Elokuiset sadot

Noista syömisistä. Mulle sano neuvolatäti, et raakaa kanamunaa voi syödä, kunhan on suomalaista. Eli siis esim. forssan perunasalaatis on käytetty suomalaista kanamunaa, joten sitä oon syöny huoletta. Felixin majoneesi taas on tehty virossa, eli siihen en koske.
En mä oo mitenkään tajuttoman tarkka oo ollu, mut kotiin ostan vaan sellasta mitä voin syödä huoletta. Kylässä en jaksa ruveta kyttäämään onko esim. tuorejuusto mitä merkkiä.

Mul on iskeny nyt joku ihme itkukausi. Aiksemmin ei mielialat oo raskaudessa tällain heitelly, mut nyt itkeä tihrustan harva se ilta jostain ihan tyhmästä asiasta. Mies on ihmeissään, ku ei tiedä miten päin olis tai mitä uskaltaa sano, etten ruvee vollottaan. Ne ihanat kamalat hormoonit vissiin vähän jyllää[;)]

Huomenna katsomaan kaverin 3 viikkosta vauvaa ja hakemaan vähän itelle vaatetta. Vauvan vaatetta saan sit, ku tämä heidän on kasvanu niistä ulos.

Aamu81 Symp komp tai jotain [:D]

Mä bongasin alamahasta eilen kans ekat 2 pientä raskausarpea.. ja eikun näköjään rasvauksen lisäämistä. Missähän kunnossa synnyttymään lähtiessä olen [8|]

Sartza, et oo ainut kellä hormoonit jyllää tällä hetkellä. Oon ollut perjantaista lähtien kun mikäkin hormonihirviö. Toissapäivänä itkin (todellakin kunnolla ja hartaasti) kun suklaakakun paistoaika oli liian pitkä ja sen olis pitänyt antaa vielä jäähtyä sen jälkeen[8|] Kokoajan muutenkin tuntuu, että on räjähdys alttiudessa joko raivoamisen tai itkun suhteen. Tää alkoi siis perjantaina ja siihen asti olin paljon tyynempi kun ikinä ennen raskautta[:D]

Mulla on toinen tissi ihan arvissa ja toisessa ei yhtään. Onneksi mahassa ei ole vielä sentään!

Pähkylä Kiitos. [:)]

Mullakin oli ekat rasvausarvet tisseissä 12-13 -vuotiaana. Mun tissithän alko siis kasvaa 11-vuotiaana, kun menkatkin alko sillon.

Nyt ei ainakaan vielä ole näkyvissä raskausarpia. Oon joka päivä, mut ainakin joka toinen päivä rasvaillut koko kehooni jos se vaikka sattuis estää suurimpien arpien muodostumista.

Ja noista hormonimyrskyistä. [:D] Sama homma täälläkin.. viimeksi mä itkin eilen kun huomasin etten enää taivukaan "tervehtimään aurinkoa" eli polvillaan kädet suoriksi vasten jumppamattoa. [:D]

Kaikki sympatiat vr helvettiin sulle miu82. Eniten ärsyttää ihmiset jotka tunkee junaan enneku ite oot päässy ulos!!!Mä vaihdoin vuodenvaihteessa työpaikkaa ja oon ekaa kertaa omalla paikkakunnalla duunis. Se on kyllä mahtavaa!
Oon kans huomannu selkvaivoja.. kävely alkaa sattua avsemmalle alaselkään aika äkkiä, ja kovalla lattialla esim on ihan turha yrittää maata, tuntuu että menee selkääranka poikki/lukkoon.. Pitäis varmaa käyttää työterkkarin ilmaiset fyssarit tänä keväänä..
Mulla ei vielä ole arpia tullut, mutta olinkin jo hyvissä ajoin alkanu kasvattaa tota etureppua [;)]

miu82, huh mikä työmatka.[:@]  Mä pääsen onneksi omalla autolla, niin saa ainakin istuskella rauhassa, mitä nyt kanssa-autoilijat aiheuttaa hermostusta [:D]  Tai siis on pakko mennä omalla autolla, koska matka julkisten ajoissa ollessa kestäisi 1,5h-2h suuntaansa ja on myös mahdollisuus ajoittain tehdä töitä kotoa.

Mulla ei vielä ole tullut raskausarpia, tosi kuivan ihon takia rasvailen itseäni päästä varpaisiin pari kertaa päivässä, joten ehkä se auttaa tähän. Toisaalta en muista että äidillänikään olisi niitä. Suonikohjua sen sijaan näyttää polven alapuolelle pukkaavan [8|]  Se alku on ollut siinä jo vuosia, mutta selvästi on nyt kohoamaan päin..

Vali-vali osastolla tänään on sitten liitos- ja kasvukivut. Yöllä heräsin kun käännyin hieman liian nopeasti ja "puukko" iski nivusen yläpuolelle - sitä samaa kohtaa edelleen jomottelee, ja aivastaminen ja yskiminen saa aikaa lisää puukkoefektiä.. parasta olisi jos voisi vain olla makuuasennossa jalat koukussa..

Voi perkeles Miu,voit kyllä aivan varmasti sanoo niille äijän kääkille et kato heiperkele noi laajat liikeratas
kuntoon ennen kun yleisillä alat matkustelemaan.[:D]
Ei noita pakkoliikkeitä perkele.
Jos ei mee perille nii mätki pataan.[:-][;)]
Mulla meinas mennä hulluilla päivillä silloin pata jumiin kun
pari ämmää juoksee suoraan päin... olin jo valmiina otta kyynärpää taktiikan,
mut onneks kukaan ei enään sitten juossut kuin päätön kana,ainakaan mua pän.[:-][;)]

Huhheijjakkaa mitä rytäämistä tää neiti on pitänyt eilisestä lähtien,
kun flunssakin on hieman parempaan päin..

Donitsit väsäsin just..niitä tais jotain 60 > tulla..tarkkaan en laskenut ...

Ihana ilma,josko sitä ihan ulos  asti tänään vihdoin lähtisi [:)]

Ihanaa keskiviikkoa kaikille [:D]

Heh... Ihanaa etää muillakin palaa pinna kaikkiin ja kaikkeen! [:D]

Mulla tulivat raskausarvet jo myös teininä, vaikka aina olen ollut hieman alipainoinen niin kasvoin
niin kovaa kyytiä että repesivät reisien, alaselän ja rintojen iho siinä matkalla... Aika paljon jännittää
kuinka paljon niitä mahtaa tulla tän raskauden edetessä, vielä ei onneksi yhtään!! (kop kop...)
Olen myös ahkerasti rasvannut ja öljynnyt, sain jo alkuraskaudesta ystävältä weledan öljyä jota aina suihkun jälkeen sitten
läträän ihan urakalla! Ja suihkussa käyminen kun nykyään kestää muutenkin PALJON kauemmin kuin ennen, niin
siihen sitten päälle vielä öljyt ja rasvat ja niitten imeytyminen jajajaja..... Olen aina ollut hidas mutta nykyään ihan etana..
Käveleminenkään ei enää mene niin kovin reippaasti, alamahaa rupee kivistämään, joten sittenhän köpöttelen vaan..

Ah, ihana kun saa vähän valittaa, ja ei tule huono omatunto kun kenenkään ei ole pakko kuunnella!! [:-]

Mulla palaa kans käpy sekunnin sadasosassa jo sillon jos joku kävelee liian läheltä, hipaisukin riittää.. Mun seurassa ei varmaan kukaan enää kohta kehtaa liikkuakaan, kun saatan päästellä suustani mitä vaan [&:] Ja ai että, toi kauppojen alennusmyynneissä liikkuminen saa mussa aikaan semmoset tunteet, että joku vihanhallintakurssi vois olla paikallaan. Pahimpia on just ne kadulla ja joka paikassa tiellä olevat h-i-t-a-a-t mummot rollaattoreineen, kaupassa kupataan joka hyllyvälissä ja käännytään niiden kärryjen kanssa miten sattuu ja ajetaan niillä vielä toisten päälle (yleensä kassajonossa). Sitte ne kehtaa vielä tapittaa suoraa silmiin vaativasti tyyliin "etkös sinä nuorempana antaisi minun raihnaisen vanhuksen mennä edelle". Nämä samaiset mummot painelee sitten esim. Stokkan Hulluilla päivillä sellasta vauhtia, ettei siinä reumat sun muut kolotukset meinaa yhtää mitään.[:@]

ai kun oli ihana purkaa taas itteensä, pitääkin tästä lähteä kauppaan...[:D]

"Goosfraba" mamuskaiset [:D][:D][:D].

Mua vaan väsyttää nii pirusti et tekis mieli nukkumaan. Mut tänään töissä neljään, sit hakemaan poikaa hoidosta, viemään se passikuvaan ja sen jälkeen uimakouluun. Uimakoulun aikana pitäs käydä tunnin lenkillä ja kauppaan sitten uimakoulun jälkeen. Ehkä sitä ehtis kotiin klo 19 mennes. Sit jotain syötävää (valmista mitä kaupasta on tuotu) naamaan ja tekemään seuraavalle päivälle valmiiksi ruokaa et pääsee tontille hommiin heti ku töistä pääsee ja saa vähä syötyä. Sit pitäs saada skannattua (mitä en viel osaa) pari laskua ja lähettää pankkiin et saa ne maksettua eräpäivään mennes (siis rakentamiseen liittyviä). Suihkuunkin olis pakko ehtiä tänään ku eilen illalla en vaan jaksanu enää klo 22 mennä ja aamulla en päässy sängystä ylös nii et olisin ennen töihin lähtöä kerinny. Alkaa mutten hajuhaitta pukkaan päälle jos ei suihkus käy[:'(]. Tavotteena olis ehtiä ennen kymmentä nukkumaan.

Onneksi poika lähtee isälleen vkl:ksi. Ehkä mä sit ehin vähä lepäämään.[:)]

Mulla ei oo ollu kiva päivä. Mulla on ollu monta viikkoa painetta alapäässä aina iltapäivällä töiden jälkeen ja tänään se oli sitten käsittämättömän kovaa jo aamulla[&:] Sitten tuli paine alamahaankin ja paniikki kun vauvan liikkeet on olleet pari päivää niin heikot ja alaselkääkin juilii. Soitin neuvolaan saadakseni vastauksen, että "kuulostaa normaalilta", mutta kuulemma mun oliskin pitänyt heti päästä lääkäriin! Ei kun soittamaan lääkäriaikaa, mitä en saanut vaan käskyn soittaa äippäpolille. Tällä välin toinen neuvolatäti oli soittanut mulle ja käski soittaa synnytysvastaanottoon. Sinne soittaessa tuli tosi typerä olo kun tädin mielestä mun ongelma ei ollut tarpeeks akuutti[:@] Se sitten käski hakea ummetuslääkettä (jotta voi sulkea pois sen vaihtoehdon) ja soittaa uudestaan neuvolaan, jos pääsisin neuvolalääkärin tarkastukseen.

Joo en soittanut uudestaan neuvolaan, koska seuraavat neuvolalääkäriajat on ens keskiviikkona[8|] Päätin, että unohtakaa koko juttu, minä kärsin! No ei vaan, jos yön aikana ei helpota niin yritän normilääkäriaikaa huomenaamulla.
Ei tää varmaan edes ole mitään vakavaa. Toivottavasti ainakaan. Tuntuu vaan jotenkin ihan idiootilta[:D] Mut eipä tarvinnu tehdä töissä oikein mitään kun kaikki oli niin huolissaan[;)]

Madie Soita ihmeessä heti huomenna äippäpolille ja vaadi päästä tutkimuksiin...!!!Ainakin ne voi tsekkaa kohdunkaulan ettei oo synnytys käynnistynyt tms...Sekä et vaavilla kaikki kunnossa ultralla...Ei kannata tyytyä keskisnkertaisuuteen kun itse kumminkin stressaa...Itse kun stressaa niin vaavakin stressaa...Toivottavasti olis kuitenkin pelkästään ummetusta tms...

Toivottavasti pääset Madie tarkistamaan tilanteen!

Mulla on pari kertaa ruvennu iltapäivää kohti sattumaan mahaan, vaihdellen vähän eri kohtiin, myös ihan ylös. Kerran en töissä pystynyt iltapäivästä kävelemään suorassa. Illalla helpotti ja niin on käynyt pari muutakin kertaa. Vissiin ollu suolistojuttuja vaan, ummetusta. Kun sillon kuin maha toimii hyvin niin ei ole tämmöisiä kipuja ollut. Se tosin ei ole ollut paineen tuntua, eikä pelkästään alamahassa.

Toivotaan, ettei mitään vakavaa Madie!

Noi kipujutut on just sitä mitkä pelottaa, kun ei oikein tiedä, että milloin on kiire, milloin ihan normaalia jne.

Sain lääkäriajan puoli yhdeksi. [:)]Päätin, että mielenrauhan vuoksi on pakko käydä vaikka ne nauraisivatkin mut pihalle. En halua kuitenkaan koko viikonloppua murehtia kun reissuun pitäisi lähteä.

Ja loistavia uutisia! Saatiin ihana uusi asunto! [:D] Kesäkuun alussa muutto. Pääsen tosissaan sitten laittamaan sitä vauvan huonetta kun sellainen sieltä löytyy[;)] Muuttomatkakaan ei ole pitkä kun muutetaan vaan yläkerrasta alakertaan.

Madie: hyvähän se on käydä varmistamassa että kaikki on kunnossa.[;)] Eikä ne sua sieltä pihalle naura. En mä ainakaan pystyis oleen menemättä jos olis pieniki epäily et jokin vois olla vialla. Tulehan sitten kertomaan kuinka meni. Pidetään peukkuja et kaikki on kunnossa.

Jeijj, hieno juttu Madie!! Toivottavasti lääkärissä selviää että kaikki on ok [:)] Meilläkin muutto tulossa. Jänskättää jo nyt miten sitä jaksaa kolmanteen kerrokseen raahata tavaroita [:'(] Kaikki ovat jo varoitelleet, etten saa sitten kanniskella painavia tavaroita enkä muutenkaan riehua. Joutuvat varmaan laittamaan minut lepositeisiin muuton ajaksi [:D]

Ouh ... Heräsinpä aamuyöstä sairaaseen suonenvetoon... nyt on pohje niin kipeänä että [&:]
Ladyvitassa on mangnesiumia ja otan sitä vielä erikseenkin...
nyt tää sitten taas alkaa ei kivaa [&:]

Tytöllä on alkanut olee usein hikka masussa[:D]
Edellistä kun odotin niin silläkin oli aina hikka ja monta vuotta syntymänsä jälkeenkin helposti hikoitteli [:D]

Huhhuh kun tuntuu että tää maha on taas kasvanut...
vaikka tossa tosin kipeenä söi vähempi.[:-][;)]
Nyt maistuu taas ruoka ja tyttökin möyrii enemmän masussa,melkeenpä koko ajan [:)][:D]

Toivottavasti Madiella on kaikki kuitenkin hyvin,odottelen uutisia iltapäivästä !![;)]

Sateista torstaita kaikille,yritetään nauttia tästäkin!!! [;)]

Onnittelut uusista asunnoista Madie ja Emilia!

Mä oon huomannu että oman mielenrauhan säilyttäminen on tärkeintä koko perhepaletin toimimisen kannalta, eli ihan varmasti kannattaa käydä lääkärillä/tms jos epäilyttää, kaikki voittavat[:D]

Eilen taas takareidet pullisteli (suonikohjun alut[:'(]) tuli raivattua kuusen kaatoja, kärrättyä multaa (takana vielä normi työpvä) ja selkään mulla tulee muutama raskausarpi (sinänsä armollinen paikka) niin huomasin että siellä ne taas ovat[:o] onneksi ne haihtuvat. Nuo reidet huolestuttaa (siis uus juttu mulle)-oon käynyt taistelua helmikuusta lähtien kaikin keinoin etteivät etenisi taipeisiin, pohkeisiin...:homeopatia, akupunktio, yrtit, kylvyt, liikunta-ohhoijaa, istuminen on pahinta -neuvolasta sanottiin ettei noihin oikeen oo mitään...

Sit meinas itku tulla kun sisko soitti (soittelemme harvoin) ja valitti tapansa mukaan asioitaan 15min puhelimessa, kerroin soittaneeni isälle eilen, kun se ei koskaan soita minulle, siis viimeksi soittanut joskus viime lokakuussa, niin vastaus oli siskolta "Niin ei se varmaan uskalla kun teillä on aina joku hässäkkä päällä" Jumalauta-normaalia lapsiperheen arkea! Mutta siitähän sillä ei oo mitään käsitystä kun ei koskaan oo sitä kokenut!

Äitimme on siis kuollut alle 50vuotiaana ja kuvitelkaa että oma isä voi olla noin itsekäs paska, nyt vuoden vaihteesta työtön ja siihen asti kiireinen liikemies, perkele. Asuu 7km päässä, ja ei käy kuin lastenlasten synttäreillä.

Aattelin sitten alahuuli väpättäen, että mehän kyllä pärjäämme ilman häntä, mutta kohta on aika, jolloin hän tarvitsisi meitä. Puhumattakaan mitä hän menettää kun ei tee asioita lastenlastensa kanssa[:'(][:'(]. Kertavuoteen lapset ovat siellä yötä, isän uusi vaimo on oikein mukava, mutta heilä on niin kaikenlaista tärkeää, kylttyyriä yms...

Sori vuodatus, onneksi miehen äiti on ymmärtänyt lastenlasten tuoman ilon[:)]

Kuuluuks noi suonen vedotkin tähä raskauteen? Mulla ei oikeastaan ikinä ole sen kummemmin niitä ollut. Siis tietty nyt joskus, mutta hyvin hyvin harvoin. Nyt on ollu silleen et jos nilkka ja varmaat on vähä väärässä asennossa niin 2 ja 3 varpaan takaa jalkapöydässä alkaa ihan hirveä veto. Ja se on tosi tuskaista. [>:]. Voih, toivottavasti ei pahene eteenpäin mennessä?

Hikasta: mun ekalla vauvelilla oli kans masussa usein hikka. Tästä en ole vielä ite vatsan päälle huomannu, mut siellä ylim ultrassa kun oltiin niin Möykkyläisellä oli selvästi hikka. Se on jotenki tosi sulosta ku koko masu hetkuu pienen hikan tahdissa.[:)]

Onnea uusista asunnoista!!

Huolissamme odotamme Madie lääkärissä käynnin tuloksia iltapäivästä. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

Tää mun kiirus jatkuu: Eilen ehin sit nukkumaan n. klo 22.30. Kaikki tuli kuitenkin hoidettua niin kuin piti, mut ei olis pitäny syödä iltapalaksi sitä hyvin suolaista paahtokylkeä (hyvää[:D]). Nyt on meinaa sormetkin nii turvoksis et sormuksia ei saa pois[>:]. Tänää olis pari toimenpidettäkin ja mun pitäs nää saada pois steriliteetin takia[X(]. Tänään sit töiden jälkeen kotiin pikasesti syömään ja sit tontille hommiin. Voi kun toi sade taukoais illan ajaksi. Ei yhtään huvittais sateessa olla koko iltaa.

Se on kyllä Tipi364 hyvin harmillista jos isovanhemmat ei ymmärrä jälkipolven arvoa. Varsinkaan ennen kun on liian myöhäistä[>:]. Parenpi kuitenkin lasten kannalta, että isäsi on koko ajan poissa kuin se, että ottaisi aina välillä spurtteja ja yrittäisi olla isoisää voidakseen taas hetkeksi unohtaa lapset. Lapset silloin kaipaisivat. Nyt lapsesi eivät varmaan edes tiedä kaivata isoisäänsä jos hän ei ole koskaan oiekin mukana ollutkaan. Sinun kohdallasi tilanne on tietysti aivan eri, mutta yritin löytää tilanteesta jonki positiivisen puolen. Jaksamista sinne.[:)]

Takaisin