Elokuiset sadot

Tittidii, mulla menee hyvin! Lääkkeet loppu maanantaina, oksentelu alkoi eilen[:D] no meni siinä 20 päivää oksentamatta!
Nyt sitten soittelin lääkäriä ja 15 yli 7 kun pääsin vihdoin läpi niin yllätys,yllätys, kaikki mennyt. Ja kolmas hieno uutinen, oon kuudetta kuukautta raskaana ja mun omalääkäri on vaihtunut jo kolmannen kerran[:@] Onhan se kiva kun pystyy täällä Tampereella luomaan hyvää lääkäri-potilassuhdetta. Just olin tottunut tuohon lääkäriin, joka oli mukava (ja myös samalla mun neuvolalääkäri) ja nyt saa taas selittää kaikki uudelle tyypille. Jos siis ikinä pääsen lääkäriin. No jos kohta lähtis terveysasemalta ruinaamaan primperania.

Jos joku miettii miksen neuvolaan oo soittanut, niin soitin kyllä. Eilisen puhelutunnin ensimmäinen puoli tuntia tuuttas varattua ja sitten oli vastaaja päällä. En viitsinyt sitten sinne vastaajaan ruikuttaa, että musta TUNTUU, että alan kohta oksentamaan. Oksensin siis vasta illalla. Tänään on myöhäistä soittaa kun neuvolalääkäri lähtee paikalta ennen puhelutunnin alkua ja on tavattavissa taas ensi keskiviikkona. Jolloin oon varmaan jo tiputuksessa[8|]

Tällainen purkaus tänään[:D] Sanonpa vaan, että onnellisia te, jotka ette joudu (enää) halailemaan pönttöä.

ai niin, oon varmaan hullu ja vajaa, mutta nauroin eilen ihan älyttömästi kun potkut näky mahan päältä. Se näyttää vaan jotenkin hassulta kun koko maha tärähtää[:D]

Huh, mulle voi tulla hauska loppuraskaus.

Mikähän ihme mulla oli aamulla? yritin nukkua kyljellään, mut alko sattumaan alavatsaan ihan hirveästi. Mut sitte ku nousin ylös nii kipu lakkasi. Olis kyllä voinu nukkua pitempään. Ennen seittemää heräsin jo.

Grenie, oisko liitos/kasvukipuja? Pystytkö vielä olemaan selällään? Minulla myös koskee mitä ihmeellisimmin mahaan ja ylös noustessa yleensä helpottaa. Ja muksun liikkeet tuntuvat aika mielenkiintoisilta kyljellään ollessa [:-] Juu voi kun osaisikin nukkua. Itsekin pomppasin 6.30 ylös ajatellen, että pitää ruokkia vauva ja lähteä ostamaan vaippoja. Näin nimittäin harvinaisen todentuntuista unta imetyksestä viime yönä [:D]

Selällään nukkuminen on mun mielestä helpompaa ku kyljellään nukkuminen. Oon yrittäny monta tyynyä pitää mahan alla ja jalkojen välissä kun nukun kyljellään, mut aika nopeasti ne tyynyt lentää lattialle ku meinaa alkaa ahdistamaan.

Se kipu oli kyllä todella kova ja tuntu just tuossa ihan alhaalla. Heti ku nousin sängystä ylös ja aloin käveleen nii ei enää sattunut. Eilen kyllä alko kans sattuu ku kaveri kerto jotain hauskaa juttua ja yritin nauraa siinä.

Minä en ole nähnyt vielä mitään erikoisempia unia vauvoista. Viime yönä näin semmosta unta et itsellänikin oli hemoglobiini aika alhainen kun täällä on siitä ollut aika paljon puhetta.

Mä nukun vieläkin sellaisessa kylki-mahallaan asennossa.. se ei tunnu ilkeältä niin tuskin siitä on haittaakaan [:)][8|]

Mä täällä ihmettelen, että ei osa ei saa neuvolatätiä kiinni tms. Ku siis meillä on tossa lähineuvolassa vaan yks työntekijä ja homma menee niin, et hänellä on kännykkä ja hän ei siihen oikeastaan koskaan vastaa vaan jätetään viesti. Hän soittaa takasin heti kun kerkeää, eli yleensä viimestään parin tunnin sisällä. oon ollu ihan tyytyväinen tohon menetelmään.

Pakko kertoo yks juttu mille naurettiin eilen sit mahat kippurassa (voi tosin olla, ettei se tässä nyt kuulosta yhtään hauskalta)...
Ostin tosiaan netistä mulle imetystyynyn ja siskoni piti se hakea espoosta, ku asuu siin lähellä. No siskoni ei (yllätysyllätys) päässy tanskasta kotiin, joten soitin isälleni varmuuden vuoks, että jos hän hakis sen imetystyynyn ens viikonloppuna jos sisko ei pääse viel sillonkaan suomeen. Ja, että kun paketti on niin iso niin ei sitä viitti postissa lähettää.
No, isäni soitti eilen ja rupes selittään, et ollaan tulos tampereelle päin viikonloppuna, et hän vois tuoda ne sun liivit.
Mä olin ihan et mitkä hiton liivit[:-]??? No ne liivit mitkä piti hakee se inttää. Siiin vaihees tajusin, et ku se ajo autoo just ku olin sille soittanu, niin se oli vaan kuullu kohdan "imetys" ja olettanu, et liivit.
Siitähän se räkätys alko, ku rupesin nauramaan, et onhan mulla tätä rintavarustusta, mut kyl nyt liivit olis postissa mahtunu tulemaan, ei nää ny viellä niin isoiks oo kasvanu[:D]
Ja toisekseen, isä oli vielä vaimonsa kans miettiny, et miten ostan liivit netistä, ku en tiedä onks ne sopivat ja oon tosi tarkka.
Mietittiin siinä miehen kans viel illal, et jos iskä olis tyynyä menny hakemaan niin, et luulis hakevansa joitain rintsikoita niin olis se ollu vähän ihmeissään, ku syliin oltais tungettu tyyny.
Oli oikeesti aika koominen tilanne, eikä naurusta meinannu tulla loppua, mut ei se nyt tässä ehkä ihan avaudu[8|]

Joo, mutta täällä kotona nyt lepäillään ja parannellaan. On jo kyl parempi olo, mut ehkäpä parempi kuitenki vaan nyt sit nauttia tästä olemisesta. Tosin mua jo kauhistuttaa kesä, mä tuun hulluks jos vaan oon...[:o]

Grenie ole aivan huoleti! Mun mielestä tuo kuulostaa ihan selvästi liitos- tai venymiskivuilta. Nimittäin suppareista johtuvat kivut eivät millään lailla liity asentoon tai nauramiseen tai liikkumiseen. Sit ku niitä on oikeesti nii niitä todella on olit missä asennossa tahansa.

Voi Madie! Harmi et sun hormonit ei tunnu kestävän raskautta nii et voisit voida hyvin. Mutt onneksi sulla on tiedossa nyt lääke mikä auttaa. Et kuhan pääset nyt lekuriin hakemaan sitä lisää nii toivotaan että se avulla pärjäät loppuraskauden paremmin. Ja nyt tästä viisastuneena. Pyydä reseptiä niin paljon että riittää pitkäksi aikaa ja ennen kuin seuraavaksi loppuvat niin uusit reseptin hyvissä ajoin.

Omaa: tänään se ylim ultra!! Olis kello jo 17!!

Pitkästä aikaa kirjoittelen minäkin.. Ehkäpä sen vuoksi, että kaikki on sujunut hyvin, eikä mitään erityistä ole ollut. Rakenneultrassa kävin ja kaikki oli ok. Hyvin kainolta vaikutti vauva, jalat koukussa, niin ettei sukupuolta nähnyt. No, jospa ens kerralla.

Nyt huokailen ja yritän saada itseäni kasaan. Tuli juuri esimiehen kanssa käydystä kehityskeskustelusta.. Varsinainen tomppeli, eikä sensitiivisyyttä lainkaan. En voinut mitään, mutta tunteethan siellä kuumeni kyyneliin asti.. Liekö raskaudesta johtuvaa.. Nyt vaan asennetta peliin: Mikä ei tapa, vahvistaa! Ja nyt eiku syömään =)

Levollisia yöunia toivottelen kaikille, jotka kipuilevat yön tunteina <3

Sartza: mä nauroin vedet silmissä tolle sun liivi/tyyny jutulles, jotenkin olis sopinut ihan munkin isälle kuulla/ymmärtää vääriin, kiitti-piristi totisesti päivää[:D][:D]

Elviira: mulla oli tosi tympeä kehityskeskustelu viime syksynä esimiehen kanssa, ja pohdin sanottuja asioita puolin ja toisin liiankin pitkään. Tsemppiä! Onneksi tulet olemaan kuvioista ainakin muutaman kuukauden poissa ja saat etäisyyttä mokomaan ääliöön...

Mä olen miettinyt myös tuota äitiyspakkausta ja ajatellut, että käydään sitten vasta kelassa, kun tuo paketti julkaistaan... Näin nimittäin ystävälläni tuon 2009 pakkauksen, ja en oikein tykännyt. Toisaalta eihän sitä koskaan tiedä, mitä tässä uudessa on. Jossakin luki myös, että lapsimessuilla se yleensä julkistetaan, ja me ajateltiin käväistä siellä, jos sieltä sais hyviä vinkkejä erilaisiin asioihin... täytyy kuitenkin kiertää kaukaa ne leikki-ikäisten osastot, kun eivät ihan vielä ole ajankohtaisia...

Nukkumisesta: mä nukun kyllä kanssa niin huonosti kun olla ja voi, mutta edelleen jaksan päivät kohtuu hyvin.

Madie: harmi, että pahoinvointisi vain jatkuu... itselläni on tullut pahoinvointia iltaisin lähinnä närästyksen yhteydessä, mutta muuten sitä ei ole onneksi ollut.

No niin, eikun reseptiä hakemaan[:)] toivottavasti huomenna oon sitten jo työkunnossa kun saikkua en pyytänyt. Olis tosiaan hienoa jos loppuun asti sais nyt pidettyä tän aisoissa noilla lääkkeillä.

Ai täällä muutkin yrittää taktikoida äitiyspakkauksen kanssa [:D]

Perjantaina siis viimein päättyy odotus, lainattu STT:n sivuilta:

Tervetuloa tutustumaan uuteen äitiyspakkaukseen
Julkaisuajankohta: 16/04/2010 12:58
Osasto: Kotimaa Tiedottaja: Kela Asiasanat: Sosiaalikysymykset-Sosiaalikysymykset / Perhe
Uusi äitiyspakkaus esitellään medialle Lapsimessuilla pidettävässä tiedotustilaisuudessa perjantaina 23.4.2010 kello 10 Helsingin Messukeskuksessa

Tiedotustilaisuudessa osastopäällikkö Anne Neimala ja etuuspäällikkö Suvi Onninen esittelevät uuden pakkauksen ja vastaavat toimittajien kysymyksiin. Tilaisuus pidetään Messukeskuksen 3. kerroksessa kokoushuoneessa 303-304.

Uuden äitiyspakkauksen tuotteet julkaistaan samana aamuna myös Kelan internetsivuilla http://www.kela.fi/lapsiperhe > Äitiysavustus > Äitiyspakkaus kuvina.

Uusi äitiyspakkaus on esillä Kelan messuosastolla 6 d 61.

Pakkaus tulee jakoon toukokuussa, kun vanha pakkaus on jaettu loppuun. Kela suosii kestävää kehitystä. Viime vuonna äitiyspakkauksesta jäivät kokonaan pois kertakäyttövaipat. Niiden sijasta on kaksi kestovaippaa. Uutuutena ovat myös konepestävät kestoliivinsuojat, joiden materiaalina on hengittävä mutta vuotamaton mikrokuitu. Viime vuoden tapaan ulkohaalari on osittain valmistettu kierrätysmateriaalista.

Messuilla esitellään äitiyspakkauksen lisäksi Kelan lapsiperheille suunnattua sosiaalisen median kokeilua Kela-Kerttua. Maaliskuun alussa Suomi24.fi:ssä avautui Kysy lapsiperheiden etuuksista -keskustelupalsta, jossa Kela-Kerttu neuvoo asiakkaita internetissä. Ensimmäisen kuukauden aikana palstaa on luettu yli 30 000 kertaa.

Lisätiedot tiedotustilaisuudesta:
Kelan viestintä, tiedottaja Salla Suneli, puh. 020 634 1401 tai 040 187 1325.

Hei!
Tietääkä kukaan onko mahdollista saada äitiysrahaa vuoden 2008 tulojen mukaan,nyt kun nuo 2009 vuoden laput juuri tipahti postilaatikosta? Lapsihan on saanut kuitenkin alkunsa vuonna 2009 ja tulot lasketaan edellisen vuoden mukaan...
Mulla on nimittäin tulot tippunnu melkein 6000 euroa vuodessa ja oishan se kiva saada tuet tuon paremman mukaan...
Nyt vaan taisi käydä paska säkä ja viime vuoden tulot huomioidaan.. [:@]

Käsittääkseni äitiysraha lasketaan joka tapauksessa vuoden 2008 tulojen mukaan.

Itselläni on taas tulot noussut yli kymppitonnin vuodesta 2008 viime vuoteen ja joudun nyt hakemaan äitiysrahaa viimeisen 6kk tulojen mukaan.

Saankohan minä äitiysrahaa senttiäkään.. oon ollu vähän turhan paljo työttömänä kotona. Muutaman kerran oon ollu työkkärin järjestämillä kursseilla. Voiskohan ne vaikuttaa edes hieman parempaan äippärahaan? Pitää kelalta kysellä kunhan saan neuvolasta ne laput. 4.5. on seuraava käynti neuvolassa.

Mulle on kyllä sattunut ihan mukava neuvolatäti. Vaikka olen tuntenut hänet vasta ihan muutaman hetken. Mut aina on iloinen ja jaksaa kysyä mitä kuuluu [:)] Toivottavasti pysyy loppuun asti tuo sama nainen.

madie... Ymmärrän sua täysin.. Mulla ollut parhaimmillaan kolme päivää oksentamatta, ja parhaillaan sairaslomalla kun viime viikonloppuna lähti tilanne aivan käsistä. Sitä on vaikea selittää muille tai muiden ymmärtää kuinka tuskasta se onkaan kun ei millään helpota..

Pienen helpotuksen tuo että pienellä on kaikki hyvin ja hän kasvaa hyvää tahtia. Reppanalla oli hikka tänään kun neuvolassa olin.. Koko kaveri heilahti aina kun hikka tuli.. Sulosta vaikka sääliksi kävikin. Kohta pitää lähtee käymään äidin luona hakeen tuliaisia mitä nyt on raahattu halki europan että suomeen asti pääsivät.

Yli huomenna sitten pääsee näkeen äitiyspakkauksen eikä enää kun kuukausi niin voi laittaa hakemusta meneen... Aika menee niin kovaa vauhtia tällä hetkellä...

Rauhallista loppu viikkoa kaikille!

Argh, nuorimmainen koulustaan tuonut TAAAS täitä ..
että mulla menee kuppi nurin niiden vanhempien kanssa jotka ei oo hoitaneet kakaroidensa päitä!!
Asiaa helpottanee toooosi paljon seikka että tänään on päänsärkypäivä 2,ja lisäksi tukkoinen olo [:@]
Koko aikaa ei viittis olla panadol paketin kimpussa[&:]

Huomenna pitäisi mennä nuorimmaisen lapsen mummon hautajaisiin.[>:]
Onneksi oli suunniteltukin että nyt siivotaan viikonloppuna ja kunnolla,mut näköjään extraa päälle.

Masu kasvaa,tyttö potkii kovasti[;)]
Eilen oli jotenkin tuskaa käydä lenkillä,vaapuin ja pöngersin eteen päin väkisin.
Ei se mun lenkki oo kuin kutakuinkin n.4 kilsaa mut kuitenkin.
Mieli on ollut jotenkin alamaissa ehkä se tästä...
Se varmaan tulee osittain siitä että tehtävää täällä kämpässä on paljon ja kun mitään ei jaksais.

Soitin eilen niistä vaunuista taas mitkä ostettiin 6.3..
ovat vihdoin tulleet,mutta se adapteri edelleen matkalla sinne.
Me haetaan ne vasta 29.5, joten eipä tässä kauhia kiirus ole[;)]
Eilen ostin kauhian kalliit pussilakanat,uudinverhot,reunapehmusteen ja tangon.
kissaverkon pinnikseen,muutaman vaaleenpunaisen sideharson,
vaunuihin sellasen pussukan mihin saa pullon,ja vaikka lompsan/avaimet, pari kassikoukkua myös.

Aattelin että kyllä me se uus patja ostetaan pinnasänkyyn, täytyy yrittää myydä se edellinen pois.
kiirusta silläkään ei oo kun aattelin laittaa sängynkin vasta kasaan joskus 13.6 jälkeen...

Hohhoijjakkaa,meen potee sohvalle tätä päätä, kaikille parempaa torstaita ja viikonloppuja [:D]

Voiiiiii ötökkä[X(]
Että sullakin sielä farmi!!
..keleen kele sentäs[:@]
kiitos samoin sinne Miu,voimia hävitystouhuun!!

Mulla on kanssa selässä ,nilkoissa ja ranteissa yliliikkuvia nikamia,niveliä...
Samiksii siis ollaan[;)]
Voidaan tehä "rollaattorirehvit" [:D]

Nii ja siel niskassa se osteofyyttinokka(luupiikki) joka voipi juur nyt olla tän päänsäryn
aiheuttaja,tai sit mulla on virtsatietulehdus tai flunssa tulossa.Räyh.[&:]

Täytyy joo kohta lähtee ostaa sitä täishampoota.....tittidii kivaa rahanmenoo sekin...

Yäk kaiken maailman ötököille[:'(]. Mua rupee samantien kutittamaan ku joku puhuukin täistä. Koittakaahan Ginessa ja MIU jaksaa noiden elävien seurassa ja päästä niistä voitolle. Mulla ei onneksi (vielä) ole kokemusta kummastakaan öttiäisestä et neuvoja en osaa antaa.

Ärsytyskynnys on täälläkin ylitetty monessa asiassa. Se eilinen ultraajakin oli niin ihana et viitti pitää ensin 5min saarnan siitä kuinka pelkästään sukupuolen selvittämisen takia ei saisi ultraa tehdä. Ja siihen päälle vielä, että hänen koneessaan on niin huono resoluutio, että ei todennäköisesti saa selville yhtään mitään. Sit antoi kuitenkin vastaukseksi sen sen ehkä pallit mut pippeliä ei löytäny. Ja lätkäs 125egee laskua. Mun äiti sanoi ku ulos sieltä tultiin et hän ei nyt usko ku hänen mielestään se on ollu koko ajan tyttö ja mun työkaverti sano aamulla et ei ne mitkään pallit ollu vaan häpyhuulet. Mulle koko ajan paasataan joka tuutista sitä, et se olis tyttö[:@]. Nii en mä ihmettele yhtään et mulla muka olis sit itelläki se tyttöfiilis. Olen täs koittanu nyt päättää ittelleni et sukupuolta ei vielä tiedä ja et varmasti tietää vasta sitten ku syntyy. Mut alkaa potuttaa toi ku kokoajan joku kyselee kumpi se on mut sit niillä on kuitenki oma mielipide siitä kumpi se on.

Ja viel kiitokseksi kun menin eilen miehelle sanomaan kui hyvä mun selkä on ollu nyt monta viikkoa ja liitokivuistakaan ei ole ollu akhteen viikkoon mitään tietoa. Johan jysähti sitten lantio ja varsinkin häoyliitos yönaikana niin kipeeks et ei meinannu sängystä ylös päästä. Pitäs pitää turpansa kiinni eikä ikinä mennä sanomaan mitään et joku asia olis hyvin ku smaan tien se kääntyy toisinpäin.[:@][:@][:@]. Taitaa saada tän päivän ortopedi kutsua itse potilaansa sisälle jos mä en pääse tästä tuolista ylös[&:]. Ny vaan jo tunnin istumisen jälkeen alkaa takapuoli puutumaan siihen malliin et kohta on taas jo häpyhuuletkin tunnottomat[X(]. Eilen alkoi sellanenkin vaiva tän puutumisen lisäks rupes jo noita sääriäkin kylmäämään ku tarpeeks perse puutuu.

Tulipahan vuodatettua. [>:] Mut heti tuntuu paremmalta[;)].

Takaisin