Elokuiset odottajat 2011

Sonja09: Meillä on laskurin mukaan sama laskettu aika! Menen itse varhaisultraan yksityiselle 5.1. ja silloin on täynnä 7+5.

Ensin oli aika viikkoa aikaisemmin, mutta päätin siirtää sitä myöhemmäksi, että varmasti näkyy sydän jos kaikki on hyvin! Kohdun ulkoisen raskauden vaaran takia (vaara suurenpi kun on ollut yksi ulkoinen) kun mun täytyy siellä ultrassa käydä, (menisin kyllä muutenkin) lääkärit sanoivat, että pitää mennä ennen 8+0, että ei tulisi mitään vauriota, jos sattuisi niin huono tuuri, että olisi uudestaan ulkoinen..  Aika pitkä aika on odottaa, mutta uskon kyllä, että on kaikki hyvin, koska ulkoisessa ei tosiaan niita raskausoireita mulla ollut juuri ollenkaan!! ..ja nyt on kyllä ihan riittämiin!!

Rennien olen myös hyväksi havainnut kun närästää!! Suosittelen!

Olin juuri siskonpojan synttäreillä ja sukua oli sitten enemmänkin! Oli kahvipöydässä kyllä pientä nieleskelyä, kun kahvi tuoksui niin voimakkaalle! Isosiskoni tietää, mutta muut vieraat eivät, joten oli aika hassut tilanteet! Mutta niistä selvittiin ja nyt väsyneenä kohta pääsee nukkumaan!

Onnea uusille plussanneille!
 
Voi teitä pahoinvoivia! Toivottavasti helpottaa reippaasti ennen rv 12... Muuten on vielä pitkä aika halailla pönttöä ja nieleskellä yrjöä. Jostain olen kuullut, että inkivääri auttaa? Mutta sitten taas toisaalta, jostakin luin, ettei sitä saisi syödä? Kuka tietää. Siitä voisi ehkä olla apua. Mulla on auttanut hetkelliseen huonoon oloon jonkun muunkin mainitsema piimä ja sitten maustamaton rasvaton jugurtti. En muista olenko maininnut, mutta myös alpro soya choko light pillijuoma on hyvä välipala, olen ihan koukussa.

Eilen tuli kunnon mieliteko. Kello oli puoli seitsemän ja kaikki lähialueen kaupat oli kiinni. Minulla alkoi tehdä mieli salaattia. Tuntui, etten selviä, ellen saa yhtä tiettyä tonnikalasalaattia. Mies sanoi, ettei rupea joka ikisen mielihalun takia pomppaamaan. No, kuitenkin hän vähän ajan päästä heltyi ja suukotti ja lähti kauppaan. Pyöritteli vain päätään ja totesi, että vitsit, vielä 7 kuukautta jäljellä.

Tänään koin myös ensimmäisen itkupurskahduksen. Olimme Anttilassa ja päätin haluta joululahjaksi mieheltä yöpuvun :D. No sitten kun mies sanoi, että oli jo ostanut minulle joululahjan niin piti alkaa nieleskelemään itkua, OLISIN HALUNNUT SEN YÖPUVUN :DD Aika säälittävää, kieltämättä.

Sitten pelkoja. Mulle tuli hirveät traumat siitä salkkarit jaksosta. Nyt koko ajan tuntuu, että tämä on mennyt kesken ja samalla yritän rauhoitella itseäni, että kaikki on hyvin. Piti käydä ostamassa kahdeksas raskaustesti ja katsoa, että vieläkö kyytiläinen on matkassa, ja vielähän se positiivinen luonnollisesti oli. Ultra on tiistaina, että sitten pääsee tästä pelosta varmasti yli. Mutta jotenkin pelko nosti vain vahvemmin päätään, kun Anskulainen kävi ilmoittamassa, että hänen raskautensa meni kesken. Minulla meinasi päästä itku hänen puolestaan (suuret pahoittelut, jos Anskulainen lukee). Nyt itse odotan siis koko ajan pahinta... Sniisk.
 
Jaksamista teille joilla on pahoinvointia, mulla onneksi on vielä ainoastaan vain etovaa oloa mutta ei sen pahempaa.

Muutamalle kaverille kerroin tänään masuasukista. :) En oo hyvä pitään näin ihania salaisuuksia, ainakaan kun se on oma salaisuus.
Toisalta ajattelen että jos raskaus menisi kesken niin on hyvä että lähimmät ystävät ja sukulaiset tietää asiasta. Esikoisesta kerrottiin myös aikaisessa vaiheessa lähimmille.

Tänään käväisin äkkiä kaupoilla, ja väkisinkin piti vilkaista mammavaate osastoa sekä hypistellä niitä ihan pieniä vaatteita.. vielä sain kuitenkin itseni hillittuyä. Esikoisesta ostin 12 viikolla vaaleasnpunaiset sukat ja loput pikku hiljaa puolenvälin jälkeen.
Nyt ei tarvi paljon mitään ostaa kun kaikki on valmiina ja vauvan vaatteita saadaan paljon kavereilta ja sukulaisilta.
Mutta jotain on pakko ostaa kun ovat niin ihania ne pikkuiset vaatteet ;)
 
Nia En muista kirjoitinko jo, mutta mulla on kanssa jäänyt se perjantain salkkarit jakso päähän pyörimään... Entäs jos siellä ei olekaan ketään??

Tänään sain ja mieskin sai huomata ensimmäisen kunnon itkukohtauksen. Oltiin siivoamassa ja yhtäkkiä huomasin, että mieheni pöydältä oli hävinnyt minun hänelle pyytämä Irinan nimmari. Minä huusin että missä se nimmari on?!?! Ja mies sanoi heittäneensä sen roskiin, ei kuulemma tarvitse... Omaksikin yllätyksekseni repesin kamalaan itkuun, "roskiin??? et sinä voi heittää sitä roskiin!!!!!???". Sanotaan näin, että mies kävi hyvin nopeasti hakemassa nimmarikuvan roskiksesta ja pahoitteli, ettei tiennyt sen olevan niin tärkeä... Mulla kun itselläni ei ole edes omaa, vaan Irinan keikan jälkeen itse pyysin nimmarin albumiin ja miehelle pyysin kortin... Pikkasen ylireagoin tilanteeseen nähden... mutta tätä se hormoonimäärä näköjään teettää... Varoittelin miehelle, että kannattais miettiä mitä tekee / sanoo... :)

Nälkä on vaan jatkuvasti ja mieltymyksiä on tullut, esim. suklaajäätelöä ja mansikkahilloa... :) Toppahousujen neppari alkaa olla jo löystynyt, kun se jatkuvasti pongahtaa auki ja saa laittaa sen takaisin kiinni... Huomenna onneks taas töihin ja touhuamaan lasten kanssa, niin ei kerkeä syömään koko aikaa...
 
Eilen tuli kerrottua poikaystävän äidille. Ei meinannut uskoa ja oli ihan varma että me taas huijataan, kun ollaan ennenkin vitsailtu asialla. Mun oli pakko soittaa omalle äidilleni ja pyytää puhumaan hänen kanssaan :D kyllä se sitten uskoi ja tuli onnittelemaan :) Ei tosin taida olla kovin tyytyväinen, melkein nelikymppisenä mummoksi :D
Taidan minäkin liittyä pahoinvoivien joukkoon... Oon tässä parin tunnin sisällä saanu syötyä banaanin ja 2 leipää. Kerralla ei saa syötyä paljoa, tää aamu on ollu yhtä pakottamista :D Eilen aamulla hotkaisin 3 karjalanpiirakkaa ilman mitään ongelmia.

Ja varasinpa tossa ajan neuvolaan ensi viikon keskiviikoksi. Saa nähä miten pääsen aamulla sängystä ylös, kun on tottunut että saa nukkua pitkään :D
 
Lähdinköhän nyt ihan oikeaa kautta tänne kirjottelemaan, noh, sen näkee kohta :)

Elikkäs 15.11.2010 olis plussattu :) Aivan yllätyksenä sinänsä, koska olin ajatellut etten helposti raskaaksi tulisi :D
Tosiaan, heinäkuussa lopetin pillerit sen takkee ku tuntu ettei ne enää oikee sopinu, teki kiukkuseksi jne.
Nyt sitten 5kk myöhemmin tärppäsi, uskomatonta kyllä, yhdellä ainoalla, ekalla ja viimeisellä kerralla mitä tuossa kierrossa seksiä harrastimme ;D
Ei oltu ollenkaan ajateltu, että näin voisi käydä. Eikä lapsi tosiaan ihan suunnitelmissa ollut!

Pahimpana oireena oli rintojen arkuus. Mulla on aina ollu heti ovulaatiosta lähtien menkkoihin asti rinnat tosi kipeet, mutta nyt ne alko olla ovulaation jälkeen erilailla kipeet ja pahenivat vaan koko ajan.
Nännit oli tosi arat, punoittivat ja turposivat. Nännipihoihin ilmestyi pieniä punaisia nystyröitä. Plussaviikolla alkoi sitten pissalla juokseminen ja päänsärky. Ripeästi kun käveli töihin ni mahaa kirpasi välillä kovastikin, lonkkia särki ja vanhana vaivana iskias alkoi nostaa päätään :< Nyt olenkin sitten käynyt enemmän kävelyllä, etten ehkä olisi jo 4kk kohilla petipotilas ;D
Pahoinvointi on alkanut näkymään nyt kuudennella viikolla, vielä ei ole tarvinnut oksentaa, mutta kovasti etoo ja yrittää ylös nousta :< toivottavasti ei tästä pahenisi!

Nyt mennään viikoilla 5+3, kovin alussa ollaan! Neuvolaan pitäisi huomenna soittaa aikaa ja toivoa että ultraan pääsisi pian, saisi varmuutta että ötökkä siellä masussa olisi :)
Onnensekaisin tuntein tässä yritetään opinnot suorittaa loppuun! Ehkä toi mieskin tosta kohta tokenee ;P

Onnea kaikille odottajille!!
 
Onneksi olkoon Sonja!!! Tervetuloa mukaan. Meinasinkin jo tulla sua onnittelemaan tonne kuumeilijoiden puolelle, mutta en ehtiny..emoticon


Mukavaa leluponi, että ootte saanut kerrottua perheelle ja kivasti näyttävät ottaneen uutisen..

Tervetuloa myös Karolle!

Tänään olin sitten siellä varhaisultrassa.. Sydänhän siellä löi. Harmi vaan, että oli paljon pienempi kuin olin ite laskenu.. Ja olin laskenu viel mielestäni pienemmäks ku pitäis.. Eli ku piti olla mun laskujen mukaan 8+1 ni viikkoja oliki 7+2.. Tosi ihanaa, et sydän löi.. Mut nyt saa taas extraviikon lisää tätä jännäämist.. Iteki ihan hirvee panikoija. Ja kaikenlisäks se pahoinvointi on selvästi helpottanut! Hyvä että on, mutta nyt ei oo sitten melkeen mitään oiretta ja se taas saa mielikuvituksen liikkeelle..

Ja oli muuten ihan hirveen kallis ultra.. Muistan kai väärin viime kerrasta, et pulssis ois ollu halvempaa.. Vai voiko maksaa enemmän jos viikkoja on vähemmän?? Vai riippuuks lääkärist??

Täytyy mennä.. Poika tuli näppäilemään...
 
Kcatri: Täälläkin tulee itkettyä ihan tyhjässä. Ensin oli se Anttilan episodi ja sitten kotona vielä katsoin telkkari ja pillahdin itkuun en mistään... :D Hormooni-iloja.

Idaho: Ihania ultrakuulumisia! Eikö se jossaki ollu, että jos käy varhaisultrassa ja siellä kaikki ok, niin se keskenmenon riskikin pienenee, että pikkuisen vois jo huokaista? Paljonko se ultra maksoi? Täällä Oulussa on semmoinen yksityinen neuvola kuin Meri-Oulun neuvola ja siellä maksaa varhaisultra 50e. Sen tekee kätilö, jolla on kokemusta suomesta ja ruotsista yhteensä yli 30 vuotta. 

Onnea ja tervetulotoivotukset täältäkin plussanneille!

Mun ultrajännitys kasvaa koko ajan. En malta olla paikallaan yhtään. Pitäs kai mennä nukkumaan, että aika menis nopeammin ja töissä onneksi aamupäivä hujahtaa hetkessä.
 
Nia: Pulssissa makso huikeet 114 euroa!!emoticon Koomista, ku koko ultraus kesti noin pari minuuttia!! Mul on kyl edelleenki semmonen olo, et viime raskaudessa pidemmällä viikoilla ultrattaessa samassa paikassa maksoi 60-80 euroa... Hirmusesti onnea huomiseen ultraan!!!emoticon
 
Onnea idaho hyvistä ultrauutisista! emoticon

Mä liityn kiukkupussien ja öklötysoloista kärsivien joukkoon. Ihmeen aikaisin pukkaa kyllä oireet tällä kertaa. Ja varsinkin tuo kiukuttelu on tosi tyhmää, enkä viimeksi kärsinyt siitä ollenkaan. Taitaa tulla tosi erilainen raskaus tästä kuin edellisestä. Eilen tosiaan olin superikävä vaimo, ja kiukuttelin miehelle ihan turhaan mm. joulustressin varjolla. Toivottavasti tämä tämmöinen mielialojen heittely loppuu heti alkuunsa. Jano ja pissalla ravaaminen sopis mun luonteelleni paljon paremmin :D.

Äklöoloja on alkaneet taas hajut aiheuttaa. Kärsinkin tässä pari viikkoa pahasta flunssasta ja nenä oli tukossa, joten ehkäpä siksi ei hajut ole vielä ihan hirveesti tässä raskaudessa vaivanneet. Nyt kun nenä on jo hitusen verran auki niin kyllä vaan nenä reagoi kaikkiin tuoksuihin.

Toisaalta on ihanaa, että on oireita, kun ei tätä oikein muutenkaan meinaa todeksi uskoa. emoticon
 
Pakko pikasesti tulla kirjottamaan.. Kohta pojan neuvola..

Mulla ei ole mitään oireita. Nyt pelottaa kyllä, että jotain on vialla.. miks ei ole mitään halpaa ultralaitetta, jonka vois ostaa kotiin...emoticon
 
Tsemppiä kaikille ketkä kärsii huonosta olosta!! Siitä samasta kärsitään täällä. Päivittäin vähä vaihtelee mut niin etova ja heikko olo on et kaikki päivät menee sängyllä ja sohvalla maaten. Ruoka ei maistu ja väsyttää vaan. Se ilon pilkahdus tässä oli että jostain luin että huono olo vois olla merkkinä että kaikki on hyvinemoticon   Ihan hirveetä odotella vielä kuukaus että pääsee ekaan ultraan.
 
Onnea kaikille plussanneille! Meitä on jo paljon!!! emoticon

Mursku hyppää kohta lentokoneeseen ja painelee joulua karkuun palmun alle emoticon

Täällä paha olo ei edelleenkään vaivaa, mutta vatsaa nipistelee lähes joka päivä. En tiedä onko syy raskaudessa, mutta tällä kertaa flunssa ei meinaa mennä ollenkaan ohi, tylsää! Saattaisi tietysti helpottaa paranemista, jos malttaisi olla hetken paikallaan ja levätä...

Monilla tuntuu olevan huono olo riesana, voimia teille!

Erittäin ihanaa joulua Teille kaikille ja terveisiä vatsamatkustajille! emoticon
Levätään ja yritetään olla stressaamatta turhista. Stressaaminen kun ei ainakaan paranna asioita. "Nähdään" taas reilun viikon päästä!
 
Sanos muuta idaho! Oliskin semmonen laite saatavilla! Nyt oon alkanu huolestumaan ihan järjettömästi siitä, että kaikki ei ole kunnossa.. Enkä tod tiedä, mistä tää olotila yhtäkkiä tuli :o Mietin jo varhaisultran varaamista, vaikka olin päättäny jo pärjätä ilman... huoks.

Tervetuloa uusille! :)

Huomenna on eka neuvola. Kauheesti ei jänskätä, mutta silti mietityttää moni asia ja toivon, että saan ennen kaikkea rauhoitettua mielen turhien huolten suhteen. Saas nähdä miten käy ;) Etova olo ja ihan järjetön paleleminen on mulla pahimpana tällä viikolla. Sen lisäksi huomasin, että väsyn lenkillä nopeammin kuin ennen :o Ihan kuin olis kunto kadonnu muutamassa päivässä! Outoa, hmm.
 
Oijoi, jännittää!
Soitin tänään neuvolaan ja vasta 18.1 olisi ensimmäinen neuvolakäynti. Viikkoja olisi silloin 9+4. Suunnilleen 2vk päästä siitä olisi sitten lääkäriaika ja ensimmäinen ultra. Kuinka sitä jaksaa siihen asti odottaa?!

Kattelin jo noita varhaisultra hintoja seudulta Järvenpää/Hyvinkää, tuppaa yli 100€ maksaa joka paikassa.. täytyypi harkita josko sitä kuitenkin kävisi sellaisessa varmistamassa että kaikki on hyvin!

Ja vähän tietysti pelottaa, kun vatsan kipristely on oikeestaan loppunut. Etovaa oloa kyllä on varsinkin aamuisin. Ei pitäisi stressata ei..
 
Olen koko päivän malttamattomana odottanut, että pääsen kertomaan teille uutisia! Kävimme tänään varhaisultrassa ja kaikki siellä oli hyvin. Viikkoa pienempi katkarapu siellä oli mitä oli neuvolasta laskeneet laskurilla. Eli yksi lisä viikko jännitettäväksi tännekin. 6+3 siis laskurissa jälleen. Sydän löi meillä jo kovasti ja oikeassa paikassa kohdussa oli. Kohtu on kallellaan taaksepäin ja kaikki asianmukaiset hyvät raskauden merkit siellä kuulemma näky. Kätillö onnitteli kovasti ja sanoi, että uskaltaa jo hyvinkin kertoa ihmisille, koska kaikki oli niin mainiosti. Ei saatu kunnon kuvaa pikkuisesta vielä, kun oli sen verran pienempi kuin oli odoteltu, mutta sen verran hyvää palvelua tuolta Meri-Oulun neuvolasta sai, että ensi viikolla saa mennä samalla rahalla uudestaan ja se sillon näyttää meille paremmin sen sykkeen ja antaa kuvia mukaan. 50 euroa tosiaan maksoi tuo lysti, eli överihalpaa.

Täällä olen ihan onnesta soikeana!
 
Onnea paljon!! Nyt tekee itsekin kovasti mieli mennä ja nähdä että kaikki on ok!! Hulvattoman halpaa näköjään =)
 
Onnea Nia ultrauutisista. Ja todellakin on siellä halpaa!!! Epäreilua!emoticon  Samalla tavalla sullakin menny ku mullakin. Eli viikkoa pienempi. Tosin viime raskaudessa mulla kanssa sama juttu, mutta neuvolalääkäri ei LA:ta vaihtanut siltikään. Ite kyllä meen nyt ihan ton koon mukaan. Ekakin syntyi puolitoista viikkoa "myöhemmin"..

Täytyy mennä puuroa tekemään. Huomenna mulla eka neuvola.. Nyt tuntuu et ois voinu mennä myöhemminkin, ku tietää mitä siellä puhutaan..
 
Onnea Nia ultrasta!! Olis kyllä itsekin hienoa päästä varhaisultraan totemaan että kaikki olis hyvin... Välillä epäilyttää, Salkkarit ja viime aikoina lukemani kolumnit on aiheuttaneet pientä epävarmuutta tähän ensimmäiseen odotukseen... Mutta ei olis enää pitkä aika 4.1. on ensimmäinen ultra. Ja viikko ja päivä olis jäljellä hoitajakäyntiin... Jospa sen kestää... paljon onkin kysyttävää jo tullut mieleen...
 emoticon


Murskulle turvallista ja rentouttavaa lomaa!! Hyvää joulua myös sinne!! emoticon

Täällä nippailee alavatsaa taas välillä... joulutortut on ruennut etomaan, ei tarvii edes kuin nähdä niitä... mutta onneksi en varsinaisesti ole oksentanut... Väsyttää ja paleltaa... Normaalisti olen kävellyt 8 km työmatkoja päivittäin, tänäänkin pummasin mieheltäni kyydin ja iltapäivällä tulin bussilla... ei jaksa enää entiseen malliin... Ja se nälkä... miten voi olla koko ajan niin kova nälkä ja vatsa ei tunnu täyttyvän millään... tästä ei hyvä seuraa... ;)

 
Takaisin
Top