

Voi kuule Miu.. itellä lentää aina sellasta läppää kun miesten kanssa on tullu työskenneltyä et on tullu saatua miehetki hiljaset alapäähuumorilla. [:D] Naisten kanssa joskus vaan joutuu miettii mitä suustaan päästää. [;)]

Niin joo ja tuonne listaan mun kohdalleni saa laittaa ensimmäisen.. luulin että se kävi ilmi mun esittelytekstistä mutta eipä se sitten tainnu ilmetäkään siitä. [&:]

Mulle on postiin ilmestyny ä-pakkaus.. jännityksellä ootan kumpi sieltä tulee kun haluisin sen 2010 pakkauksen, mutta kumpi sieltä sit tuleekin, niin ompahan sitten saatu! [:)]

Mä kans pähkäilen näiden lappujen kanssa.. täytyy siis antaa ne työnantajalle täytettäväksi ennenku meen kelaan.. Kun työnantaja maksaa ekat 3 kk palkkaa.. Eihän tässä ole mikää kiire näitä hakea [:)]

Mä täytin se kelan lapun meidän työpaikalla äippaloma-asioihin perehtyneen ja niitä muutenkin talossa järjestelevän ihmisen kanssa. Meni silleen helposti. Mut tulipahan bumeranggina kaksi kirjettä, joissa molemmissa oma hyvin typerä kysymys liittyen lomakkeisiin. Tai toine oli ihan aiheellinen kun pyysivät tilinumeroa (vaikka sekin tosin kelalta löytyy,koska joka kuukausi mulle maksetaan lapsilisää).

Mut se toinen kysymys[:@]. "Oletko ollut töissä tuona aikana kun haen äitiyspäivärahaa?!?" Ensinnäkin haen äitiyspäivärahaa tulevaisuuteen ja miksi ihmeessä hakisin äitiyspäivärahaa jo aion olla töissä? Mä luin sitä kysymystä huuli pyöreenä, silmät apposen auki ja mietin et kysyykö ne oikeesti multa tätä asiaa.[>:]. Pakkohan siihe oli kuitenkin vastata. Mut lisäsin, että en aio olla töissä tulevaisuudessa ajalla jolle haen päivärahaa. Mulla tosi tulee kestämään ennen kuin saan päätöksen päivärahasta, koska haen sitä viimeisen 6kk:n tulojen mukaan. Ja talon täti sanoi et se lähettää tiedot tuloista heinäkuun lopussa, jolloin näkyvät tämän vuoden lomarahatkin tuloissa. (Meillä työnantaja maksaa äitiyspäivärahan ajalta 72 pvä normaalia palkkaa.) Yleinen käytäntöhän tuo on.

Moi!

Sokerirasitustesti takana ja olin positiivisesti ylättynyt. Litku ei ollu pahaa, aika makeeta kylläkin, mutta maistu mehulle. Eniten otti voimille se istuminen labran odotusaulassa, mut huomasin kyllä, että muut odotti vuoronumerollakin yli tuntia, joten en jaksanu sitäkään sit murehtia.
Ylihuomenna neuvolaan kuulemaan tuloksia.
Mutta älkää siis suotta stressatko tuota testiä[:)]

^juu, aika samanlaiset kokemukset. Se litku oli vähän kun jois väljähtynyttä kokista.

Mulla ainoo ongelma oli kun alko verenpaine tippumaan ja pyörryttämään. Joten makailin sitten lattialla jalat tuolilla. Oli siellä 2 sänkyäkin, mutta molemmissa makaili mammat.

Eli ikävintä oli se että lantio muotoutu lattiaan, ja siitä sitten kun koitti liikahtaa sattu silleen railakkaasti niveliin.

Jooh se lääkärikäynti nyt takana. Oli niin nopea ja tympeä käynti etten jaksa edes neuvolakuulumisiin siitä kirjoittaa. Sisätutkimus ja ultra antiikkisella laitteella, siinäpä se. Muksun pää vastasi vain viikkoja 26+1 [&o] Ja se lääkärin urpo kehtasi vielä kysyä oliko suunniteltu raskaus. Vittuako se sille kuuluu?!?!?!?!? [:@] Ja se pohdiskeli ja ihmetteli sitä että vauva on vielä pää ylhäällä. Jessus sillä on 14viikkoa aikaa kääntyä siellä. Ärrrr. Nyt on päivä pilalla.

Sartza, kiva kuulla ettei sokrurasitus ollut niin kamalaa [:)] Minua vaan huolestuttaa se että varmaan kuolen nälkään. Herään usein kuuden aikaan aamukahville ennenkuin mies lähtee töihin ja jo silloin saattaa olla huutava nälkä. Mitenhän selviän sen testin jälkeen kävellen kotiin [:-] Jos en pyörry ja kuole nälkään odotellessa niin varmaan pökrään kotimatkalla jalkakäytävälle [:D]

Emilia varaa bansku mukaan niin hetikun on vimppa koe otettu banaani huiviin ja lähimpään kahvioon aamupalalle...Niin mäkin tein ...[;)]

Minulla oli 22.3. Sokerirasitustesti kun oli pissassa sokeria, tänään sain neuvolasta viralliset arvot. Eli 0h 5,2mmol/l, 1h 8,8mmol/l ja 2h 7,2mmol/l eli kaikki arvot normaalit.

Mulla se litku oli vadelmamehun makuista. on kuulemma ennen ollu sitä "laihaakokista", mut just vähän aikaa sit muuttunu ja kuulemma ihmiset on ollu tyytyväisiä muutokseen. Myös nesteen määrä on kuulemma pienempi, kuin siinä "kokiksessa". Join sitä joku 1,5 muovimukillista, et varmaan joku 3dl, veikkaisn.
Ne kyl kysy multa aina näytteenoton yhteydessä vointia, mut olo oli ihan ok. Mulla oli eväät mukana ja vedin ne naamariin heti, ku sain luvan.

Nyt vielä tunti töissä ja sit nukkumaan himaan. Iski meinaan totaalinen väsymys. Illalla vielä taloyhtiö pihatalkoot, jos vaikka vähän pääsis haravoimaan [:D]

Mullakin oli vadelman makuista litkua, tuo kokislitku kuulemma vanheni turhan nopeasti [;)] Jossainpäin on kuulemma appelisiinin makuista että taitaa vaihdella aikalaillakin mitä missäkin.

On se vissiin budjetoitava siihen tukivyöhön..Tiskaus tuntui jo meinaan niin ilkeältä selässä ja alkoi heti nippaamaan mahasta...Välillä kävellessäkin tuntuu hieman ilkeältä...Hohoohhoijaa...Vielä lisää rahanmenoa...
Kohta oliskin lähdettävä neuvolaan terkkari + lääkäriajalle...Kunhan mies tulee ensin töistä kotiin...

Pikkuisen huolettaa mun oikea ranne..Oon oikeakätinen ja mun ranne ei vieläkään kestä mun omaa painoa nojaamiseen...Tai jos teen sillä liikaa töitä...Joudun välillä käyttämään rannetukea + särkylääkkeitä urakalla kun äityy oikein pahaksi, mutta...Hieman mietityttää vaan vaavan kanteleminen yms. ranteella...JOSkus vuosia sitten kun sitä tutkittiin niin magneettikuvassa löytyi n. 1 cm kokoinen kystä ranteesta nivelestä, mutta läääkärin mielestä se ei aiheuttanut ranteeseen mitäään ongelmaa, se on kunnossa...Erikoislääkäri sanoi ettei voi tehä mitää kun ei oo nähnyt rannetta pahimmillaan...Eli mun ois pitänyt hajoittaa ranne samaan kuntoon kuin se oli kipeimmillään...???Eli vielä 6 vuotta jälestäpäin ranne ei oo kunnossa, mutta mitään ei voi tehä...

Noniin, lahdin sitten kotiin, oli niin surkea olo[&o]. Itkeskelin matkalla kuinka huono tyontekija olen, kun en jaksa edes tavallista paivaa. Tunnen olevani myos huono nainen, kun puhti noin vaan loppuu[:(] En haluu olla tallainen heikkopeikko, joka on kotona joka pikku kolotuksesta. Ehka olenkin vain laiska[&o]

Ihan perseesta on olo. Vauvakin jotenkin vie niin paljon tilaa, ettei itse mahdu tanne sisaan. Tekee mieli pullauttaa koko maha ulos jonnekin.

Etta voikin nukkua huonosti ja etta se pilaa kaiken [:'(] Ihan kuin ois joku vanha eukko. Hengityksenikin kuuluu varmaan kilsan paahan, kun koko aika huohotan ja ahisen ja huokailen[>:]

Nyt nukkumaan.

Kiitos Miu myotatunnosta. Asun taalla lansirannikolla - yleensa sataa vaan vetta. Tanaan kaunis paiva, mutta minahan kohta meen nukkumaan..

Lueskelin tuolla toisella palstalla keskenmenosta - ei olisi pitanyt - alkaa vaan viela enemman itkettaa. Me ollaan kuulkaa tytot onnekkaita, kun lapsemme ovat jo niin suuria, etta voivat selvita, jos nyt syntyvat.

Nyt oikeesti nukkumaan.

Oletteko saaneet raskaustodistuksen allekirjoitettuna/leimallisena neuvolasta? Kun minulle nyt se tulostettiin ilman allekirjoitusta ja neuvolaterkka sanoi, että kelpaa koska on koneellinen todistus - soitin Kelaan kysyäkseni sitten muuta, eli joudunko täyttämään kaksi hakemusta äitiysrahahakemusta, koska myös työnantajalle pitää antaa yksi, niin samassa kysyin tuosta allekirjoituksesta - asiakaspalvelussa sanoivat että käsittelijä voi palauttaa sen jos ei ole allekirjoitusta! Hitto, joudun meneen neuvolaan uudestaan sitä varten että pyydän sen allekirjoituksen..[:@]

Kyllä mulla ainakin oli leima ja allekirjoitus. Työpaikalle otin siitä sitten kopion ja kelaan lähetän alkuperäisen. Aika kumma, ettei nyt voinu sit siihen nimmaria/leimaa vääntää, olis ollu varmaan hirvee homma[:-]

Pitääkö raskaustodistus toimittaa työpaikallekin?? Mä ilmoitin sinne suullisesti, että äitiysloma alkaa silloin ja silloin ja palkanlaskija toimitti mulle 6kk palkkatodistuksen eli itse täytän kelan laput ja ajattelin että se on siinä.

Tsemppiä Miu82! Toi kuulostaa äkkiseltään enemmän joltain tulehdukselta, jos sun verenpainees on kuitenkin olleet ok. Kyllä se siitä selviää!

Kääk, en mä mitään todistusta töihin vienyt, kun ne eivät kysyneet, kelaan vain[:)]

Joo toivotaan Miu82, että se on jotain aivan muuta[:)] Mä oon jotenkin tyhmänä ainakin luullut, että se verenpaineen nousu olis se kaikista tärkein oire raskausmyrkytyksessä.

Hajoitin äsken peilin eli 7 vuoden epäonni tänne suuntaan! No jos yrittäis olla olematta taikauskoinen[;)]

Tuo käytäntö tarviiko työnantaja raskaustodistusta voi olla työnantajakohtainenkin kai? Kävin vaan lukemassa meidän firman ohjeista, että siellä oli sanottu että tarvitsevat. Taidan kysyä palkkiksesta vielä lisätietoja.

Miu, toivottavasti olisi jotain muuta kuin raskausmyrkytys. Jos siitä on kyse niin lepoa siihen kai alkuun määrätään ja sen jälkeen sitten äidin ja sikiön voinnin mukaan aikaisempi synnytys. Onneksi tässä aletaan lähestyä niitä viikkoja että meidän vauvoilla olisi jo mahdollisuus selviytyä (alkukuiset on tässä asiassa tietenkin edellä).

Miu, toivotaan että kaikki olis hyvin, eikä pienokainen viel olis tulossa!!!

Nemiah, varmaan asia on just niin, että vaihtelee työnantajan mukaan, et tarviiko antaa sinne raskaustodistusta vai ei.
Meillä ei riittäny isossa firmasssa, et olisin antanu näytille todistuksen oman osaston johtajalle vaan piti tehdä oikein kirjallinen anomus hallintopäällikölle, johon raskaustodistuksen kopio liitettiin. Hän sitten hyväksyi anomukseni äitiys- ja vanhempainvapaasta.

Takaisin