Elokuiset sadot

Kiitos kaikille kannustuksesta... katellaan sitten miten käytännössä mennään.
Meillä potkut on vihdoin voimistunut ja eilen illalla tuleva isukkikin pääsi kokemaan sen ihmeen.
Oli kyllä kun naantalin aurinko lopun iltaa ja jutteli pojalle [:D] se on aina kiva kun tulee konkreettisia
merkkejä kehityksestä niin mieskin pääsee juttuun paremmin kärryille (tähän asti sen vastuualueena on ollut siivous, pyykit, tiskit, ruoat ja mun hoitaminen ja jatkuvan oksentamisen kuuntelminen/katseleminen eli ei ehkä niin positiivista kuvaa raskaudesta [:'(] )

On niin hassu Miu82 kuunnella tuota voivotusta kivuliaista potkuista, itse kun on vielä ihan täpinöissään jokaisesta pienestä nytkähdyksestä mitä tuolla vatsassa tapahtuu... ymmärrän tosin että se voi jossain vaiheessa myös hermostuttaa erityisesti jos yrittää nukkua tms.

Onko muuten TAMPEREElla asuvia tai jotka tietäisivät valmennuksista yms.. Unohdin viime neuvolassa ja tuli nyt mieleen että apua aika loppuu kohta... Järjestetäänkö kunnan puolesta? Löytyiskö jostain englannin kielistä versioo? ... kepillä jäätä

[:D]sain lähes hysteerisen naurukohtauksen Miun kommentin ansiosta...mahtais mummoilla ilmeet muuttua kun takapuolelle kehottaisit potkuja kokeilemaan[:D][:D][:D]
Täällä potkitaan lähinnä mamman virtsarakkoa...ihan jäätävä tunne[&:] pikku neiti matkustaa tollasessa linkkuveitsiasennossa ja paukuttaa tonne rakkoa vasten kaiken aikaa, siis ei niin kiva[:-]

Nykysin aina kun istun tietokoneen ääressä alkaa tiitiäinen monottamaan mahaan..Varsinkin jos oon etukumarassa...Yritä siinä keskittyä koulutehtäviin...(vau.fi keskusteluihin)...[:D]

Äsken just imuroin ettei tarvis tehä koulutehtävää(esseetä)...Ja laitoin pyykit pyörimään ja seuraavaksi ripustan ne ja laitan astianpesukoneen päälle...Onneksi on kesäaika niin on yhtäkallista käyttää sähköä päivä tai yöaikaan..Talviaikana meillä on yösähkö halvempi...silloin koneet laulaa yöaikana...

Pikkusisko kyseli muutama päivä sitten et mltä tuntuu tulla äidiksi? Mitähän siihen olis pitänyt vastata? Öö en tiiä...Ihanaa, pelottavaa, ahdistavaa, naurettavaa, potuttavaa...Onneksi kumminkin tää raskausaika antaa aikaa sopeutua elämänmuutokseen...Pelottaahan sitä kaikki asiat jo etukäteen synnytyksestä lähtien,mutta mitä niitä hirveesti etukäteen lähteä suremaan...Onneksi nykypäivänä on sen verran "hyvät" lääkärit yms. että ei tarvi niin hirveetä stressiä ottaa asioista...Hölmön tuntuista vaan et näinkin isossa kaupungissa nykyään kuin Kouvola säästetään synnytysvalmennuksessa...TÄällä ei tarjota muuta kuin synnytyssairaalaan tutustuminen...

Onneksi on tää internetin valtakunta ja varsinkin vau.fi keskustelusivujen avuliaat kokeneemmat äidit...JA mitä tärkeintä muitakin ekakertalaisia joiden kanssa voi jakaa pelot ja ilot ekaa kertaa...[:)]

Nyt taidan taas mennä jääkaapille mupeltamaan jotain kun taidan kuolla nälkään kun en ole kokonaiseen 2h syönyt mitään...[;)]

Hyvät aamupäivän jatkot kaikille tasapuolisesti ja voikaa paksusti!

Tuosta tempperamentista: Mun eka vauva oli mun tulkinnan mukaan aika rauhallinen masussa ja oli tosi rauhallinen vauva. Mut sit ku tuli n. 2.5 vuoden ikään on meno yltynyt ihan mahottomasti[&:]. Nyt pikkuhiljaa ku 7 v lähenee niin alkaa käyttään ehkä välillä vähän vähemmän kierroksia. [;)]. Ehkä, välillä[:D], turha toivo[:D][:D].

Tämä nykyinen tuntuis olevan suht samaa kaliiperia. Isäthän on eri näissä raskauksissa ja tän nykyisen masukin isä on viel rauhallisenpi ku edellisen. Oikeestaan varmaan ihan rauhallisuuden huipentuma[8|]. Mä olen pääasiassa rauhallinen luonteeltani mut tulta tappuraa löytyy tarvittaessa. Kyllä tämä potkii päivittäin ja välillä aika jatkuvasti mut musta tuntuu et ehkä vähän hiljenpaa ku edellinen. Tosin istukan paikka on nyt tossa edessä kun viimeksi oli takana et ihan varmasti ei pysty vertaamaan.

Tuo perspuoleen potkiminen on mustakin kaikista inhottavinta. Kylkiluut kyllä lähenee, mut ei mulla ihan vielä kolise. Ainakaan silleen miten muistan niiden kolisevan sit ihan loppuaikana[&:][:D].

Asali, mä asun tampereella ja meillä neuvolan kautta on perhevalmennusta kolmena iltana. Katoin, et napapiiri järjestää valmennuksia, mut niiden viimenen "kurssi" tälle keväälle oli reilu viikon päästä, joten taitaa jäädä väliin, ku varmaan ilmoittautumiset jo menny jne.

Mä olin eilen kuorossa ja alettiin laulaan yhtä sellasta kappaletta mistä mä en tykkää yhtään, en sitten yhtään. Ja ei tykänny meiän Tikrukaan=) Rupes potkiin niin, et oikein säpsähtelin, ku tuli kunnon monotusta. Naureskelin vaan, et hei, on täällä useampikin, jotka ei tästä tykkää[:D]

Nyt päiväunille, jotta jaksais siivota edes vähän[:@]

Mulla tuntuis menevän toi potkiminen aalloissa.. Pari päivää potkii urakalla ja sitten taas pari päivää ihan hiljaista [8|] Aika ärsyttävää kun nyt mennään jo kolmatta päivää ja taas alkaa inhottavat ajatukset nostaa päätään.. No viimeksikin meni 3 päivää ja sitte rumba taas alkoi, joten toivotaan että tässä huomiseen mennessä jotai potkua taas tulisi [:)] Mulla monottelu tuntuu vasta tossa navan korkeudella korkeimmillaan.. Eli ei kylkiin vielä, eikä selkäpuolellekkaan tunnu mitään.. Välillä huomaa kun istun töissä että jos istun lysyssä niin kylkiluut painaa jhonki mahaan niin että alkaa ihan sattumaan ja joutuu venyttelemään..[8|]

ALKUPERÄINEN: Lidia10

Odotan, että pääsisin miettimästä syömisiä ja kaikenmaailman pöpöjä! Tai siis listeriaa ja toksoplasmoosia. Mietin tässä, että kunhan vauva syntyy niin meen käplimään joka kissan kakkaa ja syön raakaa lihaa ym. että varmasti saisin immuniteetin ennen seuraavaa raskautta [;)] Joo. Seko.

Mä en oo mikään erityisen pöpökammonen (varsinkin kun niihin on joutunu aika paljon tutustumaan), mutta kyllä nyt tulee välteltyä joitain ruokia. Oon varmaan pari kuukautta himoinnu tartar-pihviä. Ja kun se on niin monella tasolla no-no. Käsken varmaan miehen/perheen/jonkun metsästämään mulle semmosen heti kun pipa-tauno on pihalla :D

Mä taas kaipaan sushia ja vuohenjuustoa.. Ärsyttää kun monesti ravintolassa, jos on vaikka pariloitu vuohenjuusto siinä annoksessa, niin ei voi tilata, kun se ei varmaan sisältä kuumene tarpeeksi. Sushia voisi ehkä valikoiden syödä, jos ottaisi sellaista missä ei ole levää ja tietäisi että kala on varmasti tuoretta  - mutta mieluummin olen sitten kokonaan ilman. Mutta sitä ostetaan kotiin jostain heti kun pääsen laitokselta ja mieluusti kera samppanjan [:D]  Vaikka varmaan ei passaa pahemmin juoda silloinkaan, mut maistaa lasillinen edes..

Miu82: oi, se on niiin hyvää kun se on oikeen valmistettua. Tietenkin jos ei edes pidä mediumina paistetusta lihasta niin voi olla liian iso hyppäys, mutta suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Ja jos raaka kananmunan keltuainen tekee pahaa, niin sitten se ei kyllä myöskään ole ehkä se oikea valinta :)

Itse kuulun siihen koulukuntaan jonka mielestä naudan tilaaminen kypsänä on pilalle polttamista. Sienet on hyviä ja niistä tykkää kaikki, osa on vaan tyhmiä ja ennakkoluulosia (hiiva on sieni, eli syöt leipää -> tykkäät sienistä). Raa'assa kananmunassa ei ole mitään pahaa -> kreemit, majoneesi, kakkutaikina jne.

edit. tosin mun mielestä sitten taas varsiselleri on totaalisen syömäkelvoton rikkaruoho. Sehän varottaa siitä jo ite pahalla maullaan.

Nyt kun ruokahimot on näköjään tapetilla, jaan toki teillekin mitä aion syödä heti kunhan pääsen babyn kanssa laitokselta. Kunhan Kysin ovet lävähtää takana kiinni, soitan het justiinsa äitille että laittaa potut kiehumaan ja tekee maksakastiketta! [:D] Voi jessus, äiskän tekemät maksaruuat on ihania.. Kuola valuu kun muistelee.. Ja sitten vedän toki myös maksapihvejä ja maksalaatikkoa. Makkarasta en ole ikinä tykännyt [:'(]

Oonko vähän pahis.. Jos ei huvita syödä esimerkiksi jotain ukin laittamia sörsseleitä, vetoan aina listeriariskiin tai johonkin muuhun että en millään voi syödä kun olen raskaana [:D] Sitä on hyvä sumuttaa kun se ei tajua mistään mitään [:D] Mut hey, sanoihan se pikkuveljenikin olevansa allerginen hernekeitolle ja piimälle.. Kai minäkin saan vähän totuutta kaunistella [:D]

Mina oon kylla vetanyt ihan hyvalla ruokahalualla kaikkia ruokia, no maksaa en, kun en sita muutenkaan syo. [:)] Vihanneksia sun muita, nakisittepa vaan thaimaalaiset katukeittiot missa kayn syomassa! [:D] Eika varmasti kuumenna tarpeeksi! Jos joskus kehtais jonkun kuvan napata...

Esikoisella on oksennustauti - voi pylly [:'(] - ja aika rajua kaliiperia vaikuttaa olevan. Yolla se oksensi 8 kertaa 2 tunnin aikana (arvatkaa nukuttiinko yhtaan.. [&o]) Aamulla luulin taudin olevan jo ohi, mutta mies (joka jai kotiin tyton kanssa) aamupaivalla siivosi neljat oksennukset [X(]. Saaliksi kay lapsiraasua ja meita, jotka varmana saadaan se tauti tallakin kertaa [:'(][:'(][:'(]. Se mika hirvittaa eniten, on etta lapset saa usein "laimeamman" version kun aikuiset. Sanoinkin miehelle, etta jos ma saan ton taudin, niin ma varmaan kuolen. Jaat sitten leskeksi ja joudut kertomaan kaikille, etta vaimo kuoli oksennustautiin..

Mika viela pahinta, on etta tiedan kuka on tartuttaja ja miten se [:'(]tauti tarttui. Meidan tuttujen lapsella oli toi tauti ehka viikko sitten. Ei siina mtaan, pidettiin lapset erillaan ja karanteenissa, mutta mutta - oli lapsella synttarijuhlat ja sankynsa (kuten aina) taynna tutteja [:@] joita se tietty on imenyt koko sairausaikansa, ja niissahan ne bakteerit elaa kauan. Lasten yhteista hupia on sitten kiiveta sinne sankyyn ja lussuttaa niita alloja tutteja [:@][:'(]. Olen niin vihainen niille vanhemmille, kun ne ei voi korjata pois sellaisia tautipesakkeita, kun tulee paljon lapsia kylaan.

Ma en jaksa viela yhta oksennustautia [:(]

Viisaammat, kertokaas miltä tuntuu harjoitussupistus? Saako se sattua? Äsken kun kävelin kahvilasta hakemani juoman kanssa takaisin omalle paikalle, niin tuli sellainen ahdistava tunne vatsaan, ei voi sanoa että älyttömästi olisi sattunut, mutta ei tuntunut mukavaltakaan ja teki mieli pysähtyä ja mennä kumaraan. Meni ohi noin puolessa minuutissa eikä sen jälkeen ole tuntunut mitään.

Voimia Maisan!

Taudeista tylsin, mutta yleensä melko vaaraton... ehkäpä kuitenkin teillä viimenen ennen syksyn tai talven aaltoa[;)]

Ööö,mä oon välillä vetänyt vuohenjuustoa kyllä...[:-]
Kerran tossa kyllä söin puolikkaan maksalaatikon koska teki mieli..
7-8 minsan munat on parhaita...

Harjoitus suppari ei saa sattua,mutta ahdistava hetki se on kun masu on
pinkeenä ja pitäis vaikka nistää juuuuust silloin [;)]
Tai kävellä...tms.

Maisan,woimia tautiin !![:'(][:-]

Eemi03, toivottavasti tosiaan oli harjoitussuppari, ainakin kuvaus siis täsmäsi. Olinkin miettinyt että miten ne huomaa, jos eivät satu. [:)]  Mutta kyllä huomasi. Mulla on onneksi neuvolalääkäri ensi viikolla, niin voi siellä taas kysellä kaikenlaista.

ginessa, mä olen ollut kyllä vähän ylihysteerinen noiden syöntirajoitusten suhteen, erityisesti noiden maitotuotteiden. Käsittääkseni kaikki pastoröitu olisi ihan ok, mutta monesti en sitten ravintolassa jaksa alkaa kysymään vaan otan jotain muuta. Raakaa kananmunaa olen vältellyt salmonellan takia, vaikka sekin Suomessa on tosi harvinaista.

Olisi hienoa jos pystyisi huolettomammin suhtautumaan raskauteen, kun on ensimmäisestä kyse, niin hermoilee kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta. Ja olen kyllä vähän muutenkin murehtijatyyppi.

Pitäisiköhän koputtaa puuta tai jotain, en ole ollut kertaakaan kipeänä koko raskauden aikana, siis oikeasti. Lääkärissä olen kyllä rampannut milloin mistäkin syystä, mutta aina siis jotain pienempää (esim. korvakäytävän tulehdus, allergiat, ja viimeisimpänä toi hiiva) - en kohta enää kehtaa varata aikaa työterveyteen, ne katsoo että taas toi tulee..

Maisanille ja perheelle parantumisia, toivottavasti ei tauti iske kaikkiin perheenjäseniin!

Viimeeksi neuvolassa se tätönen kyseli että mistä musiikista vauva pitää. En osannu vastata. Mutta nyt olen tutkinut asiaa ja tullut tulokseen että Pipa-Tauno tykkää System of down:ista. Ja lempi kappale on cigaro. Ainakin potkii samaan tahtiin kun lähtee kuulumaan "my cock is much bigger than yours..."

Mitähän se takakiree neukkutäti pitäis siitä? [:D]

Hellou mammat ja masut! [:D]

Tääl ois yks esikoistaan vartoova mamma. 10.8. ois laskettu ja tänään siis tasan 15 viikkoa laskettuun! WoW kun aika menee nopiaan! <3

Yritettiin tätä yksilö kuukautta vajaa 2vuotta ja raskauduttiin viimein 2. inseminaatiohoidolla. [:)] Voi sitä onnen päivää kun tein viimein sen positiivisen raskaustestin!

Nyt tuolla masussa sitten köllöttelee pienen pieni poikavauveli. <3 Kätilön sanoin "kaunispiirteinen poika tulossa". ;) Kyllä tuli äidille ja isille ylpeä olo. :)

Neuvolassa ollu kaikki ookoo tähän saakka. Fyysisesti alkanu selkää ja jalkoja särkee, mut neuvolassa sanottiin et se alkaa oleen näillä viikoilla yleistä. :) Torstaina ois edessä normi raskausajan lääkäri + ylimäärästä aikaa keskusteluun. Ollu hitusen turhaa ressiä tässä raskauden aikana, joten siitä keskustellaan nyt ettei se häiritsis loppu raskautta.

Semmosta tänne. :)

Sartsa ja äitin rakas pieni herra pähkinä 25+0

Takaisin