Elokuiset pulinat :D

Moikka Moi Mammat!

Meillä Miko on kasvanut vauhdilla ja tänään kävimme ensimmäisellä kävelyllä rattaisssa, Mikon selkä ei ole enään pelkkää spagettia.
Kesä ollaan reissattu ja Miko onkin ihan reisu poika. Eilen tultiin kotia ja siitä lähtien ollaankin kuikuteltu. Muuten ollaan telttailtu paljon, merellä ja sitten käytiin somistamassa Etnofestareilla. Ei ole yhtään perinteistä kesämenoa jätetty väliin perheen kanssa.  Onneksi! :)
En oo kerinnyt taas lukea että mitä teille kuuluu ja käyn siis vieläkin tosi harvoin netissä, mutta koitan nyt lueskella tässä että mites muut on kasvaneet ja kehittyneet!.

Meillä jännitetään taas.. Menkat on reippaasti myöhässä vaikka syön minipillereitä. voi tosin johtua niistä. Äsken tein testin ja koko frsu:n testi meni hailakan punaiseksi.. Mies ihmetteli sitä todella ja miun mielestä se oli vaan selvä nega.. Mielenrauhan takia tehtävä huomenna aamulla uusi testi..
 
Maidon juomisesta. Meillä menee maitoa hyvinä päivinä se 6dl, joka on minimi joka pitäisi juoda. Vettä Miko ei oikeastaan juo, nokkamukista välillä muutaman kulauksen, muuten sylkee pois. Hellepäivinä varsinkin on huolettanut pojan kunto kun ei saa nestettä, mutta oon koittanut vähentää hieman kiinteiden määrää sillonko ei juoda kunnolla. Öisin ja iltaisin meillä juodaan mutta päviällä tosi huonosti. Kuumina päivinä ei meinaa muu maistua kuin hedelmä soseet.
 
Me vaihdettiin isompi istuin tällä viikolla ku tuntuu että Joona ei mahdu enää kaukaloon. Hartioistaki tuntu ottavan kiinni. Ostin huuto.netistä vuoden vanhan, kakkosautossa olleen istuimen pilkkahintaan! Merkkinä Akta Crago (cosmic tais olla). Poika viihtyy istuimessa paremmin [:)] Tuntuue että toi ipana on jo hirmusen iso! Kohta on 74 vaatteen pieniä [:-]
 
Meillä kans Akta Graco, mallina DuoFlex. Aava tykkää matkustaa siinä, selkä menosuuntaan toistaiseksi.

Eilen iltakävelyllä likka ei tahtonut ollenkaan nojata rattaitten selkänojaan, saatika jos se noja ois ollu makuu asennossa. Istu ku tatti niissä kärryissä ja kuikuili ympärilleen.. Välillä katto, et missä koiruudet menee ja taas ihmeteltiin maisemia [:D] Koirapuistossa käydessä likka oli isin kanssa aitauksen ulkopuolella ja naureskeli sieltä koiria.

Tuo tuntuu rakastavan Ransua (karvasempaa koirista) tosi paljon, aivan ihanaa on ku Ransu nuolasee jalkapohjia tai korvan takaa, kiva on kiskoa toista hännästä, korvista ja turpakarvoista, ja samalla nauraa ihan kippurassa <3 söpöliini. Kiira ei oikee tunnu piittaavan, tykkää lapsista, mutta ei Aavasta... Kerran ärähtänyt ku likka liika liki ja kerran murissu.. Yleensä ei mitään, pysyttelee pois lähettyviltä.

Kävin kaverin kanssa ihan kaksin Myllyilemässä, ah, sai ihan rauhassa höpistä omia, SYÖDÄ ja vaan olla. Sekä shoppailla, tiätty! Aava oli isin kanssa kotosalla.

Onko muilla sellasta, että ipana makaa selällään lattialla, tuijottaa kattoon, heiluttaa käsia ylhäältä alas ja huutaa omiaan? Toi pitää ihan hillitöntä metakkaa [:D] "väyväyväyyyy" "prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" "grrrrrrrrrr" "öh öh öh"
 
Moi mamit!

Pohjosen matkalta kotiuduttu[:)]
Mies lähti tänään takas lappiin vaeltaa n.14 päiväksi.Mulla on jo ny hirvee ikävä!!!(hän tekee sen "oman reissun" joka vuos)
Ja sit tilannetta ei helpota se että puhelin on mukana,kun ei ole kenttää..
Hää aina sit soittaa jossain vaiheessa jostai tunturin nyppylältä ja kertoo kuulumisia[:)]

Aaro kulta täyttää tänään 7kk!!voi toista,on niin iso poika jo.Tomerana kiljahtelee ja huutaa hauwaa [:D]
Hampaita tulee,yx on jo alhaalla[:)]

Siis,mä oon ollu tosi laiska sen kela asian suhteen.En oo käyny koko paikassa.(en oo kerenny).netissä yritin hoitaa sen asian,mutta tuloksetta.
Mutta kotiin jään.en tiedä miten pärjätään,mutta siihen on sopeuduttava.
Meillä on silleen hyvä tilanne ettei ole esim.asuntolainaa maksettavana,vain yhtiövastike.

................
Mäkin mietin jo kovasti sitä isomman istuimen ostoa..alkaa olla aina niin levotonta autossa matkustelu..ja siinä brion kaukalossa on tosi EI hengittävä se materiaali..jätkä on ihan märkä kun hetken siinä istuskelee,bodyssä.
Voi se tietty johtua näistä helteistäkin[;)][8|]
mutta isompi istuin ostetaan ja sekin tulee olemaan Brion[8D]

Oon huomannu että nyt kun oon lisänny ruokailuja+ruokia(lihoja yms..)niin tissi ei meinaa maistuukkaan enään.eli siis vähentyny huomattavasti.
Aamu-ja iltamaito menee kyl,mut päivällä annan nokkamukista "pakastettua"maitoa.(josta suurin osa jää juomatta)
Voi kun muistaisin lisätä sitä mun maitoa ruokaan...

Mulla ei oo vielkää menkat alkanu,lucky me[;)]
tähän voi erittäin hyvin tottua!mulla on niin kivuliaat menkat yleensä...pari ekaa päivää on todella kipeä jos en saa lääkettä.burana 800 menee ku menkat päällä.aivan hirveetä.

Hei mikä iiiiihmeeen juttu toi bigmama kilpailu oli??ihan sairasta!!se ei voi olla totta![:'(][:'(][8|][>:]

nyt on persiis niin puuduksissa että pakko kompiä sänkyyn.
Meillä on ollu "sänky"kohta 1,5kk tuol olkkarin lattialla,2 tuuletinta päällä.Ihan kivasti perhepedissä nukutaan[:D]

Jospa se mies mulle viel soittais iltasadut[:)]öitä kaikille!
 
vedettiin loman kolmantena päivänä 12km lenkki ja siin 5km kohdalla mulla alko kenkä vähän hiertää.Matkassa vaan pullo vettä,poika ja mies.
pari vikaa kilsaa sato kaatamalla vettä niskaan[:@]
ens kerralla laastareita mukaan[;)]

 
Joskus oon jostain kuullu, että synnytyksen jälkeen menkkakivut helpottaa (taisivat jopa synnärillä sanoa). Ja paskat! sanon minä. Täällä kans menee 800 ku leipää menkkojen aikaan. Saa nähä miten seuraavien kans ku uus lääkäri kirjotti "vaan" 600 buranaa  Ja joka hemmetin paketin jälkeen pitää resepti uusia.

Mä en malttais millään odottaa perjantaita <3 Pääsen ekaa kertaa kylpylään aikuisiällä [:)]

Meille on tulossa ens viikolla ongelmakoirakouluttaja käymään ku koiruus ärähti Joonalle yks aamu. En salli yhtään sellasta käytöstä, jos koira ite tulee viereen ja poika härppii! Toki, koiruus on ärähdelly muilleki Joonan syntymän jälkeen...

Mitä ihmettä mä tähän jäin kirjotteleen ku tulin koneen sammuttamaan ja oon menossa nukkumaan [:D]

Öitä mammat [:)]

Ai saakeli, minkä näköset rakot [:@][&:][:o][:-][&o]
 
mulla ei ole vieläkään menkat alkanu vaikka en käytä mitään pillereitä??! olenkin ihmetelly mihin ne on kadonnu... eipä niitä silti kaipaakkaan[8D]
 
Moikkelis vaan taas täältäkin[:D]!
 
Auts, on kyllä "ihanan" näköiset jalat Hiawathalla [:@] [:(]...
 
Ihanaa aikaa teille kylpylässä JT10! Nauttikaa [:)]!
 
Mullakaan ei oo vielä menkat alkanu. Mites teillä, jotka menkkojen kourissa ja pyöriskelitte niin imetittekö vielä, kun menkat alkoivat? Mä imetän tosiaan sen pari kertaa vrk:ssa vielä, mut jotenkin oon ollu silti vähän ihmeissäni, kun menkkoja ei oo vieläkään kuulunu[8|]... Luulin, et lähes kaikilla teillä on jo menkat alkanu, mut löytyihän täältä vielä kohtalotovereitakin [:D]! Meillä vaan tuo pikku kakkonen olisi jo haaveissa niin siltä osin ehkä toivoisin, et noi puolukkapäivät jo ilmestyisivät [;)]... Tosin voihan sitä tulla raskaaksi ilman niitä menkkojakin ja vaiks vielä osittain imettääkin, mut jotenkin epäilen tätä yhtälöä kohdallanu[:(]. Esikoinenkin, kun antoi odottaa itseään yli vuoden [:(] [:(]...
 
Olikos täällä muitakin pikkukakkosesta jo haaveilijoita [;)]?
 
Ihanaa päivää teille kaikille!
 
Olishan se pikkuinen kakkonen jo ihana, mutta tahdon tosissaan odottaa vielä, mulla alko menkat ööö.. noin kuukaus jälkivuodon loputtua, ellei aikaisemminkin.
Minipillereitä syön ja oon ollut aina tosi huono muistamaan tollasia. ja kesällä ko kännykkä o mukana sillonko sattuu niin ei muistutksista oo hyötyä Siirsinkin pillereitten syönti ajan pikkuhiljaa iltaan,, ko ei vaan muistanut aikasemmin ottaa! :)
 
Muistaakseni Joona oli vielä osittain tissillä ku mulla menkat alko. Neljännet pitäis alkaa tällä viikolla...pikkukakkosta ei ihan vielä tahota...voisin melkeen toivoa että menkat alkais jo! Mulla oli ennen raskautta aina ollu säännöllinen kierto 28-29pv ja nyt viimesimpien väli oli 35pv ja nyt mennään 34.pv edellisistä. Masu kyllä kipristelee siihen malliin että jotain saattais kohta tapahtua.
 
Eipä oo taas aikoihin kerennyt koneella käymään, mutta teidän juttuja on näin jälkeen mukava lukea [:)]

Menkkoja ei oo alkanut täälläkään. Itsellä olisi toiveita kakkosesta, mutta mies on ihan tyytyväinen tähän tilanteeseen. Ehkäisy otetaan puheeksi sitten kun menkat alkaa ja hyvin epätodennäköistä että ilman menkkojen alkua tärppäisi (sen verran viimeksi oli yritystä ja nuo petipuuhat kun on vähentyneet melkoisesti).

Töitä en ole vielä miettinyt eikä millään haluaisikaan vielä tässä vaiheessa. Aika vaan menee kuin siivillä ja väkisinkin miettii miten kauan on varaa kotona edes olla. Tämän hetken työ on vaan niin kovin reissaamista, että vaikea kuvitella että äippä lähtisi viikoksi kotoa ja painaisi pitkää päivää. En tosiaan tiedä mitä tuon työn kanssa tekisi...

JT10, kerro ihmeessä sit mitä kouluttaja neuvoi koiran kanssa. Itse oon ollut myös vähän helisemässä. Meidän koiruus ei ole ärähtänyt vauvalle, hakeutuu kyllä viereen ja nuolee sen jalat ja nuolisi kasvot ja kädetkin jos vain saisi. Onpa Ronja napannut sen kuonostakin ja viiksikarvoista kiinni ja vetänyt kuonon lähelle, mutta koira ei ollut moksiskaan. Mutta tuo koiruus on alkanut multa vaatia huomiota ja näykkii pohkeista (mustelmille saakka). Taitaa vähän kaivata älyllisempää toimintaa ja yritän taas syksystä aloittaa toko-koulutukset.
 
Hei vaan ja terkkuja Tallinnasta!! Teki megahyvää, sai jutskailla, syödä, jorailla ihan vaan kahestaan!!
 
Mulla alko menkat reilu kk imetyksen lopetettua, ja mulla ainakin väheni menkkakivut melki olemattomiin!! Ennen pilleiretä (siis sata vuotta sitten), oon välillä oksentanuki kun ollu maha niin kipee, ja nyt ei tarvinnu ees buranaa, vähän vaan nippaili mahaa! Huipee!!
 
Meilläkin on valmiina seuraava istuin, täytys vaan saada asennettua se vöillä autoon.
 
Ite meen marraskuun lopussa töihin kun kesälomakin on pidetty, mutta saatiin molemmat sovittua töissä niin, että voidaan venkslata vuoroja loppuvuosi ja pidettyä tyttöö kotona. Tulee raskaat 6 viikkoo ku nähään sit melki vaan viikonloppusin, ja välillä viikolla kun isovanhemmat ja kummit yms jeesaa. Eli pirpana menis sit 3.1 hoitoon kun on sen vajaa pari viikkoo vaille vuoden. No, onneks ehtii alottaan joulusiivoo ja shoppailuja jo ennen ku loma loppuu (tai no, lahjoja oon jo ostellu...).
 
Komeet rakot oli, aih!!!
 
Meillä kans maataan lattialla ja kädet ja jalat heiluu ja jutellaan omiaan. Nyt oli oppinu kirkuun tosi kimeesti, ja ollaan ihan täys konttausasennossa heilumassa. Jääköhän se ryömiminen sit kokonaan väliin?
 
oi ku se olisikin niin ihanaa jos olisi työsuhde taustalla mutta ku äippäloma loppuu nii minun on pakko työttömäksi ruveta kun ei muuten elämiseen olis yhtää rahaa.Enkä kyl oo käyny kelassakaa ku tiedä oikei mistää mitää et kuinka kaua ees tällä paikka kunnalla asutaan.

Rakastuuin siihen asuntoon kun käytiin kattomassa mut mies ei.. kiukkus sitä etät ku o huono piha autoille ja olohuone ahtaan oloinen.HUOH.tarttu yksityiskohtiin ei katsonut kokonaisuuttaa. kaikki muut asunnot meidän rahalle o taas sitten rempattavia.HUOH.Miten helvetissä ihmiset pystyy ostamaan 600-800e/kk (siis maksavat kuukaudessa lainaa) jostain hemmetin yli 250tuhannen euron talosta jos jo 140tuhatta tekee tiukkaa tuohon 600euroon.????tai miten se o mahollista. Ja miten ihmeessä saavat isoja lainoja kun me ei ees saatas tota isompaa lainaa vaikka miekii olisin vakituisessa työssä. ja kaverini osti 300tuhatta maksavan talon ilman takaajia ja kummallakkii tulot 1500e kuukauvessa..tuntuu jotenkin vähä kusetuksen maulle ja sille että onko se pankeissa pärstä kertoimesta kiinni myös.

Mun menkat alkoivat säännöllisenä sillo noi pari kuukautta synnytyksen jälkee. kaks kuukautta alko kellon tarkasti päivällleen melkein. Nyt ei enää. vaihto viikkoa ja alkaa oikeasti salakavalasti. Ja sit ku just ja just kerkee siteen laittaa nii alkaa kivut hulluna. mut pärjään onneks ilman lääkettä.

meillä theää sitä itekseen höpöttämistä vaikka missä ja vaikka milloin ja selällään ollessa varsinkin on ku mikäkin sammakko uimassa. keksi tässä yks päivä pörisyttämisen niin etät räkä vaa roiskuu.

tuli matala lento olo joten poistun takaviistoon hetkeksi
 
Mella: minäpä kerron sit ku kouluttaja tulee. Joutu siirtämään tän päivän miittingin ens tiistaille. Sen verran kouluttaja näkemättä neuvo ettei koiraan saa ottaa huomiota, jos se ite sitä kerjää. Itse pyytää luo ja sitte palkita rapsutuksilla, namuilla yms. Meillä myös koira nuolisi Joonan päästä varpaisiin koko ajan, mutta en pidä sellaisesta toiminnasta. En tykkää että koira edes minua nuolee. Siihen kouluttaja kertoi että täytyy vaihtoehtoista tekemistä keksiä koiralle ku on menossa nuolemaan. Ei suoranaisesti kieltää.
 
fiksu tyttö meillä. laitoin lattialle ilmakylvyille. vähä aikaa oli siinä ja meni konttaus asentoo ja siinä koiran istuma asentoon..kohta kuulu ähkäsy ja pissit lattialla...positiivistä..ennemmi laski vaa allensa asennossa ku asennossa..noo kerkesin sitten rättiä laittaa kuivaamaan lattiaan ja tyttö karkas ryömien etee päi leikkimatolle...sama homma..kontalleen ja istumaan..ja iiiiiiso kakka...sitte siihe kakan päälle lantio ja ryömii vähä etee päi ja alkaa potkimaan kakkaa ihan hulluna...olimmepa tästä syystä sitten kummatkin kakassa.. ihanaa ilmakylpyjä <3 ...joopa joo...hauskaa....ehkä pinjan mielestä...
 
Mistäs sitä alottais tällä kertaa...

Ens viikolla pitäis mennäs sopimaan töihin osittaisesta hoitovapaasta ja kesälomasta, jonka pidän tähän vanhempainvapaan jatkoksi. Ja vanhempainvapaahan mulla päättyy 18.10., kun isäntä pitää sen isäkuukauden. Vielä en oo päättäny, että kuinka kauan aion osittaisella hoitovapaalla olla... Pitääpä siis ehkä isännän kanssa tästä asiasta jutella jo tänään [:D]. Päivähoitohakemukset olen laittanut menemään jo kuntaan, mutta mitään ei ole vielä kuulunut. Ja eikä kuulemma kuulukkaan kuin vasta reilu kuukausi ennen hoidon alottamista. Ykkösvaihtoehtona meillä oli perhepäivähoito ja kakkosena sitten ryhmis. Yksityisiin ryhmiksiin (joita täällä on huikeat kaksi) olen soittanut ja kysellyt heidän tilannetta. Meille kun tuo yksityiselle puolelle vieminen tulee halvemmaksi kuin kunnalliseen näin yhden alle 3-vuotiaan osalta kerran siihen saa sen kotihoidontuen. Niiden kohtalo selviää tämän kuun loppuun mennessä... Niin ja kyllähän sitä on pitänyt jo tässä vaiheessa muutamat kyyneleet tirauttaa, kun on edes ajatellut toisen pienen viemistä hoitoon. Auta armias sitä päivää, kun se pitää oikeasti tehdä...

Meillä on jo hetken ollut käytössä turvaistuin, jonka saa laitettua autoon molemmin päin ja istuma-asentoa pystyy säätämään "makaavammaksi". Rupes tuntumaan kaukalo meidän kossille jotenkin ahtaalle.

Mutta kylläpä alko yhtäkkiä väsyttää... Ja onpa tuo pienikin herra tainnut simahtaa omaan sänkyynsä.  Ensi kertaan siis...
 
Vili nousi tänään tukea vasten seisomaan. Laskin pojan lattialle kakan vaihdon jälkeen. Menin käväseen kylppärissä ja kun tulin takas Vili oli avannu kirjahyllyn laatikon ja seiso siitä kiinni pitäen. Sieltä se alko purkaan tavarat lattialle. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita siis tiedossa. Yritin liittää siitä kuvaa mutta en osaa.

Meillä kans maidon juonti monesti takkuista. Päivittäin pyrin juottamaan 500 ml maitoa, mutta monesti jää alle. Neuvolassa sanoi että 600-800ml pitäisi saada jotta saisi tarpeeksi kalsiumia. Teen puurot tutteliin, että saisin maitoa edes kohtuulliesti menemään.

Mulla alko menkat jo vajaa 2kk synnytyksestä. Mulla on menkkakivut helpottaneet. Nuorempana jouduin käymään välillä kipupiikilläkin kipujen vuoksi. Saatoin maata kolme päivää kotona kivuissa ja oksentaa. Pillerit oli onneksi hyvä apu kipuihin. Lääkärit aina sano että synnytys on sitten helppo ja kivuton kun on ollu kovat kuukautiskivut. Ajattelin aina etten usko, mutta se piti minun kohdalla paikkansa. Supitukset ei olleet kovin kipeät. En siis tarvinnut mitään kivunlievitystä.

Meillä on suunnitelmissa ostaa Kiddy turvaistuin. Pitäis jaksaa lähtä katteleen sitä. Mutta vielä mahdutaan britax-kaukaloon, kun ottaa pienennys tyynyn pois ja nostaa turvavöitä ylemmäs.

Pohjoisen äidit laittakaa ehdotuksia mitkä paikat olisi teille sopivan matkan päässä.
 
jahas. Tänää sitten kelalle selvittelemään asioita. Entinen pomo kyseli eilen että kiinnostasko jo nyt enne äippäloman loppua tehä keikkaa että helpottas meijän rahatilanne pikkasen <3 oih.. ihana pomo. No asiaa sitten selvittämään kelalle. Tarjolla olisi viikonloppuisin sillo tällö keikkaa.

meillä istutaan näköjää sitten jalkojen päällä konttausasennosta mut ei viel hokassu että jalat voi siirtää.

Kuvan kun liittää nii se pitää pienentää ensiksi.


Mie nyt periaatteessa pystyn menee suuntaan ku suuntaan. Ellei sitte joudu omalla autolla kulkemaan joten sillo ei kehtoo pitkälle mennä ku o bensa auto. Rupesin tässä miettii että mitäs kivoja paikkoja oliskaan tuossa esim Iisalmen ja Oulun välissä. ei tuu mieleen mitään missä kehtois tavata. Pulkkilan abcllä o tullu autoo käytyy vaihtaa ku pinja oli iha pikkunen mut ei se oo vauvojen tapaamis paikkana kovinkaa hyvä. villiehotus..päiväksi Kalajoelle? heh..tai jottai...työ jotka siellä päi asutta nii ehotelkaa paikkoja..en tunne sitä suuntaa niin hyvin..
 
Heips!

Tulenpa minäki vaihteeks kertomaan meidän kuulumisia :)
Sofia ryömii jo melkosta vauhtia ja suussa on jo 6 hammasta vaikka ikääkin vasta 7 kk :D On tää äitiys kyllä aivan ihanaa :) ja sofian touhuja on hauska seurata kun tyttö kehittyy niin hurjaa vauhtia. Soseita meillä syödään 3:lla aterialla päivässä ja kaikki muu paitsi kaurapuuro on hyvää :) :)

Meillä tosin nyt murheena Sofian mahdollinen maitoallergia :( minä siis imetän vielä ihan joka aterialla, mutta kkun pitäisi ens kuussa mennä taas kouluun eikä lypsäminen enää onnistu niin täytyis korviketta antaa tytölle, vaikken kyllä haluis mutta täytyy tytön maitoa saada. Mulla ei siis kouluakaan ole kuin alle 20 pv ja osa niistä vajaita päiviä, joten tuntuu jotenki hölmöltä nää tutkimukset ym..mieluummin jäisin kyllä kotiin sofian kanssa ,mutta haluan valmistua mahd. pian.. onko teillä tietoa minkä verran kela korvaa jos saa sen erikoislääkärin lausunnon asiasta?

Täällä on täys imetetty 5 kk asti ja ekat menkat alko kun tyttö 2kk cerazetet menny jälkitarkastuksesta asti
 
Takaisin
Top