Elokuiset sadot

Tietääkö joku millä viikoilla vauvan liikkeet pitäisi tuntea varmasti joka päivä? Täällä on ollut pari hiljaisempaa päivää taas ja meinaa hermostuttaa.. varsinkin kun liikkeet mitä tunnen on muutenkin tosi pieniä hipaisuja, jos niitä ei tule sarjoittain niin on vaikea edes huomata. Ei puhettakaan että voisin tietää että vauva tekee kuperkeikkoja tms. Minulla on kyllä istukka edessä, niin se vähän vaimentaa. Kaksi viikkoa sitten neuvolassa kun kuunneltiin sydänääniä, niin terkka sanoi että vauva kääntyi - itse en kyllä tuntenut mitään.

Oma olo on ollut vaihteeksi ihan hyvä, viikonloppuna sai taas levätä ja ulkoilla, niin ehkä sitä taas jaksaisi yhden työviikon.. 10.5 viikkoa töitä vielä ennen kesälomaa ja sen jälkeistä äitiyslomaa eli 52 päivää helatorstai poislaskien...

lila: en minäkään tunne vielä joka päivä niitä liikkeitä, yleensä päivällä en ollenkaan ja illalla sitten sellasia pieniä tömähdyksiä jos sitäkään... mut mulla on kotona dopleri niin se kertoo onneks että kaikki on hyvin, onkin ollut aika ahkerassa käytössä!

niin joo ja minullakin istukka etuseinämässä jonka takia siis ei niitä niin hyvin tunnu.

Lila Mulla oli kans toi sama tilanne viime viikolla, mitä Haniliini (kiitos siitä) mulle myös selitteli ja rauhoitteli. Oli muutama päivä ihan täysin hiljaista mahassa ja olin ihan paniikissa. Mulla kans etuseinämässä kohtu. Nyt on taas vauva liikekannalla. Tänään neuvolassa veteli karkuun koko ajan kun piti sydänääniä kuunnella. Osan tunsin ja osaa en.. [:)]
Mutta toki jos alkaa olla tukalan huolestunut olo niin mene ihmeessä neuvolaan´kuuntelemään sydänäänet.

Mä en tajua miten mä olen näin kakka jäykkänä tästä sokerirasituksesta[:o]. Nyt se on jo alotettukin. Paastoarvo oli 3.7 et se ei ainakaa ole korkea. Ne toiset arvot saakin sit vasta iltapäivällä. Toi oli siis pika mittarin arvo. Poika kävi klo 3.40 aamuyöstä kertomassa menevänsä vessaan ja minä pöljä olen valvonu siitä lähtien[&:]. Miettien näit sokereita. Ja toista tosiaankin yöllä mietittävää asiaa kuin meidän tonttityömaalla olevat kivet[8|] ja mitä niille pitäs tehä.

10.30 seuraava mittaus.

Sain siis luvan palata töihini ku lupasin istua tiiviisti koneella. Ja sanoin et eihän mulla ole mitään tarkotusta liikkumalla sabotoida tulosta. Eihän sillä tuloksella ole kenellekkään muulle mitään väliä kun mulle ja mun syntymättömälle lapselle. Kyl mä haluan todelliset arvot enkä mitään manipuloituja. Olivat nimittäin ensin vähän nihkeitä päästämään mua pois sieltä. Mulla kun on tän hurjan sairaalan aulan verran kävlymatkaa työpisteelle.

Liikkeistä ottakaahan ystävät rauhallisesti noiden liikkeiden kanssa. Mulla myös ollu vkl sellanen tunne et möykkis on liikkunu tosi vähän. Tänään on sit taas tullu monoa ihan toiseen tahtiin. Mulla myös istukka edessä. Kyllä se vaihtelee ihan loppuun asti tuo aktiviteetti taso. Näin muistasin. Sitä vaan kun tulee jossain vaiheessa mieleen et koskahan tuola masussa on viimeksi ollut liikettä niin heti on ihan paniikissa kun ei heti tunne mitään. Ja sit ku vaan malttaa hetken niin kyllä sieltä jotain tuntuu.

Pidin ihan raamattuna tuota vau-kirjan odotuskirjaa. Mieli muuttui kun luin siitä että "Noin 28. viikon jälkeen potkut ovat niin voimakkaita, että ne tuntuvat ulkoapäinkin. -- Ajan kuluessa potkut voi jopa nähdä." Haha, kyllä täällä ainakin potkut ovat näkyneet ja tuntuneet jo monta viikkoa, vaikka läskiä tuossa mahan ympärillä onkin. Eilen illalla mieskin jaksoi tuijotella masua tarpeeksi pitkään ja näki potkut paidankin läpi [:)]

Pitäisi varmaan lopettaa aamukahvin juominen kun pukkaa kamalan hikoilukohtauksen kahvin jälkeen. Inhottavaa kun joutuu jatkuvasti pesemään kainaloita ja lisäämään dödöä [:'(] Mutta ehkä en sittenkään luovu aamukahvista, muuten olen puolikuollut väsymyksestä.

Kurjaa että jotkut mammat joutuvat tuskailemaan vauvan liikkeiden takia [&:] Meidän masuasukilla ainakin on selvästi aktiivisempia ja sitten hiljaisempia jaksoja. Tuntuu, että muksu alkaa pyöriä enemmän kun kuuntelen musiikkia suht kovalla. Ac/dc vaikuttaa olevan kova sana [:D]

Meidän vauveli säikkyy mun mahan murinaa[8|] On ollu viikonloppuna aika hauskaa, kun aamusella maha on murissut todella lujaa ja vauva säpsähtää ja sen jälkeen alkaa kamala potkiminen[:D] Muutenkin on ollut todella aktiivinen viikonloppu vauvalla. Mieskin tunsi vihdoin ne potkut. Sillä ei ole aiemmin ollut intoa pitää kättä kauaa mahan päällä kun mun pulssi tuntuu sen käteen niin voimakkaasti, että ei voi oikein potkuja erottaa.

Nyt saan sitten olla kolme päivää saikulla flunssassa kun kuume nousi viimeinkin. Ei ole kovin mielekäs olotila tämä, mutta onpas aikaa lukea pääsykokeisiin ja ennen kaikkea saa levätä.

Kiitos lemppi, Haniliini, Eemi03 ja Josefina rauhoittavista sanoista. Tänään masussa on jo taas tuntunut pientä liikettä, eli eiköhän se pikkuinen siellä edelleen ole hyvissä voimissa.

Emilia, toisaalta siellä Vau-kirjassa myös sanottiin, että liikkeiden tunteminen on hyvin yksilöllistä, eivät varmaan uskalla laittaa kovin aikaista viikkoa siihen, milloin potkut näkyvät päälle, etteivät ihmiset huolestu turhasta. Minulla ei tunnu edes käteen liikkeet vielä lainkaan, vaikka käsi olisi juuri hipaisun aikaan oikeassa kohdassa, ainoastaan itse tunnen pienen siip-siip liikkeen... mulla painoindeksi ennen raskautta 24 ja nyt tullut 3kg, eli ei nyt hirvittävästi ylimääräistä pitäisi tuossa vatsan päällä olla.

Ylivoimaisesti eniten pieni on tähän mennessä melskannut kun pari viikkoa sitten oltiin Tappara-Kalpa jäkispelissä. Mietin että kuuliko se sinne sen mekkalan, vai sattuiko vaan tuohon saumaan aktiivinen kausi..

Miten voikin olla nain raihnanen olo.. Ihan kuin olisin aamulla herannyt 80-vuotiaana[&o]. Maha tuntuu jotenkin painavan laspain ja natiainen istuu rakon paalla, niin etta tuntuu kamala paine rakossa.. Lisaksi autoin viikonloppuna yksissa haissa, ja univelka on mieleton [&:].

Pitaisi yrittaa jotain taalla toissakin saada aikaseksi[:-], mutta tekisi mieli vaan menna kotiin nukkumaan [&o].

Toivottavasti teilla muilla on pirteampi viikon alku [:)]

Noh nii! Rasitus onnellisesti ohi ja arvot selkeästi viitearvojen sisällä[:D][:D][:D]. Eli mä saan syödä iltapäivällä teen kanssa sen ihanan kanelikorvapuustin mikä on mukana!!!

Ne muuten ne sokerien viitearvot mitä aiemmin laitoin oli sit tarkotettu laskimoverinäytteisiin. Jos näyte otetaan kapillaari verestä eli sormen päästä on viite arvot n. 1 korkeammat 1 ja 2 tunnin kohdalla. Paastoarvo on sama molemmissa. Laskimo näyte siis on se kun otetaan näyte kyynärtaipeesta.

Eli ihan turhaan olen valvonut viime yönä.

Toivottavasti pääset Maisan pian lepäämään. Ja nukut ensiyönä kunnon yöunet.

Harmi Miu että sinulla jäi arvailujen varaan sukupuoli siellä ultrassa. Mutta saitpahan kauan katsella "vandaaliasi"[:D].

No Miu,sen näkee onneks muutaman kuukauden perästä kumpi tulee [:D]

Täälläkin potkut on näkyneet iät ja ajat,masu heiluu ja tärähtelee [;)]

Hyvä Eemi että sokrut oli kunnossa[:)]

Ei tää tauti mene ohi ollenkaan. [&:]

Kuume on sentään pois ja korvia lähinnä enää kutisee, mutta yskä tuntuu vaan pahenevan ja on tosi vaikea nukkua.

Jää huomenna jo toinen äitiysjooga peräkkäin väliin kun olen kipeä. Tylsää.

Perjantaina pitäisi pystyä takaisin töihin, saas katsoa miten käy.. Ja sitten maanantina on 4d ultra viimein [:)]

Pikaista paranemista Tweety.

Minä en ala. Olin käyny päivällä kaupassa, laitoin sit kotia tullessa ruuat jääkaappiin, mut enpä tietenkää laittanu ovea kunnolla kiinni. Nyt ku katsoin nii jääkaapissa oli +20 astetta :/ Mitähän mie noille ruuille nyt teen.. luultavasti ainoa oikea paikka on jätesäkki. Ei niitä vissiin voi enää syödä ku ovat olleet liian lämpimässä. Mie vihaan maanantaipäiviä.

Tuosta Elivo-rautavalmisteesta,mulla kaksikin farmaseutti ystävää jotka kertoneet että sen "rautapitoisuus"varsin heikko,eli jos tosiaan täytyy hemppaa saada ylös,ei ole paras sitä nostamaan.Se on ennemminkin sellainen ylläpito rauta valmiste...

Joo, siina on 25mg sita rautaa. Niinku sanoin en tieda omia veriarvoja, pitaisko mun edes syoda rautaa, niin popsin sitten varmuudeksi noita. Kun taalla Thaimaassa ei nayteta paljon valittavan hemoglobiineista, niin olen sitten lukenut sita vau-kirjaa kuin raamattua. Siina muistaakseni sanottiin, etta 18 mg tarvis lisaa joka paiva, mutta korkeintaan 50-100 mg. Kylla taalla verikoe otettiin, mutten ma niista tuloksista mitaan tajunnut vieraalla kielella. Laakari sanoi vain etta kaikki ok...

Nailla mennaan! [8D]

Taalla alkaa vihdoin kuuma kausi kaantymaan sadekaudeksi, huh heijakkaa. Alkaakin passaamaan jo tuo kahden kuukauden 40 asteen helteet. Sateita odotellessa [:)]

Liikkeistä..
Mulla tuntuu liikkeitä valitettavasti melkein 3h välein..JA ensin ootin niitä kuin kuuta nousevalta taivaalta..[;)]
No ei pitäisi valittaa..terkkari sanoi et sulla on sit ainakin napanuora kunnossa ja ravinteet menee täysillä pienelle..[;)]
Liikkeet on aika mojovia potkuja ja iskuja alamahaan..Palleaan tulee välillä hieman nyrkkiä, mutta muuten ainoastaan alamahaan..Onneksi ei kuitenkaan rakkoon tai kohdun suulle..[:D]

ON: Kävin sitten tänään hammaslääkärissä kahden reiän paikkauksessa..Ja tietenkib vaadin puudutuksen..Pyysin sitä samaa mitä viime kerralla kun sitä edellinen sai tärisemään ja sydämen tykyttämään..No eiköhän alkanutkin kauhea tärinä käsistä ja levisi käsivarsiin..Ja sydämen tykytys alkoi myös..Multa paikattiin takimmaisista hampaista oikealta puolelta sekä ylhäältä että alahaalta ienraja reiät..Ja tietenkin alapuoli ei puutunut kokonaan..Sähkötti välillä hyvin..Tiitiäinen on ollut vähän mörtsinä päivästä kun on monottanut oikein olan takaa koko päivän..[:@]

Huomenta!

Täällä odotellaan lääkäriin lähtöä. Kurkku on ollu kipee jo viikonlopusta alkaen ja ei tunnu helpottavan. Lisäks on tullu tajuton väsymys kuviin. Voin siis nukkua 4 tunnin päiväunet ja lisäks viel hyvin 9-10 tuntia yöllä. Siis päiväunet tietenki vaan sillon, ku pääsee töistä ajoissa, en sentään töissä nuku[:D]
Ajattelin pyytää lääkäriä mittaamaan ton hemoglobiinin, ku jostain luin, et jos ne lukemat on kovin alhaset niin helposti tulee väsymystä.

Onks kukaan menos viikonloppuna lapsimessuille helsinkiin? Jos on, niin olis hienoo jo jollain on mahdollisuus ottaa muutama kuva uudesta äippäpakkauksesta ja laittais tänne?!?!
Oonko ainut joka on näin malttamaton??? [;)]

Eilen tuli työnantajalta virallinen paperi, jossa hyväksyttiin äitiys- ja vanhempainvapaa. Oliski ollu mielenkiintosta, ku olis tullu kieltävä päätös[:D] Mä en ees ymmärrä miks sitä pitää anoo, ku ei ne voi sitä evätäkään. No, saapahan lisää paperitöitä ihmisille.

Mutta nyt lipittämään teetä vielä ennen lekuria ja sit kattellaan mitä se mahtaa sanoa... Lääkäreistä kun ei koskaan tiedä!

Löysinki just linkin, jossa sanotaan, että uus pakkaus julkaistaan perjantaina ja että se laitetaan myös samana aamuna nettiin.
Eli siis ei tartte kenenkään kuvia ottaa[:D]
Ite vaan ajattelin, et kelan sivuille ne ilmestyis vasta joskus seuraavalla viikolla...

Ginessa, paitsi tuo julkistaminen ei takaa sitä, et koska uutta pakettia ruvetaan jakamaan [:@]
Jossain kyl luki, et viimesen vuoden aikana lapsia on syntyny paljon, eli periaattees pitäs jo kohta vanhojen loppua. Saakohan mistään tietää sitä tilannetta?
Mut ite ajattelin, et jos uus on kiva, jätän hakemuksen vasta ihan siellä toukokuun lopussa jolloin on ainakin vähän paremmat mahkut saada tuo uus.

Lekurissa käyty, loppuviikko menee kotona lepäillen. Ei suostunu kattoon mun hemoglobiinia, viruksessa kun yleensäkin väsyttää... No, niin kai sitte...

Oon tainut viimeksi tammikuussa käydä täällä kirjoittelemassa? Oli olot silloin niin kauheat kahden kuukauden ajan, että ei oikein onnistunut muu kuin sängyssä makaaminen ja pöntön edessä istuminen.
Oi niitä aikoja, onneksi ovat ohi [:D]

Minulla on raskaus mennyt muuten täysin ongelmitta ja rakenneultrassa saatiin tietää, että tyttö olisi aika suurella todennäköisyydellä tulossa [:)]

Itse olen muuten tuota vuoden 2010 äitiyspakkauksen julkistamista odotellut jo plussaamisesta asti (ellen jo ennenkin sitä,) vähän väliä käynyt Kelan sivuilta katselemassa, että joko se nyt olisi täällä..
Tosi kiva, jos perjantaina odotus vihdoin palkitaan [;)]

Takaisin