Elokuiset odottajat 2011

Moikka, pääsenpä minäkin taas viimein kirjoittamaan! Mun hiljaisuus johtuu sis sitä, etten enää pääse työkoneeltä kirjoitamaan (jotkut suojaukset), vaikka lukemaan viestejä kyllä. Ja kotona ei joko ehdi tai tietokone ei pelitä...
Mutta nyt siis kuulumisiin! Joulu on mennyt... syöden. Meillä on jo perinteenä syödä aattona mun vanhemilla, joulupäivänä apen luona ja tapanina anoppilassa. Ja kaikki tekee ruokaa PALJON. Tää elämä on kyllä tällaista arpomista: tuleeko huono olo jos syön vai vielä huonompi jos en syö. Sen jo ehdin todeta, että yösyönti ei kannata: tule heti ylös. :/ Tälläkin hetkellä tuntuu vähän siltä, että vatsa ei oikein tiedä hyväksyykö illallisilla sinne ahtamani ruuan vai ei. Yöks. Mutta kun välillä tuntuu että ainoa hetki kun ei ole paha olo, on silloin kun on ruokaa suussa... :)
No, välillä olo on ihan ok, mutta pelkään todella että tää pahenee kun lähestytään 12. viikkoa.

Siirsin gyneaikani perjantaille, eli uudenvuodenaatolle. Se on vieläkin vähän aikaisin (tasan 7 viikkoa mun laskujen mukaan), mutta on niin paljon helpompi käydä kun on lomalla - seuraava viikko mulla onkin sitten ihan täynnä töitä. Kiva päästä katsomaan mitä siellä masussa on ja onko kaikki ok!!!!! Tosi mukava kuulla tiedän hyvä kokemuksia! Ja tökkönen, pääasia kai on että pikku"vauva" voi siellä hyvin ja kasvaa. Tuo kesken mennyt kaksonen kuulostaa musta ihan mahdollisela selitykseltä, mutta tosi hyvä että pääsette huippuasiantuntijalle, niin saat toivottavasti mielenrauhan! Mutta ajatteles, jos se on harmiton (niinkuin todenäköisesti on), niin jos näitä kaiken maailman ultria ei olisi, niin et olisi koko asialla vaivanut päätäsi ollenkaan... Kerro sitten kuulumisia kun tiedät enemmän!

Jaahas, mies halua koneelle. Ja sitäpaitsi mä taidan käydä moikkaamassa pönttöä. :/ Oksentaminen on tietysti inhottava, mutta toisalta sen jälkeen on aina parempi olo.. :) täytyy vaan toivoa ettei tule töissä koskaan tarvetta! Viime raskauden selvisin oksentamatta, mutta nyt olen vähän antanut siinä suhteesä myöten... Onpas ihania puheenaiheita. Mutta tätä tää nyt toistaiseksi on, elämä... :)

Ja tietysti nukkumista. Vedin lapsen kanssa 2h päikärit yhdessä. :)

 
Kcatri: Ainakin aikaisemmin on neuvolassa jaettu sellaista vau:n kirjaa Vauvan odotus jossa on paitsi viikkokohtaisesti kerrottu mitä kohdussa tapahtuu, myös tilaa viikottaisille päiväkirjamerkinnöille.  Ite tykkäsin sitä kirjoittaa ekaa odottaessa ja toivon että vastaavan kirjan saa taas neuvolasta.
Torstaina on mulla eka neuvola :)
 
Kcatri: Netistä tilasin itse tuon äidiksi, minun odotukseni kirjan! Se on aivan ihana ja maksoi noin 30e. En ole vielä uskaltanut kirjoittaa siihen, mutta valmiit tekstit on jo kirjoitettuna! Kirjoitan ne kirjaan sitten kun on ultrassa käyty..

Googlesta toinen linkki: hintaseuranta.fi ja sieltä itse tilasin booky.fi kautta ja kotiin asti tuli 3 päivässä!

Huonovointisuutta on täälläkin kovasti.. ei mikään tahdo maistua (edes suklaa, jota ahtaisin yleensä näin joulun aikaa kaksin käsin) ja kuvotus on ennen ja jälkeen ruokailun olemassa kokoajan.. Reilu viikko varhaisultraan.. ei malttaisi odottaa millään!!
 
Täällä todennäköinen, 20 vuotias elokuun odottaja LA 30.8 elikkäs rv 4+6. Esikoista odotellaan, toivotaan että kaikki sujuu hyvin. Plussattu 24.12 kahden eritestin vastauksin :))
 
Pitkästä aikaan taas kirjottelen..

Olipas ihana ultra maa:lla,kun kerran päiviä enemmän ku laskettu.. Onnea hirmusesti!!

Moon: Joudutteko ite maksamaa näistä kunnan ultrista? Meillä Turussa ainakin ihan ilmaset.. Pystyitkö nauttimaan jouluruuista ja herkuista??

Olen kyllä kuullut jostain tuommoisista ylimääräisistä "klönteistä" raskauden aikana, mikä tökkösellä näkyi ultrassa, mutta en kyllä osaa yhtään sanoa mikä voisi olla.. Onneksi olet tänään päässyt (?) ultraan.. Toivottavasti kaikki hyvin..

Onnea Henna ja tervetuloa!! Ja onnea ja tervetuloa myös Susulle!

Mielestäni jo kerran olen tänne kirjoittanut, että neuvolassa käyty.. (en nyt pikaseltaan löytänyt).. Seuraavaksi sitten nt-ultra ja sitten on seuraavaksi vasta rakenneultra viikolla 20!! Eli kaksi kuukautta ilman käyntejä!?!.. Turussa ei siis mennä siinä välissä neuvolaan jos on ennestään lapsia.. Onko muissa kunnissa näin??

Mä sain ton tickerin näkyviin , kun laitoin siihen ticker-lootaan sen lilypien tekstin... Ei siis allekirjotuskohtaan..

Huonoa oloa edelleen podetaan.. joskaan ei niin pahaa.. Jouluna syöty ihan liikaa.. Ja painoa tullut sen edestä. En oo vaa'alle uskaltanu mennä..emoticon

Mies oli humalapäissään mennyt möläyttämään kaikille kavereilleen, että oon raskaana.. Huoooh..
 

Charlottez
Hei!!! Milloin tilasit tuon kirjan sieltä Booky.fin kautta? Eilen nimittäin katsoin sen sivuja, jolla luki tuon Äidiksi. Minun odotukseni- kirjan kohdalla näin: "Arvioitu toimitusaika: Emme tiedä, milloin tämä kirja on saatavilla. Kirjan painos on loppunut tai sen tarkka ilmestymispäivä ei ole tiedossamme. Voit kuitenkin tilata tuotteen heti - toimitamme kirjan sen tultua saataville" Niin mietin, että viitsiikö sieltä tilata jos se tuleekin sitten vasta joskus vuoden päästä! emoticon

Kävin tänään ostamassa tiimarista kartonkilehtisen albumin, johon meinaan askarrella oman odottajan päiväkirjani. :) Kiva laittaa ultrakuvia yms. ja kirjata tuntemuksia johonkin ylös... muuten ne unohtuu...
Eilen illalla oli tosi paha olo... sydän tykytti ja iski tuskanhiki... ihan kuin krapula... ;) olin ihan varma että pitää vielä oksentaa, mutta onneksi ei. Päivällä on kanssa ollut etovaa oloa... rupes tekemään mieli banaanijogurttia, niin piti mennä kauppaan heti kun töistä pääsi...

Mulla on kanssa neuvola torstaina. Ensimmäinen hoitajakäynti. Ensimmäinen ultra on ensi viikon tiistaina eli 4.1. emoticon

****

Tilasin Äidiksi- kirjan tuolta booky.fi:stä laskulla... saa nähdä milloin tulee..
 
Pikaiset huomenet!

Mullakin kävi tuossa mielessä, että olisipa kiva kirjoitella jotakin odotuskirjaa. Laiskistuin sitten lopulta ja kirjoittelen netissä salaisesti vain itselleni blogia. Sinne olen kirjannut tuntemuksia ja kokemuksia. Ihan hyvä niinkin, sieltä voi sitten siirtää kirjaan jos joskus sattuu sellaisen löytämään.

Täällä on jo ihan siedettävät olot. Yökkäyttää ja etoo, mutten ole joulupäivän jälkeen enää oksentanut kunnolla. Jouluna ei mennyt kyllä mikään alas ja kaikki tuli kaaressa ulos. Nyt mulla on sisäinen kello alkanut herättämään puolta tuntia ennen kellon soittoa, ilmeisesti että tajuaa ja ehtii syödä aamupalaa ennenkuin alkaa tekemään mitään muuta. Mulla onkin ollut nyt aamuja varten maustamatonta rasvatonta jugurttia ja piimää, töissä sitten lisää jugurttia ja soijajuomaa. 

Huomenna me mentäis kakksokierrokselle varhaisultraa. Toivottavasti saadaan katkaravusta nyt edes kuvia. Jännityksellä taas odotan, tosin laimeammalla kuin viimeksi. Nyt on sellainen olo, että siellä on varmasti kaikki hyvin. Viimeksi ei voinut olla varma. Ensi viikolla sitten verikokeita ja neuvola.
 
idaho: Meillä tosiaan on maksullisia nämä kunnalliset ultrat.  Tai siis poliklinikkamaksu menee kun ne tehdään äitipolilla synnärin yhteydessä.  Neuvolassakin on ultravehje mutta ei tarkka ja sillä ei noita peruskuvia tehdä.  Itelle selvisi tämä asia kun esikoista odotin viimesilläni kun terkkari pelotteli lapsen kääntyneen perätilaan ja olevan muutoinkin liian iso syntymään.  Ultrasi sitten neuvolassa, itse en enää kuvasta edes saanut selvää kun lapsi oli jo iso.  Ja kaikki oli niin kuin pitikin, suotta pelotteli.
Mulla etoo edelleen todella voimakkaasti.  Kaupassa on todella inhottavaa käydä.  Ja suusta menisi alas mieluiten vain kylmää löysää tavaraa kuten jugurtti, viili, banaani...  Harmi vaan etteivät oikein pidä nälkää pois.  Lisäksi väsyttää ihan älyttömästi.  Näiden yhdistelmien tuloksena olen jatkuvasti kärttyinen...  Eikä tee hyvää kun esikoinen esittelee uusia taitojaan:  on oppinut avaamaan astiakaapit ja kiipeämään syöttötuolista jne...  Verenpaine nousee hetkellisesti miljoonaan...
Vitsi kun olis kiva päästä tommoseen varhaisultraan!  Vaan ei auta kuin odotella. 
Ja sama homma kuin pisteellä: tuntuu ettei toi viikkoluku kasva ollenkaan
 
Hei! En ole vieläkään varma uskallanko tänne vielä liittyä. Tänään oli eka neuvola käynti. Nyt menossa rv8+4 ja jännittää et pysyykö matkassa toivotaan parasta. Varasin juuri ekan ultran mikä vasta tammikuun 17 päivä.
Onnea kaikille odottajille.
 
Moikkelis!!!

Joulut vietetty ja ruokaa ja suklaata mahaan ahdettu.

Pikkasen joulun viettoa varjosti verinen vuoto jota tuli joulupäivän aamuna. Olin ihan varma, että keskenmeno tuli, mutta tutkimuksiin naistenklinikka ei mua ottanut. Vuoto oli kuitenkin vähäistä eikä kirkkaan veristä. Ja sen joulupäivän jälkeen ei ole tullut mitään. Oisko kuitenkin kaikki hyvin? Oon sellasessa uskossa, että pienet vuodot raskauden alussa on aika yleistäkin..eikä välttämättä tarkoita just sitä pahinta...ja raskausoireet eivät ole hävinneet..päinvastoin, sunnuntaina alkoi tää 24h/vrk kestävä pahoinvointi joka oli esikoisessakin..nyt ei pysty tekemään muuta kuin pakolliset ton esikoisen kanssa.
Meillä on hyvät leikit, äiti makaa puolikuolleena lastenhuoneen lattialla ja tyttö leikkii tyytyväisenä vieressä emoticon

Mä nyt kuitenkin oletan, että mahassa on kaikki hyvin..jos vuotoa tulee lisää niin sitten pääsen ultraan...

Kahvin juonti on ollut pakko lopettaa..hajukin etoo..ja kofeiinin vieroituksesta johtuen mulla on nyt ollu pari päivää ihan hirveä päänsärky..ei ole helppoa :D
menispä noi raskausviikot jo eteenpäin...viimeeksi raskaudessa oli parasta aikaa viikot 16-20..pahoinvointi oli loppunut ja muut kolotukset alkoivat vasta viikosta 21 eteenpäin..olo oli silloin lähes normaali..ja mahakin jo alkoi näkyä..ei näyttäny pelkästään läskiltä emoticon

Mitäs te meinaatte uutena vuotena? Me lähetään varmaan koko perhe mun vanhempien luo Kotkaan..ollaan siellä koko viikonloppu..katellaan raketteja ja mä kattelen kun muut juo alkomahoolia..ei sitä siideriä oikeen osaa edes kaivata..on maailman paras syy olla juomatta..voi keskittyä nakkeihin ja muihin herkkuihin. Ens vuonna pitää kyllä palata ruotuun tän syömisen kanssa. Tosin nyt just tuntuu, ettei mikään pysyis sisällä.

Voikaahan taas hyvin ja tervetuloa uusille odottajille!!!! Mä meen kattomaan postin..josko mun ultra-aika olis tullu.
 
Pahoittelen yhtäkkistä katoamistani. Johtunee siitä, että kova vuoto mahakipuineen alkoi 4. tätä kuuta illalla. Kolmas keskenmeno parin vuoden sisällä oli minulle sit ihan tarpeeksi ja siksi minusta ei täälläkään ole kuulunut. Sen verran otti koville, että päätettiin mieheni kanssa et otetaan ehkäisy käyttöön ja annetaan ajan kulua ja haavojen parantua. 10. päivä lähdettiin sitten Thaimaan matkalle ja viime la-su välisenä yönä tultiin takaisin kotiin. Teki kyllä niin hyvää tuo matka sen koettelemuksen jälkeen ja sen myötä ajatuksetkin on muuttunut positiivisemmiksi. Keskustelut on nyt vielä käynnissä, mutta ehkäisystä ei enää ollakkaan niin varmoja. Saa nyt nähdä mihin tulokseen päädytään. Tuo esikoistyttö on onneks antanut koko ajan niin paljon voimaa! Se on semmonen äitin elämän valo :) Jokatapauksessa minä katoan keskuudestanne ja toivotan oikein oikein ihanaa raskausaikaa kaikille ja hyvää uutta vuotta 2011!! Nauttikaa!!!
 
Voi ei LauraElina, voimia suruunne.

Täällä positiivisemmat fiilikset kuin viimeksi, kävin eilen sekä neuvolassa että uudestaan ultrassa. Ultrassa selvisi että tuo möykky on hematooma eli verihyytymä, joka on todennäköisesti aiheutunut munasolun kiinnittymisestä limakalvoon. Raskaus oli edennyt ja pikkuinen oli kasvanut jo 17-milliseksi, eli vastasi 8+2 viikkoa maanantaina, nyt olisi sitten 8+4 sen mukaan menossa. Ja tosiaan, olen itsekin miettinyt, että olisinko ollut tyytyväisempi ilman ultraa, mutta loppujen lopuksi nyt kuitenkin tiedän, että kohdussa on elämää jne. Eli kannatti käydä...

Pahoinvointi jatkuu ja yrjöäminen kiihtyy...Joku kertoi oksentaneensa neuvolassa, minulle kävi samoinemoticon ,vain hieman noloa... Olen nyt herännyt pari kertaa keskellä yötäkin oksentamaan. Todella omituista.

Joku mainitsi tuon odottajan "päiväkirjan" minkä saa neuvolasta, minulle ainakin tuo annettiin. Siihen voi tosiaan kirjata ylös omia tuntemuksiaan.

Nyt kaupoille ja lounaalle, toivottavasti selviän ilman pahoinvointia tällä kertaa...Oksennuspusseja on kyllä mukanaemoticon
 
Pahoittelut menetyksenne johdosta LauraElina, ja onnea tulevaan!

Omaa napaa: Lääkärissä käyty eilen, oksennuspussi oli tarpeeseen matkalla. Viikko lisää sairaslomaa ja 5.1. otetaan labrakokeita ja katsotaan mikä on tilanne.  Pahaolo on hieman helpottanut, sohvalla makaaminen sujuu hyvin mutta ylös noustessa iskee yökötys. Oksennella täytyy 1-4 kertaa päivässä. Mies lähtee sunnuntaina viikoksi työreissun, saa nähdä miten saan esikoisen roudattua päiväkotiin ja takasin...

Jouluaattona oli pakko kertoa esikoiselle missä mennään kun alkoi ihmettelemään äitin "yskimistä" vessassa. Kiellettiin kertomasta päiväkodissa asiasta mutta vastaus oli "Ja varmasti kerron!". Maanantaina oli sitten kertonut yhdelle kaverille ja tiistaina kaikille!emoticon  Onneksi työkavereiden lapset eivät ole samassa päiväkodissa ja välipäivinä on muutenkin vähemmän lapsia paikalla.

Muutto Suomeen alkaa nyt varmistumaan ihan tosissaan! Ihanaa, ei malttais odottaa syksyyn. Rankkaahan sitä muutosta tulee esikoisen ja uuden vauvan kanssa mutta jospa olis viimeinen muutto vuosikausiin.
 
Kcatri: Tilasin kirjan jo elokuussa. Harmi jos ei enää saa kun on niin hyvä kirja.. No toivotaan parasta, että sieltä postipoika sen kuitenkin nopeasti tuo!

Jaksamista lauraelinalle.. tunne on liiankin tuttu.. toipumista kovasti!

Viikko vielä varhaisultraan.. ei jaksaisi odottaa.. Jouluna ei kyllä ruuat maistunut yhtää.. Kaiken pitäisi olla jotenkin tuoretta ja raikasta.. Ruoka tuntuu jotenkin tunkkaiselle ja sitten alkaa etomaan.. No purkkipersikat on mun ykkössuosikki tällähetkellä!!

Uudenvuoden toivotuksia kaikille!!
 
LauraElina Voimia suruusi!

Charlottez Ai sä oot tilannut sen kirjan jo elokuussa, no ihmekös se tuli niin nopeasti sulle... Booky.fissä lukee tilaukseni kohdalla edelleen, että odotamme tuotetta varastoomme... Joten siinä voi hitunen hetki vierähtää... voi kun olis muistanut aiemmin tilata. emoticon

Huomenna olisi edessä ensimmäinen neuvolakäynti. "Omahoitajana" on ilmeisesti lomalla, joten kohtaan hänen sijaisen. Olis ollut kyllä mukava tavata jo heti alkuun se terkkari, jonka luona käy sitten jatkossa, mutta eihän noille lomille voi mitään... Itsekseen olen sinne menossa, mutta meinasin miehen ottaa ensi tiistaina ultraan mukaan. Näkee sitten yhdessä ne sydänäänet ja onko siellä mitään elämää...

Pakko kai siellä on... kun oireet on kuitenkin. Pahoinvointi on lisääntynyt, vielä en ole (onneksi) oksentanut, mutta aamuisin yököttää ja iltaisin etoo... Ja maha edelleen kasvaa kun ruoka maistuu niin hyvin. Pelottaa mennä huomenna punnittavaksi, kun kotonakaan en ole uskaltautunut vaakalle kuin yhden kerran ja oli paino noussut parilla kilolla... :(

Huomenna toivon mukaan sitten vähän viisaampana neuvolan jälkeen, lappu mukana mitä kaikkea pitää muistaa kysyä... :)

Meillä on vielä uuden vuoden suunnitelmat auki. Mutta mä ajattelin viedä miehen päivällä keilaamaan (kummallakin vapaa päivä), ja illalla mennään ehkä kavereiden luokse / ollaan kotona. Hyvää ruokaa ja juomaa (mulle tietysti alkoholitonta) ja yhdessäoloa. Meillä ei ole tapana ostaa raketteja, rahaa savuna ilmaan, mutta niitä on kiva katsoa kun toiset ampuu...

 
Ihan jo malttamattomana tänään lentokoneessa odotin, että pääsen lukemaan teidän kuulumisia emoticon
Eli aurinkoloma on takana ja hyvin rupesi laatta lentämään palmun alla... Eli pahoinvointi alkoi oikein kunnon rytinällä ja nyt joka aamu oksettaa. Tosin etelässä oli sellainen ihana juttu, että pystyi huonossa olossa menemään löhöämään uima-altaaseen, mikä helpotti oloa kummasti. Ja miesparka yritti parhaansa mukaan kantaa etelän hetelmiä kaupasta, jos jotain pystyisi edes syömään.
Mutta on tämä Suomi kaikessa kylmyydessäänkin huippu maa! On ihana syödä ruisleipää ja juoda kylmää maitoa (kun sitäkään ei uskaltanut neuvolatädin varoituksista oppineena juoda). Matkailu kannattaa siis ainakin siinä mielessä, että näkee, kuinka kivaa on palata kotiin emoticon

Te, jotka olette olleet raskaana ennenkin, milloin paha olo loppui edellisessä raskaudessanne?
Tuntuu ihan kamalalta mennä töihin, jos olo jatkuu tällaisena...
 
Yööööööök
Mursku: Mulla alkoi helpottaa edellisessä raskaudessa jostain kymppiviikolta pahoinvointi.  Jatkui se toki senkin jälkeen mutta ei enää niin kokonaisvaltaisena.  Sitä odotellessa taas.
Eka neuvola takana.  Seuraava onkin lääkärineuvola helmikuussa ja siitä seuraava käynti on vasta huhtikuussa.  Leikkauksia tapahtunut näköjään...  Ultraa tarttis sitten alkaa varailemaan.  Tänään ei pysty kun soittoaikaan on vieraita mutta huomenna sitten.  Ja joo, mullakin muuttui laskettu aika kun laskettiin 28 vrk kierron mukaan ja mulla on kyllä pitempi.  Pitäydyn omassa laskelmassani ultraan asti.
Yököttää ruoka.  Miksei voisi syödä vaan jäätelöä...
 
Moro!

Voi miten ikävä uutinen LauraElinan suunnalta, kovasti voimia suruusi!


Täälläkin iso yöööööööööööööööök....aamut ja illat on pahoinvoinnin suhteen pahimpia..nyt on ruvennu laatta lentämään..mandariinit on mun pelastus, voisin syödä niitä monta kiloa..samoin jugurtit ja kaikki mehut menee. Mut esim kana ja hampurilaiset yök! Pelkkä ajatuskin saa oksentamaan..

Mursku, kyselit pahoinvoinnin loppumista. Sekin kai on tosi yksilöllistä..ekassa raskaudessa voin koko ajan pahoin viikot 6-16. Tässä raskaudessa pahoinvointi alkoi hiukan myöhemmin ja toivon, että ei kestäis noin pitkälle kuin ekassa raskaudessa. Mun siskolla pahoinvointi kesti koko raskauden..oksenteli siis vielä rv 30 jälkeenkin. Huh!

Kattoko kukaan eilen mtv3 tulevaa ohjelmaa pariskunnasta joka sai kuutoset! Huh, oli siinä mahassa kantamista ja joutui syömäänkin koko ajan, että kaikki sikiöt ja äiti sai tarpeeksi ravintoa. Keisarinleikkauksella tuli sitten kuusi tervettä vauvaa. Oli siinä kotona aika moinen vilske :D

Pakko mennä taas jotain suuhun laittamaan...yök..
 
     Heipparallaa!

Oli tossa taas sisäänkirjautumisessa hiukkasen onkelmia, mutta onneksi onnistui :)

Mulla pahoinvointi hellitti joulusella, ehkä syynä se että olin kokoajan syömässä jotain, tai siltä se ainakin tuntui. Vielä(kään) en ole oksentanut kertaakaan, mutta jotenki välillä tuntuu että olo helpottuisi jos oksu tulisi. Nyt on vaivannu myös masukivut, toivottavasti masukilla ois kaikki kunnossa ja ne olisi vaan niitä kohdun kasvukipuja. No, kaksi viikkoa ultraan!

idaho:Meillä oli eka neuvola käynti 14.12., np-ultra 11.1. (synnärillä), neuvolalääkäri käynti 2.2. ja rakenne-ultra 9.3. (synnärillä). 

Esikoista odottaessani mielestäni kävin neuvolassa vähintään 4vkon välein.
 
Takaisin
Top