Elokuiset odottajat 2011

Mää katoin tuossa päivällä kun kerrankin oli aikaa, tuon charlottezin ehdottaman dokumentin. Oli kyllä melko valaiseva ja huippuja ne kuvat sieltä kohdusta. Eikä se synnytyskohtakaan ollut mitenkään karmaiseva. Että huoletta voitte senkin kohdan katsoa.

Olen katsonut nyt päivällä myös ne Ylen Saammeko vauvan dokkarit. Ovat myös katsomisen arvoisia. Löytyvät Yle Areenasta.

Täällä on jo pikkuisen parempi olo, kun on saanut päivän levätä. Olen vielä ainakin huomisen kotona, lauantaina ehkä jo töihin tai sitten maanantaina.

Tietääkö kukaan miten noita kuvia onnistuu lisäämään? Ajattelin, että kai meidänki masugalleria pitää jossain vaiheessa aloittaa, mutta ei se ainakaan vielä onnistu, jos ei kuviakaan pysty lisäämään...
 
Kcatri: Sinne vaan ekaan neuvolaan mies mukaan jos ite tahtoo!  Meillä ei mies ole noista äitiysneuvoloista ollut hirveän kiinnostunut mutta monella kaverilla ollut mies joka käynnillä mukana.  Ultrassa meilläkin oli ukko mukana innolla kummallakin kerralla.  Ainoa mihin en välttämättä miestä ottaisi on ne neuvolalääkärin vastaanotot (täällä main ainakin alku- ja loppuraskaudessa käynnit) kun se on sitä alapään tutkimista.  Muutoin kyllä on miehellekin varmasti mukavaa kun kuunnellaan sydänääniä ja jutellaan tuntemuksista.  Paremmin varmaan miehelle konkretisoituu se lapsen tulo kun saa olla neuvolan kautta mukana touhussa.

Plääh.  Soitin tosissaan töihin tästä muuttuneesta kuviosta.  Sain esimieheltä sellaisen kuvan että hyvä että sattui näin kun hänellä ei ois äkkiseltään ollut kertoa olisko töitä tai missä :S  Inhottavaa kun ei sitten tiedä onko työpaikkaakaan kun aikanaan joskus palaa töihin...  Mullakin on velvollisuus kuitenkin palata töihin kun sain äitiysloman ekat 3kk palkkaa = pitää maksaa ne työnantajalle takaisin jos en palaa.  Oon kyllä siinä käsityksessä ettei äitiyslomalaista sais irtisanoa???

Mulla on eka neuvola 30.12.  Toivottavasti kuunneltais sydänääniä, sais varmuutta että asiat on niin kuin pitää.  Viimeksi kuunneltiin tosin vasta np-ultran jälkeen.
 
Moon ei äippälomalaista saa irtisanoa (eikä myöskään hoitovapaalla olevaa muistaakseni) eli ei pitäisi olla huolta paluun suhteen. Työtehtävät saa vaihtua käsittääkseni vastaaviin, mutta tästä en nyt ole ihan varma..

).( Eilen meinasi iso huoli jo tulla täälläkin, kun masua vihloi eikä ollut niin paha olo kuin muina päivinä. En nyt yhtään osaa olla rennosti sen suhteen, että kaikki on oikeastikin hyvin, argh. Eli sitä neuvolaa todellakin odotellessa! No, keskiviikkohan on ihan pian.. Tänään paha olo palasi sitten jo heti aamusta, mutta silti kiertää päässä kaikenlaisia ajatuksia asian suhteen (ja aamulla jo sanoinkin suihkussa masukille ääneen, että koitas pysyä siellä kyydissä nyt :D)

Mukavaa viikonloppua kaikille!! :)
 
Heippa,
Täältä ilmoittautuu yksi äiti pirkanmaalta elokuiseen ketjuun. Eli laskettu aika on 18.8.2011, meillä on ennestään 3 vuotias pikku prinsessa joka on jo kauan aikaa painostanut meitä hankkimaan hänelle pikkusiskon tai pikkuveljen ja toivottavasti ensi elokuussa koko perheen toive toteutuu ja meille tulisi toinen lapsi :)

Raskautta aloin epäillä muutamia päiviä ennenkuin menkkojen piti alkaa. Paleli (hedelmöittymisestä asti mutta en sitä heti tajunnut), suussa maistui metalli, alavatsassa tunsin selkeästi turvonneen kohdun kun sitä koitti ja rinnat arat, tuoksut tuntui voimakkailta ja välillä etoi. Testi näytti plussaa vaikka olin kyllä 99 % varma että olin raskaana jo ennen testiä. Sama oli esikoisesta, tiesin pari päivää ennen testiä että nyt on tärpännyt.

Palasin juuri töihin pari kuukautta sitten 3 vuoden hoitovapaan jälkeen, pomolle kerroin eilen, oli iloinen puolestani, myös omat vanhempani ja pari rakkainta ystävääni tietää. Anopille ja apelle kerrotaan jouluna.
 Jo ensimmäisessä raskaudessa maha tuli nopeasti esiin rv 12 sen näki jo melkein kaikki, rv 25 oli jo niin iso maha että vieraat luulivat minun olevan loppumetreillä. syy tähän on että olen aikas lyhyt ja kohtu on semmoisessa asennossa että pullahtaa heti mahaan. Kovin kauaa ei siis voida uutista salassa pitää, mutta hetki vielä.

Mitens muut, oletteko kertoneet raskaudesta, tai missä vaiheessa aiotte kertoa?
Entäs tulevan vauvan sisaruksille, tietääkö muut lapsesi että odotat vauvaa?
Meillä kuuli neiti sen vahingossa ja sitten kerrottiin neidille että äitin masussa on pienen pieni vauva mutta ei ole vielä varmaa muuttaako se asumaan meille vai ei.
 
Totaaliväsymys on iskenyt hitaasti mutta varmasti. Eilen nukahdin kymmenen aikaan illalla ja normaalisti kukun johonkin puoleen yöhön. Muutenkin koko ilta meni ihan horroksessa.
Mies sitten "normaaliin" nukkumaanmenoaikaan kiikutti mut sänkyyn ja eihän sitten tietenkään enää väsyttänyt! Väkisin sain itseni uudestaan nukahtamaan.

Paha olokin on nostanut päätään päivä päivältä enemmän. Onneksi ei oo vielä oksentaa tarvinut. Vihaan sitä hommaa ihan yli kaiken. Lähinnä ällöttää ja kuvottaa.

Kovasti oon sitä miettinyt jos kertoisin omalle äidille. Hän kuitenkin on terveydenhoidon ammattilainen, mutta en sitten kuitenkaan ole rohjennut ottaa puhelinta käteen ja soittaa. :)

Kivaa viikonloppua kaikille!
 
Taalla myos yksi elokuuksi odottava..LA on 31.7 tai 1.8.

Nyt viikko 8 tulossa tayteen ja vain olematonta pienta ohimenevaa kuvotusta silloin talloin..outoa...koska kahdessa edellisessa raskaudessa olin viikon 7 alusta asti petipotilas ja pari kertaa tipassa sairaalassa, painoa tippui ekassa 11 kiloa 5 viikon aikana ja toisessa 20 kiloa 6 viikon aikana, ja nyt tosiaan melko oireeton, jopa huolestuttaa hieman asia kaksi ekaa raskauta huomioon ottaen.

Ultraan yksityiselle menossa 29.12..

Onnea muille plussanneille :-)
 
Uusi elokuinen täälläkin huitoo ja huhuilee. Alussa vielä mennään ja laskettu aika osuu loppukuulle, mutta virallinen päivä varmistuu sitten ultrassa vasta. Lopettelin imetyksen tuossa noin kuukausi takaperin, eikä viimeisistä kuukautisista ole varmuutta, kun tiputtelua on ollut silloin tällöin tässä pitkin matkaa.

Toinen murunen meille on nyt toivottavasti tulossa. Esikoinen on vajaan vuoden ikäinen. Nopeasti kun ketjua selailin, niin näyttäisi, että useammalla on tulossa melko pieni ikäero edelliseen lapseen nähden. Olisi kiva jos täältä löytyisi vertaistukea siihen. Itseäni hieman jännittää miten uusi raskaus mahtaa sujua näin nopeasti perään.

Onko täällä jotain listaa mihin nuo lasketut ajat ja muut ilmoitetaan? Katselin tuolta mutkan kautta, että joku ketju niitä varten on, mutta sitä ei kai ole juurikaan päivitetty. Pitää vähän uuten ympäristöön tutustua tässä vielä.
 
Huomenta vaan!

Repesin tuossa totaalisesti, en tajua miksi. Mutta ku kirjauduin tänne ja tsekkasin tuon oman sivun, niin siellä luki, että: "kohtusi on nyt appelsiinin kokoinen" Rupesin ilmeisesti ajattelemaan, että masussani kasvaa appelsiinipuu ja siitä se ajatus sitte lähti. Ei meinannut tulla kikatuksesta loppua ja nyt mää koko ajan hieron mun appelsiinia :D. 

No sitte vähän kärttysempiä kuulumisia. Olen ollut kaksi päivää sairaslomalla tämän räkätaudin takia, eikä vieläkään helpota. Työnantajani on nuo kaksi päivää tauotta ahdistellut minua, että milloin tulen töihin, milloin tulen töihin. Olen yrittänyt laittaa aina, että voinnin mukaan ja sitten jotaki mahdollisia päiviä.. Niin ei, sama pommitus jatkuu. Nyt mun on sitte pakko lähteä tänään sairaana töihin (onneksi vain 4h), koska alkoi kuulostamaan siltä, että ei tarvi haaveilla työsopimuksen jatkumisesta jos en tule... Reilua peliä. Näin meidän pienessä firmassa jossa on kaksi pomoa ja minä <3. 

Vielä pari päivää varhaisultraan ( 21.12 ) En malttaisi odottaa. Ok olo jatkuu. Olen kuoleman väsynyt, mutta väsy helpottaa aina hetkeksi nukkumalla. Päätäni jomottelee aina välillä, mutta kunnon kuvotuksia ei ole vielä tullut. Onneksi. KOPUTAN PUUTA!
Housut ovat alkaneet kiristää ja tilasinkin henkkamaukalta äitiyshousut ja kolme puseroa, yhteensä 35e. Iltaturvotus on jotain maksimaalista. Ei tätä raskautta ilmeisesti kovin kauaa peitellä. Jos nyt kuitenki sen aikaa edes, että saan sen uuden työsopparin kouraan. Nykyinen loppuu 31.1.2011.
 
Huh, paljon oli luettavaa viimeisen kerran jälkeen! Taas on joukkomme kasvanut hurjasti eikä meinaa laskuissa pysyä, kun ei ole sitä listaa... Oliskohan meidän joukossa sellaista, joka osais/jaksais vääntää uuden tuollaisen listan, kun näyttää tosiaan siltä, että LauraElina on jäänyt tältä foorumilta pois?? Mä oon ainakin ihan kädetön näissä asioissa...

Näyttäis siltä, että tää viikko on ollut monelle aika tuskainen tuon pahoinvoinnin takia. Itsekin heitin laatat juuri kirjoitettuani viimeisessä viestissä, ettei ole vielä tarvinnut. Ne jäi toistaiseksi kyllä ainoiksi. Toivotaan, että tämä pitää...emoticon

Olen hieman kyllä ihmetellyt sitä, että pahoinvointi on helpottanut hieman jo nyt, onko muilla ollut samaa? Tosin oon jotenkin oppinut hallitsemaan sitä, syömällä koko ajan, niinkuin muutkin täällä ovat kertoneet...Illalla on sitten ihan halkeamispisteessä, kun on koko päivän vaan puputtanut kaikkea mikä vähänkin auttaa. Ja silti aamulla herää hirmuiseen nälkään!emoticon

Tsemppiä Nialle töihin, ei kuulosta kauheen kivoilta noi sun pomot! Viikonloppuja kaikille!
 
Huomenta kaikille!
Meinasin lähteä kaupungille shoppailemaan, mutta totaaliväsymys iski, kumma juttu, 11 tunnin yöunien jälkeen... joten siirryin sängystä makoilemaan sohvalle. :D Ajattelin katsoa kohta tuon Saammeko vauvan- dokumentin tuolta Yle Areenalta. Tuon ekan jakson voi katsoa enää viiden päivän ajan, joten jos en sitä nyt katso niin se varmasti unohtuu...

Eilen salkkareissa Heli oli ultrassa, ja siellähän ei sitten ollutkaan mitään... Samoin luin toissapäivänä Vauvan blogia Keltanokan hautomo, jossa blogin kirjoittaja sai 12. raskausviikolla tietää, että masussa ei olekaan asukkia... Nyt on sitten nämä kauhukuvat pyörineet pari päivää mielessä... Mulla kun ei ole ollut lainkaan pahoinvointia... mutta onneksi se ei ole raskauden mitta.

Väsymystä, palelua ja jatkuvaa nälkää on... aamulla kävin juuri tyhjällä vatsalla vaakalla ja paino on noussut noin kilon viikossa... Pitäis koettaa nyt terveellisemmin ottaa... eilen oli vaan pakko saada irtokarkkeja ja kotipizzasta kotzone. Joulukin tulossa, iiks. Hyvä on sitten 30.12. mennä neuvolaan... paino ei saisi nousta paljoa kun lievää ylipainoa on jo ennestään...

Tilasin karkkainen.comista

Belly Belt Combo

n
eli tämmöisen housujen jatkokappaleen... Toppahousut alkavat jo uhkaavasti kiristää... Ja lisäksi tilasin -en voinut olla vastustamatta- pieniä vauvan sukkia... otin kelta-oransseja kun sukupuolesta ei tiedä... :) Mulla on vaatekaapissa ollut jo kauan vauva-lehden mukana tullut hoitolaukku ja serlalta tilatut vauvan pyyhe ja unilelu... samoin siskolta sain polttareihin tutin, ruokalappuja, tuttipullon  ja vauvan tossut... joten jotain pientä on jo valmiina. :)

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Kcatri: "Ihanaa" että joku muukin on saanu eilisestä salkkari-jaksosta traumoja X)  Ei mutta oikeesti, tää alkuaika on vähän töttöröötä kun ei tosissaan tiedä onko sitä elämää oikeasti.  Jeesaa kummasti kun alkaa tuntea ne vauvan liikkeet - siinä on konkretiaa sitten joka päivälle.  Mutta siihen on vielä reippaasti aikaa.
Vielä ei täällä maha ole yhtään esillä.  Edellisessä raskaudessa se kyllä pulpahti hyvin varhaisessa vaiheessa esiin.  Oiskohan ollu rv10 kun en mahtunu enää väljimpiinkään housuihini ja kärähdin töissä ja anoppilassa raskaudesta...  Nyt ne äitiysvaatteet tuolla kaapissa odottaa.  En kyllä ostanu kuin muutamat housut - paidat kyllä antoi sen verran myöten loppuun asti edellisellä kerralla vaikka maha olikin valtava.
Palelusta on moni kirjoittanut.  Täällä se on vaivana myös.  Ja sitten saatan herätä yöllä taas ihan yltä päältä hiessä...  Höh.
 
helmikuisista kurkin taas ja tulin onnittelemaan plussanneitaemoticon

voikaahan hyvin !!
 
Kurjaa Kcatri ettet saanut paikkaa.. Kiva kuitenkin, että töitä vielä riittää.emoticon

Mä kävin aina neuvolassa yksin. Lähinnä sen takia, että miehen oli vaikeuksia päästä nopeasti töistä pois ja takas. Ja toisaalta tiesin jo etukäteen, ettei miestä ois siellä oikeen asiat kiinnostaneet. Np-ultraankin menin yksin, mutta nyt päätin etten enää yksin mene. Mies saa sinne tulla mukaan. Ja rakenneultrassa mies oli mukana.. Turussa ensisynnyttäjille järjestettiin "perhevalmennus": oli kerran ja siellä näytettiin yksi vanha video synnytyksestä. Mies oli mukana. Oli lähestulkoon ihan turha reissu. Naapurikunnissa on ollut jopa synnytyksen jälkeen kokoontumisia porukalla.. Mutta eipä turussa..

Juu samaa olen kuullut Moon, ettei äitiyslomalaisia saa erottaa. Siitä en tiedä, että jos työsopimus päättyy äitiyslomalla, että pitääkö jatkaa.. Kuulostaa oudolta, että täytyy maksaa työpaikalle takaisin kolmen kuun palkka, jos on sieltä saanut äitiyslomarahaa..emoticon

Tervetuloa hscs,ummu ja piste..emoticon

Ummu: Huih ku kuulosti pahalta noi sun edelliset raskauspahoinvoinnit...

Nia: Inhottavaa ku joutuu menee sairaslomalla töihin.. Onko ees sallittua?? Jaksamisia!!

Hetken oli äsken parempi olo.. Noh, nyt taas oksettaa!!emoticon
Kiloja on kyllä ihan pakostakin tullut lissää.. En uskalla mennä vaa'alle.. Se vaan, että nyt ei toi syöminenkään auta.. apua!! Mitä mä teen??emoticon

Maanantaina ultra.. JÄNNÄÄ!!!
 
Noniin, nyt on äidille ja samalla koko muulle perheelle kerrottu :) Siskon ja vähän poikaystävänkin painostuksesta mä menin talliin hoitamaan hevosia kun poikaystävä kertoi äidille. Itseäni pelotti niin vietävästi etten olisi uskaltanut, mutta onneksi poikaystäväni hoiti homman mallikkaasti :) Kyllä siinä melkonen itku pääsi kun poikaystävä tuli kertomaan että kaikki otti sen tosi hyvin. Taitaa olla mummiksi tulemisen halu niin kova, ettei paljoa mun opiskelut sun muut huoleta :D Heti kun pääsin sisälle, äiti tuli onnittelemaan ja antoi itse tekemänsä vauvanpeiton! :D
Mulla on pari kertaa ruvennu yhtäkkii rintoihin sattumaan, ja nännit ovat menneet ihan liiloiksi emoticon  Onko kellään muulla ollut tälläsiä oireita? Se ei kestä kymmentä minuuttia enempää, kipu loppuu ja normaali väri tulee takaisin.
Hyviä joulunodotuksia kaikille ja voikaa hyvin :)
 
Kiitos tervetulotoivotuksista idaho ja muut. :)

Mä jännitän vähän, että kuinka aikaisin mahtaa tämä raskaus alkaa näkyä, kun esikoisesta jouduin odottelemaan pitkälti yli puolen välin ennen kuin ulkopuoliset alkoivat huomaamaan. Ei taida tällä kertaa ihan noin pitkälle pötkiä. :D

Pahoinvointia mulla ei esikoisesta ollut ollenkaan. Oksensin oikeastaan vain yhden ainoan kerran rv 11. Painonnousu oli tosi maltillista kaksi ekaa kolmannesta, mutta sitten alkoi mahdottomat turvotukset. Noita turvotuksia pelkään nytkin saavani. No, otetaan mitä vastaan tulee. Ihanaa kuitenkin, että saadaan taas odottaa perheeseen uutta jäsentä.

Oletteko kaikki menossa alkuraskauden ultraan? Yksityiselle vai tehdäänkö teillä neuvolassa? Me puhuttiin jo, että käydään tällä kertaa yksityisellä jos ei lähetettä äitipolille tule alkuraskaudessa. Tuntuu vaan niin pitkältä odottaa vielä 3-4 viikkoa ennen kuin sinne on järkevä aikaa varata.

 
Tervetuola uudet ja onnittelut raskautumisesta!

Neuvola varattu tiistaille, ehkäpä nuo ultrajutut selviää siellä sitten. En ole varma saako täällä edes yksityiseltä varhaisultraa.

Paha olo ja oksentelu on nyt kestänyt viikon, vähitellen helpottaa kun oppii syömään ajoissa välipalan. Töissä on yllättäen mennyt hyvin kun siellä tulee muistettua napostelu, kotona meinaa unohtua. Tässä raskaudessa pahoinvointi ja oksentelu alkoi viikkoa aikaisemmin kuin edellisessä raskaudessa.

Väsymystä ei edelleenkään kovin hurjasti ole, valvominen yli 23:n ei tosin onnistu enää.

Olen normaalistikin paleleva mutta nyt palelee jos mahdollista entistäkin enemmän. Sama juttu oli edellisessä raskaudessa, edes viimeisillä viikoilla ei ollut kuuma.

Nyt näyttäisi siltä, että ollaan muuttamassa Suomeen ensi syksystä! Jee! Hirveä homma vaan hoitaa kaikki viralliset jutut ja äitiyslomat yms. Vähitellen pitänee alkaa selvittelemään miten homma onnistuu. Sama systeemi on tosin kokeiltu toiseen suuntaan (Suomi-Norja) kun odotin esikoista. Nyt taitaa tosin napero ehtiä syntymään ennen muuttoa. Ihana päästä lähemmäs perhettä ja sukulaisia!
 
Tais tulla tukko harmaita hiuksia päähän kun taistelin ton listan kanssa...  Ensin onnistui joo mutta muokkaaminen heitti rivit miten sattuu.  Sitten oivalsin vasta kokeilla josko sen saisi kuvana liitettyä ja onnistui.  Eli joku kyseli kuvien lisäämisestä:  onnistuu html-koodilla eli <> -sulkujen sisään img src="kuvan URL" ja tadaa, kuva on lisätty.  Helpompaahan olisi jos täällä olisi joku latausnappula mutta käyhän se näinkin.

Tänään ollu vähän turhan huonovointinen päivä.  Ruokavieraitakin tulossa tuvan täydeltä...  Noo, täytyy koittaa jotain pientä tässä syödä ettei käy niin ettei saa enää mitään alas.
 
saanko pliis valittaa?! ensi kerralla lupaan olla positiivisempi...

mulla on TODELLA huono olo koko ajan (mennyt pahempaan suuntaan). kaikki ruoka oksettaa, eivätkä pakolla syödyt välipalatkaan tunnu auttavan... kurkku on ihan kipeä (ja hengitys haisee), kun tulee koko ajan oksennusröyhtäyksiä, yök. olen myös kiukkuinen, kun paha olo ei helpota millään. mies lähti juuri hakemaan närästyslääkettä apteekista, jos sieltä ylipäätään saisi jotain mitä raskaana ollessa voi syödä?!

säälittävä olo.emoticon
 
Pikaisesti kommentoin maa: rennie on turvallinen raskaana ollessa..

Ja kiitoksia listasta moon!
 
Moikka idaho ja kaikki muut! Ilmoittaudun mukaan pahoinvoiv.. ei kun siis elokuun odottajiin. Vasta 5 viikkoa on täynnä, mutta pahuksen huono olo on jo hiipinyt vieraaksi. Ekan lapsen kanssa se tuli vasta joskus 7 viikon kohdalla! Yöööök.

Äh, olipa mukava esittely itsestäni. :) LA on vasta 19.8. tuon laskurin mukaan, (ja huono olo loppuu vasta helmikuussa). Täytyy sanoa että raskauden yrittäminen taitaa olla mulla paras ehkäisykeino: ensimmäinen lapsi sai alkunsa silloin kun olin ihan varma että ovis tulee vasta viikkoa myöhemmin, ja nyt taas olin niin stressaantunut uudesta työpaikasta ja muutenkin kaikista joulukuun kiireistä, että olin suorastaan iloinen siitä etten ollut päälle vielä raskaana. :) Ja tadaa, tässä sitä ollaan! Nyt vaan toivon että tämä jatkuu onnellisesti - ekaan ultraan on vielä pitkästi aikaa, mutta en ole perunut viikon päähän osuvaa gyneaikaa yksityiselle, vaikka fiksua varmaan olisi siirtää se edes viikolla tai parilla... Eikös ne sydämenlyönnit näy varmemmin asta kun 7 viikkoa on täynnä?
 
Takaisin
Top