Elokuiset sadot

Mulla kans tuo pyoraily tuntuu tosi ilkealta. Ei kipealta, mutta inhottavalta. Mista lie johtuu...
Ma en oo tanne ennen tainnut kirjoitellakaan [:)] Etta terve vaan!
Mulla on laskettu aika 11.8. Ensimmaista odotellaan, ja ikaa mulla on jo 29...

Moi Aamu81, ja tervetuloa kirjottelemaan [:)]
Ootko silti pyöräillyt? Mä en tiedä pitäisikö lopettaa, kun ei se kuitenkaan satu tms..

Kiitoksia Josefina. Kylla ma silti olen pyoraillyt. Ei mulla ole kuin kilsan matka mihin nyt pyorailenkin, ja muutaman kerran viikossa, joten ei paljoa. Mutta kerta kerralta inhottavammalta tuntuu [:@]

Hei vaan Aamu81 ja tervetuloa joukkoon!

Pyorailysta ja liikunnasta yleensakin - itse olen kaynyt lenkilla kahdesti viikossa pahanolon helpottamisen ja laiskuuden voittamisen jalkeen ja ajatellut niin, etta jatkan niin kauan kuin kropasta hyvalta tuntuu. Jollain muulla palstalla kertoivat, etta spinning on ihan hyva laji raskaana ollessakin, joten pyorailyn luulisi olevan tervetta senkin.. Tietty jos sattuu, niin ei varmaan pitaisi jatkaa[8|]

Miu82, saat sie kaivaa pyörän esiin [:)] Kunhan muistat pyöräilykypärän.

Kävin tänään kaverin luona, ihanaa päästä hetkeksi aikaa pois neljän seinän sisältä ja jutella muuten kuin itsekseen. Sit kävin Rukalla Subwayssa syömässä yhden subin. Oli hyvää. Kasviksia ja hunajakauraleipää. En ottanu juustoa enkä mitään lihaa siihen. Mut otin kyllä sit kauhean ison keksin jonka söin kotona.

Meinaa alkaa ärsyttämään välillä noi muut autoilijat kun ne ei joskus tajua et liikenteessä on muutkin kuin he. Lähtivät ohittelemaan mutkassa ja mäen alla ettei varmastikkaan näy tuleeko vastaan tulevia autoja. Monta kertaa sai itsekseen jupista et voi perkele. Vettä sateli ja tie oli ihan kurainen. Montakohan kertaa ne meinas aiheuttaa kolarin [:@] ihan liian monta kertaa.

Aamulla sato taas lunta ihan älyttömästi ja maa oli valkoinen. Miksi se kesä ei tule?

Toivottavasti viikonloppuna olis hyvät ilmat. Olisi tarkoitus lähtä anopin kans kiertään pari kirpputoria [:)] Jos löytyis jotain kivaa äitiysvaatetta tai vauvan vaatteita.

Jos vaikka anoppi suostuisi vähän kustantamaan niitä tavaroita ettei tarvi itellä kaikkea tuhlata :) Ainahan sitä saa käydä katsomassa, vaikka ei mitään ostaisikaan.

Mulla oli hyvä hemoglobiini viimeksi, silloin terv.hoitaja sanoi, että muutaman viikon päästä voisin ruveta syömään rautatabletteja. Oon nyt syönyt odottajan monivitamiineja, siinä on rautaa kanssa (20mg yht. kahdessa tabletissa mitä oon syöny).

Pitää ottaa selvää, voinko käyttää sekä odottajan monivitamiineja, että Retaferia. Oon vähän huono ottamaan kaikenlaisia pillereitä, kun epäilyttää. Retaferia ei sais ottaa samaan aikaan kuin kalsiumia (jota mun on ainakin pakko syödä vaikka monivitamiinit jättäisinkin), joten hieman vähälle jää aika, jolloin noita nappeja napsia! Kalsiumia ei suositella otettavaksi pariin tuntiin täysjyvätuotteiden syömisen kanssa (syön aamuisin puuroa) ja retaferia ei lähellä maitotuotteiden, viljan, suklaan ym. syömistä! Tuhannen pillerit, taitaa jäädä syömättä... no joo, pitää varmaan aikatauluttaa jotenkin.

Oletteko kaikki aloittaneet jo raudan napsimisen?

En oo ite vielä alottanu vakituisesti syömään rautaa. Viime kerralla hemoglobiini oli aika hyvä.. Retaferin sain ku viimeksi kävin verta luovuttamassa ennen raskautta. Oliskohan siinä vielä joku puoli pakettia jäljellä..

Ostin yhdestä verkkokaupasta tuommoisia Breathe Right nenälaastareita jotka laitetaan nenän päälle nii jotenki aukasee nenän paremmin ja saa helpommin hengitettyä nenän kautta yöllä. Ei ole mitään lääkeaineita. Tuossa lukee et pitäisi helpottaa kuorsaukseenkin, mut se ei valitettavasti toimi mieheni kohdalla. Krooh byyh vaan kuuluu joka yö :( Mikähän siihen kuorsaukseen oikeasti auttais?

Olen kohta viis vuotta nukkunu korvatulpat korvissa ja nyt tuntuu ettei niistä pääse enää eroon kun on jo korvat tottunu. Ehkä kerran kahdessa viikossa pitää ukolle sanoa et mene sohvalle nii voi nukkua ilman korvatulppia. Korvat taitaa olla aika ikävässä kunnossa ku hankaa noi tulpat. Ja ku ukko on sohvalla nii ei saa kuitenkaa nukuttua ku kuuluu kaikki liikenteen melu kuitenki sisälle..

Miten osaan nukkua lapsen kans samassa huoneessa ilman korvatulppia ja herätä välillä syöttämään ja vaipat vaihtaan.. Pitää ottaa itkuhälytin tyynyn alle vaikka lapsi nukkuisikin sängyn vieressä omassa sängyssään.

Olenkohan minä muistanut kertoa itsestäni täällä yhtään mitään? Noh, kerrompa nyt et olen 24vuotias tyttönen kuusamosta, odotan ensimmäistä lasta mieheni kanssa. Olemme olleet viisi vuotta yhdessä ja viime helmikuussa menimme avioon.

Raskaus on mennyt tähän asti ihan hyvin. Ei ole pahemmin ollut pahoinvointia, mut flunssaa oli alkuraskaudesta melkein kaksi kuukautta. Välillä tuo maha juonittelee eikä halua toimia ollenkaan. Närästystäkin on alkanut tulemaan ja se tuntuu ikävältä. Raskauteni on ollut aika "helppo" jos niin voisi sanoa.

Mä syön just tota obsidania ja otan sen nukkumaan mennessä. Joskus voi olla iltapalasta kulunu vähemmän ku toi 2,5 tuntia, mutta mulla neuvolatäti sano, että kenenkään maha ei kestä sitä tyhjään vatsaan otettuna ja, että kyllä se rauta imeytyy kuitenki ihan hyvin tollainki otettuna.
Eli ei siitä varmaan kannata hirveetä stressiä ottaa.
Raskausvitamiinin otan ruuan kanssa, ku tuun töistä...

Mäkin otan obsidanin ennen nukkumaan menoa.. yritin aluksi ottaa tyhjään vatsaan, mutta siintä tuli niin pahat vatsakrampit, etten kyllä enää ota... Nyt kun olen sitä useamman kuukauden syönyt, niin alkaa pikkuhiljaa vaikuttamaankin... nyt oli noussut kuukaudessa 110 -->121..

Mun vatsa ei kestä mitään apteekin rautavalmisteita ja oonkin aina syönyt luontaistuote rautaa jonka oon kyllä todennut hyvin tehokkaaksi ja vatsaystävälliseksi,vaikkakaan ei niin hyvän makuinen...
Grauterblutsaft niminen rautajuoma,miten sitten kirjoitetaankin[;)]
Meinaan tänään sitä hakea kun pääsen nyt aamusta hetken asioille ihan yksin[:)]

Hyvää perjantaita arvon leidit [:D]
Mulla on ihan sairaan hyvä yö takana. Vaan yksi herätys pissalle[:)]
Eilen illalla ennen nukkumaan menoa vauveli pisti potkurumban kehiin, [:)] itku tuli kun olin niin helpottunut!
Se potki oikeen urakalla, ja vahvoja potkuja [:D]

Meillä on tänään työpaikan tyky päivät ja mennäänkin illalla hotelliin missä ruokailut yms.. En tiiä miten jaksan katsoa 100 työkaverin dokaamista, mutta buffettia ootan innolla[;)][:D]

Mulla on maanantaina 4.neuvola, että sitten saapi jännätä paljon on tällä likalla tullu kiloja ja tarviiko rautaa yms..
Viimeksi oli jo hemoglobiin laskenut aika paljon mutta oli vielä ok. Silloin terkkari sanoi että voit ottaa rautaa parin päivän välein, mutta en kyllä ole vielä aloittanut[8|]

Se taas omasta navasta!´ Hyvää viikonloppua kaikille [:)]

siis täh? pitäiskö minunkin jotain rautapilsuja ruveta syömään? ei mulle neukkutäti mitään sanonu. toissa kerralla kun mitattiin hemoglobiini niin se oli 144 ja nyt 103. onko se ihan ok? kun en minä näistä mitään tiedä!!![8|]

No onhan tuo 103 aika matala kun anemian raja on 100...Joten kyllä mä sinuna alkaisin ihan omatoimisesti rautaa syömään[;)]

Heipsan kaikki!
Olen mä kans tässä miettiny et kui sitä ihminen menee niin helposti siihen mihin työssään on nähny, yleensä vanhuksille käyvän. Mikään muu ei ole mielessä koko päivänä kun se, että onko vatsa toiminut[&:][;)]. Ja mitä voi suuhunsa laittaa et vatsa ei menis ihan tukkoon tai löysälle. Huhhuh! Mulla ainakin kun tässä tällä viikolla oli oikeesti kolme perättäistä päivää et vatsa toimi, nii mä oikeesti: tuuletin vessassa![8|][:D]. Ja nyt sit eilen ei toiminu ja koko illan oli maha niin inhottavan tuntunen. Täynnä ilmaa ja 10 kertaa pytyllä istumas ja yrittämäs (tekemäs itteleen niit pukamia ihan väkisin[&:]). Mut pihalle ei tule kuin vähän ilmaa. Ja olo jatkuu tänään. Mä kun jo olin niin helpottunut et tosta alottamastani Vi- Siblinistä olis ollu niin hyvä apu. Tulipahan oikein kakka vuodatus[:D][&:][:D].

Hyvä vinkki muuten toi Greuterbluesaft Elysee!! Pitääpäs hakea sitä ennaltaehkäsynä. Ku mä tietty sit tosiaan pelkään sitä et tää maha on sit totaali jumissa jos pitää rautaa alkaa popsimaan. Mä muistan et meillä äiti antoi sitä aina lapsena yskänläkkeenä? Ei kyllä mitään hajua et tehoaako se yskään millää lailla mut mä muistasin et se oli ihan hyvän makusta. Mut siinäkö on rautaa? Mä en tunne ollenkaan noita luontaistuotteita.

No ei sen yskään pitäis tehota[:)]On ihan rautavalmiste[:D]Mutta ainahan äidit kaikkea yrittää[:D][:D]

Aloin syömään rautaa tällä viikolla,en jokapäivä mutta kuitennii.
Spartofer merkkistä, oli euron huokeampi kuin obsidan....
Mulla oli hemppa viimeks neuvolassa 121 ja kehoitti silloin tällöin popsimaan rautaa.[;)]

Mä aloitin kanssa Obsidania syömään joka kolmas päivä terkan kehoituksesta. HB oli 121. Tosin skippasin ohjeet ja olen ottanut sitä aamulla, eli pitänee siirtää ottaminen johonkin muuhun ajankohtaan. Toistaiseksi ei ole tullut mitään oireita, mutta en ole tyhjään mahaan siis vielä ollenkaan kokeillut.

Mä en kestä[:@]
Vielä aamulla tänne kirjoittaessa kaikki oli hyvin...
...mut nyt supistelee ja vatsa jomottaa kuin menkkojen alussa[&o]Ei kai tää nyt yritä mitään temppuja???Mulla kuitenkin kaikki menneet täysaikaisiksi vaikka supistuksia ollut,mutta kun nää tekee hiukan kipeää!!!!!
Mä oon töissä ja onneksi on rauhallista ja saan istua.otin 2 panadolia tunti sitten,mutta edelleen jomottaa.Täytyy nyt hetki vielä katsoa tilannetta ja soittaa vaikka tyksiin ellei lakkaa....
Tää on ihan liian varhaisilla viikoilla,mä yritän ajatella että panikoin turhaan,mutta pieni pelko kyllä hiipii takaraivoon....

meillä on kyllä ollut aika stressaavaa eloa ison putkirempan keskellä ja koirankin pitäis saada pennut viikon sisällä

Voi elysee,
Yritä ottaa rauhallisesti,ja ota tosiaan HYVIN PIAN yhteyttä lääkäriin,soita ja kysy mitä tulee tehdä!!
Saat siitäkin pikkasen helpotusta.[:-]
Äläkä yhtään yritä sinnitellä siellä vaan hae herkästi apua!!

Takaisin