Elokuiset sadot

Nemiah: toivottavasti saat verenpaineesi laskemaan edes vähän. Muuten sattaa tulla pitkä sairaalareissu[>:].

Sanjana: Vauvoilla on tapana masussa venytellä ja oikoa itseään ja muksia äitiä siinä samalla[:D]. Ei vauvelisi todennäköisesti ole olenkaan jumissa ollut. Se vaan vähän punkasi ittelleen lisää tilaa[;)]. Ne alkavat olla jo voimakkaita näillä viikoilla[:D].

Johan on ollut toiminnan täytteinen sunnuntai. Aamulla herätty seittemän jälkeen, pientä salaseksiä peiton alla kun lapsukaiset katsoivat aamun lasten ohjelmia[;)], väsäsin isot eväät miehelle kiitokseksi ihanasta herätyksestä, hänen lähtiessään tontille perustuksia tekemään. Keittiön siivous, tiskaus ja tiskikone päälle. Auton pesu sisältä ja ulkoa, Ja taas väsäämään ruokaa. Sitten tontille avuksi, kannoin siellä ison lavallisen lekaharkkoja paikasta toiseen (eivät ole järin kevyitä), Sitten kotiin imuroimaan, keräämään pyykkiä, tyhjäämään tiskaria, tekemään pojalle majaa, vähän kukkahuoltoa ja toppavaatteiden järjestelyä talviteloille. Iltapalaa ja iltasatua ja aah ihanaa itekkin vähän apetta rinnan alle. Nyt on väsy[:D], mutta hyvä olo, kasvoja kihelmöi pitkä ulkona olo[:)]. Vielä pitäisi suihkuun jaksaa vääntäytyä ja aamulla töihin. Onneksi siihen lomaan on enään niin vähän aikaa.

Eipä ole muistanu ajatella kauheasti vauvan liikkeitäkään päivän aikana, mutta hengissä tuo tuntuu olevan kun nyt vihdoin äiti on hetken rauhassa paikallaan[:D], nii johan tulee monoa[:D].

Oikein ihanaa seuraavaa viikkoa kaikille odottajille. RV 26 on jo alkanut ja enää 14 jäljellä!!! Apua miten aika menee pikaisesti[:D]. Ensi viikolla onkin odotettavissa täällä seuraava lääkärineuvola ja punnitus tietty hirvittää[&:]. Saas nähä kui käy, nyt olen ainakin yrittänyt olla terveellisellä ja liikkuvalla kannalla, mutta välillä on tullut mässättyäkin[;)]. Eihän tätä muuten jaksa[;)][:D].

Ihanalta ja kivalta päiväsi kuullostaa Eemi [:D]
Vai että salaseksiä[:D]

elysee,mä yritän olla ajattelematta hirveesti painoani,se tulee mitä tulee..
tässä vaiheessa mun on ihan turha sitä säädellä tai murehtia.
Eli en tiiä paljon nyt on tullu kun en haluu aatella...[;)]
Tosin ton herkuttelun vois jättää poies..mut oon aina ollut perso makeelle ja suolaselle.
Nyt vaan tää karsee flunssa ja kurkkukipu pikkasen hillitsee tätä mun syömistä[;)]

Perjantaina hautajaisissa osa taivasteli tätä mun vatsan kokoa,että "koko kesä pitäis vielä oottaa,ohhoh
hurjan kokoinen on jo "..
suurin osa ei tiennyt raskaudesta ja meinas tiputtaa silmät päästään ...[:D]

Jep,meillä koko viikonloppu häärätty, pesten ikkunoita,lattioita,
grillattu..ulkohommia puskien leikkuuta,
kukkien istutusta,mutta mulla rupee kyllä tota mahaa repii pahasti jos oon kumarassa.
Sit viel tää käsi joka on puutunu/kipee koko ajan,ei sillee voi rasittaa kauheesti.

Eli perheen miehet ovat enimmäkseen pesseet ja jynssänneet.[:D]
(täytyy kiittää flunssaa jotta en pystynyt apuilemaan )

Huoh,kun nyt parantuis tästä,piti mennä tänään hierontaan ja huomenna kulmien pigmentointiin..
mutta ei voi kyllä mennä kun on tää räkis.[:-][>:]

Ihanan mahtavaa maanantaita kaikille [:D]

Ginessa,näinhän se on,mitäs sitä painoa ja sen nousua murehtimaan,tai niin pitäis olla.En tiedä miksi tälläisen paineen siitä itselleni kerään.Jotenkin kamalan raskas olo kaiken aikaa...Vauva on toivottu mutta pakko sanoa etten oikeen jaksais nyt tätä raskautta,oikeasti.Oon varmaan liian tiuhaan nyt ollut raskaana ja tää alkaa puuduttamaan.
Odotan jo kovin 38+ viikkoja ,niin että sai alkaa odottaa synnytystä[;)]Mä niin odotan vauvaa,en niinkään tätä olotilaa....

Niin elysee,varsinkin kun ollaan yli puolen välin ..en taho uskoa että sitä painoa aivan järkyttävästi tulee enään..5 kg-7 kg ihan max vielä.
ja tosiaan nyt painan saman verran kun viimeisilläni keskimmäistä odottaessa.[:-][;)]
Varsinkin kun miettii että vauva painaa siitä todellakin oman osansa.
Vaiko puijaanko itteeni vaan [;)][:D]
Edellisessä eli kolmannessa raskaudessa tuli painoa 13 kg ja mun mielestä se oli ihanan vähän siihen verrattuna kun kahesta ekasta tuli 16-17 kg.[;)]
JA mullakun on ollu niitä anorektisia hetkiä/aikoja  joskus niin en viiti kiusata itteeni enään.
Vaikka kyllä se hetkittäin mieleen tulee ja vähän masentaakin...[:-]

Hih,mulle tuli eilen mieleen että voi ei,kohta en enään ookaan raskaana,
-14 vkoa enään ja vauva on tässä sylissä.
Eli mä kyllä pidän toisaalta raskaudesta/raskaana olosta paljon [:)]
Ajoittain,hetkittäin & useinmiten [;)]

Ginessa, täällä myös samanlaiset mietteet että tämä raskaana oleminen on yleensä ihanaa [:)] Ainakin nyt kun ei koske eikä kolota, vauva potkuttelee varovasti minua napaan ja ulkona aurinko paistaa [:D] Eilen illalla tosin ei ollut yhtä kivaa. Selkä tuntui repeävän kahtia ja kiukuttelin miehelle koska HÄNEN poikansa potki minua virtsarakkoon.

Tietääkö kukaan, voiko mistään kyylätä milloin 2010 ä-pakkaus tulee jakoon???

Huoh olen varmaan ollut ihan liian pitkään ilman tippaakaan alkomahoolia kun en voi enää sietää kännisiä ihmisiä. Käytiin eilen moikkaamassa isoisääni (yhä vain paheneva alkoholisti) ja lähdimme hampaita kiristellen varttitunnin päästä pois. Sama juttu siipan kanssa, lähden viikonloppuisin jo iltayhdeksältä nukkumaan jos mies juo kaljaa telkkaria katsellessaan. Mikään hinku minulla ei ole päästä häppää ottamaan vauvan synnyttyä kun olen tajunnut miten paljon ihmiset muuttuvat muutaman kaljan jälkeen.

Muuton lähestyessä alkaa koiran lähtö tulla konkreettisemmaksi. Luulin aiemmin, että olisin onnesta soikeana päästessäni tuosta räkyttäjästä eroon, mutta minulla onkin paha mieli mieheni takia [&o] Tiedän, että kaikesta v-maisuudestaan huolimatta tuo koira on miehelleni rakas ja tärkeä, ja ikävä on varmasti kova. Sanoinkin siipalle olevani tästä pahoillani ja hän ihmetteli että "ethän sä ny ihan täys hirviö olekaan". Kiitti vaan [:D] Pitäisiköhän olla vähän lempeämpi rakasta kohtaan ja miettiä silloin tällöin mitä suustaan päästää..

Ihastuttavaa alkuviikkoa kaikille! Uhmataan säätiedotuksia ja toivotaan auringonpaistetta joka puolelle Suomea [:)]

Mä mietin kanssa tuossa aikaisemmin, että minkähänlainen fiilis on, kun vaavi ei olekaan enää sisällä, kun nyt tuntuu kyllä kaikin puolin aika ihanalta, vaikka edelleen on välillä pahoinvointia yms. raskausoireita. Toisaalta taas jo kovasti odotan, että saan hänet pian syliini [:)]

Potkut on tosi kovia, ja niitä tulee usein. Sanoinkin miekkoselleni eilen, että en olisi ikinä uskonut vauvan liikkuvan noin paljon masussa. Kohta se kai kuitenkin hiljenee, kun tila vähenee.

Perjantaina kävin sokerirasituksessa, ja tänään pitäis soitella tuloksia. Ei se tosiaan ollutkaan niin kamalaa, mutta vähän vaan tylsää, kun piti odotella niin pitkään, että seuraava verikoe otetaan jne.

Lauantaina käytiin lapsimessuilla ja voi jestas, kuinka paljon siellä oli porukkaa. Onneksi niillä osastoilla, joissa käytiin, niin oli rauhallista, mutta mies oli kyllä jo sen verran hermostunut parin tunnin jälkeen, että lähdettiin pois. Lapsia ja rattaita oli kyllä ihan riittävästi...

Tervehdys pitkästä aikaa kaikille.....
Täällä ollaan jo toista viikkoa saikulla, kovien hermopinteestä johtuvien kipujen takia.
Lääkäri epäili että vaiva kiusaa mua loppuun asti sillä kohdun kasvu ei anna armoa.
Oon nyt sitten saikulla ainakin ens viikon loppuun asti jolloin on taas lääkärille aika ja katsotaan jatkoja.
Jos jotain huonoa niin jotain hyvääkin, pääsin kurkkimaan pikku ihmettä ultraan kolmannen kerran[:D]
Tyttö oli jo miltein kilon painoinen(painoarvion mukaan), johon lääkäri totesi että suuremmaksi kasvaa kun edelliset [&:]
Masuasukki siis kasvaa ja voi hyvin...äippä vaan on kovilla.

Aurinkoista viikon alkua kaikille [:D]

Minulla alkoi antibioottikuuri vol sadas miljoonas [:@]
Tällä kertaa poskiontelontulehdus on taas parantunut, mutta tuo tukossa oleva korva on pahasti tulehtunut. Tää menee jo oikeesti naurettavuudesta seuraavalle asteelle. Mä en niinku enään jaksa muuta kuin huvittua kuinka menen räkätaudista toiseen.
Pitäskö kohta laittaa äänestys pystyyn, kuinka monta antibioottikuuria kerkeen vielä syömään ennen synnytystä ?

Verenpaineet oli lekurissa 150/102, ihmeen alhainen lekurin mittaamaksi , Mutta tayssiin konsultoinnin jälkeen päättivät nyt aloittaa jo tässä vaiheessa Albetol- lääkityksen. Jee, 31 ja verenpainelääkitys [:'(]

Ehkä tämä tästä taas hetkeksi rauhoittuu ennen seuraavaa räjähdystä, iskias iskee pahasti tai albetol ei auta tai ens viikolla vois tulla jo uusi flunssakin kun kuuri loppuu Noh, anti tulla vaan, evvk jo pikkuhiljaa [>:]

Ginessa: tosiaan kumarassa töiden tekeminen ei oikein tahdo onnistua. Helposti alkaa kiristämään. Mutta olen kehittänyt hyviä vaihtoehtoisia asentoja. Olen tosi onnellinen siitä, että pystyn vielä oikein hyvin tekemään lähes kaikkea. Ja välillä jopa unohdan olevani raskaana. (ihme tän masun kanssa[:D]). Mä en sit sanonu tota viimestä tosta hyvästä voinnista!!!! Et ei kohta tartte katua[&:]. Vähä on tosin tänään ollu varsinkin häpyliitos kipeä. Vielä ei ole tarttenu kipulääkettä ottaa ja toivotaan et pärjää ilman.

Ginessa, Elysee, illi78 ja Emilia: Tässä tosiaan alkaa pikkuhiljaa odottamaan sitä miten elämä taas konkreettisesti muuttuu kun lapsi onkin sylissä eikä masussa. Mä nautin raskausajasta täysin siemauksin, enkä vaihtaisi vielä (ihan vielä) sylittelyyn. Tuntuu, että ensin pitää kokea se kohta kun tuntee itsensä norsuksi ja todella alkaa kaipaamaan sitä, että pääsee isosta masusta eroon. Sekin hetki ihan varmasti ennen heinä- elokuun vaihdetta tulee[:D].

Elysee: Mulla jäänyt myös tuo painon vahtiminen ihan päivittäiseksi[&:][:@]. Pitäs osata ottaa ihan samalla lailla se asia kun Ginessa sanoi. Antaa puntarin olla siellää makkarin sohvan alla, eikä edes ottaa sitä esille! olis paljon helpompaa ku lopettais kauheen vahtimisen.

Emilia:  tottahan se koiran lähtö harmittaa. vaikka siitä nyt ei niin olisikaan välittänyt. Siinä se on teillä ollut kuitenkin perheenjäsenenä pitkän aikaa ja vaikka ite sanot sitä vihaavasi niin uskon, että viha- rakkaus suhde on ehkä oikeanpi sana. Vaik ne osaa olla ärsyttäviä nii onhan niissä hyviäkin puolia[:)].

Ihanaa viikonalkua kaikille [:)]

Ulkona on mitä mahtavin ilma. Harmittaa sitä täältä sisätiloista ihastella.[&o] Tekisi mieli mennä katsomaan onko jäätelökioski avannut ovensa [:)]
Mulla oli kans viikonloppu touhua täynnä. Pesin tähän asti hankitut vauvan vaatteet (2 koneellista) ja löysin kirpparilta pinnasuojan jonka pesasin samalla. Mies on laittanut pihaa ja mä olen sit vastavuoroisesti jynsännyt sisällä ja pitänyt ulkona seuraa [:)] Iltapalaksi tuli leipomisvimma ja tein marjapiirakkaa ja leipäsiä [:D] Odotan kovasti jo äitiysloman alkua.. Että voi vaan touhuta omia, rakentaa pesää [;)] Me muutettiin talvella ja odotan että saan uudet pihakalusteet missä voi sitten aamuauringossa juoda aamukahvit .. ahhh [:)]

Mulla alkaa nyt vasta tulemaan se kiva maha fillis, kun aiemmin mahaa hiukan vierastin. Nyt kun vauvan liikkeet näkyy jos ulospäin ja se siellä temmeltelee menemään niin on tullut kyllä sellasia hellyyskohtauksia mahaa kohtaan [:D] Aamuisin pitää aina silitellä hyvät huomenet ja illalla hyvät yöt [:)] Joten ihan mielelläni pidän mahaa vielä jonkun aikaa..

Mä en omista vaakaa. Eli saan tietää painoni vain neuvolassa. Mutta näkeehän sen vaatteista jos on kovasti lihonnut [8|] En mäkää kamalasti jaksa stressaa, tota painoa kun oli alunperinkin hiukan liikaa.. Täytyy ahkerasti sitten vaan vaunuilla syksyllä [;)]

Nemiah:lle paljon jaksamisia, varmasti rankkaa olla koko ajan kipeänä [&o]

Sitten sellasta että tehdäänkö raskauden loppuaikana vielä kolmas ultra vaikka kaikki olisi hyvin? Vai onko sekin kiinni siitä missä asuu..

Tulipas taas tekstiä. Hyviä vointeja kaikille [:)]

Josefina: Meillä Espoossa ei ainakaan eikä käsittääkseni koko pk-seudulla tehdä enää ultria.

Aurinkoiset kevät terveiset Tampereelta!

Oon taas palannut töihin, ja kauhea kasa tietenkin töitä tehtävänä, mutta ei hirveesti nappaa.. Viime viikolla oli niin ihana (pahoinvoinnista huolimatta) kun vain sai nauttia kotona olemisesta ja pojan potkuista. Eli aika samalla fiiliksellä Josefina täällä ollaan.

Huono olo on edelleen ja pehva puutuu tästä istumiseta koneen äärellä, eli ihan paras työfiilis ei ole. Äippäloman aloitan vasta 21.7. jos vaan sinne asti pääsen - eli en aio arvokkaita lomapäiviä tuhlata vielä - sitten loppupäässä niin saa olla pienen kanssa mahdollisimman pitkään.

Miten tuntuukin että alkukuun väki on ihan hirveesti paljon pidemmällä kun loppukuun... kuulostaa niin hurjalta että kohta siirrytte viimeiselle kolmannekselle. itselle tulee viimestään siinä vaiheessa pissa housuun varmaan (tosin lähellä on nyt ollut jo viime päivät kun mandela-poika on löytänyt itselleen hyvän trampoliinin rakostani)..
ihanaa, pelottavaa, mahtavaa, APUA APUA APUA.. huom! siis esiokoista odotan ja olen sisaruksistani nuorin ja vaikka paljon ollu lasten kanssa tekemisissä niin en kuitenkaan ihan vauvojen.. piti tuossa kysyä äidiltäni (joka on siis kätilö ja sairaanhoito ope) että "ei sillä että olen suunnitellut etten kannattele lapsen päätä, mutta mitä tapahtuu jos sitä ei muista??" sain sitten luennon siitä mitä tapahtuu.. mutta näitä kysymyksiä mitä ei kehtaa ääneen sanoa pää on täynnä ja on varmaan kaks vaihtoehtoa sitten kun vauva tulee a) sekoan lopullisesti b) kehitän maailman mahtavimmat vatsalihakset kun nauran päivät pitkät omalle sähellykselleni... hei te jo äidit, oikeestikko sitä sitten osaa kun kyseessä on oma lapsi vai onko se tämmönen klassinen huijaus millä saadaan ihmiset synnyttämään luottavaisin mielin ja totuus paljastuu sitten vasta myöhemmin??

ai niin.. niitä töitä... [8D]

asali Samoja kysymyksiä täälläkin mietitään esikoista odottaessa...Mä oon vaan ottanut sen kannan eet "tyhmiä" kysymyksiä saa esittää ja jollei muut tajua ettei oo vauvoista paljoa kokemusta niin kattokoot sitten...Kaikki vaan sanoo et "kyl se luonto tikan pojan puuhunkin ajaa..."Just joo tosta olikin paljon apua...Joten aion edelleen pommittaa neuvolaa ja esittää kysymyksiäni sinne ja tähän mennessä ne onkin suhtautunut tosi hyvin...

Mistä sitä voi tietää jollei itse ota selvää...?

Flunssasta... Täällä kanssa toinen joka on ollut jatkuvassa flunssassa joulukuusta saakka..Välillä näyttää et menee ohi, niin sitten taas alkaa udelleen...en oo kuitenkaan outunut kuin yhen antobioottikuurin syömään...Nyt oli taas vähän vähemmän flunssainen olo, niin pikkusisko tuli kylään poskiontelotulehduksensa kanssa, niin heti on taas röörit tukkeessa ja veto poissa...P....LE...

Hyva kysymys, asali.. Kaikkihan menee kun on pakko. Omassa vauvassa on se outo puoli, etta kukaan ei tule hakemaan sita pois ja muut tuntuvat luulevan, etta tiedat mita teet.

Kylla omalla kohdalla huomasin, etta paljon on oppimista. Olin esim kuullut, etta kylla sita itkusta tietaa, etta mika vauvaa vaivaa. En ma ainakaan tiennyt. Piti vaan kokeilla jotain. Sittenhan sita huomasi, etta auttoiko vai ei. [;)] Onneksi sita oppii aika pian, mita voi kokeilla. Nyt tiedan jo, mit eri itkut tarkoittaa, mutta mun "vauva" onkin jo 2 vee. Seuraava on varmaan sitten ihan erilainen[8|]

En silti suotta huolehtisi. Pikkuhiljaa sita oppii, seka vauva etta sina. Otat vaan tilanne kerrallaan ja mietit yhdessa miehen kanssa, etta mitas nyt tehdaan. Auttaa, jos on joku strategia kokeiltavana.

Toisaalta, jotkut on synnynnaisia aiteja ja vaikuttaa osaavan kaiken.. Mutta suotta kai meidan muiden tarvitsee ahdistua. Kylla meidankin lapset hengissa selviaa, ja opitaan viela paljon itsestamme siina sivussa.[:)]

Sme ja Asali; kyllä te osaatte vauvaanne hoitaa[:)]. Jos se ei nyt ihan luonnostaa käy niin sitä on sit pakko opetella ku ei sitä vauvaa kukaan muukaan hoida. Pitää vaan uskaltaa[:D]. Ei ne niin helposti rikki mene. Mä pelkäsin tuota asiaa myös esikoista odottaessani ja sit kun se nyytti oli sylissä koko asiaa ei edes ajatellu. Sitä vaan teki ja toimi. Uskokaa pois.

Kyllä sitä nyttenkin vaikka toista odottaa on käynyt mielessä et vieläköhän sitä osaa pientä vastasyntynyttä käsitellä? [8|]. Pitää vaan luottaa siihen et kyllä sitä osaa.

Sme ja asali,ihan varmasti osaatte hoitaa vauvaa kun sen aika tulee!!![:)]Pikkuhiljaa tottuu ja rohkaistuu ja otteet varmenee,vauvan kanssa yhtä matkaa tutustutte toisiinne<3
Ja vielä on aikaa tottua siihen ajatukseen että vauva tulee taloon !

Kiitos Eemi rohkaisevista sanoista! Hih, minä kun olen nähnyt painajaisia etten ole muistanut antaa vauvalle ruokaa tuntikausiin [:D] Vauvan hoito taitaa olla melko yleinen huolenaihe varsinkin meillä esikoisen odottajilla. Olin 14kesäinen kun tätini jo jätti parikuisen serkkupojan minulle päiväksi hoitoon ja hienosti selvittiin [:)] Eli eiköhän se hoitaminen onnistune sitten omankin muksun kohdalla. Isukista en ole niin varma.. Hyvä jos uskalsi ristiäisissä pitää kummityttöään sylissä [:-] Jospa se olisi erilaista oman lapsen kanssa.

Toivottavasti pääsen huomenna perhevalmennukseen, siellä olisi aiheena lapsivuodeaika ja arjessa jaksaminen. Toki mietityttää myös se oma jaksaminen pienen vauvan kanssa. Jos se vain rääkyy kokoajan ja en jaksa ja jos isäkään ei jaksa... [&:] Enpähän maalaile ainakaan liian ruusunpunaisia haaveita vauvaperheen arjesta [:D]

Menee kyllä niin hermot tähän vatsan toimintaan! En tiedä mitä kaikkea teen vääriin, mutta taas olin koko päivän ihan kuollut töissä kun sattui vatsaan niin kovasti. Pieni onneksi aina välillä potkii ja näin ja kyse on aika selvästi suolisto-ongelmista. Juon vettä - yöllä en herää juomaan, mutta varmaan pitäisi! Syön päivittäin puuroa, näkkäriä, hedelmiä, vihanneksia jne. Ei ole ikinä ennen ollut ennen tätä mitään mahaongelmia, nyt saattaa muutaman viikon välein tulla päivä, jolloin olen tosi kipeä pitkään. Sinnittelin töissä ja nyt alkaa ehkä helpottaa. Vilustanukin on koko päivän, mutta kuumetta ei ole, joten pitää varmaan mennä huomenna kuitenkin töihin.

Mulla ei ole noi liikkeet kauheasti vahvistuneet, enkä tunne niitä jatkuvasti. Jännä, kun aloin tuntemaan liikkeet aika aikaisin, mutta en kuitenkaan tunne niitä kovin usein. Välillä on päiviä jolloin potkii pitkään ja hartaasti ja välillä saa potkuja odotella. Pitää toivoa, että kaikki on hyvin. Tekisi kyllä mieli käydä ultrassa kurkistelemassa [:D]

Muutoin olen voinut hyvin, ei mitään muita kipuja jne. Mutta odotan kyllä silti, että tämä raskausaika loppuisi. Odotan, että pääsisin miettimästä syömisiä ja kaikenmaailman pöpöjä! Tai siis listeriaa ja toksoplasmoosia. Kaksi tuttua on saanut kissalta toksoplasmoosin onnettomin seurauksin, joten olen ehkä ylivarovainenkin. Kävin testissä, enkä ollut immuuni. Mietin tässä, että kunhan vauva syntyy niin meen käplimään joka kissan kakkaa ja syön raakaa lihaa ym. että varmasti saisin immuniteetin ennen seuraavaa raskautta [;)] Joo. Seko.

Sme ja asali: Jännittää kyllä itteäkin vauvan hoito! Enää 17 viikkoa.
Odotan kyllä itsekin perhevalmennuksen seuraavaa kertaa, jossa käydään vauvan hoitoon liittyviä asioita [:)] Jännittää kyllä jonkun verran, kuinka sitä selviää kaikissa tilanteissa! Tosin siskoilta voi aina onneksi kysellä tyhmiäkin [:)] Vauvan oikeanlaista pukemista jännitän kanssa, mulla on tapana pukea lapset lämpöhalvauksen partaalle ja kauhistella kevyesti puettuja lapsia - oon ite karmea vilukissa!

Lidia10 mä olen nyt vetässy muutaman viikon aikana paketillisen Vi-Sipliniä. Ummetukseen meinaan. Levolacista tai duphalacista saan niin karmaisevat ilmavaivat et mun kans ei elä kukaan, en edes mä ite[&:]. Se Vi- Splin ei nyt ihan löysäksi vatsaa tee ja on ollu välillä pari päivää väliäkin toiminnalla mutta ilman sitä mäkin olisin ihan ummella. Vatsa toimii sillä useimmiten vähintään joka toinen päivä. On helpottanut mun oloani. Kannattaa kokeilla. Se ei ole edes lääke vaan pääasiassa luontainen tuote, joka on hyvä niin löysälle kuin kovallekkin vatsalle. Lisää suolen sisältöä. Ei ollu kauhean kalliskaan. Apteekista hain tänään toisen isomman paketin. Ja sillä ajattelin nyt yrittää pitää tän vatsan toiminnassa. Ei mullakaan koskaan muuten ole vatsavaivoja kuin raskausaikoina.

Miu82: Hih, ei oo ehkä ihan aiheettomia noi sun epäilyt masulaisen temperamentista. Mulla nimittäin kolmas lapsi potki turkasen kiukkusesti koko odotuksen ajan, tuntu että sillä olis yölläkin mennyt ihan hermo kun ei muka löytänyt oikeeta asentoa[:D] ja vauvaikäisenäkin katselin että aha, nyt sitä vituttaa, näki ihan selvästi[:D]

Ja nyt 3v ikäisenä hän on täyttä tahtoa ja tappuraa, hupaisaa on että on myös skorppari kuten mäkin ja tähtikartta astrologilta haettuna on kuin omastani kopio.[:)]

Mun onkin valitettavan helppo ymmärtää sen temperamenttia, kun on kun äitinsä[;)]

Tämä masulainen on samanoloinen rauhallinen jytistelijä kuin kaksi vanhinta sisarustaan...

Takaisin